Thursday, August 16, 2018

Pondan: K'tan Tetap Tindak Tegas. -K/Hakim Syarie.

Kelantan Kenakan Tindakan Tegas Terhadap Pondan

KOTA BHARU – Denda sehingga RM1,000 atau penjara sekurang-kurangnya enam bulan atau kedua-duanya boleh dikenakan terhadap lelaki yang disabitkan kesalahan kerana berpakaian seperti perempuan atau berlagak seperti pondan di tempat awam di negeri ini, kata Ketua Hakim Syarie Kelantan Datuk Daud Muhammad.

Beliau berkata tindakan itu boleh dikenakan terhadap pesalah warga tempatan dan orang luar yang datang ke negeri ini.
Lelaki yang berpakaian atau berlagak seperti pondan adalah melakukan kesalahan di bawah Seksyen 7 Enakmen Kanun Jenayah Syariah Kelantan 1985, katanya kepada pemberita selepas menghadiri Majlis Pentauliahan Peguam Syarie di Jabatan Syariah, Tunjong di sini, hari ini.
Bagaimana pun beliau tidak pasti undang-undang negeri ini berkenaan pondan sama dengan negeri lain tetapi yang beliau pasti, undang-undang negeri ini jelas mengatakan sesiapa yang berpakaian atau berlagak seperti pondan di tempat awam boleh didenda atau dihukum penjara di bawah enakmen itu.
“Terpulang kepada mereka (lelaki itu) jika mereka ingin kelihatan seperti perempuan di rumah mereka tetapi jangan di tempat awam, ia adalah satu kesalahan serius,” katanya.
Daud percaya pondan masih wujud di Kelantan kerana beberapa faktor termasuk pergaulan bebas antara lelaki dan perempuan serta kurang perhatian daripada ibu bapa kepada anak-anak mereka.
“Golongan ini wujud di negeri ini tetapi saya tidak pasti jumlah sebenar mereka. Semasa saya berkhidmat sebagai ketua penguatkuasa agama negeri, terdapat antara 40 hingga 70 pondan di negeri ini.
Itu dalam tahun 1980-an dan untuk mendidik mereka, kami sentiasa mengadakan dialog dan juga kaunseling sepanjang masa. Sekarang ini saya percaya bilangan mereka mungkin berkurangan dari tahun 80- an,” katanya.
Bagaimanapun, beliau mendakwa kekurangan dalam menjalankan operasi oleh pihak berkuasa tempatan boleh mendorong pondan bebas mengadakan aktiviti mereka. – BERNAMA


Video





Julia 2411
YouTube - 30 Sep 2017



Sintok Media
Sintok TV - 19 Mei 2018



koleksi frankadam
YouTube - 5 Okt 2017



Julia 2411
YouTube - 11 Okt 2017



MATT HARDY
YouTube - 28 Sep 2017



Puan Sri Aspalelah yunus
YouTube - 19 Okt 2017



Encik Riyadhus
YouTube - 22 Jun 2013



Harian Metro
YouTube - 4 Apr 2016

26 comments:

ted manoff said...

∂wwww.. ∂www..awwwww..aww..aww..😚😘😗👬💏💑

Pak asim said...

LOKMAN ADAM CALON MCA DI BALAKONG
Politik serba mungkin. LOKMAN pun masih merayau-rayau dan meracau di media sosial...

Sebelum PRU14, Hadi Awang tak sanggup pikul biawak tetapi selepas PRU14, semangat pembangkang, babi pun sanggup dikendong...



Kluangman at Wednesday, August 15, 2018

Anonymous said...

RUU355: MCA tetap tidak setuju
WARTAWAN SINAR HARIAN
24 NOVEMBER 2016
RUU355
RUU355
A- A+ (Ubah saiz teks)
MCA tetap tidak setuju usul RUU 355 dan mengarahkan semua wakil rakyatnya dalam parti itu mesti membantah usul yang dibawa oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu.

Presidennya, Datuk Seri Liow Tiong Lai menegaskan, partinya akan menjelaskan pendirian itu kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam masa terdekat.



Tiong Lai bersama beberapa pemimpin komponen BN kelmarin, turut dilaporkan mengadakan pertemuan dengan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi bagi mengemukakan pandangan mereka mengenai usul pindaan RUU 355.

"Kami berpendapat, Abdul Hadi tidak seharusnya diberi peluang untuk membentang usul persendirian itu dan dibahaskan dalam Parlimen," kata beliau seperti yang dipetik dalam Sin Chew Jit Poh.

Selain MCA, Gerakan dan MIC turut menyatakan pendirian sama.

Menurut Tiong Lai, MCA tahu niat Abdul Hadi itu, iaitu untuk melaksanakan hukum hudud sebagai matlamat terakhirnya.

Anonymous said...

PAS mahu anggota undi calon MCA di Balakong

Anne Muhammad

16 Ogs 2018, 6:00 pagi (Dikemaskini 16 Ogs 2018, 6:05 pagi)

A A
PAS mahu anggota parti mereka mengundi calon MCA di pilihan raya kecil (PRK) di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Balakong.

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata ia adalah atas "semangat pembangkang".

"InshaAllah kerana kita sama-sama semangat pembangkang," katanya menjawab soalan pemberita sama ada PAS akan mengarahkan anggotanya mengundi calon MCA di Balakong.

Abdul Hadi berkata demikian pada sidang media selepas pengumuman calon PAS bagi kerusi DUN Seri Setia di Petaling Jaya, semalam.

MCA sebelum ini mengumumkan meletakkan Ketua Pemuda MCA Cawangan Batu 11 Cheras Tan Chee Teong sebagai calon parti mereka untuk pilihan raya kecil (PRK) Balakong.

PRK Balakong dan Seri Setia akan diadakan serentak pada 8 September depan.

Sementara itu, Abdul Hadi yang juga merupakan anggota parlimen Marang yakin penyokong Umno akan mengundi calon PAS di kerusi DUN Seri Setia.

"Bukan sahaja pengundi Umno tetapi pengundi bukan Umno, yang ada rakan-rakan kita, Umno yang ada pengaruh itu boleh menambah nilai," katanya.

'Buka pintu pada semua'

Abdul Hadi juga menjelaskan bahawa pihaknya membuka pintu kepada semua yang ingin membantu kempen PAS di Seri Setia, termasuklah kepada bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak.

"Kita tak tutup pintu pada semua, terpulang pada pandangan masing masing untuk datang (membantu kempen)," katanya.

Umno sebelum ini mengambil keputusan untuk tidak meletakkan calon dan memberi laluan kepada PAS untuk bertanding di kerusi DUN Seri Setia.

Anonymous said...

Otak lobai hadi dah longgar gaknye....ade anti islam boleh undi ade yg tak boleh undi..

Anonymous said...

Pondan dah lama tak ade di kelantan kerana pas tegas...cuma bisnes pondan berjalan..

Anonymous said...

Nik Amar pandang ke langit isu LGBT di Kelantan, kata Pemuda AMANAH

BY ZIKRI ABDULLAH
JULY 20, 2018

Muhammad Arif Basharuddin
Penafian dibuat oleh Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah kononnya tiada aktiviti LGBT di negeri itu ditempelak Pemuda AMANAH seolah-olah beliau berjalan pandang ke langit.
Ketua komunikasi Pemuda AMANAH Kelantan Muhammad Arif Basharuddin berkata, beliau amat kesal danbersimpati dengan Nik Amar kerana masih lagi berjalan mendongak ke atas sehingga tidak nampak keadaan sebenar di sekelilingnya.
“Tindakan beliau menafikan isu LGBT sebenarnya wujud dan serius di negeri ini sememangnya diketawakan oleh banyak pihak.
“Dia dilihat seolah-olah bagaikan cuba menutup bangkai gajah dengan sehelai serban,” katanya.
Menurutnya jika Timbalan Menteri Besar itu ‘malas’ sangat untuk turun padang meninjau sendiri betapa seriusnya gejala pelacuran seks songsang ini melanda di sekitar Kota Bharu, sepatutnya beliau boleh mencari maklumat itu di internet.
“Sepatutnya boleh sahaja ambil telefon pintar dan ketik carian di Google, taiplah apa sahaja kata kunci sama ada ‘LGBT Kelantan’, ‘Pondan Kelantan’, ‘Maknyah Kelantan’, ‘Gay Kelantan’ atau apa sahaja berkaitan isu ini di Kelantan, nah… berlambak berita yang cukup memalukan kita semua terpampang di sana.
“Saya sehingga kini cuba mendapatkan maklumat terperinci mengenai perdagangan dan pengiklanan khidmat seks songsang selain khidmat pelacuran wanita sejati dalam laman aplikasi sosial seperti Wechat di Kelantan ini.
“Nampaknya meriah juga negeri kita, sampai pelacur jenis perempuan asli pun terpaksa bersaing dengan pondan yang seakan-akan perempuan asli untuk berebut pelanggan,” katanya.
Beliau mengulas mengenai kenyataan di buat Nik Amar pada Rabu dipetik berkata, Kelantan tidak akan berkompromi terhadap aktiviti golongan LGBT tetapi katanya, dakwaan bahawa kegiatan itu turut berlaku di Kelantan sehingga kini tidak dapat dibuktikan.

Anonymous said...

wahai walaun ingat..
setiap undi kami kpd pemakan babi neraka lah tempatnya.. (cuba2 belajar ayat walaun.. klu tk power jgn marah ye aun)

Anonymous said...

Ini babi halal gaknye..

Anonymous said...

Ibnu hasyim ko kena tulis kemoen sokong mca...kalo ko degil aku repot kpd presideng..

Anonymous said...

Walaun2 taliban2 dan cai umno diperintahkan berkubu di balakong..mca sediakan babi panggang percuma

Anonymous said...

KELANTAN
GRO mak nyah rupanya
ROSALWANI CHE SOH

Sebahagian Pati yang ditahan dalam ops kedua di Kota Bharu
A- A+ (Ubah saiz teks)

KOTA BHARU - Sekali pandang perwatakannya seperti wanita. Ayu berambut panjang dan berpakaian seksi. Namun sangkaan meleset. Hasil pemeriksaan ke atasnya, dia bukan wanita tetapi pelayan pelanggan (GRO) mak nyah!

Ia terbongkar selepas Jabatan Imigresen Kelantan melakukan pemeriksaan terhadap 11 wanita GRO warga asing dan peniaga di sebuah premis di Gua Musang dan mendapati salah seorang wanita berkenaan rupanya lelaki selepas pasport miliknya disemak dan tertera nama lelaki.

Pengarah Imigresen Kelantan, Wan Mohammed Saupee Wan Yusoff berkata, premis terbabit pernah diserbu minggu lalu, namun pergerakan mereka telah dikesan oleh pemiliknya dan semasa pihaknya sampai, ia telah dikosongkan.

“Namun, hasil perancangan rapi melalui serbuan kedua kelmarin, kita berjaya mematahkan satu lagi operasi premis sarang maksiat melibatkan wanita asing yang didalangi rakyat tempatan.

“Lebih mengejutkan, ada GRO berpakaian wanita, tapi rupa-rupanya lelaki,” katanya.

Wan Mohammed Saupee berkata, pihaknya bertindak atas maklumat awam dan intipan berterusan ke atas pergerakan yang mencurigakan kesemua warga asing tersebut di premis itu.

Anonymous said...

Aku ingat berpuluh tahun pas perintah kelantan dgn nama serambi mekah tak ade gro tak ade pondan tak ade lgbt...tapi itu semua hanye khayalan lobai perintah ikut islammm

Anonymous said...

Ada lagi Ibnu Hasyim tiruan..

[Pak asim said...
LOKMAN ADAM CALON MCA DI BALAKONG
Politik serba mungkin. LOKMAN pun masih merayau-rayau dan meracau di media sosial...
Sebelum PRU14, Hadi Awang tak sanggup pikul biawak tetapi selepas PRU14, semangat pembangkang, babi pun sanggup dikendong...
Kluangman at Wednesday, August 15, 2018
August 16, 2018 at 10:20 AM]

Komen ini bukan komen Ibnu Hasyim sebenarnya.. Komen ini termasuk usaha geng anti Islam dan PAS, menyerang Islam dalam blog ini.

Anonymous said...

Ibnu hasyim kena kerja kuat bukak tong sampah tong taik alih entry baru plak dari pagi sampai malam..

cik siti said...

Kesian tuan Ibnu Hasyim, inilah tribulasi dakwah dan perjuangan..

Anonymous said...

Islam taik koo cing ko..mca anti.islam pon suruh sokong...jilat mca plak..

Anonymous said...

Dakwah taik koo cing..artikel sampah pon banyak.

Anonymous said...

betul tu.. tribulasi terutama dlm muhasabah diri dn perjuangan. takut tribulasi yg disangka rupanya salah sendiri.

Anonymous said...

LIHATLAH BETAPA JAHAT, SESAT, CELAKA DAN BANGSAT BARUA-BARUA LGBT TERNAKAN abang besar parti kafir harbi biaDAP MENGHINA ISLAM DAN UMAT ISLAM DENGAN MENULIS Islam taik koo cing ko dan Dakwah taik koo cing dalam komen 10:58 AM dan 10:59 AM.

Orang Islam tulen tidak akan menghina Islam. Kita yakin barua-barua LGBT biaDAP ini terdiri dari puak kafir harbi yang cuba menyamar sebagai orang Melayu untuk menipu dan menyesatkan kaum Melayu Islam.

Anonymous said...

Barua-barua pandap sedang meroyan gila babi menulis pelbagai komen karut marut menghina dan menfitnah parti Islam PAS pimpinan ulama Islam kerana mereka amat bencikan perjuangan Islam.

Inilah contoh manusia sesat yang suka menjilat abang besar kafir harbi roket dan menghina ulama Islam.

Anonymous said...

Kita ucapkan syabas dan tahniah kepada mahkamah syariah Kelantan kerana bertindak tegas ke atas puak LGBTQ sesat lagi menyesatkan.

Anonymous said...

Kita yakin barua-barua pandap ini berasal dari tong taik babi kerana komen-komen mereka setaraf dengan penulisan taik ! Islam taik koo cing ko dan Dakwah taik koo cing dalam komen 10:58 AM dan 10:59 AM adalah contoh penulisan barua-barua pandap !

Anonymous said...

bersusah payah org pas cuba satukan dan samakan pas itu islam, islam itu pas.

kerana umat islam faham islam dan tahu membezakan parti dan agamalah maka mereka tolak pas.

so sebaiknya tak usah pakai lagilah kempen mcm tu. itu cara lama daaa. dh tk mujarab.

Anonymous said...

Manusia jahil murakkab, barua-barua munafik ternakan kafir harbi dan puak kafir berkata agama suku, politik suku maka mereka menolak politik Islam dan parti Islam seperti PAS kerana puak-puak sesat lagi menyesatkan ini suka mengamalkan politik matlamat menghalalkan cara untuk menzalimi dan menindas manusia.

Politik Islam menjamin keadilan dan kesaksamaan dan hak umat Islam dan rakyat.

Anonymous said...

Kebodohan barua dedak roket 4:26 pm menyebabkan barua ini menulis komen bodoh berunsur fitnah.

Fakta:

PAS adalah parti Islam yang berjuang menegakkan agama Islam dan membela hak umat Islam.

Islam adalah agama @ ad-din.

Perkara asas seperti ini pun, barua dedak roket masih gagal memahami. Barua bodoh makan dedak.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails