Wednesday, August 15, 2018

Ini, Strategi Rahsia Tun M Jatuhkan BN.


Betulkah Tun Mahathir Mengaku Fitnah Jadi Senjata Jatuhkan BN???

Tun Mahathir Akhirnya Mengaku Fitnah

Dalam satu sidang media akhirnya Tun Mahathir mengakui Pakatan Harapan (dulu pembangkang) menggunakan media asing untuk memainkan isu2 persepsi tentang 1MDB...
Akhirnya sudah terbongkar siapa dalang sebenar yang mengubah dokumen dokumen yang di perolehi menerusi Xavier Justo untuk membuat cerita rekaan dan palsu tentang 1MDB di luar negara...

Malah pada tahun 2015 lagi, facebook Kelab Sayang Tun Dr Mahathir, SSTDM sudah mengesahkan dalam satu posting bahawa Tun Mahathir ada bertemu Justo untuk mengambil dokumen tertentu...

SSTDM menulis "Kalau Untuk Pengesahan Apa Salahnya"…
"Takkan nak terima saja tanpa Dokumen Pengesahan Melalui Perjumpaan empat mata"…

Justo Akui Ada Pihak Ketiga Yang Mengubah Dokumen Yang Dia Bagi
Semenjak tahun 2015 lagi, pihak Polis Di Raja Malaysia bersama polis Thailand telah menyiasat bekas Pengarah Eksekutif IT PetroSaudi, Xavier Andre Justo. Dalam satu temubual dengan Justo di penjara Thailand, PDRM mendapat maklumat bahawa gerakan untuk menggulingkan Dato' Sri Najib telah di buat menerusi pengubah- suaian dokumen 1MDB dan PetroSaudi...

Dalam transkrip perbualan Whatsapp telefon Justo turut di jumpai perbualan beberapa orang pemimpin pakatan harapan, orang kanan Mahathir dan Claire Rewcastle Brown, editor Sarawak Report yang berkonspirasi untuk menjatuhkan Najib dan kerajaan mengunakan dokumen palsu itu... Dalam satu temubual dengan News Straits Times, Singapura, Justo menyebut nama Tun Mahathir sebagai salah seorang yang terlibat.

Justo menyatakan orang kanan Mahathir ada berjumpanya untuk mengambil dokumen tetapi akhirnya tidak membayar sejumlah wang yang di janjikan kepadanya...

Lebih teruk lagi dalam perbualan Whatsapp itu Claire Brown berkata mahu meraikan kejayaan menumbangkan Najib dengan segelas arak...
Malah Claire Brown telah berjumpa dengan Mahathir selepas itu...
Bergambar sekali lagi...

Rupanya bukan sekali dua mereka berjumpa tetapi banyak kali termasuklah di London semasa Hari Raya Puasa tahun lepas... Dengan pengakuan Mahathir itu, ianya mengesahkan segalanya, siapa dalang sebenar yang mahu menumbangkan Najib sejak 2015 lagi menggunakan 1MDB sebagai isu dan senjata politik bagi menumbangkan kerajaan...

1MDB sebenarnya hanya scapegoat, bukanlah isu pun... Duit RM42 billion yang di dakwa oleh Mahathir sebagai hilang tidak pun hilang... Ia telah di jelaskan oleh CEO 1MDB, Arul Kanda berulang kali... Kapal layar, lukisan dan kapal terbang yang di dakwa di beli dengan wang 1MDB pun ternyata tidak benar... Termasuklah dakwaan kononnya ada RM430 juta duit 1MDB di Switzerland, juga tidak benar apabila perkara tersebut sudah dua kali ditolak oleh parlimen Switzerland...

Semua ini cerita rekaan dan palsu kerana dokumen dan sumber yang di guna untuk tumbangkan Najib itu adalah semata mata berdasarkan dokumen yang di ubah suai oleh Sarawak Report (SR)... Malah portal Malaysian Insider pun sudah di tutup apabila pendedahan oleh Justo itu di buat...

Syed Saddiq, tukang canang berita palsu dan kini Menteri Belia dan Sukan juga sudah membocorkan rahsia bahawa Tun Mahathir sudah memberi AS$5 juta kepada Yayasan Clinton untuk membayar pihak media asing untuk kempen propaganda menjatuhkan kerajaan Malaysia...

Sebelum ini pada 10 April 2016, Tun Mahathir dalam satu temubual dengan The Weekend Australian turut menjemput campur tangan asing dalam politik negara... Jadi apa yang Wan Saiful Wan Jan, yang baru dua tiga hari masuk PPBM dedahkan tentang campurtangan asing menerusi Cambridge Analytica akhirnya terkena ke atas batang hidung anak Tun Mahathir sendiri...

Puas Mukhriz bersilat menafikan, tetapi akhirnya peluru yang di tembak oleh Wan Jan itu memakan diri sendiri bila Azrin Zizal, bekas pegawai media Mukhriz mendedahkan cerita yang sebenarnya... Ramai sudah keluar parti PPBM kerana tahu agenda peribadi Tun Mahathir ini sejak mula... Mereka tahu 1MDB bukanlah isu pun...

Mahathir sebenarnya yang tidak berpuashati apabila kroninya tidak lagi mendapat projek berbillion ringgit menerusi IPP... Kerana hendak anak sendiri jadi Perdana Menteri, kerana agenda kroni-kapitalis yang menjadikan beliau dan anak2 menjadi kaya raya kerana CASH IS KING, katanya...

Mahathir sudah menjadi pengkhianat kepada bangsa dan negara sendiri... Undang campur tangan asing untuk menjatuhkan kerajaan demokrasi di negara ini di cemari... Malaysia belum lagi di jajah oleh negara China seperti yang di dakwa oleh pemimpin dan macai2 PH... Yang terjajah dan tergadai adalah pakatan haram jadah Malaysia...

Mereka sudah menodai dan menggadai diri kepada kuasa dan tangan2 asing semata2 untuk menang PRU14, piliharaya yang paling kotor dalam sejarah dunia ..


Siri Kemelut Anwar/Mahathir

36 comments:

ted manoff said...

Taikkk..balik2 ulang point yg sama..insaflah tuan ibnu..henti sikap adudomba..tua dahh..πŸ˜₯πŸ˜₯πŸ˜₯πŸ˜₯πŸ˜₯πŸ˜₯πŸ˜₯πŸ˜₯πŸ˜ŒπŸ˜œπŸ˜πŸ€‘πŸ€‘πŸ€‘πŸ€‘πŸ€‘πŸ€‘πŸ€‘πŸ€‘πŸ˜€

Husaini Ayu said...

Mula2 ingatkn tuan ibnu dh nk cerdik skit,rupanya makin bengap,ntah mana le dia dpt sumber bodoh ni semua...

Anonymous said...

Kena kepala sendiri, kata orang bodoh! Kalau cerdik buat blog sendiri le. bahlol, syamdol, tolol!

Ha ha ha

guna said...

ada org tu, selain byk memperbodohkan diri sendiri, suka membaruakan org.

Anonymous said...

Alamak ibnu hasyim nak klentong pasal 1 mdb dan xavier justo plak..petik dari tong taik umno..
Satu dunia dah tahu justo dianaya oleh petrosaudi yg berpakat dgn najib menggelapkan wang pelaboran 1 mdb ...

Anonymous said...

Mudah aje ibnu...xavier justo dah bebas seblm najib tewas...
Kenape najib tak suruh ketua polis tangkap justo dan dakwa fitnah?..

Tahun 2016 khalid seblm pencen berulang alik ke bangkok nak dapatkan bukti justo berbohong mengenai email yg diubahsuai yg kaitkan pakatan petrosaudi dgn najib...

Setelah pecah lobang wang 2.6 billion dlm akaun najib datang dari jho lo yg turut merompak wang pelaboran 1 mdb khalid terus senyap..

Guardian melaporkan cerita dari isteri justo yg justo telah ditipu oleh petrosaudi...petro saudi tidak bayar gaji justo..justo nak jual email petrosaudi untuk dapatkan balik wang gajinye...srawak repot sanggup beli...

Sekali lagi petrosaudi tipu justo supaya ngaku kpd polis thailand email yg dicuri oleh justo telah diubahsuai dgn janji petrosaudi akan membantu justo dibebaskan...setelah pengakuan dibuat justo masuk jail dan petrosaudi lesap...

Justo telah bebas dan telah meminta kerajaan switzerland merampas harta arab petrosaudi di swiss...kereta2 mewah berpuluh juta yg dibeli dari wang rompakan 1 mdb telah dirampas oleh swiss..

Anonymous said...

Oengundi ph telah membodohkan umno dan pas di sg setia...pengunndi sri setia menunggu giliran plak nak bodohkan pas dan umno..

ibnu hasyim mu tunggu laah.hihihihi.
Pas sudah merayu bantuan umno..

Anonymous said...


Mahathir hebat. Sampai DOJ pun termakan fitnah Mahathir. Betul kata Mahathir yang dia lagi hebat dari Trump.

Hadi sepatutnya guna maklumat ini untuk memanggil Mahathir menjadi saksi dalam perbicaraan mahkamah di London.

Anonymous said...

Pru 14 pas tanding di Balakng...ini kali pas awal2 lagi angkat bendera putih takut hilang deposit...

Pru14 bukan main garang dan eksyen lobai Pas bodooh.....

Anonymous said...

Di indonesia ade pihak ngaku milik kapal mewah akunakmati...tapi bila kapal masuk kandang tun belum ade yg berani ngaku...jho lo hanye berani kecam dari jauh...pas takut nak komen mcm umno..

Bijak tun madey..

Anonymous said...

Lobai hadi dah bisu tak berani cabat pengesahan loyar dia sendiri dilonfon bahawa suara nik abuduh adalah tulin dlm rakaman odeo suara abuduh ngaku baham duit haram najib..

Anonymous said...

Bagaimana tak mahu mengaku barua? Semua yang menentang Islam dan parti Islam dalam blog ni adalah barua kepada nmusuh-musuh Islam. Melantik pemimpin kafir ebagai pemimpin. Jilat juboq lge, jadi anjing tunggangan, semuanya barua.

Muka memang tak malu, tebal lagi dari kulit babi..
Ha ha ha .

Anonymous said...

Najb hingga skarang takut nakb cabar Doj yg kaitkan dia terima wang rompakan 1 mdb dari jho lo...

Anonymous said...

Taliban penyokong najib prompak.

Pak asim said...

Aduh,aku nk tembak ph tapi pas pula kena,aduhhhhh,

Anonymous said...

Hadi dah cakap nak jilat semula jubok lge dan dap..taliban ponn turut jilat jubo lge dan dap....hihihi..muka tak malu penyokong prompak...serban melayang..

Anonymous said...

Assalamu`alaikum YB Rantau Panjang, apa khabar? Moga sihat dan ceria selalu hendaknya......

Anonymous said...

Untuk pengetahuan ibnu hasyim yg kurang pengetahuan kapal terbang jho lo masih ada disingapore yg fisita oleh singapore...malaysia dlm proses untuk pohon ambik balik kapaiterbang ni...

Mungkin ibnu hasyim kata kapakterbang ni pon fitnah jugak...

Anonymous said...

Ekelehhhhh......cik siti tu, geli nak baca kunun......tah entah dok ulang bekali kali bacanya tuuuuuuu.........

Anonymous said...

Jangan lah berterusan menganggap rakyat atau pengundi masih seperti 10 tahun dulu.

Sekarang macam-macam badan ngo yang bersuara.. LGBT guna tandas pun orang bercakap dan ramai yang bagi pendapat masing-masing.

Kebebasan bersuara mesti di guna dengan bijak sebab jika tidak orang tahu tahap bodoh seseorang.

Menteri PH meminta maaf kerana secara tidak sengaja mengeluarkan kenyataan mengenai isu transgender yang boleh mengelirukan orang ramai. Pemimpin PAS cepat keluar kenyataan mendakwa pemimpin PH tidak bersedia.

Tetapi pemimpin PAS membisu apabila Najib merompak duit rakyat. Nazri orang UMNO pun keluar kenyataan yang dia terkejut rumah Najib ada beratus juta.

Cemburu tak habis PAS dengan AMANAH.

Anonymous said...

Peguam Akui Rakaman Suara Nik Abduh Adalah Tulen!

Selamat datang ke channel Hot Vids.Kami menyajikan pelbagai video informasi dan gaya hidup untuk tontonan anda.

Peguam yang mewakili presiden PAS Hadi Awang dalam kes undang-undang yang dilancarkan di London melawan Sarawak Report, kini telah mengakui bahawa rakaman kontroversial yang dikatakan sebagai ahli PAS, Nik Abduh, adalah tulen.

Bercakap di mahkamah semalam, barrister Jacob Dean mengesahkan bahawa Hadi tidak akan cabar keaslian rakaman itu, menghapuskan keperluan pakar forensik pakar untuk mengenal pasti penutur suara itu.

Peguam Hadi juga menunjukkan bahawa Nik Abduh dan mungkin ada yang hadir pada masa rakaman itu (yang difikirkan termasuk menantu lelaki Hadi, Zaharuddin Muhammad), akan menjadi saksi di mana kliennya merancang untuk memberi keterangan di sidang mahkamah.

Akibat petunjuk mengenai bilangan saksi yang kedua-dua pihak hendak menelefon, Hakim memerintahkan agar perbicaraan itu, mulai dari 1 April 2019, harus disenaraikan selama 11 hari.

Anonymous said...

Pas Terima Duit Umno: Syed Azman Sahkan Suara Nik Abduh 100 Peratus
By Admin-S On Apr 18, 2018
16

(Malaysia Dateline) – Bekas Setiausaha Politik Presiden Pas, Dr Syed Azman Syed Ahmad Nawawi secara terang-terangan mengesahkan bahawa audio yang dikatakan suara Nik Abduh Nik Aziz adalah benar 100 peratus.

Rakaman ucapan Dr Syed Azman itu dibuat ketika berceramah di Kedah yang dimuat naik oleh pengguna laman sosial menerusi klip video di laman Youtube berdurasi 2 minit 25 saat.

Syed Azman mengesahkan dakwaan Ahli Parlimen Pokok Sena dan Presiden AMANAH Mohamad Sabu mengenai audio suara Nik Abduh itu adalah benar.

“Saya nak buat pengesahan bagi apa yang disebut Mahfuz. Sumber kewangan Umno yang disalurkana kepada Pas.

“Saya pada malam ini mengesahkan 100% Umno sedang membantu Pas untuk menghancurkan Pakatan Harapan.

“Saya nak sahkan audio yang telah tersebar luas seluruh negara yang bernama Nik Abduh adalah audio yang 100 peratus sah takda takwil lagi.

“Jika Nik Abduh tak berani untuk mengesahkan, saya ‘bagi pihak’ Nik Abduh suaranya, 100 peratus daripada Nik Abduh.

“Sebagaimana disebut Presiden AMANAH hubungannya dengan Umno dan CIA…tak terbayang boleh berkawan dengan CIA dan FBI.

“Zaman kami dulu tidak sampai tahap itu. Pada malam ini saya sahkan itu ucapan Nik Abduh yang tersebar luas yang telah memecah-belahkan pimpinan Pas.

“Yang telah meletakkan kawan-kawan menjadi mangsa apa yang dilakukan konspirasi jahat oleh mereka yang mana dalang dibelakangnya adalah pemimpin-pemimpin Umno dan BN,” ujarnya.

Beliau turut menggesa rakya negeri Kedah bersama PH memberi sokongan dan dokongan kepada Pakatan Harapan.

Pada Februari lalu, klip audio di media sosial yang didakwa sebagai ‘bukti’ penyaluran wang oleh Umno kepada Pas tular di media sosial

Rakaman selama seminit 18 saat itu mendakwa Pas meminta RM2 juta daripada Umno dan ia dibuat dengan pengetahuan seorang pemimpin kanan Pas.

Antara lain, wang berkenaan didakwa bertujuan untuk kegunaan pada pilihan raya negeri Sarawak dan untuk menjatuhkan DAP.

Sementara itu, versi penuh audio tersebut disebar di media sosial kemudiannya antara lain mendedahkan beberapa pimpinan Pas mengambil wang daripada Umno selain suara yang dikatakan mirip Nik Abduh itu mendakwa mempunyai hubungan dengan pihak Agensi Perisikan Pusat (CIA) Amerika Syarikat.

Bagaimanapun Nik Abduh yang juga Ahli Parlimen Pasir Mas itu menafikannya dan menyifatkannya sebagai “karut, mengarut dan fitnah” terhadap dirinya serta Pas.

Anonymous said...

Saya berada diLondon sembang dgn staff Embassy. Kes Hadi saman SR dulu masa Klepto PM memang diarah attache2 hadir sama intervenor tak rasmi atau pun mgkin kos guaman Hadi bukan dari kutipan tin milo.

Sekarang Klepto dah kiok, ingat Hadi kena berharap kpd tin milo... staff embassy pun ikut law of rule x payah nak menyibuk kes tiada kaitan kerajaan baru.

Anonymous said...

Dah berapa puluh kali selasa habis najib tak saman jugak wsj yg mendedahkan rompakan 1 mdb...najib jugak takut saman Srawak repot...

Lobai hadi berani saman srawak repot tapi takut saman husam musa...hihihi...

Wang 1 mdb tak hilang kata ibnu hasyim tapi kerajaan yg kena bayar hutang 1 mdb 38 billion..

Ibnu hasyim bodooh sangat kena tipu dgn Arulkanda...

Arulkanda tak berani tipu lim guan eng dan tun madey..
Lim guan eng tanye arulkanda berapa banyak lagi wang dlm akaun 1 mdb arulkanda mengaku dia tak tahu akaun 1 mdb...
Keling ni takut nak belit lim guan eng tapi berani belit lobai pas dan ibnu hasyim sebab bodooh sangat...

Anonymous said...

Puas Mukhriz bersilat menafikan, tetapi akhirnya peluru yang di tembak oleh Wan Jan itu memakan diri sendiri bila Azrin Zizal, bekas pegawai media Mukhriz mendedahkan cerita yang sebenarnya... Ramai sudah keluar parti PPBM kerana tahu agenda peribadi Tun Mahathir ini sejak mula... Mereka tahu 1MDB bukanlah isu pun...

Cuba cari alamat sebenar CA...alamat palsu..ini semua cerita palsu..

Anonymous said...

Dialah yang menjadikan bumi sebagai hamparan bagimu dan langit sebagai atap, dan Dia menurunkan air hujan dari langit, lalu Dia menghasilkan dengan hujan itu segala buah-buahan sebagai rezeki untuk mu. Maka janganlah kamu mengadakan andada (sekutu-sekutu bagi ALLAH) sedangkan kamu mengetahui.” (Surah Al-Baqarah: 22)

Imam Ibn Kathir di dalam Tafsir Al-Quran Al-Azim meriwayatkan pendapat Abdullah ibn Abbas RA berhubung kalimat andada yang terdapat dalam ayat ini. Beliau berkata: “Kalimat andada bermaksud perbuatan syirik yang tersembunyi yang lebih halus daripada seekor semut hitam yang melata di atas sebuah batu hitam pada malam yang kelam. Syirik ini berlaku apabila, sebagai contoh, seseorang berkata: demi ALLAH dan demi nyawa ku. Ia juga berlaku apabila seseorang mengucapkan perkataan: jika tidaklah kerana anjing ini, pencuri itu pasti telah memasuki rumah kita semalam...dan sebagainya.”

Keikhlasan adalah satu antara manifestasi kecintaan terhadap ALLAH. Apabila keikhlasan menghiasi hati, setiap amal ibadah akan dilakukan semata-mata untuk mencari keredaan-Nya. Nabi SAW bersabda: “Sesungguhnya perkara yang paling aku takuti menimpa ke atas mu ialah syirik kecil. Mereka bertanya: apakah syirik kecil itu ya Rasulullah SAW? Nabi SAW menjawab: riyak.” (Riwayat Ahmad & Baihaqi)

Kecintaan terhadap dunia akan memudarkan cahaya kecintaan terhadap ALLAH, justeru, mereka yang mencintai ALLAH tidak mudah terpedaya dengan tipu daya dunia. ALLAH berfirman, “Katakanlah: ‘Jika bapa-bapa, anak-anak, saudara mara, isteri-isteri, kaum keluarga, harta kekayaan yang kamu usahakan, perniagaan yang kamu khuatir kerugiannya dan rumah-rumah tempat tinggal yang kamu sukai, adalah lebih kamu cintai daripada ALLAH, Rasul-Nya serta jihad di jalan-Nya, maka tunggulah sehingga ALLAH mendatangkan keputusan dari sisi-Nya’ Dan ALLAH tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang fasiq.” (Surah At-Taubah: 24)

Mengutamakan perkara yang dicintai ALLAH serta mengetepikan kehendak hawa nafsu dan kehendak peribadi juga melambangkan kecintaan terhadap ALLAH. Imam Al-Ghazali berkata: “Antara tanda kecintaan ialah mengutamakan perkara yang disukai ALLAH daripada kehendak hawa nafsu serta peribadi dalam aspek zahir dan batin. Oleh itu seseorang yang mencintai ALLAH sanggup memikul kerja-kerja yang sukar serta sanggup melawan hawa nafsunya kerana ALLAH. Dia tidak sanggup melakukan sesuatu yang maksiat. Abdullah ibn Mubarak pernah berkata: ‘Jika cinta mu benar, kamu akan mentaati-Nya kerana seseorang yang mencintai sesuatu sanggup mentaati sesuatu.”

Mereka yang mencintai ALLAH amat mencintai al-Quran dan as-Sunnah serta suka berzikrullah. Berhubung dengan ini, Imam Al-Ghazali berkata: “Antara tanda kecintaan hamba terhadap ALLAH ialah kesukaan seseorang untuk berzikir kepada ALLAH serta tidak lesu lidah dan tidak kosong hatinya dari zikrullah. Hal ini disebabkan, mereka yang mencintai sesuatu pasti akan sentiasa mengingati dan menyebut-nyebut tentangnya. Justeru, mereka yang mencintai ALLAH akan mencintai zikrullah sekali gus mencintai Al-Quran kerana al-Quran adalah kalam ALLAH.”

by Tabo

Kejora Bapuk Bodo said...

Termasuklah dakwaan kononnya ada RM430 juta duit 1MDB di Switzerland, juga tidak benar apabila perkara tersebut sudah dua kali ditolak oleh parlimen Switzerland...

Duit ini duit yg dirampas oleh kerajaan switzerland kerana gubah wang haram oleh prompak 1mdb...

Najib takut nak tuntut...ade ngo buat tuntutan untuk dipulangkan kpd kerajaan malaysia....parlimen swiss tolak kerana bukan kuasa parlimen untuk luluskan tuntutan dari ngo ibnu oii..

S

Kejora Bapuk Bodo said...

Sekarang kerajaan malaysia dlm proses buat tuntuan..peguam negara sudah jumpa kerajaan swiis untuk proses tuntutan dan siasatan rompakan wang 1 mdb..

Anonymous said...

admin dan ibnu hashim pon banyak berzikirnya tiap hari! Kafir! Babi!, munafik, fasik, lgbt, harbi, kafirun, biaDAP, inilah antara zikir mereka tiap hari sebagai tanda cinta dan patuhnya mereka pada Allah! Syabas admin dan ibnu hashim.

Anonymous said...

Syed Saddiq, tukang canang berita palsu dan kini Menteri Belia dan Sukan juga sudah membocorkan rahsia bahawa Tun Mahathir sudah memberi AS$5 juta kepada Yayasan Clinton untuk membayar pihak media asing untuk kempen propaganda menjatuhkan kerajaan Malaysia...

Ko kutip dari tong taik mana citer palsu ni?

Citer asal dari blog third force kunun tun madey bayar doj untuk teruskan saman kpd prompak 1 mdb...tapi tak ade bukti bayaran dibuat kpd Doj...tun boleh suap doj saman sape2 pon yg tun suka?..hihihi..

Citer klentong tak masuk akal

Anonymous said...

tak payah nk tjukan kebodohan kat sini sbb semua dh sedia maklum penyokong krjn PH mmg bongok@bangangabadisejati..tepuk

Anonymous said...

Ibnu hasyim dari pagi hingga mlm sibukn selongkar tong taik dan tong sampah nak siar cerita putarbelit....ibnu ni bidooh sebenarnye..

Anonymous said...

Kalo dah bodooh memang mudah kena tipu....tak tau pon lobai dan ibnu menipu...cian ko tak tahu ape pon..

Anonymous said...

admin, ibnuasim, lelobai dan lelabi pas semuanya!

Allah suh tengok runung pokok laut matahari siang malam langit bulan bintang haiwan tu sume sbg bukti /tanda2 keujudan dan kekuasaanNya. Ana ulangi! SEBAGAI TANDA2......

Dgn TANDA2 TU, Lelebai nampak Allah ke nampak To` Pekong NajisMO1? ke nampak HAHA?

Bila bau busokk, tentu ada bangkai / kekotoran atau ada orang kentut atau berak kat situ.

gitu juga Allah ajar kita lihat TANDA2 berlakunya sesuatu dlm kehidupan, contoh, bila ulamak berebut rebut jawatan nak jadi Member Parlimen (MP/Exco/MB) aka penguasa, itu tanda dia tu ulamak su` / jahat / cinta dunia / bukan ulama`.

Allah dah jadikan manusia bergelar ulama` sbg pembimbing kpd pemerintah, kecuali Rasul SAW dibimbing langsung oleh Allah SWT.

Husaini Ayu said...

Ha..ha..peminum tegar kencing ibnu je la ko ni...kiki

Anonymous said...

Ko renungla muka mahadir tu mana tau minyak turun

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails