Thursday, September 22, 2016

Tendang Saja! Jururawat Pakai Seluar Pendek Begini...


Tendang Jururawat Di Muka Sebab Pakai Seluar Pendek

SEORANG lelaki telah ditahan kerana melakukan kekerasan fizikal terhadap seorang wanita yang bekerja sebagai jururawat dalam sebuah bas di Istanbul, Turki, baru-baru ini.

Penyerang tersebut menendang mangsa di muka kerana bengang wanita itu memakai seluar pendek di khalayak umum.
Ketika menendang, suspek sempat menjerit, “Sesiapa yang memakai seluar pendek perlu mati!”
Menurut pihak polis, suspek menyatakan dia bertindak demikian kerana merasakan pakaian wanita itu tidak sopan untuk ditayangkan di tempat umum.
Wajarkah? Apakah itu juga 'dakwah'?
Gambar ini lain pula..

Begini ceritanya..

Kejadian ini benar-benar berlaku di Starbucks, Malaysia. Seluruh pelanggan ketika itu termasuk bukan beragama Islam tergamam dengan cara berpakaian wanita ini (gambar di atas) yang mengenakan hijab tapi berseluar pendek.


Jangan marah, ini kisahnya yang dikongsikan oleh mereka yang berada di tempat kejadian.


"Hari ni lepas pegi pos barang2 customer di Sg Wang, singgah sekejap dekat starbuck nak rehat2 sambil ngopi. Tak lame lepas tu masok 2 orang wanita, yang tekejutnya sorg tu berhijab tapi berseluar pendek!


Ok pandangan pertama org di sekeling semua melihat wanita ni sambil berbisik2 dgn kwn dorg.., ada few couple chines dlm starbuck pon mcm tengok wanita ni sambil garu2 kepala mereka.


Di pendekan cerita 2 orang wanita td dduk di sebelah meja sy sambil tersenyum sy pon membalas senyuman mereka, ringan pulak mulut sy tegur ckp "hai" dorg pon membalas teguran sy..., lalu kami pon berborak...


Dorng ni acly dari korea.., wanita yg perhijab tu sebenarnya engt hijab yg dia pakai tu salah satu trend atau fashion di malaysia ni, sbb itu dia mngayakan dgn seluar pendek...


Bile sy cerita tentang hijab yg dia pakai tu br sy pham dan ckp sorry dan bukak hijab tu. Tak apalah.., dia x tahu datang melancong nak rasa budaya kita. Mane tahu satu hari nanti dia menjadi saudara kita?  


Wallahu a’lam"

(IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails