Tuesday, August 14, 2018

Perangai Buruk Dalam PH? Siapa Agaknya? Ini Kata Wan Saiful..


PKR Jangan Jangkitkan Perangai Buruk Dalam PH!

PKR Jangan Jangkitkan Perangai Buruk Dalam PH!

KUALA LUMPUR – Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) memberi peringatan kepada Parti Keadilan Rakyat (PKR) supaya jangan menjangkitkan perangai buruk parti itu kepada Pakatan Harapan (PH).

Pemimpin PPBM, Wan Saiful Wan Jan berkata, dakwaan yang dibuat beberapa pemimpin PKR bahawa Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad mahu menyekat Datuk Seri Anwar Ibrahim daripada menjadi pemimpin negara sebagai biadap.
“Rakan-rakan dalam PKR wajar menjadi lebih beradab dalam kata-kata mereka terhadap pemimpin parti lain dalam PH.
“Dalam keghairahan mencari jawatan dalam parti, berbicaralah mengenai hal ehwal parti sendiri dan jangan fitnah pemimpin parti lain,” tegasnya dalam satu kenyataan media hari ini.
Wan Saiful berkata, tuduhan liar dan fitnah mungkin budaya pihak lain, tetapi mendakwa PPBM diajar oleh Mahathir untuk menghormati semangat setiakawan dalam PH.
Namun, katanya, dalam PH menghormati persahabatan, jangan ada pemimpin parti lain yang celupar memfitnah semata-mata kerana nafsu mahu mengejar jawatan dunia.
Tegas beliau, perangai buruk tidak berakhlak pemimpin PKR itu bukan budaya yang dimahukan dalam gabungan PH dan tidak sepatutnya mengheret pihak lain dalam perpecahan teruk parti sendiri.
“Pemimpin atasan PKR perlu tegas dalam hal ini. Mereka perlu buktikan mereka tidak bersetuju dengan sikap yang biadap. Jika tidak, rakyat akan menganggap bahawa pemimpin atasan PKR meredhai fitnah dan perangai buruk yang ditunjukkan,” katanya. –Mynewshub.tv

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Rupanya 'Perangai Buruk Dalam PH' memang ada, dan ditakuti berjangkit pula. Siapa agaknya? Bongkar-bongkarlah, biar pekung busuk itu berjaya dihapuskan jangan sempat menular.

Jangan pedulikan balaci-balacinya, mereka itu tak tahu apa satu! Lebih-lebih lagi bab-bab agama.. Jahil sangat!

11 comments:

Anonymous said...

bgus ph muhasabah diri. nasihat sesama sendiri demi rakyat dn negara. bukan jenis sokong rompakan guna agama pastu salahkn ph kerana dendam kaciwa kalah tertungging pru.

walaun hnya muhasabah tandas lgbt. apa rekabentuk sesuai utk lgbt buang air..duduk ke berdiri ke atau baring.

Anonymous said...

PAS dah kuat....boleh guna kepala lutut...boleh guna siku....

cik siti said...

Ini bukan komen, ini cerca. Bila lagi kamu nak berubah, wahai geng anti Islam dalam PH?

Anonymous said...

Cik Siti dah berubah ker?

cik siti said...

Saya tak buat kerja mengumpat, cerca, fitnah macam itu.

Anonymous said...

Ala hari ni politik tgh lagu ni cik siti... Akan dtg tetiba tup tup tengok pas gabung ngan ph. Maka masa tu yg anti agama ni ofcoz la akan lenyap dgn sendirinya....seropa gak masa zaman pr dulu. Yg kutuk haji hadi ialah umno bukan pkr bukan dap bukan pan. Tp bila berpecah tup tup orang2 yg puji pas ni dah jadi anti Islam. Yg kekal sama tak berubah nanggung kita la rakyat marhain ni...

Anonymous said...

Kahkakah..Ketum/PKR sudah kena game sama Atok.. sebab tamak dan haloba pada jawatan.

Apakah Reformasi yang Basi akan berulang...? atau bakal ditinggalkan bersendirian... kahkahkah.. Lawan Tetap Lawan... mungkin beberapa kerat yg mengaku dgn bangganya sebagai Otai Refobasi dapat membantu Ketum nanti.

1jer pilihan Ketum yg pakar ikut pintu belakang... Sept16.. pilihan lain yang ada hanya jadi macai Atok yg setia jika mahu... Lembu punya susu Sapi dapat nama... mungkin juga Kafarah buat Ketum untuk bermuhasabah diri... Kesian jgn jadi kain buruk Atok untuk Atok mencuci segala kekotoran dlm PH.

MakoFSA said...

pastikn adil.. yg dok suka zikir babi dap.. barua dap.. pun perlu ditegur. jgn berat sebelah.

kami tkkisah pun mulut2 walaun tu. cuma kesian kt siti takut senget seb

Anonymous said...

Komen ko xda kene mengena.....kesian sgt kat ko ni...

Anonymous said...

walaun jgn happy sgt. dh byk isu walaun baru nk melompat pesta...dah kantoi. walaun sgt bernafsu nk lps dendam sbb kalah pru.

anwar atau mahathir pun tkpe. yg penting bkn najib dn pembela2nya. sbb klu najib masih berkuasa byk lg kapal2 laut dn udara perlu dirampas. dn akn dijual.

najib buat negara ini mcm geng tarik keta pulak.

Anonymous said...

Don't worry be happy... IRI/NED will help U.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails