Saturday, August 18, 2018

Rebut Jawatan Azmin/Rafizi: Anwar Enggan Terseret. Lambang Kemelut Anwar-PM?




KUALA LUMPUR: Datuk Seri Anwar Ibrahim memberi amaran terhadap kepimpinan Parti Keadilan Rakyat (PKR) supaya tidak menggunakan kaedah licik untuk menang dalam pemilihan parti.
Malah, beliau mengakui tidak mahu terseret dalam kemelut perebutan jawatan sebagai Timbalan Presiden PKR, antara Datuk Seri Azmin Ali dan Rafizi Ramli.

Katanya, semua kepimpinan parti seharusnya bersaing secara sihat dan beretika kerana tindakan tertentu termasuk membeli undi atau memfitnah adalah bertentangan dengan dasar parti.
“Jawatankuasa pemilihan tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan terhadap sebarang salah laku,” katanya pada sidang akhbar selepas mengadakan pertemuan dengan budayawan di pejabatnya, hari ini.
Anwar berkata, beliau tidak pernah menggunakan Rafizi sebagai alat untuk keuntungan politiknya sendiri, lebih-lebih lagi naib presiden PKR itu mendapat perhatian awam.
Mengenai dakwaan bahawa beliau tidak sabar untuk menjadi Perdana Menteri, katanya spekulasi itu wujud sejak 1998, dan terus sabar menanti hingga 20 tahun.
Sambil memberikan keyakinan sepenuhnya kepada kepimpinan Tun Dr Mahathir Mohamad, bekas Timbalan Perdana Menteri itu mengakui ada hak membangkitkan sebarang isu.
Malah, turut mengakui Dr Mahathir sangat bersetuju dengan isu yang selalu dibangkitkan.
Presiden PKR itu berkata, beliau turut memaklumkan kepada Dr Mahathir bahawa ada khabar angin yang cuba memburukkan hubungan mereka, tetapi beliau tidak akan membenarkan sebarang percubaan mengganggu hubungan antara mereka.
“Kami berdua bukan saja matang tetapi bekerja keras sebelum bekerjasama membentuk pasukan yang hebat seperti hari ini,” katanya. (BH)
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Apakah ini, tanda-tanda atau lambang kemelut dalaman parti pemerintah PH?

3 comments:

Anonymous said...

Betul Pak Hasyim....
Kemelut....kelulut...kulup...

Cari dan kutip lagi berita2 yg boleh menjana kebencian....

Anonymous said...

Ha ha ha
Ape ke bende nye..

Ha ha ha yang paham akan paham!

antilebaikulub said...

Mana Lebai Kulup, tak berani lagi?

1. T.kasih. Kerana ramai yang kait PAS dengan kahwin 2,3,4,. Ada juga yang tuduh ahli PAS kahwin 5, itu tak perlu layan itu geng jahil agama. Nak fitnah pun biar menasabah.

2. Mengatakan ramai 'lebai PAS' kahwin poligami, menunjukkan lebai PAS itu mempunyai kesihatan seks yang baik, ramai anak dan tak takut, tak dapat rezeki seperti orang yang tak beriman.

3. Bukan seperti 'lebai kulub'. Lebai kulub ertinya mereka kuncu2 PH yang suka diperintah oleh orang kulub tak bersunat atau berkhatan, penuh tahi palat. Bukan perintah saja, bahkan dalam blog ini (ted manoff) ada yang mengaku sanggup beri 'puki bini'nya (maaf, itu yang dia sebut) kepada pakar rujuk mereka 'lebai kulup' Lim Guan Eng.

4. Lebai2 kulup ini, kebanyakannya beristeri 1, biasanya takut bini, nafsu ada tetapi tenaga tiada, bahkan ada yang rindu jadi pondan.(adanyang pilih nama kejora bapok dll). Atau isterinya jadi pkakas antik saja.

Insya Allah, kita sambung lagi kalau ada masa.

Ho ho ho

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails