Saturday, August 18, 2018

Penamaan Calon Lancar. Siapa Dr Halimah Calon PAS?



PETALING JAYA: Proses penamaan calon Pilihan Raya Kecil (PRK) N.32 Dun Seri Setia yang melibatkan calon PAS berjalan lancar, pagi ini.
Timbalan Presiden PAS, Dato’ Tuan Ibrahim Tuan Man membaca doa sebelum perarakan. Beliau juga mengetuai perarakan dari Bangunan Mybank menuju Pusat Penamaan Calon di Dewan Sivik Majlis Bandaraya Petaling Jaya.
Hampir 500 penyokong daripada PAS dan Umno berarak menuju ke pusat penamaan calon kira-kira jam 8.30 pagi diselangi dengan selawat.
Dr Halimah bersama penyokong PAS dan Umno mula memasuki dewan pusat penamaan calon jam 8.45 pagi diiringi dengan laungan takbir daripada penyokong.
Pengurus Pilihan Raya Dun Seri Setia, Mohd Azizi Moh Zin mengumumkan penyerahan borang calon pada jam 8.59 pagi.
Turut mengiringi Naib Presiden PAS, Ustaz Idris Ahmad dan dan Dato’ Iskandar A Samad, Setiausaha Agung PAS, Dato’ Takiyuddin Hassan, Ketua Pengarah Pilihan raya PAS, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar, Pesuruhjaya PAS Selangor, Ustaz Sallehen Mukyi, Timbalan Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat, Dr Rosli Adam, Ketua Penerangan Dewan Muslimat PAS Pusat, Wan Haslina Wan Hassan, pimpinan negeri dan kawasan.
Penamaan calon PAS kali ini berada dalam suasana berlainan daripada sebelum ini. Ini kerana pimpinan dan penyokong Umno turut serta memberi sokongan kepada calon PAS, Dr Halimah Ali.
Antara pimpinan Umno yang hadir, Naib Presiden yang juga Pengerusi Perhubungan negeri, Dato’ Ismail Sabri Yaakob, Ketua Penerangan, Datuk Dr. Shamsul Anuar Nasarah dan Ketua Wanita, Dato' Dr Noraini Ahmad. – HARAKAHDAILY 18/8/2018
Biodata Dr Halimah.

Pendidikan: 
Elizabeth Matriculation College, Hobart, Tasmania
Bachelor Med. Sc.(Tasmania, Australia)
Bachelor Of Medicine, Bachelor Of Surgery (Tasmania, Australia)
Diploma Tasawwur Islam(Pelajar Terbaik)
Pengalaman Kerja 
Hospital Universiti, Petaling Jaya
Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang
Klinik Kesihatan Ibu & Kanak-kanak Klang
Klinik Kesihatan Ibu & Kanak-kanak, Shah AlamPejabat Kesihatan Lapangan Terbang Antarabangsa SubangPejabat Kesihatan Daerah PetalingPegawai Kesihatan Sekolah Daerah KlangPengamal Perubatan Swasta selama 19 tahun di dua buah klinik, Klang

Penglibatan Dalam Masyarakat 
Sukarelawan Misi Kemanusiaan Yayasan Amal Malaysia Untuk:
Bencana Tsunami, Meulaboh, Aceh
Bencana gempa bumi Kashmir/Pakistan
Bencana gempa bumi YogyakartaMangsa perang LebanonRakyat miskin mangsa Rejim Pol Pot KampucheaMangsa banjir TDDI Jaya, Kampung Kebun Bunga, Shah Alam dan JohorAktivis Kempen JerebuAktivis Kempen kesedaran kanserCo-Author Buku Pendidikan Jasmani & Kesihatan Jilid 1(SPBT)Kolumnis majalah Ummi Pendakwah bebas di jabatan dan agensi kerajaan , swasta, masjid dan surauMotivator jemputan di IPT, sekolah-sekolah dan tadikaPernah menjadi doktor undangan untuk program kesihatan di RTM (radio dan televisyen)Berjaya mengerakkan pihak berwajib untuk menyelesaikan masalah Kampung Melayu Nelayan Telok Gong.Berjaya menggerakkan pihak berwajib untuk menyelesaikan masalah penduduk Taman Sentosa Perdana.Berjaya menjadi pemangkin untuk menggerakkan pihak berwajib untuk membina SRJK(T) Jalan Tepi Sungai, Klang dengan kadar segera.Berjaya menyediakan 70x Klinik Bergerak Percuma di seluruh Dun Selat Klang termasuk Pulau Ketam, Sungai Lima dan Bagan HailamBerjaya menjadi pemangkin penyediaan klinik bergerak oleh pihak berwajib.

Jawatan dalam NGO
2005-2007: Ketua Biro Perubatan & Kesihatan, Yayasan Amal Malaysia

2007-sekarang: Naib Presiden Yayasan Amal Malaysia

Merangkap Ketua Biro Pembangunan Wanita & Keluarga Amal Malaysia
Merangkap Naib Pengerusi Yayasan Amal Selangor2007-sekarang: Ketua Biro Perubatan & Kesihatan, MACMA Pusat (Malaysian Chinese Muslim Association)2001Pengurus Pusat Motivasi Islam Cemerlang2000 Pengasas Kelab Remaja Intan Islam2003 Pengasan Kelab Ibu Muda2005 Pengasas Kelab Remaja Explorers IslamPengarah Pustaka Gedung Ilmu

Penglibatan Dalam Politik 

Jawatan dalam parti:

Timbalan Pengerusi Biro Solidariti (Perpaduan) Nasional PAS Pusat
Exco Dewan Muslimat PAS Pusat
Pengerusi Biro Solidariti Dewan Muslimat PAS PusatExco Badan Perhubungan PAS Negeri SelangorExco PAS KaparKetua Editor bulletin Mandarin Ren Min Shi ShiEditor risalah Tamil Makkal Sethi .

26 comments:

Anonymous said...

Seblm penamaan calon lobai pas dah merayu bantuan umno..tak guna rekod cemerlang kalo parti lemah...calon pas pon nak tipu manipesto PH dan melayu tergugat jugak mcm lokeman edem??..

Ade harapan pas tido awal kerana ikut perintah tuan besar umno..

Anonymous said...

Calon Pas orng selangor...takkan orng selangor tak tahu orng selangor tak boleh ditipu oleh pas dan umno....pas selangor tahu rekod cemerlang PKR....kalo dr halimah menang ape yg calon pas ni boleh bagi kpd sri setia?..pas parti miskin hanye ade air lior goreng sana goreng ini Je...tipu sana tipu sini ikut perangai tuan besar umno..

Anonymous said...

Itulah cara fikir 'lebai kulup' otak sempit anti Islam. Dah le jahil agama, politik pon bangang juga. Patutlah jadi babi tunggang DAP. Tun M pon terpaksa ikut, kerana Kerusi DAP lebih banyak!

Kesian lebai kulup.

Ha ha ha

Anonymous said...

tetaplah seorg lelaki beriman itu lbh utama utk dijadikn pemimpin dpd seorg wanita beriman. apakah walaun nk engkar hnya kerana taksub kepartian?

bila engkar maka org akn kutuk kamu sebb suka guna agama tp kamu sendiri tolak.

Anonymous said...

klu dap blh tunggang tun... hadi pun nk tunjuk hebat juga.

hadi pun blh ditunganggi mca juga. ingat tun sorang ke yg blh ditunggangi...aku pun blh jg... kata hadi.

klu dap blh mkn babi..mca pun blh juga. apa? ingat dap hebat sgt ke.

mentang2 dap asik kena fitnah anti islam..dap ingat glamor ke. mca pun blh jg la.

Anonymous said...

insyaallah teruslah pas paku diri mereka di kerusi pembangkang selamanya. era hj hadi adalah era pas kekal pembangkang.

aamiin

Anonymous said...

apasai hang ketawa..hang gila kaa

Anonymous said...

Meghoyan puak pan bila umno sokong pas dan pas sokong umno. Pan jadi tali barut dap, bukan kerjasama pun. Sabu budak dap, boleh peluk2 dgn amoi dap. Nasib lah pan sampai jadi barua dap sebab nak jawatan menteri.

Unknown said...

MP
Dap kata melayu pendatang.eloklah penyokong PH duduk india je jgn duduk Malaysia.

Anonymous said...

Bila Lelaki lwn Perempuan. Kita tggu apa dalil HA utk halalkan org Islam pilih perempuan jadi pemimpin .

Mohammad Azren said...

Untuk 2 PRK ni Lobai kena la adjust hukum hakam sikit apa yg patut, untuk nampak relevan yg sokong PAS BOLE SURGA. Sokong dan undi MCA di BALAKONG pun nanti dapat pahala seperti pahala mencandat sotong bersama tok guru.Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Panjang lebar biodata pun tak ada guna nya ... kalau dia bagus dia tak terus bersama PAS.

Bagi Pengundi orang dungu saja yang masih bersama Hadi PAS..

Pengundi tak heran lah apa pengalaman dan apa akademik calun-calun PAS, kalau dah tulis 3 kitab pun pengundi akan tolak...

Islam suruh lain, dia cakap lain.

Anonymous said...

Mana boleh "pangkah" Dr Halimah, dia isteri orang. Isteri kita bolehlah kita "pangkah".

Anonymous said...

Ha ha ha ha PAS dah takde calon lelaki, yang ada cuma pompuan dan pondan tua. he he he

Anonymous said...

Ai pangkah bini Amwar boleh?

Itulah otak lebai kulup..
Dah kulup, bapok bodo pula..
Ha ha ha

Anonymous said...

hahaha ini betul walaun lupaa

Anonymous said...

Puak ph anti pergerakan islam dan penyatuan islam. Puak ph bermodalkan najib perompak sebab tu sampy sekarang najib tetap bebas dan ramai perompak masih bebas sebab puak ph guna mereka untuk mengagalkan penyatuan umat islam dan perkuatkan bangsa melayu. Puak ph bersikap rasis sebab benci penyatuan bangsa malayu atas dasar penyatuan umat islam. Puak ph takut umat melayu bersatu atas nama islam. Modal puak ph najib perompak tapi puak ph bersatu dengan bapak perompak puak anti islam golongan dilaknat allah iaitu lgbt puak libral dan munafik dan penyatuan puak ph dng umno di kedah dan perak nak dikira macamana. Demi islam tak salah umno dan pas bersatu sebab perompak2 dah tersisih walaupun puak ph guna mereka sebagai modal nak nenakut2kan umat islam tapi kami berjuang kerana allah demi agama allah bukan demi dap kerana lgbt.

Anonymous said...

astaaga betul ke walaun ni atau cia

Anonymous said...

semua kita pendatang. asal kita dr syurga. dunia hnya persinggahan. tkkn walaun tktau. kata belajar tasawuf.

Anonymous said...

calon bebas kt Batu pun blh menang.. sebb sentimen tolak klepet dn penyokongnya.

profil tk penting dh.

betul kt mustafa ali.. rakyat melihat kesungguhan ph membetulkn negara rakyat faham dn simpati dgn ph.

Anonymous said...

Kekuatan melayu dinegara ini ada dlm tgn pas dn umno.tapi klu semua pengundi melayu sri setia terdiri dari golongan lgbt dan sekular yg tak berminat dgn ajaran islam besar kemungkinan pas klh...
Sama2"kita lihat nanti.
Sekadar dlm mklumat kita sekarang rata2 pengundi sri setia sangat kecewa dan dah mula terjaga dari mimpi di siang hari dgn kezaliman kerajaan Ph yg menipu rkyat . Rasionalnya rakyat sudah tidak tahan lagi dgn sandiwara menteri2 ph yg semakin hari membawa negara dan rakyat jauh dari ajaran islam. Membelakangkan perlembagaan dan kedudukan bahasa dan org melayu yg menyebabkan rakyat bgsa melayu semakin terhimpit dgn masalah ekonomi dan sosial... mana kerajaan Ph yg kononnya hendak mnjadi pembela rakyat..? Piiraaahhh !!!! semuanya tu selogan kosong. Kencing org melayu hidup2 kerana terlalu percaya sangat pd tipu helah mereka... cukuplah kali ini org melayu jgn terpedaya lagi. Mintalah petunjuk pd Allah semoga diberinya petunjuk jln yg benar....Amin.

Anonymous said...

Inilah pandangan bodoh kerana akal cetek letak di kepala lutut. ALLAH Taala bagi hati dan akal supaya berfikir dgn baik beserta bimbingan alquran dan hadis barulah dapat menemui titik kebenaran. Ini berfikir mengikut acuan liberal sekular sudah pastilah pandangan itu tidak akan membawa kpd inayah dan rahmat Allah. Otak udang tak boleh diikut terutama dlm urusan politik siasah. Pandangan inilah yg merosak dan menjatuhkan imej org melayu. Hasilnya sekarang MP melayu kurang dari bangsa lain utk berbahas di parlimen terutama utk menjaga hak dan kepentingan org2 melayu dan islam.
Pandangan anon 3.15pm ini sangat merbahaya bagaikan racun kpd org melayu klu diikutkannya sudah pasti suatu hari org melayu akan mengemis di tanah air sendiri... klu iya pun nak sokong ph jgn lah sampai negara tergadai...!!!

Anonymous said...

Betul tu anon 3.17pm...
Kita amat setuju org melayu umno dan pas duduk semeja berbincang mencari titik tolak utk menyatupadukan org melayu supaya tidak lagi menjadi mangsa bangsa lain yg telah mula menunjukkan sikap sebenar mereka untuk menjijak2 org melayu yg byk bertolak ansur dgn mereka akhirnya org melayu pula yg di gigitnya balik .ini umpama melepaskan anjing yg tersepit akhirnya kita pula digigitnya.... mana2 org malayu yg masih bersama dan mempertahankan dap dan bertuankan mereka adalah golongan pembelot bangsa yg menjadi alat dap skrew org melayu supaya menyokong dap, maka mereka ini perlulah diberi nasihat dan peluang bertaubat sebelum org melayu bangun dari tempat duduk mereka...

Anonymous said...

Mmg boleh sbb x ada parti politik yg sanggup ckp haram pilih perempuan sbg pemimpin kecuali Parti PAS . Skrg kena btg hidung sendiri , terbelit btg leher .

Anonymous said...

Orang islam yg percaya kat sepet kafir adalah sebodoh2 makhluk dibumi,
Setiap tahun sepet kafir merayakan tahunbaru sepet dgn membuat kueh lekit khas untuk disumbat ke-mulut yg mereka percaya tuhan yg turun ke-bumi untuk mengambil rekod amal mereka. Tujuan diberi makan kueh lekit khas itu adalah supaya tuhan tersebut terlekat mulut dan tak dapat berkata-kata selama masa tertentu yg bila sudah hilang 'melekat' mulut, maka dia pun lupa (laporan) yg dia dapat dibumi utk bagitau tuhan besar. Jadi terselamatlah sepet2 dari dilaporkan segala kejahatan dibumi.

Moral of the strories adalah menunjukkan betapa Menipu itu memang sepet dan sepet itu memang menipu. Kalau tuhan kepercayaan mereka sendiri mereka berusaha menipu inikan pula manusia.
Dari sini bolehlah dikatakan memang sepet merayakan hari menipu, mengasuh anak2 mereka menipu, dan oleh itu sesiapa pun yg mempercayai penipu yg setahap ini memang bodoh tahap otak lebih lembab dari otak Kera aka otak Kera lebih baik dari otak macai2 & penyokong pee.eh.

☺☺☺☺☺☺☺☺☺☺

Unknown said...

Haa,ye le tu sembang je lebih,last kosong.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails