Saturday, September 24, 2016

Setuju! PAS Tanding Lebih 2/3 (45 DUN), Untuk Sedia Kuasai S'gor .

 KL: Weblog Ibnu  Hasyim bersetuju cadangan PAS Selangor, apabila PAS mula menghantar isyarat bahawa parti itu tidak lagi mahu dilihat sebagai ‘kuda tunggang’ kepada PKR dan DAP dalam kerajaan Selangor, dengan menawarkan diri untuk bertanding di 45 kerusi Dun di negeri itu, seandainya pilihan raya diadakan.


Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Iskandar Abdul Samad, membayangkan bahawa partinya telah bersiap sedia untuk bertanding di lebih dua pertiga daripada kerusi Dun negeri itu, menggambarkan kesediaan partinya untuk menguasai pentadbiran kerajaan Selangor.
Malah tidak mustahil seandainya Pas mampu memenangi lebih banyak kerusi Dun, parti itu akan bergerak sendirian tanpa lagi dibayangi oleh pengaruh DAP dan PKR, selain mampu mengekang pengaruh Parti Amanah Negara (PAN) di Selangor.
Kesudiaan Pas bertanding di lebih banyak kerusi juga dilihat sebagai petanda bahawa Pas kini bersedia untuk menerajui kerajaan Selangor dan selain turut mengejar jawatan Menteri Besar.
Walau bagaimanapun, keputusan Pas untuk bertanding di 45 kerusi Dun itu dianggap sebagai mustahil memandangkan cadangan tersebut pasti dibantah DAP dan PKR demi menjaga kepentingan politik masing-masing.


Editor Weblog Ibnu Hasyim


"Kita perlu bersetuju begitu bukan bererti ingin memberi laluan kepada kemengangn BN Selangor, tetapi sebagai mengelak dari tindakan memperalatkan PAS oleh rakan-rakan sesama pembangkang." Menurut weblog Ibnu Hasyim lagi. (IH)

36 comments:

Anonymous said...

Ya setuju. Pas perlu maju kehadapan. Pedulikan PKR, DaP dan Papan.

Anonymous said...

90 juta sudah masyuuk... apa tangguh lagi! Kasi kacau

Anonymous said...

PAS harus berani berterus terang. Apa helahnya lagi untuk berselindung dalam samar. Bukankah berkata benar itu juga tuntutan agama? Biarlah rakyat membuat pilihan dengan hati terbuka.

Ahli-ahli PAS juga boleh menentukan ideologi masing-masing samada mahukan UG atau sebaliknya. Dalam pada itu ahli-ahli PAS tegar juga harus mengkaji kembali teras perjuangan PAS yang selama ini berjuang menentang UMNO-BN, sehingga suatu masa dahulu wujudnya Amanat Haji Hadi. Tolong selak balik dan kaji semula amanat tersebut. Kemanakah perginya Amanat Haji Hadi itu sekarang?

Elok juga kalau admin menyingkap kembali Amanat Haji Hadi itu disini supaya kita semua boleh membuat perbandingan hala tuju perjuangan PAS dulu dan sekarang.

Anonymous said...

KUTUK CERCA HARI2 KAPIR HARBI, KAPIR NAJIS, KAPIR KOLOP HARAM, KAPIR LAKNAT, KAPIR YAHUDI......

TETAPI.....


BILA JATUH SAKIT MENGADU DGN DOCTOR PAKAR YAHUDI LAKNATULLAH.....
LALU MENINGGAL.....

MINTA KEBUMIKAN KAT ISRAEL.....

APA KATA DUNIA.....

Anonymous said...

Angan-angan itu FREE

Anonymous said...

PAS akn buat apa saja untuk UNNO. Pas dh kene jual olh ULAMAK keluk kelak

Anonymous said...

Rasuah najib tak cukup saksi. Nk 4 orng saksi kta Ulamak kluk klak.. pil kuda tak perlu saksi kta ulamak kluk klak. Ulamak sakit mental.. nasib penyokong PAS kene wala' pada ulamak giler. Kalu ada tok guru nik Aziz tak jadi mcm ni. Klu ada tok guru nik Aziz ulamak giler ni mesti kene humban ke longkang.

Anonymous said...

45 kerusi..? wahai pas ukurlah baju di badan sendiri jangan mengarut berangan2 nak tadbir kerajaan selangor.. BEBAL

Anonymous said...

Pas dan Pak Hasyim ni mabuk ketum agaknya..

Anonymous said...

Undi Pas masyuk syurga wooooo...
Sapa tolak Pas mcm tolak islam woooo
Tolak ulamak politik Pas mcm tolak nabi woooo...

Anonymous said...

Ulamak brehi kecek blawok. Dulu amanat gilo lipat masuk dlm serban. Oiii ulamak belawok BILA NAK SAMAN SARAWAK REPORT

Anonymous said...

Ulamak biawak lidah bercabang

Anonymous said...

Masa berseorangan pun tak dpt sepertiga. Bila gaduh dgn dap kalah beberapa kerusi, ni nak dua pertiga. Tido dan bermimpi atau dedak dah masuk. Nampak gaya memang pas londeh la pru14. Syok sendiri. Bn menang, pas mungkin dpt syer jawatan dlm ngo atau pertubuhan yg bn buat utk org pas gila kuasa. Jawatan pengerusi, penasihat bn.

Anonymous said...



Ada power dedak cakar siku dan lutut, PIGS boleh terus menyalak babi ddlm bukit

takde sapa pun heran klu PIGS curi dedak yg guna siku lutut tak saman Srawk repot

PIGS yg termampunya lalok merapu2 fitnah pilkuda & mnyalak babi kat dlm bukit jer

Anonymous said...



Wahai Anon:1:20pm

Jgn sesekali kau kutuk pencari GELIGA al-buaya tue yer

Engko mungkin tak tau bhw California tu kini dah jd bumi ANBIYA

California tempat yahudi LGBT kafir harbi tu tak sama taraf dgn Uhud Mekah & Madinah tau, kini skelip mata dah pun mnjd SUCI!?
Sbb itu memilih kebumi diCalifornia berbanding mekah dan Madinah jgn lah sekali2 diragui lg

Jgn coba nak kutuk2 geng PIGS..klu nak kutuk DAPigs takper!

Ir Anonymous said...

Siapa yg lidah bercabang agaknya? Org yg kononnya menyaman kes 1MDB lepas tu tarik balik samannya kerana ianya hanya gimmick semata2 ataupun ataupun org yg tetap istiqamah dgn perjuangan islam!

Anonymous said...

Sbb tu ahli mana2 parti jgn suka sgt nak caci maki ahli parti lain. Cth la... jgn maki " berua, dapigs, mahafiraun, pil kuda, imam lkc, tokong lks" dll. Kang org lain pulak caci kita.

Ingat tu....
Jaga lidah. Jaga mulut.

Anonymous said...

https://youtu.be/xCYe9tjnYeQ

Pandangan TGNA terhadap Husam Musa

Anonymous said...

hahahha nak 2/3 konon, ramalan aku pas kalu menang pon max 3 kerusi, tu pon ramalan kesian, sebenornya percayalah parti bodo ni akan kalah semua kerusi,,, tu je nok kabor

Ir Anonymous said...

Tapi yg pastinya TGNA tak pernah mengiktiraf kuasa 10 yg dikatakan ada pada Husam oleh ketua lebung kota bharu..

Ir Anonymous said...

Kalau nak ramal pun jgn lah sampai jadi macam budak kecik konon sampai kalah semua kerusi.. Ini nak tiru ramalan kuasa 10 lah tu..

Bo boi boi..

Ir Anonymous said...

Jika seseorg itu pencuri kena namakan ia sbg pencuri bukannya tukang repair paip.. begitu juga jika ia seorg barua!

Perkataan Dapigs byk dipergunakan oleh anti DAP sebagaimana PIGS dipergunakan oleh anti PAS sekarang! Fair and square tak perlu kecil hati oleh mana2 pihak!

Perkataan mahafiraun di zaman reformasi dulu yg anti Tun M! Sejak Tun M nak berbaik dgn PH ni adakah beliau dah dikira suci mengerlipan ke?

Kes pil kuda telah didapati oleh mahkamah tiada kes kerana tiada bukti atas dakwaan.. Harap maklum..

Imam LKS dan tokong LKS timbul pabila sumpah bai'ah iaitu perjanjian dgn Allah sanggup dilanggari hanya kerana ingin akur atau tunduk kpd tokoh DAP tersebut. Jadi di mana silapnya?

Ir Anonymous said...

Siapa yg lidah bercabang agaknya? Org yg kononnya menyaman kes 1MDB lepas tu tarik balik samannya kerana ianya hanya gimmick semata2 ataupun ataupun org yg tetap istiqamah dgn perjuangan islam!

Ir Anonymous said...

Dunia kata kau pembohong! Ada bukti ke arwah kutuk2 macam yg kau senaraikan tu?

Satu lagi pembohongan ialah bila masa pulak arwah dikebumikan di israel? Satu pembohongan yg nyata dan aku boleh buktikan kau memang pembohong dgn tuduhan ini..

Ir Anonymous said...

Sila tunjukkan bukti bro tak payah melalut sorang2..

Ir Anonymous said...

Ini satu lagi perangai sebijik macam husam kuasa 10 yg kononnya jika arwah masih ada akan masuk PAN.. Kesian plk tgk org PAN yg masih bergantung kekuatan peribadi arwah utk terus bernafas dlm PH atau pun utk dilihat masih relevan terutama bila wujudnya Bersatu!!

Ir Anonymous said...

Tak perlu risau.. PAS hanya menyatakan keupayaan utk bertanding sehingga 45 kerusi.. PAN berapa kerusi yg berupaya jika TANPA bantuan DAP spt Sg besar dan K Kangsar?

Ir Anonymous said...

Siapa yg berani langgar perjanjian dgn Allah hanya semata utk tunduk kpd tokong?

Ir Anonymous said...

Macamana nak saman SR bila ada org muka tak malu kuasa 10 dah tarik balik saman 1 mdb? Kui kui kui..

Ir Anonymous said...

Tak perlu risau.. PAS hanya menyatakan keupayaan utk bertanding sehingga 45 kerusi.. PAN berapa kerusi yg berupaya jika TANPA bantuan DAP spt Sg besar dan K Kangsar?

Ir Anonymous said...

Tak perlu risau.. PAS hanya menyatakan keupayaan utk bertanding sehingga 45 kerusi.. PAN berapa kerusi yg berupaya jika TANPA bantuan DAP spt Sg besar dan K Kangsar?

Kes pil kuda alhamdulillah dah selesai bila pendakwa lebong kerana tak de bukti pun..

Anonymous said...

Kesian betul tgk anon Ir walaun pigs sorang ni berketuakan Hadi lebai pembohong bersiri. Tok ketua dan walaun pigs dah jd mereng kerana bersubahat menipu Allah, rasul, umat Islam dan ahli2 parti yg tolol.kahkahkah

Pas @ Pigs kumpulan babi2 pemakan dedak yg istiqomah menjual agama dan memalukan Islam.

Anonymous said...

Armarhun Nik Aziz bukan sahaja nak kata Husam tu cerdik.. tapi dia nak bagitahu Abduh, Ahmad Yakob, Amar terutama sekali Hadi, bodoh-bodoh belaka..

Ir Anonymous said...

Org yg tipu Allah ialah yg langgar sumpah baiah hanya kerana ingin merafak sembah kpd tokong LKS .. Bo boi boi..

Anonymous said...

Pas parti gadai bini peruntuh institusi perkahwinan ahli2 dan umat Islam. Parti penjual agama yg dilaknati Allah..bo boi boi

Ir Anonymous said...

Tindakan diri sendiri yg gadaikan bini tak perlu salahkan PAS.. Bila plk PAS diberi kuasa talak utk ceraikan bini diorg ni.. Ini mesti dari ajaran tokong LKS!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails