Platform pentas tersebut dipenuhi orang ramai yang sedang menonton persembahan artis rap sambil menari ketika kejadian berlaku berhampiran kawasan pantai di bandar Vigo lewat malam semalam.

Pasukan penyelamat menggunakan kamera inframerah dan memeriksa lokasi selama lebih tiga jam untuk memastikan tiada mangsa yang terperangkap di bawah runtuhan pentas tersebut.

“Polis mengosongkan dengan kawasan itu dengan cepat. Terdapat dua mangsa yang tersepit di celah-celah serpihan dan anggota bomba turut berdepan kesukaran untuk mengeluarkan mereka,” kata Datuk Bandar, Abel Caballero.
Punca kejadian masih disiasat namun Caballero berpendapat runtuhan pentas yang dibina pada tahun 1990-an itu berlaku akibatkapasiti yang berlebihan.-AFP
Hasil carian imej untuk kehancuran kelab malam

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Segala sesuatu yang berlaku di atas dunia ini boleh dijadikan iktibar dalam kehidupan manusia. Di Malaysia, pusat hiburan merupakan pusat maksiat. Contohnya kelab malam, majlis tari menari dan nyanyian, menjadi sarang pelacuran, minum arak, judi, pondan dan yang sebangsa dengannya.

Ianya juga menjadi tempat pergaduhan, pembunuhan, bahkan kemalangan seperti yang berlaku di Madrid ini. Pelajaran yang boleh diambil iktibar ialah kerajaan baru PH perlu mengembalikan pusat hiburan kepada konsep hiburan yang sebenarnya. Bersihkan pusat hiburan dari kegiatan maksiat. Ciptakan suatu suasana baru, pusat hiburan tanpa maksiat, yang boleh dinikmati oleh rakyat Malaysia seluruhnya. 

Tak mampu nak buat? Jangan jadi pemerintah..