Saturday, January 01, 2011

E-Buku IH-20: Hitler, Masuk Islam & Meninggal Di Indonesia

Bab II
Bab III
Bab IV  
Ikuti seterusnya.

5 comments:

Anonymous said...

Kalau Hitler yang dianggap "ZALIM" oleh para musuhnya dan para orientalis Kristian pun menerima Islam sehingga di hujung hayatnya, syukur alhamdulillah. Namun apa yang menghairankan, baka sahaja Islam, tapi semua hukum-hakam Allah dilangar sehabisnya itu yang kita hairankan. Fitnah, tidak menutup aurat, rasuah, perzinaan, cabul. rogol, penyelewengan dan penipuan telah menjadi darah daging, itu yang sangat memalukan kita sebagai umat Islam.

Anonymous said...

walaupun seseorang itu melakukan zina tetapi d ahkir kalamnya dia mngucap kalimah syahadat wajib syurga bagi nya

Anonymous said...

Seorang lelaki ketika hampir ajalnya kelihatan amat sukar mengucap kalimah lalu ditanya, "Apa hal kamu?" Katanya, "Satu ketika seorang wanita datang kekedai ku, aku melihat wajahnya lalu aku jatuh cinta."
Nah, melihat wajah wanita dengan keinginan nafsu saja menyebabkan sukar mengucap kalimah syahadah. Apa lagi dosa-dosa yang lain? Apakah tanpa taubat yang diterima dia diberi taufik untuk melafazkan kalimah di akhir kalam?

Abdul Said said...

Anon Jan 02 2011. Benar sekali kata-kata saudara. Saya pernah terbaca tulisan seorang Islam kulit putih Amerika. Katanya bermaksud kalau kau melihat orang Islam sukar bagi mu untuk memeluk Islam tetapi kalau kau mengkaji Al Quran dan Hadith kau akan menemui cahaya yang terang untuk hidup mu.

Jeffry Saifullah said...

nice info, visit my blog
Jejelab.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails