Thursday, August 16, 2018

Tanah 16,364 MeterPer, Fitnah Baru Untuk PAS.


Bina persepsi buruk kepada lawan, membuat dakwaan palsu antara kerja yang sangat mahir parti DAP. Tidak hairan walaupun bilangan mereka kecil tetapi mereka bina masyarakat Cina dengan maklumat palsu, meragukan dan fitnah agar musuh poltik mereka sentiasa dibenci.

Kerja mereka tak kira semasa menang atau kalau kerana itu sikap mereka tidak ada dosa dan pahala. Malang jika parti AMANAH setongkol dalam isu-isu fitnah yang dibawa oleh DAP.

Terkini Adun Keranji, Chong Zhemin membuat fitnag kononnya PAS Negeri Perak ada menerima tanah seluas 16,364 meter persegi antara tempoh 2008 hingga 2018. Seluas 16,364 meter persegi adalah cara DAP atau PAKATAN HARAPAN nak "kencing" rakyat. 16, 364 meter persegi itu sebenar 1.6 hektar.

Celaka betul puak DAP yang sebenar fitnah dan celaka juga bagi orang yang mempercayai fitnah tanpa usul periksa sebagaimana yang telah diterangkan jelas dalam al Quran.

Tanah itu sebenarnya adalah pertukaran hak milik individu kepada PAS Cawangan Langkap yang tidak pun sampai 0.4 hektar.

Pertukaran tanah tersebut yang dikongsi lima individu pada tahun 1969 dengan keluasan asal 1.6 hektar, di mana pada 2012 berlaku pindah milik. Salah seorang pemilik memberikan sebahagian kecil tanah tersebut kepada Ketua PAS Cawangan Langkap bersama beberapa individu. Pesuruhjaya PAS Perak, Razman Zakaria ketika membuat sidang media mengatakan bahawa ini adalah fitnah.

Sementara itu, Ketua Pemuda PAS Perak, Ustaz Mohd Akmal Kamaruddin mencabar Zhemin mengulangi kenyataan tersebut di luar dewan agar tindakan undang-undang boleh diadakan.

Zhemin dalam perbahasannya mendedahkan kononnya kerajaan negeri meluluskan beberapa hak milik tanah kepada Umno, MCA, Gerakan dan PAS antara 2008 hingga 2018.

Hentilah buat kerja bodoh menipu dan manipulasi maklumat untuk memburukkan PAS. Bila PH dah menang fokus kepada pembangunan rakyat. PH terutamanya parti AMANAH perlu tumpu kepada pembasmi berita dan maklumat palsu dimedia massa. Jangan terikut buat kerja jahat dan bodoh.
MR : Tak buat kerja jahat dan bodoh, mana boleh menang itu perinsip utama PH kan?....
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/


17 comments:

Anonymous said...

Razman pernah kalah samann kerana fitnah....kaki fitnah kopiah atas kapla..

Anonymous said...

Kalo DAP fitnah pas boleh saman...kenape takut saman?...napi dgn air lior kira dah cukup..

Pas takut berbohong dlm mahkamah kalo saman DAP?...samannlah kalo betul kena fitnah..

Anonymous said...

2 Komen di atas, buktikan secara detail sikit..

Anonymous said...

Ko ni selalu tertinggal bas kerana kurang pengetahuan malas membaca..tunggu lobai suap..

Anonymous said...

Razman kena bayar RM200,000 kepada Nizar

Oleh Shamsul Kamal Amarudin
shaka@bh.com.my

IPOH: Mahkamah Sesyen hari ini memerintahkan Pesuruhjaya PAS Perak, Razman Zakaria membayar RM200,000 kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Changkat Jering, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, berkaitan kes saman fitnah.

Saman itu difailkan oleh Mohammad Nizar, dua tahun lalu.

Hakim D Sunita Kaur Jessy membuat keputusan selepas mahkamah berpuas hati kenyataan Razman selaku defendan yang tersiar di akhbar Sinar Harian, 2 Jun 2015, berunsur fitnah terhadap Mohammad Nizar sebagai plaintif.


Sebelum ini, Mohammad Nizar yang juga bekas Timbalan Pesuruhjaya PAS Perak dan kini Timbalan Pengerusi Parti Amanah Negara (PAN) Perak, memfailkan saman fitnah, RM3 juta di Mahkamah Tinggi di Ipoh.

Bagaimanapun, mahkamah kemudian membuat keputusan kes itu lebih sesuai didengar di Mahkamah Sesyen.

Plaintif memfailkan saman itu terhadap dua perenggan dalam artikel akhbar berkenaan yang mengaitkannya sebagai menyokong konsep negara sekular yang diperjuangkan DAP.

Plaintif diwakili oleh Asmuni Awi dan Fitri Asmuni manakala defendan diwakili oleh Mohd Zamri Ibrahim dan Ahmad Azhar Sharin

Anonymous said...

Alaaa....1.2 bilion dana israel, G string merah, agen israel dll..bila nak saman semua tu kalau tak betol????

Anonymous said...

Tu pasal taliban pas mudah kena tiou dgn lobai pas kerana banyak benda tak tahu..

Anonymous said...

Siasat skandal RM8 bilion projek PR1MA, gesa MP

16 Ogs 2018, 8:29 pagi (Dikemaskini 16 Ogs 2018, 8:56 pagi)

A A
Pihak berkuasa perlu menyiasat dakwaan Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad, di parlimen semalam mengenai projek Perumahan.Rakyat 1Malaysia (PR1MA) yang telan menelan belanja RM 8 bilion sejak dimulakan pada 2013, gesa Anggota Parlimen Kota Melaka, Khoo Poay Tiong.

"Semasa penggulungan perbahasan Rang Undang-undang Penguntukan Semula Peruntukan Perbelanjaan, beliau (Raja Bahrin) telah menyatakan bahawa kerajaan telah membelanjakan RM8 billion untuk projek PR1MA sejak dimulakan pada 2013, tetapi hanya 1.6 peratus atau 16,682 unit rumah PR1MA sahaja yang telah dibina setakat ini," kata Khoo dalam suatu kenyataan hari ini.

Raja Bahrin juga dilaporkan berkata kerajaan akan menilai masalah yang dihadapi PR1MA dan kaedah untk menstruktur semula keberkesanan projek tersebut.

Manakala itu, Khoo berkata pihak pembangkang harus mencerminkan diri sendiri kerana gagal menepati manifesto pilihan raya mereka.

"Perkara ini amat mengejutkan kerana ia menunjukkan satu lagi masalah dan skandal besar yang ditinggalkan oleh kerajaan lama (BN).

Anonymous said...

Inilah parti prompak yg pas kerjasama..parti mungkar kesukaan pas liberal..

Anonymous said...

“Dalam sekawah gulai daging yang dimasak penuh dengan daging yang suci dan diletakkan seketul daging babi didalamnya itulah perumpamaan kerjasama UMNO dan MCA”.

[Kenyataan PAS ogos 1980]

Kenyataan bapak segala jenis babi iaitu pas.kahkahkah

Anonymous said...

PAS mahu anggota undi calon MCA di Balakong

Anne Muhammad

16 Ogs 2018, 6:00 pagi (Dikemaskini 16 Ogs 2018, 6:05 pagi)

A A
PAS mahu anggota parti mereka mengundi calon MCA di pilihan raya kecil (PRK) di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Balakong.

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata ia adalah atas "semangat pembangkang".

"InshaAllah kerana kita sama-sama semangat pembangkang," katanya menjawab soalan pemberita sama ada PAS akan mengarahkan anggotanya mengundi calon MCA di Balakong.

Abdul Hadi berkata demikian pada sidang media selepas pengumuman calon PAS bagi kerusi DUN Seri Setia di Petaling Jaya, semalam.

MCA sebelum ini mengumumkan meletakkan Ketua Pemuda MCA Cawangan Batu 11 Cheras Tan Chee Teong sebagai calon parti mereka untuk pilihan raya kecil (PRK) Balakong.

PRK Balakong dan Seri Setia akan diadakan serentak pada 8 September depan.

Sementara itu, Abdul Hadi yang juga merupakan anggota parlimen Marang yakin penyokong Umno akan mengundi calon PAS di kerusi DUN Seri Setia.

"Bukan sahaja pengundi Umno tetapi pengundi bukan Umno, yang ada rakan-rakan kita, Umno yang ada pengaruh itu boleh menambah nilai," katanya.

'Buka pintu pada semua'

Abdul Hadi juga menjelaskan bahawa pihaknya membuka pintu kepada semua yang ingin membantu kempen PAS di Seri Setia, termasuklah kepada bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak.

"Kita tak tutup pintu pada semua, terpulang pada pandangan masing masing untuk datang (membantu kempen)," katanya.

Umno sebelum ini mengambil keputusan untuk tidak meletakkan calon dan memberi laluan kepada PAS untuk bertanding di kerusi DUN Seri Setia.

Anonymous said...

Hadi...hadi...mca dah bersunat gaknye...

RUU 355 mca yg kuat tentang dengan halang najib bentang RUU 355 pas di parlimen tahun lepas..bodoo betul lobai hadi..

Anonymous said...

RUU355: MCA tetap tidak setuju
WARTAWAN SINAR HARIAN

24 NOVEMBER 2016
RUU355
RUU355
A- A+ (Ubah saiz teks)
MCA tetap tidak setuju usul RUU 355 dan mengarahkan semua wakil rakyatnya dalam parti itu mesti membantah usul yang dibawa oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang itu.

Presidennya, Datuk Seri Liow Tiong Lai menegaskan, partinya akan menjelaskan pendirian itu kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam masa terdekat.

Tiong Lai bersama beberapa pemimpin komponen BN kelmarin, turut dilaporkan mengadakan pertemuan dengan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi bagi mengemukakan pandangan mereka mengenai usul pindaan RUU 355.

"Kami berpendapat, Abdul Hadi tidak seharusnya diberi peluang untuk membentang usul persendirian itu dan dibahaskan dalam Parlimen," kata beliau seperti yang dipetik dalam Sin Chew Jit Poh.

Selain MCA, Gerakan dan MIC turut menyatakan pendirian sama.

Menurut Tiong Lai, MCA tahu niat Abdul Hadi itu, iaitu untuk melaksanakan hukum hudud sebagai matlamat terakhirnya.

Anonymous said...

Dap anti islam...mca dan mic sokong islam...

Lobai pas kaki putarbelit..

Anonymous said...

Ape gaknye komen taliban pas bodoo?..

Anonymous said...

Hadi awang munafik munapikk..pantet

Anonymous said...

Kami plajar maahad pun sekarang agak sukar menerima kenyataan pimpinan pas yg kami hormati. Ada sebahagian kenyataan, arahan pimpinan yang tidak konsisten dgn islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails