Wednesday, August 15, 2018

Tagline 100 Hari: Kerajaan PH Munafiq, Nepotisme -Mohd Puad Zarkashi

Tagline 100 Hari: Kerajaan PH Munafiq, Nepotisme

"JIKA berani menyatakan kebenaran dianggap sebagai pekerjaan serong. Tetapi menyatakan pembohongan sering pula disanjung. Itulah dunia kepalsuan politik”….


Sempena 100 hari pemerintahan Kerajaan Pakatan Harapan (PH), semua pihak mahu ulas kegagalanya dengan berbagai bukti. Saya memilih untuk menyimpulkannya dengan tagline “Kerajaan PH: Munafik & Nepotisme”.
Nampak keras tetapi ia lebih wajar daripada guna perkataan kepala bapak dan celaka oleh YB DAP Jelutong, RSN Rayer pada persidangan Dewan Rakyat baru-baru ini.
Kenapa munafiq? Ciri munafiq ada tiga. Apabila berjanji dia tidak tunaikan. Apabbila bercakap dia bohong dan apabila diberi amanah (kuasa) dia tidak bertanggung jawab atau khianat.
Tagline itu tepat kerana Kerajaan ini langsung tidak ada perasan insaf, memohon maaf atau kemuka tawaran baru sebagai ganti. Bahkan mereka cari jalan tipu iaitu mengalih isu dan terus mencari salah kerajaan sebelumnya.
Mereka tidak malu pun kepada rakyat bahkan amalan nepotisme dan dinasti semakin meningkat. Terbaharu anak perempuan Lim Kit Siang boleh dilantik menjadi Senator bagi mewakili rakyat Pulau Pinang.
Saya setuju dengan cadangan daripada kawan-kawan supaya selain tagline di atas, gunakan juga war cry terhadap Kerajaan PH iaitu “Tipu Tipu Tipu : Tepuk”. 3X ye.

22 comments:

Anonymous said...

Berbohong perkara biasa bagi lobai pas liberal...

Anonymous said...

Mohd Puad Zarkashi engko dah banyak makan duit haram dari Najib sebabtu engko ditolak oleh rakyat dan otak bertambah bengang. Tujuan utama rakyat memilih PH adalah untuk menjatuhkan Najib dari terus berkuasa dan mencuri duit rakyat.

Anonymous said...

Kalo anak lim kit siang layak dilantik jadi senator ape salahnye...

Anak tun razak yg masih berhingus pernah dilantik jadi mb pahang...

Anonymous said...

Zakarshit asalnye orang pas...entah mcm mana boleh lompat ke kapal umno...tapi dlm umno zakarshit dipinggirkan oleh najib....

Mungkin cakap jer pandai pru 13 kalah...sedangkan batu pahat tempat lahirnye umno..

Anonymous said...

Apelah zakarshit ni bising2...dg kandis tetap sokong PH...zakarshit kena turun sri setia sokong pas liberal ..

Lokeman adam dan tok mat hassanb dah letih...tipu pengundi tak laku..tontowi alporno pon dah letih...lobai Q7 plak ambik tempat..

Anonymous said...

Ibnu Hasyim kenapalah asyik tulis cerita fitnah,umur dah tua nak masuk kubur pada bila2 masa saja.Eloklah berehat dan beramal dari buat kerja yang tak berfaedah.

Husaini Ayu said...

ZAKARSHIT????kah..kah...kah...

Anonymous said...

Kalo anak lim kit siang layak dilantik jadi senator ape salahnye...
Anak tun razak yg masih berhingus pernah dilantik jadi mb pahang...

August 15, 2018 at 11:02 PM

Betul tuan kalau orang kata penjilat LKS/LGE tuan marah ya...

marilah bersama kami sbgai sdr muslimin kita sama2 bersatu sbgai umat yang satu; islam

Anonymous said...

JIKA berani menyatakan kebenaran dianggap sebagai pekerjaan serong. Tetapi menyatakan pembohongan sering pula disanjung. Itulah dunia kepalsuan politik”….

Zakarshit kuat bela ketua prompak berjemaah tapi jasa zakarshit tidak dipandang oleh najib...

Zakarshit sanggup berbohong najib tidak merompak...tapi tidak disanjung...manusia rugi lah zakarshit..lebih baik terjun sungai...dulu derhaka kpd lobai hadi...geng amanah derhaka kpd lobai hadi dapat jawatan menteri..

Zakarshit dapat shiit aje..

Karier politik zakarshit sudah berada di penghujung jalan...nak sambung hayatbkena kuat bertempik sikit supaya boss dengar...taktik.lama tuu..

Anonymous said...

pemimpin umno semua tolong diam. tkde nilai apapun mulut busuk kamu tu..

Anonymous said...

Zakarshit lebih baik jadi ibnu hasyim..siang mlm sibuk selongkar tong sampah dan tong taik cari bahan putarbelit...

Anonymous said...

tn ibnu... pilihla pemimpin berwibawa klu nk ambik kenyataan mereka utk hentam ph. tganu pun mb kt baru buat 5 manifesto je dpd 20. tk sampai separuh pun bg sebuah negeri kecil yg tk mnghadapi rompakan mcm kerajaan pusat.

Anonymous said...

Penipu boleh bersama prompak aje...ko pon akan ikut lobai hadi jilat semula bontot lge lks dan dap...lobai hadi kuat putarbelit.m

Anonymous said...

kami tk marah kt penjilat dap.. sbb tu kata2 bodoh org kaciwa. knapa tk kata kami penjilat tun mahdir atau dswa.. knapa pilih lge.? sbb niat nk cetuskn perkauman assobiyah yg Nabi saw tk mngaku umat.

kami tk marah dilabel pnjilat dap sebb zaman hj hadi ni pnyokong pas dh tkde akhlak dah. semua org dn makhluk tau ni.

Anonymous said...


Ini sekadar nak mengejek. Lepas geram.

Rakyat benci BN sebab BN kebas duit dan sapu semua projek dengan keuntungan tak masuk akal.

Pembangkang tak dapat buat dakwaan yang sama kerana pemimpin PH bersih.

Buktikan anak LKS ada terlibat dengan mana-mana projek yang memberi keuntungan besar atau menyalah guna mana-mana dana.



Anonymous said...

kamu sokong walaun label ph penjilat lge... pastu kamu ajak umat bersatu.

inilah sebiji perangai syiah dlm isu takrib. ulamak dunis stop takrib sbb syiah takiyyah tkjujur.

depan manis belakang syaitan. bila budak2 mati kena bom saudi heboh satu dunia. bila syiah rogol sembelih..cungkil biji mata..rogol depsn ahli kkuarga..paksa anak rogol ibu dll kerja syaitan.. dunia tutup..malah yg bodoh syg pg kat syiah.

jgnla guna agama utk menipu. zaman ni zaman fitnah dajjal yg guna agama utk menipu.

Anonymous said...

Pas terengganu setakat tunai janji nikah kawin dan bagi tanah kpd geng pas...

Tahun depan bajet kurang...meloponglah orang terengganu... Akibat pilih pas liberal..

Anonymous said...

Rakyat jugak benci pas liberal sebab lobai pas nak pertahankan najib prompak...

Anonymous said...

kita minta tn ibnu siar MANIFESTO PRU13 BN... utk tunjuk kt zakarshe biar dia semak. sebb dia dn walaun undi bn..so tuntutla kt bn. kami yg berhak tuntut kt ph.

kita semak manifesto pru13 bn tu...nk cek adatak 1mdb dn jholow masuk manifesto.

Anonymous said...

Itulah PH.
Siapa yang kritik PH semua salah.
Tak boleh jawab hujah, mencarut.
Tak boleh tunjuk bukti, cipta fitnah.
Sebut Islam dan ulama, terus hina dan perli..
sikit-sikit tuduh macam2 Abd Hadi.

Subhanallah!

Anonymous said...

taksub hadism fahaman baru

Anonymous said...

tgk sendiri pemimpin kamu beraksi di parlimen kot2 nk ckp hujah bukti kunun. atau memang pemimpin kamu juara dlm blog dn padang saja. i think so lah.. useless

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails