Saturday, September 24, 2016

RUU 355: Siapa Mengaku MP Muslim, Tapi Menentang Usul Ini?

Hasil carian imej untuk parlimen malaysia
PADA 5 Oktober ini Parlimen akan bersidang bagi penggal terakhir tahun ini. Sidang April lalu ditangguh dengan usul Ahli Parlimen Marang, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengenai usul meminda had hukuman dalam Akta Mahkamah Syariah yang popular dengan terma RUU 355.
Usul ini hanya dibentang pada penghujung sidang lalu, dan diputuskan akan didebatkan pada sidang dua minggu lagi.
RUU 355 melalui pelbagai siri debat selepas diusulkan Abdul Hadi yang juga Presiden PAS. Sudah pasti DAP menjuarai isu ini kerana sentimen parti itu sentiasa negatif terhadap apa saja yang berkaitan dengan Islam dan Bumiputera.

RUU 355 diseret sebagai bayangan Akta Hudud. Pada hal, tahun 1987, Akta Mahkamah Syariah 1967 ini pernah dipinda. Pindaan 1987 menjadikan akta ini terkenal dengan angka 355.
Definisi angka ini berkait dengan had kuasa Mahkamah Syariah untuk menjatuhkan hukuman penjara tidak lebih tiga tahun, denda tidak lebih RM5 ribu dan sebat tidak lebih lima rotan.
Tiada sebarang perubahan mengenai jenis kesalahan. Akta Mahkamah Syariah tetap hanya bagi isu Zina, Qisas (Fitnah zina) dan arak.
Itu saja jenis jenayah dan had hukuman yang berada dalam bidang kuasa Mahkamah Syariah. RUU 355 tidak menambah bidang kuasa kes jenayah.
Cuma menambah had hukuman bagi memastikan jumlah denda, tempoh penjara dan sebatan ditambah bagi memastikan ia relevan dalam usaha pencegahan.

Rang-Undang-undang-355
Kini secara identifikasi, terdapat 135 Ahli Parlimen Islam akan berdepan dengan usul meluluskan RUU 355. Sejumlah 86 MP UMNO, 15 PAS dan 6 PAN. Bakinya dari PKR, Parti Komponen BN Sarawak dan satu MP DAP Bukit Bendera, Zairil Johari.
Namun 135 MP Muslim tidak berada dalam satu blok pukal bagi menjamin usul ini lulus dengan minimum 112 undi majoriti mudah.
UMNO dan PAS nampak solid bersatu dalam isu ini. Cuma PAN walaupun sudah menyatakan secara terbuka akan menyokong, namun hubungan PAN sebagai sekutu Dap menjadikan apa saja boleh berubah pada hari pengundian.
PKR belum menyatakan pandangan. Pada masa sama MP PKR beragama Islam tidak menyuarakan penentangan di luar Parlimen setakat ini.
Solidariti MP Islam di Parlimen bakal diuji melalui usul ini. Sama ada 135 MP Muslim relatif mahu melaksanakan tanggung jawab terhadap agama, atau kekal mengikat diri dengan ideologi parti.
Semua ini akan terjawab pada Sidang Parlimen bermula 5 Oktober ini.
Sekiranya pindaan RUU 355 berjaya dilaksanakan, ia menghantar isyarat solidariti ummah memang wujud di parlimen. Sekiranya gagal, anggaplah tidak semua 135 MP Muslim memiliku semangat cintakan Islam. (IH)

Setuju! PAS Tanding Lebih 2/3 (45 DUN), Untuk Sedia Kuasai S'gor .

 KL: Weblog Ibnu  Hasyim bersetuju cadangan PAS Selangor, apabila PAS mula menghantar isyarat bahawa parti itu tidak lagi mahu dilihat sebagai ‘kuda tunggang’ kepada PKR dan DAP dalam kerajaan Selangor, dengan menawarkan diri untuk bertanding di 45 kerusi Dun di negeri itu, seandainya pilihan raya diadakan.


Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Iskandar Abdul Samad, membayangkan bahawa partinya telah bersiap sedia untuk bertanding di lebih dua pertiga daripada kerusi Dun negeri itu, menggambarkan kesediaan partinya untuk menguasai pentadbiran kerajaan Selangor.
Malah tidak mustahil seandainya Pas mampu memenangi lebih banyak kerusi Dun, parti itu akan bergerak sendirian tanpa lagi dibayangi oleh pengaruh DAP dan PKR, selain mampu mengekang pengaruh Parti Amanah Negara (PAN) di Selangor.
Kesudiaan Pas bertanding di lebih banyak kerusi juga dilihat sebagai petanda bahawa Pas kini bersedia untuk menerajui kerajaan Selangor dan selain turut mengejar jawatan Menteri Besar.
Walau bagaimanapun, keputusan Pas untuk bertanding di 45 kerusi Dun itu dianggap sebagai mustahil memandangkan cadangan tersebut pasti dibantah DAP dan PKR demi menjaga kepentingan politik masing-masing.


Editor Weblog Ibnu Hasyim


"Kita perlu bersetuju begitu bukan bererti ingin memberi laluan kepada kemengangn BN Selangor, tetapi sebagai mengelak dari tindakan memperalatkan PAS oleh rakan-rakan sesama pembangkang." Menurut weblog Ibnu Hasyim lagi. (IH)

Tahniah Fitriyana! Kagum Akhlak Muslimah, Gadis Ini Pilih Islam..

Kagum Akhlak Muslimah, Gadis NTT Masuk Islam di Malaysia 
BALIK PULAU: Muhammad Fadhil, anggota Badan Koordinasi Mubaligh Indonesia (BAKOMUBIN)  DPW Aceh baru-baru ini mensyahadatkan Riyana (19), gadis asal Timur Leste di Surau Al-mubarrak, Kampung Baru Sungai Ara, Pulau Pinang.

Gadis Asal Nusa Tenggara Timur (NTT) mengucapkan dua kalimat syahadat pada hari Khamis (22/09/2016) dan berganti nama dengan  Fitriyana.

Dalam upacara pensyahadatan turut dihadiri oleh tokoh agama dan tokoh masyarakat setempat berserta 70 jamaah lebih yang ikut menyaksikan dan turut bahagia dengan bertambahnya saudara seiman dan seakidah.


Sebelum memeluk Islam, agama Riyana adalah Kristen Protestan. Menurut pengakuannya sudah lama ingin masuk Islam kerana kagum dengan akhlak kawan-kawan Muslimah yang dikenalnya selama ini.


Namun niat mulia itu baru wujud ketika dia berhijrah ke Malaysia untuk mencari kerja. Selain itu, alasan lain yang membuatnya tertunda memeluk Islam di NTT kerana takut dipencilkan oleh keluarga dan kawan-kawan.


[IH/kiriman Mustafa Husen Woyla (Aceh)]

Ini, Wanita Melayu Murtad, Apa Nak Heran, Kerana Tak Wujud Negara Islam Sebenar..


Sharifah Farl, Wanita Melayu Bangga Mengaku Murtad
BLOG Mynewshub mendedahkan yang empunya nama Facebook, Sharifah Farl tiba-tiba menjadi perbualan hangat netizen menerusi laman sosial. 

Semuanya bermula selepas wanita itu memuat naik status memperlekehkan Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Dr. Haron Din yang dikebumikan di California, Amerika Syarikat. 

Dalam status itu, Sharifah atau lebih mesra membahasakan diri sebagai Lea berkata, allahyarham mahu dikebumikan di sana kerana mahu merasa tanah sejuk yang disifatkannya tempat kafir.

Sharifah Farl, Wanita Melayu Bangga Mengaku Murtad
“Napa tinggal amanat tanam kat tempat sana. Ka nak merasa duk tanah sejuk, Letih duk tanah panas kan selama ni.
“Tak sedar ke dia ni tempat kapir tok haji,” tulisnya dalam status di akaun Facebook miliknya.
Dek keceluparan mulutnya juga itu, laman Facebooknya itu tiba-tiba dikunjungi netizen ramai.
Bagaimanapun, rakyat Malaysia sekali lagi dikejutkan dengan satu penemuan apabila profile Facebooknya tertera menjelaskan dia adalah Melayu Kristian atau pendek kata ‘murtad’.

Sharifah Farl, Wanita Melayu Bangga Mengaku Murtad
Sharifah Farl, Wanita Melayu Bangga Mengaku Murtad
Menerusi posting-posting yang dimuat naik, wanita ini tanpa segan silu menyatakan rasa bangga dan gembiranya setelah murtad.
Berikutan pendedahannya itu, dia juga dihujani dengan pelbagai kritikan dan tidak kurang juga yang menasihatinya supaya bertaubat.
Dalam pada itu, setelah kami ‘gali’ maklumat mengenai wanita ini. Kisah Lea rupa-rupanya pernah disiarkan akhbar Berita Harian sekitar Mei lalu.
Menerusi temu bual bersama wanita itu, Lea memberitahu, dia telah murtad sejak setahun lalu.
Menurut Lea, dia kini telah berhijrah ke Melbourne, Australia, bersama-sama suami dan anak-anaknya setelah mendapat ancaman dari keluarga, rakan-rakan serta masyarakat.
Ditanya mengapa memilih untuk murtad, Lea mendakwa kerana membenci orang munafik yang menggunakan agama.
“Impian saya dulu nak jadi ustazah. Tapi silap orang tua saya, dia orang halang impian saya hanya kerana manusia bernama Melayu yang penuh hasad dengki.
“Saya pergi sekolah dan kelas mengaji macam budak biasa, tapi masa umur saya 15 tahun, saya beberapa kali diraba tok guru lelaki tempat saya mengaji al-Quran.
“Sehingga kini, hanya suami dan kawan rapat saya saja tahu. Saya antara yang diminta tok guru bantu dia mengajar adik-adik lain membaca al-quran.
“Ditambah pulak dengan Muslim yang sekarang tak mengamalkan cara hidup Islam pun. Saya faham tu impian saya sangat besar dulu,” katanya.
Sementara itu, dalam akhbar tersebut turut melaporkan Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (MAPIM) sudah pun membuat laporan polis dengan mendakwa wanita itu menghina Islam.

Lapor Mynewshub.

Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Selagi tidak wujud sebuah negara Islam sebenar yang merdeka dan berdaulat mengamalkan perundangan Islam, selagi itu masalah 'murtad' tidak dapat diselesaikan dengan sewajarnya.

Jangan fikirkan masalah Melayu saja, masalah Islam lebih penting seperti nyawa sendiri. (IH)

Friday, September 23, 2016

Siapa Kumpulan Islam? -Kuliah Jumaat Abd Hadi 23 Sept 2016


Hasil carian imej untuk masjid Rusila

 Video -02/37: KULIAH JUMAAT 21 ZULHIJJAH 1437 / 23 SEPTEMBER 2016

Ikutilah seterusnya..

Belut Sedang Dikirim, Pengedar-pengedar Dipelawa..



CATATAN PERJALANAN IBNU HASYIM, Batubara 5 

RAMAI menelefon saya, mana belut yang dijanjikan seperti dalam catatan perjalanan Batubara sebelum ini. Lihat Ke Arah Usahaternak Belut, Sumatera-M'sia.. 

Janji orang itu dulu, "Dua minggu dari tarikh sekarang, aku akan kirim segera ikan belut itu ke Malaysia tiap minggu. Mungkin awalnya tidak cukup 1 ton, tetapi akan tercapai pada pengiriman seterusnya. 

"Kalau perkara ini berjalan lancar, aku akan langsung realisasikan penternakan atau budidaya belut seperti yang tertera dalam kertaskerja berkonsep '1 keluarga 10 kolam ternak' tersebut, di tempatku Batubara ini sendiri. Aku akan pastikan kiriman barang tidak putus, bahkan terus bertambah. Insya Allah!" Janjinya.

Memang janji senang, tetapi proses pengirimannya agak lewat sikit. Ini gambar-gambar yang dikirimnya kepada saya dan proses penghantaran sedang berjalan. Insya Allah akan beres, tiada apa-apa halangan.




Mungkin ada di antara yang menelefon itu adalah peniaga-peniaga atau pengusaha restoren, maka boleh kita runding balik bila sudah ada. Begitu juga kepada petani-petani yang ingin mengusahakan belut atau yang ingin memasarkan belut ternakan atau carian mereka, boleh kita rundingkan.

Di bawah ini antara masakan yang diperbuat dari ikan belut. Sedap!!

Hasil carian imej untuk masakan belut

Hasil carian imej untuk masakan belut

Hasil carian imej untuk masakan belut

Hasil carian imej untuk masakan belut

Hasil carian imej untuk masakan belut

Masakan belut goreng berempah

Ramai pula yang bertanya apa khasiat belut, terutama bagi lelaki.. Ha, mungkin ramai yang nak tahu.. Ini, sedikit saringan dari tulisan dan perbincangan saya dengan pakar-pakar perubatan..


Fakta Belut

Belut merupakan makanan kegemaran banyak negara terutama Jepun dan Korea. Tidak hairanlah dikatakan mengapa jangka hayat warga Jepun antara yang tertinggi di dunia.

Secara keseluruhan, dalam daging belut terkandung kebaikan yang banyak, di antaranya termasuk kolesterol, sodium, protein, air, kalories tinggi, asid lemak tak tepu Omega-3, Asid lemak tak tepu Total Omega-6, Vitamin A, C, E (Alpha Tocopherol), Thiamin, Riboflavin, Niacin, Vitamin B6, Folate, Vitamin B12, Pantothenic Acid, Choline, Kalcium, Zat besi, magnesium, fosfor , potassium, sodium, Zinc, Mangan, dan Selenium. 

Sumber khasiat sebegini hanya boleh didapai pada seekor belut yang seberat hanya 204 gram saja.

Hasil carian imej untuk khasiat tersembunyi lelaki

Ada Khasiat tersembunyi pula...

Banyak kepercayaan yang menyebutkan bahawa belut merupakan makanan stamina lelaki yang mampu meningkatkan daya seksual. Dari segi kesihatan, ia dikatakan mampu menjaga daya tahan tubuh kita, terutamanya pada saat musim panas. 

Belut tidak mengandung gula dan rendah sodium, namun tinggi fosfor, kaya dengan vitamin yang diperlukan tubuh secara umum. Mengonsumsi belut mampu meningkatkan kolesterol baik, dalam tubuh dan mengurangi tekanan darah, juga mengurangi risiko arthritis.

Ada lagi khasiatnya..

Belut juga bermanfaat untuk penglihatan, perkembangan fungsi saraf pusat, menormalkan tekanan darah di otak. Dan, beberapa penelitian menjelaskan kehebatan belut untuk mengurangi risiko diabetes jenis 2. Dengan kandungan omega 3, belut menjadi sumber makanan yang mampu menghalang peningkatan kadar gluokos dalam badan, seterusnya mengelak daripada timbulnya penyakit kencing manis.

Belut juga mampu memberi kesihatan kepada jantung kita. Ini termasuk mengurangkan risiko sakit jantung seperti mengelak berlakunya penyempitan pembuluh jantung, sehingga orang Jepun menciptakan kapsul suplemen makanan dari belut dikhaskan untuk menjaga kesihatan jantung.

Kapsul-kapsul ekstrak daripada belut telah dikomersialkan menjadikan suplimen makanan sebagai sumber tenaga dan stamina. Sehinggakan di Korea, mereka menyamakan gingseng dengan belut sebagai sumber stamina. 

Sementara di England pula, belut telah menjadi makanan tradisional terutama bagi mereka yang tinggal di London timur. Di Malaysia, Indonesia dan Thailand belut bukan saja dicari atau dipancing secara tradisi, malah ianya telah dijadikan ternakan komersial. 

Faktor-faktor kesihatan sebegini menjadikan belut sebagai makan kegemaran ramai yang inginkan kelainan dan sudah tentu baik untuk kesihatan diri.

Sekian, bersambung.

Ibnu Hasyim, Catatan Perjalanan Batu Bara 5.
ibnuhasyim@gmail.com 
KL.23 Sept 2016

Kepada sesiapa yang ingin maklumat mengenai penternakan, pemasaran, penjualan dan pembelian belut boleh hubungi..

Ibnu Hasyim semasa di Hospital Ampang Selangor.

Ibnu Hasyim
Alamat: ibnuhasyim@gmail.com 

Tel 014 222 5865 (KL)

Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-110: Catatan Perjalanan Ibnu Hasyim
Perjalanan & Kekaguman Batubara, Medan.

E-Buku IH-110:  Catatan Perjalanan Ibnu Hasyim

Perkenalkan Hudud & RUU355 Kepada Orang Cina -Abdul Hadi.


Hasil carian imej untuk a.hadi awang
Sempoi TG Hadi Awang!!~ "Tazkirahkan" orang Cina tentang HUDUD & RUU355



Pindaan RUU 355, Setiap Islam Wajib Sokong. -Abd Hadi (Video)

Hasil carian imej untuk abd hadi awang

Pindaan RUU 355 Wajib Disokong Oleh Setiap Orang Islam


(IH)

Guan Eng Persoal Ambiga Kerja Sama Dr M Tapi Kit Siang Boleh..


Photo published for Agenda Daily - Pelik...bila Guan Eng persoal Ambiga kenapa nak kerja dengan Dr Mahathir | Agenda...

INI mungkin satu andaian.

Siapa tahu kalau kalau Lim Guan Eng tengah berserabut bila PKR senang senang saja lawan tauke berkeras tolak kehendak DAP untuk adakan pilihanraya mengejut di Selangor.

Sebagai parti yang mempunyai kerusi Dewan Undangan Negeri terbanyak di Selangor tentu agak mengganggu fikiran terpaksa tunduk pada yang kurang yakni PKR.

Sebelum ini PKR juga sudah bikin rosak program DAP nak buat pilihanraya mengejut di Pulau Pinang untuk test market selepas Guan Eng kena masuk mahkamah didakwa kes rasuah dan salah guna kuasa.

Apakah ini kes untuk lepas geram.... tembak sana untuk sindir sini ?

Semua orang tahu Menteri Besar Selangor Datuk Seri Azmin Ali yang juga Timbalan Presiden PKR kebelakangan ini cukup kamcen dengan Tun Dr Mahathir Mohamad.

Khamis,gelagat Guan Eng dilihat lain macam bila beliau tiba-tiba telah mempersoalkan langsung kepada bekas bos Bersih dan bekas Presiden Majlis Peguam Ambiga Sreenevasan mengapa beliau sanggup kerjasama dengan Dr Mahathir.

Katanya ini kerana bekas Perdana Menteri itu dilihat sebagai punca masalah negara ini.

"Kamu berkerja dengan Mahathir.Kenapa anda buat begitu ?Adakah anda memaafkan dia pada apa yang telah dilakukannya?” tanya Guan Eng pada Ambiga.

Kejadian berlaku semasa sesi soal jawab di Sidang Undang-undang Antarabangsa di Kuala Lumpur.

Siapa yang tidak terkejut hal itu timbul kerana pada waktu sama satu dunia tahu bapanya Lim Kit Siang kebelakangan ini juga ' cukup mesra ' dengan bekas Perdana Menteri itu sejak mereka bergabung dalam gerakan Deklarasi Rakyat.

Tidak mungkin Setiausaha Agung DAP itu tiba-tiba alami sakit hilang ingatan.
Malah dalam responnya Ambiga sendiri kata bapa Guan Eng ...Kit Siang boleh kerja dengan Dr Mahathir.

Katanya sekalipun boleh kerja dengan bekas Perdana Menteri itu soal memaafkannya tidak timbul.

Ambiga beri alasan segalanya tolak sebelah dan kerjasama itu adalah untuk mencapai matlamat yang lebih besar.

Baginya ini adalah realiti politik yang memerlukan penyesuaian diri.

Untuk menguatkan hujahnya Ambiga kata malah Kit Siang yang jalani tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri ( pada zaman Dr Mahathir) dapat mengenepikan perbalahan dan begitu juga dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Pelik memang agak pelik dengan perubahan nada Guan Eng terhadap Dr Mahathir.

Kata orang tidak ada angin masakan pokok bergoyang.Apa agaknya?- AD 22/9/2016

Bisnes Urut Tapi Jilat. Islamkan Bisnes Itu!

Hasil carian imej untuk tukang urut malaysia

SEORANG tukang urut tradisional ditahan kerana telah melakukan kelucahan melampau terhadap seorang pelancong wanita dari Jerman di premis perniagaannya di Banda Hilir, Melaka, baru-baru ini.

Lapor Blog Mynewshub.

Pada mulanya, mangsa hanya mengambil pakej mengurut badan selama 70 minit dan terbaring dengan hanya memakai seluar dalam.
Namun secara tiba-tiba suspek menarik tuala yang menutup kemaluannya dan bertanyakan adakah dia mahukan perkhidmatan ‘istimewa’ yang ditawarkan itu.
Menurut mangsa, suspek pada ketika itu turut berkata, dia baharu sahaja memberikan perkhidmatan ‘tambahan’ itu kepada pelanggan yang datang  sebelum mangsa.
Bengang dengan insiden itu, mangsa kemudiannya telah melaporkan hal itu kepada pihak polis dan kini suspek telah ditahan untuk siasatan lanjut.
Komen Weblog Ibnu HasyimBagaimana penyelesaiannya? Islamkan bisnes urut. 

Bagaimana perlaksanaannya? Jangan jadi pemimpin negara umat Islam kalau tak tahu memerintah? 
(IH)


Thursday, September 22, 2016

Melakar Peta Berdarah (SYKES-PICOT Baru) -Abdul Hadi Awang



NEGARA kuasa besar khususnya Barat, adalah yang paling lantang menyuarakan kebebasan, keamanan, keselamatan, hak asasi manusia, keadilan, ketelusan dan sebagainya. 

Pembaharuan "road map" Dilakar Dengan Darah 

Namun mereka pula boleh melakukan apa sahaja demi kepentingan mereka semata-mata, khususnya terhadap umat Islam yang dikira pencabar paling merbahaya. Mereka bertindak bukan kerana hujah yang sebenar, tanpa disedari umat Islam, mereka juga menjadi mangsa pihak  ketiga yang memperalatkan pertembungan sesama umat Islam, yang kalahnya menjadi abu dan menangnya menjadi arang. Mereka boleh  melakukan apa sahaja terhadap umat Islam, peristiwa di Afghanistan, Iraq, Syria, Yaman, Afrika Tengah dan negara-negara yang menunggu giliran menjadi mangsanya. 

Bahkan kemenangan mana-mana kumpulan Islam secara demokrasi pilihan raya pun tidak diktiraf seperti kemenangan Partai Islam Indonesia (Masyumi) 1955, selepasnya FIS di Algeria pada tahun 1991, Parti Refah yang berjaya menang pilihan raya Turki Tahun 1996 dan pada 1998 diharamkan apabila pemimpinnya Profesor Najmuddin Erbakan berjaya mencadangkan D8 (organisasi antarbangsa gabungan lapan negara umat Islam) dalam merintis kerjasama politik, ekonomi dan hubungan antarabangsa. 

Begitu juga tindakan terhadap Ikhwan Mesir pada 2012 yang berjaya melantik Presiden Muhammad Mursi, namun akhirnya diguling dan dihukum oleh drama mahkamah yang dilakonkan. Peristiwa terkini pada 15 Julai 2016 usaha rampasan kuasa di Turki kerana demokrasinya membuka jalan bebas menyebut Islam dan aktiviti-aktiviti Islam yang dilarang sejak Mustafa Kamal Ataturk, walaupun Parti AK mengisytiharkan sekularismenya.

Tidak cukup umat Islam dibelasah dengan Deklarasi Balfour (1917) Perjanjian Sykes-Picot (1916) dan Lausanne (1923). Malangnya tarikh pelaksanaannya dijadikan hari kebangsaan oleh keseluruhan negara arab yang menjadikan Kerajaan Uthmaniyah adalah penjajah. Ada pun negara-negara  penjajah Barat yang terlibat adalah sahabat akrab yang diberi wala yang tidak berbelah bahagi.

Membenarkan pangkalan tentera dan ekonomi asing itu bertapak dengan sekuat-kuatnya, sehingga kemasukan warga Barat dimudahkan, adapun saudara seIslam dipayahkan, khususnya terhadap rakyat lemah dan miskin yang dipaksa menjadi pelarian kerana kekacauan yang dicetuskan, sehingga hanyut di laut atau menjadi peminta sedekah di Eropah atau mangsa dimurtadkan di negara Barat  atau menunggu kematian.

Negara Iran pula dianggap musuh yang lebih bahaya daripada Israel kerana mazhab Syiahnya. Ada pun negara yang menubuhkan Israel atau bersahabat dengan Israel itu dianggap sahabat. Sudah tentu negara Arab dan Islam yang melaksanakan polisi ini,   bersekongkol dengan negara Zionis dan Barat yang menubuhkan Israel.

Dalam memahami senario pergolakan politik antarabangsa, khususnya para ulama dan umara yang setia kepada Islam dan umatnya,  perlu  mempelajari politik Islam yang tidak dipisahkan daripada Islam yang menyeluruh dan mengetahui sejarah Islam dan kerajaanya yang berjaya memimpin  dunia bersama Rahmat Allah yang datang daripada Islam yang dilaksanakan dengan betul. 

Wajib mengerti dan mengenali musuh yang menjatuhkan kerajaannya yang berjaya. Semua musuh yang bermusuh terhadap Islam itu bersatu menentang kebangkitan semula kuasa pemerintah Islam. Mereka boleh bertukar menjadi kuasa besar dunia asalkan tidak beralih kepada Islam. Dalam permainan politik terkini kumpulan Yahudi Freemason dan Zionis sedang berhempas pulas berjuang supaya kalangan mereka yang berpusat di negara haram Israel akan mengambil alih peranan kuasa besar dunia. 

Mereka bukan sahaja memusnahkan ekonomi yang telah menjadi punca krisis global dan krisis moral dan pemikiran melalui media yang sudah tidak ada sempadan. Sedarlah betapa terkini umat Islam menjadi  sasaran. Teori takfir dan melagakan mazhab, khususnya Sunni dan Syiah sedang dinyalakan. Banyak dalil menunjukkan betapa kekacauan yang berlaku di rantau Asia Barat terkini adalah pembaharuan "road map" yang dilakar dengan darah yang sengaja ditumpahkan demi melaksanakan perancangan baru. 

Objektifnya ialah  bagi menjamin keutuhan pangaruh penjajah dan Zionis yang berterusan. Maka, sebarang perubahan yang  berlaku dan yang menunjukkan boleh kembali kepada Islam, yang dikira  berkemungkinan kepada perubahan yang bersifat negatif terhadap Israel dan Zionisnya akan ditentang habis- habisan.

Hasil carian imej untuk parti pas

Lima Perkara.
Semuanya dicipta oleh kumpulan Zionis yang telah berjaya menggabungkan Yahudi dan Kristian, sangat mempengaruhi politik antarabangsa, khususnya negara Barat dan termasuk juga negara Arab dan Islam yang bernaung di bawahnya, tujuannya adalah :
[1] Bagi menjamin keamanan dan keselamatan negara haram Israel  dengan apa sahaja pengorbanan dan sumbangan, termasuk memejam mata terhadap senjata pemusnah yang dimiliki negara haram itu dan mendiamkan diri terhadap langkah-langkah yang haram mengikut undang-undang antarabangsa, serta menyekat segala keputusan mengutuknya. Negara haram Israel dikuatkan kedudukannya, bukan sahaja dengan segala senjata, bahkan diperkuatkan dengan kemasukkan bangsa Yahudi Zionis yang dikerah daripada seluruh pelusuk dunia, bersama dengan penempatan secara meroboh rumah-rumah kediaman dan merampas perkampungan, pusat perniagaan dan tanah pertanian milik rakyat Palestin.

[2] Menguasai sepenuhnya terhadap sumber tenaga seperti petrol dan gas serta menjaga laluannya ke negara Barat, mengawal pasaran dan pelaburannya demi menjamin segala keperluan dan strategi  politik, ekonomi, keselamatan dan pertahanan mereka semata-mata.
[3] Menjaga keselamatan laluan perdagangan antarabangsa melalui perairan dan udara. Mengadakan pangkalan tentera laut, udara dan darat, demi mengawal segala laluan saperti kawasan Teluk melalui Selat Hormuz ke Laut Merah melalui Bab al-Mandab (Yaman dan Afrika Utara), Terusan Suez (Mesir dan Libya) sehingga ke laut Hitam (Turki) dan Selat Gibraltar (Algeria dan Maghribi) dan seterusnya.
[4] Mendokong negara yang ada kepentingan bagi mereka, dengan menguatkan pengaruh terhadap kerajaannya dengan segala cara, walaupun bercanggah dengan konsep demokrasi yang dimuliakan oleh mereka laksana menjadi Tuhan Yang Maha Suci di negara mereka, tetapi melindungi diktator di negara umat Islam, yang melakukan segala yang haram mengikut segala agama dan sifat kemanusiaan sejagat.
[5] Menjaga kedudukan mereka dengan benteng pertahanan yang menyekat segala campur tangan kuasa besar lain yang dikira menjadi saingan atau ancaman kepada kepentingan mereka semata-mata. Walau pun membunuh rakyat tempatan yang sudah mencecah angka juta.
Cukup menjadi alasan perkara tersebut di atas, daripada campur tangan asing di Afghanistan dan Iraq,  yang menimbulkan kacau bilau yang menjadikan rakyat lemah sebagai mangsa yang berpanjangan. Seterusnya mengheret kekacauan  di Syria, Yaman, Libya, Selatan Sudan dan Afrika Tengah. Termasuk penglibatan dalam usaha rampasan kuasa yang gagal di Turki.
Seterusnya berusaha supaya memanjangkan krisis dengan lakonan mencari penyelesaian berlesenkan PBB, dengan cara-cara  yang tidak menunjukkan penyelesaiannya. Di samping sengaja melemahkan negara-negara serantau supaya sentiasa bergantung kemajuannya dengan mereka, tanpa memanfaatkan sumber yang kaya kerana rela dicuri dan dirompak, dengan mengekalkan para pemimpin negara yang dimewahkan, rasuah dan berkuasa dengan menundukkan rakyat kerana zalimnya, bukannya dihormati kerana adilnya.
Melakar perpecahan rakyat dengan sebab kaum, kabilah, mazhab dan ideologi dengan membekalkan senjata dan kemudahan yang diperniagakan kepada semua pihak yang bersedia diperalatkan. Bertujuan melakar peta baru menggantikan Sykes-Picot yang usang ketinggalan zaman yang telah berlalu sejak seratus tahun dahulu. Perjanjian dan program yang telah melakukan pembahagian penguasaan  dalam kalangan penjajah Barat dan melantik pemimpin yang berjasa menjatuhkan Khilafah Uthmaniyah.
Ada pun pembahagian peta rancangan terkini  dengan mengambil ruang sebab perbezaan kaum Arab, Kurdis, Turkuman dan Barbar. Dan perbezaan agama Islam, Kristian dan Yazidiyah, juga perbezaan mazhab Sunni, Syiah, Ibadi, termasuk perbezaan sesama Sunni dan Syiah dalam perkara furuk.
Kuasa besar bekenaan menangani krisis secara bijak (smart management of crisis) tanpa menunjukkan matlamat bermusuh terhadap dunia Islam dalam menguasai negara Arab dan sekelilingnya tanpa mengira Sunni atau Syiah. Walaupun parti apa dan siapa calon presiden dan Kongres Amerika atau perdana menteri England atau presiden Perancis yang menang pilihan raya, walaupun pendekatannya berbeza keras dan lembut namun berada di bawah perancangan yang sama. Negara serantau dan kerajaannya khususnya di Asia Barat pula terus mengapikan rakyat masing-masing dengan semangat fanatik mazhab dan kaum.

Dalam masa yang sama semua musuh Islam itu menyekat segala perancangan memajukan negara yang menjadi sasarannya, supaya sentiasa bergantung segala keperluannya dengan pihak kuasa besar Zionis itu. Segala pencapaian kemajuan sains dan teknologi daripada pertanian keperluan asasi untuk kehidupan diri sehinggalah persejataan untuk mempertahankan diri oleh mana-mana negara Islam tidak diiktiraf mengikut piawayaan antara bangsa yang dimonopoli oleh kalangan mereka sahaja. 

Pendekatan ini dilakukan terhadap Iran dan Turki apabila menunjukkan pendirian yang tersendiri tanpa pergantungan kepada kuasa asing. Negara Arab pula cukup dengan kaya duitnya yang lebih banyak dilaburkan dengan muamalat haram di negara asing, tetapi papa kedana jati dirinya.
Allah mengajar umat Islam supaya berjati diri dengan keyakinan mereka kepada kuasa Allah mengatasi seluruh alam,  dengan berusaha dan berjuang  mengikut hidayah-Nya, bukannya mengikut kehendak pihak bukan Islam. Berbeza dengan negara-negara Arab yang sentiasa berwala kepada penjajah itu sehingga kekayaan harta dan tenaga manusia tidak dimanfaatkan, sebaliknya dikorbankan kepada pihak asing demi mempertahan takhta dan harta, diri dan keluarga.
Kemuliaan umat Islam hanya dengan kembali kepada asas dan asal usul mereka di atas aqidah Islam, jati diri umat dan keikhlasan para pemimpinnya membawa rakyat.
Akhirnya..
Akhirnya fahamilah firman Allah SWT:

  • "Wahai orang-orang yang beriman ! Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai teman rapat kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka teman rapatnya, maka sesungguhnya dia adalah dari golongan mereka itu. Sesungguhnya Allah tidak memberikan petunjuk kepada kaum yang berlaku zalim."


Sah bahawa firman Allah mengena terhadap mana-mana negara Arab dan Islam serta pemimpinnya yang bergabung dengan Zionis Yahudi dan Kristian, sehingga melupakan maruah agama, bangsa, tanah air, persaudaraan iman  dan khususnya tanah suci Palestin dan Masjid al-Aqsa. Akhirnya melakukan bencana. Amaran Rasulullah s.a.w. dalam Khutbah Haji Wadaa :

  • "Jangan kamu menyeleweng menjadi kufur selepas aku wafat , sehingga memancug leher sesama kamu (bunuh membunuh sesama sendiri)."
Krisis Iraq, Syria, Libya dan Yaman cukup menjadi kenyataan. Ada pula para ulama yang malang memberi fatwa mengikut kerajaannya selepas mendapat fatwa daripada pemimipin Zionis yang bersedia untuk membantu bagi Sunni memerangi Syiah atau Syiah memerangi Sunni dan berlakulah jihad dengan bantuan musuh untuk bunuh membunuh kerana hukum takfir dengan mudah dalam umat yang satu al-Quran, Rasul dan satu kiblatnya.


 "Inilah Penyelesaian Kita"

ABDUL HADI AWANG

Presiden PAS 

20 Zulhijjah 1437H / 22 September 2016M

2 Tahun Rakyat Dilatih Gagalkan Rampaskuasa Turki. Ini Videonya..


TURKI, sebelum rampasan kuasa tentera berlaku Julai lalu, Erdogan telah mengeluarkan video bagaimana seharusnya rakyat Turki bertindak jika ada pihak yang ingin menjatuhkan negara itu.

Entah mempunyai firasat akan berlaku rampasan kuasa atau bagaimana, yang pasti Erdogan sudah melihat usaha-usaha konspirasi terhadap Turki yang telah mencapai kemajuan pesat selama dipimpin oleh Parti Keadilan dan Pembangunan (AKP). 

Oleh itu pada 30 Mac 2014, menjelang pilihan raya presiden 2014, Erdogan mengeluarkan video iklan yang menggambarkan adanya usaha pihak yang menghendaki Turki jatuh.


Ini videonya...

Dalam video berdurasi 1 minit 20 saat ini, digambarkan seseorang menjatuhkan bendera Turki yang telah berkibar tinggi. Melihat bendera negaranya akan jatuh, sontak seluruh rakyat dari pelbagai elemen berlari menuju tiang bendera gergasi itu guna menyelamatkan bendera agar tidak sampai jatuh ke tanah.

Gelombang rakyat berlari secepat-cepatnya menuju tiang bendera. 

Meninggalkan segala aktivitinya. Demi segera tiba, tidak sedikit yang melompat ke sungai untuk menyeberang. Lalu mereka bersatu padu membentuk tangga raksasa sehingga dapat meraih tali bendera dan kembali mengibarkannya.

sumber http://www.tarbiyah.net/

Shah Rukh Khan Mengamuk, Tumbuk? Suka Peminat 25 Tahun Ke Bawah..

shah-rukh-khan

HALAMAN HIBURAN

MESKIPUN berstatus sebagai bintang berprofil tinggi, namun Shah Rukh Khan (SRK) juga dikenali sebagai seorang yang mesra dan sentiasa bersedia melayani peminatnya. 

Namun baru-baru ini timbul isu mendakwa, raja Bollywood ini didakwa menyerang seorang peminat gara-gara diajak berselfie.

Kejadian tersebut berlaku ketika aktor berusia 50 tahun ini tiba di bandar Amsterdam bagi menjalani penggambaran terbaharunya, filem The Ring.

Menerusi rakaman sebuah vodeo menunjukkan, sebaik saja melihat kelibat idola pujaan ramai ini, peminat mula menjerit dan masing-masing mahu mengambil peluang bergambar dan berselfie dengan bintang Diwale itu. Tiba-tiba seorang peminat bertindak kasar kerana menarik leher SRK dan terus mahu merakamkan gambar selfie. 

Bagaimanapun SRK pantas menolak tangan peminat itu dengan reaksi wajah marah sambil seolah-olah mahu menumbuk peminat berkenaan. Sejurus itu, beberapa pengawal peribadi pelakon itu pantas memengang dan cuba peminat tersebut dari SRK. 

SRK kelihatan kembali tenang dan terus berjalan ke hadapan sambil sesekali berhenti dan melayani peminat lain yang mahu berselfie dan bergambar bersamanya.

Menurut laporan India Today, ini bukan kali pertama Shah Rukh terbabit dengan insiden didakwa berkelakuan buruk di khalayak ramai.

Sebelum ini, SRK pernah menerima teguran daripada Persatuan Kriket Mumbai (MCA) ekoran insiden pergaduhan antara beliau dengan pengawal keselamatan serta beberapa pegawai MCA di Stadium Wankhede pada tahun 2012 ketika berlangsungnya Kejohanan Antarabangsa Premiere League (IPL). 

Akibatnya SRK diharamkan menjejakkan kaki ke stadium tersebut selama tiga tahun.

Laporan The Times of India menyatakan, larangan itu sepatutnya dikenakan selama lima tahun, tetapi pihak MCA bersetuju untuk mengurangkan tempoh tersebut.

“Sudah tiga tahun sejak pihak kami mengharamkan beliau. Jawatankuasa pengurusan sebulat suara berpendapat bahawa larangan terhadap beliau ditarik balik. Shah Rukh kini amat dialu-alukan untuk datang dan menonton perlawanan di Stadium Wankhede, “kata Setiausaha MCA PV Shetty, pada ketika itu.

Sementara itu, menerusi satu temubual lain, SRK menjelaskan sebab sebenar mengapa beliau bertindak dan bersikap dingin sewaktu berhadapan dengan peminat di Amsterdam sehingga insiden itu mencetuskan isu.

Shahrukh_Khan
Di Mumbai, pernah berlaku seorang wanita di India bertindak meminum cuka sebagai tanda protes terhadap suaminya yang tidak mahu menonton filem lakonan aktor Shah Rukh Khan berjudul Happy New Year. Wanita yang dikenali sebagai Neha itu tidak dapat diselamatkan doktor apabila keseluruhan organ dalamannya rosak dan terbakar akibat cecair berasid itu.

SRK mengakui bahawa dia sebenarnya lebih senang melayani peminat yang terdiri daripada lingkungan usia di bawah 25 tahun malah bersedia melakukan dan memenuhi permintaan mereka, tetapi jika berdepan dengan peminat yang lebih tua daripada itu, ia tentunya berisiko. .

“Saya mempunyai peraturan yang mudah. Saya telah memberitahu pengawal peribadi saya bahawa mana-mana peminat yang berumur di bawah 25 tahun mempunyai hak bersikap ‘nakal’ dan kebudak-budakkan. Tiada siapa yang akan berkata apa-apa kepada mereka.

“Saya mempunyai anak-anak yang berusia 16 tahun dan 18 tahun dan mereka melakukan perkara-perkara yang tidak boleh membuatkan anda marah mereka. Sehingga mereka berusia 25 tahun, mereka boleh berbuat baik, salah, berkelakuan baik atau buruk. ”

Barangkali jika peminat di Amsterdam itu lebih muda malah sekalipun lebih berusia tetapi jika dia tidak berkelakuan biadap, tentu dia berpeluang mendapat layanan daripada SRK. (IH)



Menang! Bertudung Hak Kebebasan Beragama. Tapi M'sia Hak Berserban...




PADA 20 September 2016 seorang wanita muslimah Sepanyol, Takwa Rejeb akhirnya diizinkan untuk bertudung di kawasan pusat pengajian beliau selepas campur tangan oleh pihak berkuasa tempatan Valencia, Sepanyol.

Sebelum itu pihak pengurusan Institut Latihan Binleyor memaksa beliau mengikut peraturan institut yang tidak membenarkan pelajar memakai tutup kepala sama ada topi atau tudung. Ia telah menimbulkan perbahasan yang hangat di kalangan warga Sepanyol.


Pihak berkuasa tempatan menegaskan bahawa "majlis pendidikan memberi jaminan hak pendidikan untuk para pelajar. Beliau akan dapat meneruskan semua sesi pengajian beliau dalam keadaan memakai tudung".

Peguam beliau mengulas bahawa ini merupakan satu kemenangan bagi memperakui kebebasan dan hak berperlembagaan iaitu kebebasan untuk bersuara dan kebebasan untuk beragama dalam ruang lingkup menghormati peraturan umum.

Sepanyol mempunyai 4% rakyat muslim daripada keseluruhan 46.5 juta rakyat. Taqwa berketurunan Arab Tunisia yang dilahirkan di bandar Valensia.


Menurut Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali at-Takiri, seorang ahli parlimen di Malaysia, "Insiden ini mengingatkan kita dengan peristiwa tiga orang pelajar yang dipecat daripada sekolah pada tahun 1997 di Serting, Negeri Sembilan kerana memakai serban setelah pihak sekolah mewartakan peraturan tidak boleh memakai serban di sekolah. 

"Malang sekali perlembagaan Malaysia gagal memberi hak kepada mereka untuk mempraktikkan agama mereka. Mereka kalah di Mahkamah Rayuan dan Persekutuan setelah menang di peringkat Mahkamah Tinggi." Jelas Datuk Dr Mohd Khairuddin. 

Bunyinya saja sedap, Malaysia Negara Islam kononnn...
(IH)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails