Wednesday, September 21, 2016

Sindiket Kereta Klon, SPRM Tahan Anggota JPJ.


Hasil carian imej untuk SPRM tahan anggota JPJ, suami
ALOR SETAR – Seorang kakitangan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) dan suaminya ditahan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bagi membantu siasatan berkaitan sindiket kereta klon di negeri ini semalam.
Suspek wanita yang berusia 31 tahun itu ditahan di pejabatnya sebelum dibawa ke bangunan SPRM pada kira-kira pukul 9.15 pagi.
Sementara suami kakitangan agensi penguat kuasa itu yang merupakan seorang ejen kereta lusuh dari Singapura, 36, ditahan di rumahnya di Kulim dan tiba di sini kira-kira dua jam kemudian.
Difahamkan, tangkapan mereka itu bagi membantu siasatan berhubung pemalsuan lebih 100 dokumen kenderaan mewah yang telah dilupuskan di Si­ngapura untuk dijual semula di negara ini dengan harga terpakai.
Menurut sumber, hasil soal siasat, dua suspek terbabit dipercayai akan membawa kepada penangkapan beberapa individu bagi melumpuhkan sindiket kereta klon yang aktif beroperasi di negeri ini.
“SPRM masih menyiasat pe­ranan yang dimainkan dua individu terbabit dalam sindiket yang dipercayai aktif menjalankan modus operandi mereka sejak tujuh bulan lalu itu.
Hasil carian imej untuk SPRM tahan anggota JPJ, suami
“Wanita terbabit disiasat di bawah Seksyen 17 (a) Akta SPRM 2009 manakala suaminya pula mengikut Seksyen 16 (a)(A) akta sama. Kedua-duanya akan direman esok (hari ini),” katanya di sini semalam. (Kosmo)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails