Sunday, September 18, 2016

DAP Kesali Jeff Ooi.. Pandai Main Wayang?

Lim Guan Eng
PETALING JAYA: DAP hari ini melahirkan rasa kesal diatas kenyataan Ahli Parlimen Jelutong Jeff Ooi berhubung pemergian bekas Mursyidul Am PAS Datuk Dr Haron Din semalam.
Setiausaha Agung Lim Guan Eng dalam satu kenyataan hari ini menyifatkan kenyataan ahli partinya itu sebagai “tidak sensitif”.
“Meski kami sering berbeza pendapat dalam banyak hal politik, DAP yakin dan percaya bahawa Allahyarham telah menyumbang kepada agama Islam.“Sekali lagi saya menitipkan belasungkawa buat Allahyarham sekeluarga bagi pihak seluruh keluarga besar DAP, dan berharap agar rohnya ditempatkan bersama para orang soleh.
“Saya juga ingin melahirkan rasa kesal terhadap ahli keluara sekiranya tersinggung dengan apa yang berlaku berkaitan tweet Saudara Jeff kerana ini tidak mewakili pendirian parti,” katanya.
Ooi dilapor mengatakan “Adios Harun Din. Let there be peace” di Twitter pada Jumaat, mencetuskan bantahan kerana dianggap biadab.
Awal hari ini, beliau memberitahu FMT: “Saya tidak lihat ada isu mengenai kenyataan itu. Cuba pergi lihat di laman Twitter dan Facebook saya.
“Laman itu adalah kerja photoshop dia orang. Saya hanya akan memuat naik status menerusi laman Facebook rasmi saya,” katanya kepada FMT hari ini.
Dalam satu kenyataan yang dilapor The Star Online, Ooi menjelaskan tiada niat untuk perkecilkan Haron atau keluarganya, cuma mahu menyampaikan selamat tinggal kepada Haron.
Beliau menjelaskan tiada niat untuk perkecilkan Haron atau keluarganya, dan cuma mahu menyampaikan selamat tinggal kepada Haron.
Jelasnya beliau membuat kenyataan itu semasa berkongsi twit orang lain, dan kemudian menyingkirkan komen orang itu dan membuat twit baharu, yang tertulis: “Received a personal call a while ago. So… Farewell. Let there be peace.”
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Kita kenal pemimpin DAP.. Pandai main wayang?

5 comments:

#ibnuhashimkantoi said...

Dah main wayang la pulak komen ibnu hashim. Komen datang dari seorang yang dah kantoi menipu dan mengambil kesempatan keatas mereka yang terdesak mencari pekerjaan. Semuanya untuk memenuhi karung sendiri tanpa menghiraukan kesusahan yang akan dialami oleh mereka sekiranya terkantoi pulak dengan kerajaan Australia.

Anonymous said...

Tertanya-tanya perkataan 'adios' atau selamat tinggal dikatakan biadap, bagaimana pula perkataan 'barua', 'anjing', 'pengkhianat' dan macam lagi kepada manusia?

Anonymous said...

Kita pun sangat kenal pemimpin Pas. Bukan setakat main wayang saje, malah terang-terangan ikut sama bersetongkol dan bekerjasama merompak harta rakyat.

Ya Allah, kami pohon kepadaMu, selamatkanlah kami dari pemimpin-pemimpin yang menjual agamaMu untuk kepentingan diri mereka sendiri. Amin...

Anonymous said...




Coba renung & bandingkan arwah Nik Aziz ngan Haron Din


Ada sesiapakah yg dpt memikir sdlm2nya kenapa kah yg ini boleh terjadi...:


...Telah terhambur drp "MULUT"nya merapu2 mem FITNAH aka pilKUDA broka & BARUA


...Dgn "MULUT"nya juga terhambur yg dia tlh pun 'menyalak' BABI ddlm bukit

...Drp idea comel montelnya menjelma lah PAS + Ikatan = Pasik


...Terkini idea warak-KASYAFnya lahirlah, PIGS(parti ikatn ggasan sjhtra)@pigs


...Yg latest skali, akan me'lutot' seolah2 dia tu POWER tul dgn-Cakor-Siku-LUTOT


Dia juga sgt GAH dan TERKENAL selain drp berpusing2 khianat belit U-TURN mem FITNAH adalah juga kaki PONTENG tegar yg sgt2 "rare" lg hebat..



Adakah makhluk yg sebegini "rare" yg asyik berpusing2 nih boleh dianggap sbg ulamak oleh nabi SAW?

Adakah ALLAH yg maha7LURUS lg maha7PENYAYANG, yg mengHARAMkan perbuatan FITNAH itu dpt menerima makhluk "rare" yg suka buat FITNAH merapu2 itu sbg ulamak??





Sorang taiko PIGS @pigs nya yg trsgt2 berILMU lg tggi skali didonia ini tlh pun bewasiat mintak dikebumi di USA Calfornia yg terkenal sbg bumi porno-LGBT itulah juga bumi Yahudi laknatullah kafir HARBI...yg slalu mnjd wirid "kutukan" ulamak2 pigs walaunta2 pigs blogger2 pigs serta macai2 pigs mrk trhdp PAN n DAPigs.. tup2 smua tohmahan itu kini REVERSE & jatuh kat batang idung mrk sndri!


Tup2 dtglah idea SUCI lg warak kasyaf dari ulamak2 & macai2 PIGS @pigs konon2nya California itu dah pun bertukar suci mnjd seolah2 bumi "ANBIYA'" ler pulok..

Klu LKS @ LGE meninggal kat sana apa pulok hujah DAPigs mrk agak nya yer?


Adakah blogger2 @pigs dan macai2 @pigs dpt "MENYEDARI" hakikat yg maha2 halus sbg SYMBOLIK & reverse PHYCOLOGY drp "NYA" itu..???



"Ulaika kal Ann'am Bal Hum ADOL..." Mrk itu bak BINATANG bahkan lebih SESAT lg


"Rabbana Ma Holakta Haza BATILAA..." Oh! Tuhan kami Tak KAU jdkan ini smua SIA2





Anonymous said...

Eleh sdr Hasyim jangan lah resist adious pun itu sensitif ke? Matang lah cara berfikir kata penulis.. tengok tempatlah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails