Friday, August 17, 2018

Parlimen Kecoh. Isteri 1,2,3, Tambah Ke 4 Jadi Lebih Baik. Apa Masalah?

Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh berkata, pemansuhan Akta Anti-berita Tidak Benar akan membawa implikasi besar kepada negara. 


KUALA LUMPUR: Dewan Rakyat kecoh seketika apabila Datuk Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh (PAS-Pasir Puteh) didakwa mengeluarkan kenyataan bersifat seksis dalam sesi perbahasan pemansuhan Akta Anti-berita Tidak Benar.

Ia bermula dengan tindakan Nor Azrina Surip (PH-Merbok) menegur Zawawi membandingkan sifat Tun Dr Mahathir Mohamad (PH-Langkawi) ketika bersama Barisan Nasional (BN) dan PPBM, yang disifatkannya tidak adil untuk menilai orang lain.

“Saya rasa Pasir Puteh boleh beri kiasan yang lain, apabila berkaitan isu berita tidak benar. Apabila katakan seseorang ini jahat dan sekarang baik atau sekarang ini jahat, dahulu baik.
“Manusia ini selagi tidak dikafankan, kita tidak tahu sama ada dia baik atau jahat, maka saya rasa tidak adil untuk berikan contoh berkenaan,” kata Azrina.

Zawawi membalas teguran itu dengan berkata: “Itulah dia, orang perempuan dia berhujah.”

Beberapa ahli Parlimen lain, termasuk Wong Shu Qi (PH-Kluang) dan Azrina sendiri menuntut Zawawi menarik balik kenyataannya.

Setiausaha Majlis Syura Ulama itu yang enggan berbuat demikian berkata: “Apa benda yang saya sebut? Akta ini kalau dimansuhkan, ada implikasi besar kepada negara.”

Beliau menyamakan tindakan kerajaan terdahulu meluluskan Akta Anti-berita Tidak Benar seperti lelaki berpoligami.

“Saya ibaratkan menambah Akta Anti-berita Tidak Benar ini seperti orang lelaki dia tambah isteri, bukan bermakna apabila lelaki tambah isteri dia katakan isteri pertama, ke-2 dan ke-3 tidak baik, tetapi tambah yang ke-4 akan menjadikan lebih baik dalam keluarga.”

Terdahulu, Zawawi menjawab soalan RSN Rayer (PH-Jelutong) yang meminta pandangannya mengenai perbezaan Dr Mahathir ketika bersama BN dan PH.
“Kalau Langkawi buat salah waktu ketika Umno dulu salah, tetapi bila dia masuk ini tidak salah,” kata Zawawi
FMT

45 comments:

Mohammad Azren said...

Sentiasa bermain- main di fikiran Lobai harian adalah BURIT dan DUIT. Tu bila berhujah di Parlimen selalu terSESAT . Tapi tak lah sampai masuk NERAKA. Hehehekikikihahahakahkahkah

bunbinban said...

Kalau x pasal kawin x sah lebai ni. Dlm kepala hotak mesti nak tambah bini. Kahkahkah..aku x tau apa jenis makanan lebai ni pelahap. Aku rasa bkn setakat dhab dorang bedal, yg biawak bese keliling umah pun lebai bedal...kahkahkah...atau mungkin sbb opis besor parti lebai kat jln raja laut tu...kan belakang tu tmpt lepas2 lelah gitu...kahkahkah...byk jual pil kuat situ...kahkahkah..tu yg stim unlimited tu...

Anonymous said...


Pengundi di Seri Alam khususnya kaum wanita jangan kah hendaknya memberi undi kepada PAS kerana bagi pemimpin PAS kaum wanita mesti lah tunduk kepada nafsu lelaki.

Kalau 4 lebih baik mengapa beribu ibu tunggal di Terengganu ?

Anonymous said...

klu benda remeh dn contoh2 sex serah pd walaun. lg satu jenis2 haiwan dn lgbt. tu saja walaun teror.

dh lama parlimen bersidang...tk bunyi pun nk sambung 355. sahlah mmpermainkn 355 dn guna pula nama hudud. sapa tk sokong 355 dia anti islam. dgn azhar idrus pun kena kencing...dahlah dia tu pak lawak.

klu isu remeh bukan main suka dipanjang2kn. sebb tkperlu fikir dn buat homework. kot2 ada data analisa ok jg. ni bagi contoh bini 4. ada gout tkyahlah mimpi semua tu.

bab isu kewangan negara lg ternganga. tau nk tuntut manifesto aje.

dgn org asli pun takut nk jumpa...nk lawan yahudi? diamlah pi tido lg baik.

dah...cepat merangkak walaun semua...mca nk tunggang ni. jgn mcm2.

Anonymous said...

Bila kulup PH menjilat tahi palat mula bersuara dan menulis akibat mendapat kemanisan kencing yg berterusan dari big brother kulup dap...kulup adalah lelaki yg x bersunat...punainya penuh dgn tahi palat...Kulup Kulup PH.

Anonymous said...

Kulup kulup ph banyak sangat makan tahi palat dap.

Anonymous said...

ye kita tunggu kulop mca pulak lepas ni. siap bg fatwa undi mca. walaun jgn xwala. sapa tk mngundi mca dia jebon dibeli munafik haraki halsl darah

Anonymous said...

dgrnya kulop mca lebih lembut dn wangi dan rumputnya trim elok kemas. sesuai dgn perjuangan isle walaun... demi hudud (355)

bgusla lps ni ramai org melayu penin dan ternganga.. mcmana pas blh undi kafir ni. mereka harap ada pas utk pertahan melayu islam ikut fahaman mereka..baru hari tu himpun ckp islam melayu terancam..dah nk bg undi kt kafir mca pulak.

melayu naik semngat dn berangan mcm 13 mei utk jihad pertahan agama dn melayu. tiba2 haha hadi kt... kita parti pembangkang buksn parti islam. sapa pembangkang adalah geng kita tkkira mca atau lgbt.

at least dap bukan parti bangsa..ada semua bngsa dan agama. mca wajib cina. tkpasti yg islam ada ke tak. yg pasti mca sgt keras tolak 355.

tp pas puashati dgn mca.

Anonymous said...

itu hali sudah lasa melayu punya (umno). sikalang mau try lasa cina (mca)punya. lain kali ada sinang mau lasa aci (mic) punya. balu itu lobai 1malaysia maa.

antilebaikulub said...

1. T.kasih. Kerana ramai yang kait PAS dengan kahwin 2,3,4,. Ada juga yang tuduh ahli PAS kahwin 5, itu tak perlu layan itu geng jahil agama. Nak fitnah pun biar menasabah.

2. Mengatakan ramai 'lebai PAS' kahwin poligami, menunjukkan lebai PAS itu mempunyai kesihatan seks yang baik, ramai anak dan tak takut, tak dapat rezeki seperti orang yang tak beriman.

3. Bukan seperti 'lebai kulub'. Lebai kulub ertinya mereka kuncu2 PH yang suka diperintah oleh orang kulub tak bersunat atau berkhatan, penuh tahi palat. Bukan perintah saja, bahkan dalam blog ini (ted manoff) ada yang mengaku sanggup beri 'puki bini'nya (maaf, itu yang dia sebut) kepada pakar rujuk mereka 'lebai kulup' Lim Guan Eng.

4. Lebai2 kulup ini, kebanyakannya beristeri 1, biasanya takut bini, nafsu ada tetapi tenaga tiada, bahkan ada yang rindu jadi pondan.(adanyang pilih nama kejora bapok dll). Atau isterinya jadi pkakas antik saja.

Insya Allah, kita sambung lagi kalau ada masa.

Ho ho ho

Anonymous said...

biasanya yg sembang kawin byk ni.. haram tkdenya. satu juga kat rumah pun.

cerita saja lebih. sorang dua yg kawin lebih tu bukan ukuran lobai kuat sex.

cuba tgk anon 3:54..

nk menyokong nik zawawi pun yg difokus bab contoh kawin 4 5 tu. yg nik zawawi bawa isu mansuh akta berita tk benar haram nk diulas. isu sebenar hilang, contoh yg dibesar2kan. tu pasalla lobai memang suka membesarkan isu kecik dan puashati dgn isu besar.

cuba ulas bg tolong sikit nik zawawi utk hujah pertahan akta berita tk benar.

aduuhh dr pemimpin hingga penyokong.. kosong laa.

Anonymous said...

Mohammad azren ni lgbt kut tu yg hari2 hentam pas golongan lgbt memg anti pas sebab pas perjuangkan islam.

Anonymous said...

Lebih baik tambah bini dari sokong lgbt. Allah laknat lgbt tapi allah halalkan tambah bini. Kamu nak rahmat allah ke laknat allah.

Anonymous said...

suatu pagi disebuah padang yang indah permai
burung2 tak berapa nk berkicau
sekumpulan manusia berhimpun, muka masing2
kaki pecah rumah, kemarahan jelas diwajah mereka
tiba2 terdengar jeritan...

MELAYU ISLAM TERANCAM !

MELAYU ISLAM TERANCAM !

MELAYU ISLAM TERANCAM !

mari kita undi mca demi melayu dan islam !

Anonymous said...

Kalau pengundi di seri setia nak sokong lgbt sokonglah ph. Golongan lgbt dilaknati allah tapi allah memghalalkan nikah lebih dari satu sekiranya boleh beri keadilan kalau tak boleh cukup satu saja. Pengundi seri setia nak laknat allah ke rahmat allah.

Anonymous said...

biar lah kecoh sebab mansuia gila dipileh
oleh orang orang gila duk di pakleman
ramai bekas penyanagk nak tunjuk warak
kerajaang manusuia gila kuasa
dah ada kuasa tak mau beramal ikut perintah Allah
manusia akhir jaman
cinta dunya berlebihan
70++ tua bangkaaaa

Anonymous said...

nk tambah bini pi pejabat kadi...jgn menyemak kt parlimen. parlimen utk bahas isu negara... bodoh.

Anonymous said...

Terbaik...lebai kulup PH hari hari merindui aksi lge dlm sidang parlimen. Lge nak agih tahi palatnya kpd semua penyokong PH.

Anonymous said...

Puak ph lgbt kaitkan pas dengan lgbt pulak. Takda modallah tu. Puak ph lgbt nak pilih laknat allah ke nak rahmat allah.

Anonymous said...

sapa tknk hudud undi mca geng pas.. hudud sudah cancel.

Anonymous said...

Parlimen tomato..titik perpuluhan punya pasai maka tepuk tangan menadah tahi palat lge beramai ramai wahai penyokong PH yg dungu...bau bacin.hancing disukai teramat...

Anonymous said...

5.23.. sekali lg walaun tunjuk bodoh.. negara masalah ekonomi sbb najib bn yg kau sokong....tiba2 yg kau besarkn salah titik... elok kau pergi menetek jela..

pas mmbesarkn benda kecik dn buta hati terhadap isu besar.

org bentang ekonomi dijawab hal berbini.

apa nk jadi pas ni.

Anonymous said...

seorg tokguru agama mngajar....dia ambil satu kapor dan dibuatnya satu titik kat dinding.

pastu dia pun tnya anak2 muridnya. sapa blh bgtau apa yg kamu nampak. ramai murid angkat tgn dn dgn yakin mnjawab.. itu titik tuan guru.

beberapa org tk jwb sambil senyum.

tokguru pun jawab balik...tula susah kamu ni...dinding yg besar ksmu tk nampak..kamu nampak titik.

ternganga murid2 yg jawab tadi.. depa dah besar masuk pas sampai laa ni.

adapun murid2 ygtk jwb tp senyum tadi.. bila besar mereka masuk Amanah.

huuh

Anonymous said...

Senenarnya mohamad azren ini yg nak burit dan diit tu.. tpi dia malu nak ngaku dia alih pd geng lobai... apa laa punya teruk pemikiran azren ph ni. Org mcm dia tak sedar yg dirinya tu bodoh dan bangang..! Yg dia tau nak kritik tok lebai saja. Klu tak kerana tok lebai ni mgkin nama kamu pun bukan mohamad azren entah2 betnama lim guan eng ke atau sathia vellu ker apa ker..!!!
Bahlul punya manusia. Baru keluar hutan belum ker...???

Anonymous said...

Kat parlimen tu ramai menteri bodoh2 belaka. Berlagak pandai angka pun tak reti. Tak pi sekolah. Nelayan2 disuruhnya tanam nenas belakang rumah. Tanah tepi pantai semua masin air laut.. nenas tk hidup klu ditanam. Bail lagi cadangkan tanam nenas dlm kelambu...???

mursyid said...

Ni sorang kagi anon ph 2.53pm yg sangat bodoh..
Kmu nak sangat ke jd ibu tunggal...?
Skrg kerajaan trggnu dah mula menyediakan program membantu rkyatnya terutama dlm hal urusan kekeluargaan. Dlu zaman bn perkara ini tdk mndpat pembelaan krjaan. Skrg keadaan sudh mula berubah dn positif..
Kmu tk timbulkan isu ibu tunggal di selangor lagi ramai dn sedikit masa lagi isu ini akan betlipat ganda di selangor dn k.l. sbbnya peranan isteri2 nnti akan diambil alih oleh lgbt dan sudah tentu mereka akn merasa kesunyian krn sang suami telah mendapat citarasa baru...

Anonymous said...

PAS pun sama bodoh dgn UMNO . Majoriti rakyat yg sokong PH bkn sbb nk AI jadi PM pun . Tapi sbb mereka dh x sanggup diperbodohkan oleh Najib And The Gang . Skrg UMNO dh kalah . Terpulang pd MP PH nk pilih sapa jadi PM slps Tun M. Yg pasti AI x ada peluang sbb dia byk sgt liabiliti. Majoriti MP PH x akan sokong dia. Sebahagian MP PKR sahaja yg masih admired dia . PAS pulak dh jauh tersasar jadi marker pen . Masuk parlimen cerita pasal kawin 2,3,4. Aduhai. . ... ..

Anonymous said...

PAS NAK UNDI APA KE TIADA PROBLEM..MACAM JUGA KITA CAKAP APA2 OK MA NO PROBLEM..CUMA DENGAN ADA NYA KALANGAN MEREKA YANG BERPIKIRAN JUMUD DAN THAGHUT DAN LATEST BUKAN LIBERAL TAPI TAKSUB DENGAN KALANGAN LIBERALISM..
TU YANG COMENT MERAPU TU..INI BUKAN SALAH PAN.PAKATAN,DAP,PAS KE ATAU UMNO TAPI INDUVIDU JAHIL YANG RASA DIA LEBIH PANDAI DR ORG LAIN ALQURAN N ALHADISH ADALAH PRIORITY PAS ADALAH SALAH JIKA KITA YG BERTENTANGAN DENGAN NYA YAKNI ALQURAN N HADIH .TIDAK BERSAMA PAS K..BUT AGAINST APA YG DIPERKATAN ALQURAN/HADISH KAPIAQ BAK HANG.. CUBA FAHAM DULU ..MAAF

Anonymous said...

ni apa ni tulisan mcm lgbt silap tandas je

Anonymous said...

Seblm ada akta anri berita palsu tak ade masalah ape pon dlm negara....masalah kpd najib saja nak tutup kisah rompakan 1 mdb..

Mp pas mengarut...

Anonymous said...

Nsjib rompak lobai pas tak kata bertentangan dgn quran dan hadis pon.. ..makna nye rompak halal lah..

Anonymous said...

Saya ibaratkan menambah Akta Anti-berita Tidak Benar ini seperti orang lelaki dia tambah isteri, bukan bermakna apabila lelaki tambah isteri dia katakan isteri pertama, ke-2 dan ke-3 tidak baik, tetapi tambah yang ke-4 akan menjadikan lebih baik dalam keluarga.”

Mp pas bodoh....mcm perbandingan ayam dgn itik..

Anonymous said...

Dalam alquran nabi tak tubuhkan kerajaan cara sistem yahudi.

Baghall

Anonymous said...

saya ibaratkn hapus akta berita tk benar itu mcm cukur bulu kemaluan. bkn bermkna xsyg kemaluan tp bg kemas benda yg perlu dicukur.

Anonymous said...

anon 7.14

tubuh kerajaan sistem yahudi tu mcmana? demokrasi? pas yg join juga kn.

klu ada draf sistem model islam urk malaysia sila tunjuk.. bg url pun cukup. jgn ckp kosong bendanya tkde.

islam bkn agama kosong mcm telur penyu

Anonymous said...

Betul jgk anon 7:14 ckp.

Bila dungu pas jual alquran dn hadis utk membangun negara islam..tapi bukan melalui sistem islam..maknanya pas selama ni menipu.

Kalau prlembagaan parti kata ikut alquran..napo bertuhankan sistem undi?

Cuba hang pulok bagi riwayat mana nabi berpegang sistem undi. Satu undi kapiaq, undi org fasik sama taraf dgn undi org islam?

Anonymous said...

Bangang anon 7:25.

Dah pas ckp dia pegang al quran..kasi bikinlah utk malaysia. Nak tunggu ada deraf baru nk buat?

Berjuanglah ikut sistem isle betul2. Terima cara sistem yahudi tapi nakkan negara isle..

Patutlah dah nak dekat 100 tahung pas tak bulih jd pemerintah. Tongong

Anonymous said...

Sidang Parlimen ke14 sudah pun tamat
apa saja tajuk dewan pasti jadi gamat
Akhir penutup kisah lebai istri empat
Lebai yg nikmat, rakyat kekal merempat

Akhir penutup, kisah lebai istri empat
Lebai yg nikmat, rakyat kekal merempat
Apa tak cukup, dpt gaji berlipat lipat
Tapi Rakyat,hendak makan pun tak dapat

Apa tak cukup, dpt gaji berlipat lipat
Tapi Rakyat,hendak makan pun tak dapat
Tak ingat ke? pertemuan kita di akhirat?
Harap2 di sana kelak lebai tidak disebat

Tapi kan..... mana boleh tidak disebat
Masa hidup di dunia semua habis dirembat
Rakyat tidak dibela YB/MP cuma dok rehat2
Di lobi parlimen sambil minum teh sarbat

Lelaki Dicermin said...

Kapada walaun2 yg bodoh lagi melantun2.. tak payah sindir ph.. pasal LBGT..baca di media.. ulasan mujahid di terima oleh 2 org mufti kanan negara ini. Aku rasa MP pas pun byk terima ulasan mujahid tu.. cuma.. walaun2 dah bodoh.. dah melantun2. tak membaca pulak..yang sebok tulis2 tahi palat tu.. kenapa.. bini kau suka tahi palat kau ke.atau pun pimpinan pas skg rasa tahi palat MCA lemak berkrim..kenapalah pas mempunyai pengikut yang bodoh2.

Anonymous said...

Ramai ibu tunggal mampu hidup berdikari dan Kerajaan Selangor telah memberi bermacam-macam bantuan.

Betapa rendah nya maruah ibu tunggal di Terengganu, mereka seolah-olah di bayar untuk memuaskan kehendak nafsu bapa tunggal. Sedangkan faktor cerai berai di Terengganu adalah kerana si suami tak bekerja dan penagih.

Belum pulak pernah dengar pasangan perempuan dengan Perempuan kena denda dan sebat di Selangor.. Tapi di Terengganu dah ada kes..

Kurang pasti samada kedua-duanya yang terlibat itu adalah ibu tunggal atau tidak?

Anonymous said...

Lelaki dicermin sedang hidu,gentel tahi palat lge dengan asyiknya.

Anonymous said...

Rakyat lebih selesa di bawah PH biarpun kesemua janji 100 hari tidak terlaksana.

Anonymous said...

Najib pergi kerana digulingkan oleh Mahathir. Ramai yang menyangka dia sekadar mengguling dua Perdana Menteri selepasnya, Tun Abdullah Badawi dan Dato’ Seri Najib. Dia sebenarnya mengguling semua Perdana Menteri yang masih hidup di zamannya iaitu Tunku Abdul Rahman Putra, Tun Hussein Onn, Tun Abdullah Badawi dan terakhir Dato’ Seri Najib.

Anonymous said...

Apa hubungan kepimpinan DAP dengan program All Malaysia-Golden Gate Revival Convocation ini? Kenapa bersungguh-sungguh mempertahankan program ini? Saya dimaklumkan program ini tidak mendapat kebenaran walaupun oleh pihak kerajaan.

Anonymous said...

Mujahid bidang bahasa Arab jer. Sek.pun sekolah mubaligh free school. Tentulah mirip ke sekular dan liberal. Sesuai dengan dap. Jadi tikus baiki labu dlm bab agama. Perkara remeh memang bidang mujahid, bukan bab pokok agama.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails