Wednesday, August 15, 2018

Mampukan Team Azmin Jatuhkan Team Anwar?....


Pemilihan PKR: Azmin sindir rafizi & Anwar Bukan agenda individu..

Menjelang pemilihan PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali menasihati semua pihak agar tidak mengkhianati amanah yang diberikan rakyat. 

Azmin yang akan mempertahankan jawatan timbalan presiden PKR yang disandangnya mengajak semua pimpinan serta anggota parti meletakkan agenda negara di hadapan berbanding individu. 

"Saya menasihati semua pihak tumpu pada kerangka besar Pakatan Harapan (HARAPAN). Rakyat telah beri sokongan yang sebelum ini tidak pernah terjadi seperti ini. 

"Rakyat mahu kerajaan baru atas nama HARAPAN. Sebagai pemimpin kita tidak boleh khianati amanah yang diberi rakyat untuk lakukan perubahan. 

"Maka saya mengajak semua pimpinan dan anggota supaya letak agenda besar ini mengatasi kepentingan individu, kelompok, peribadi dan mana-mana pihak," katanya kepada pemberita di lobi parlimen hari ini. 

Beliau berkata demikian sebagai menjawab soalan pemberita berhubung konflik yang melanda PKR ketika ini apabila 'kem Rafizi Ramli' didakwa menyerang Azmin. 

Terdahulu, Anggota Parlimen Kapar Datuk Abdullah Sani Abdul Hamid mendakwa Azmin berpakat bersama Tun Daim Zainuddin untuk menghalang Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadi perdana menteri menggantikan Tun Dr Mahathir Mohamad. 

Sementara itu, ketika ditanya sama ada pihak yang membuat dakwaan itu perlu diambil tindakan, Azmin berkata beliau menyerahkan kepada pihak jawatankuasa untuk membuat keputusan. 

Namun, menurut Azmin, yang paling penting ketika ini bukan masalah disiplin sebaliknya isu kewibawaan seseorang untuk menjadi pemimpin. 

"Saya percaya ini bukan masalah disiplin sahaja tetapi ini isu kewibawaan seseorang untuk laksana tanggungjawab sebagai pemimpin dalam mana-mana parti. 

"Saya harap semua pihak dapat maju kehadapan untuk kukuhkan lagi HARAPAN dan laksanakan tanggungjawab kita sebagai pemimpin," katanya.

MR : Mampukan team Azmin menjatuhkan team Anwar?.... 

MINDARAKYAT

23 comments:

Anonymous said...

KEPADA PENYOKONG PARTI ISLAM SELAIN DARI PAS JKA BENAR ALLAH ITU SATU NABI MUHAMMED ADALAH RASULLULAH MARILAH KITA MENJADI KAN AL-QURAN DAN HADIS NABI SBAGAI PANDUAN DAN JANGAN KITA KATA MENGATA UMPAT MENGUMPAT..
WAHAI SELURUH MUKMININ DAN MUKMINAT MUSLIMIM N MUSLIMAT YG BRIMAN KPD ALLAH DAN RASUL .INGAT LAH PESAN NABI MUHAMMED SAW JIKA KAMU BERSILIH PENDAPAT JADIAKAN AL-QURAN HADIS DAN SUNNAH SBGAI PANDUAN..TENTU KAMU TIDAK SESAT SELAMANYA
TOLONG LAH COMENT DLM RUANG YG TERSEDIA. KPD YG TIDAK SUKA KPD IBN HASYIM TAK PAYAH LAYARI BLOG INI .JANGAN BUANG MASA TUAN2 YG MULIA...

Ibnu Hasyim said...

Dengan Nama Allah,saya sambur baik, Al-hamdulillah..

cik siti said...

Saya pun..

ted manoff said...

Jom ngopi dulu tuan ibnu..lyn politik sampai bila pun xhabis..☕πŸ΅πŸΊπŸ»πŸ»πŸ·πŸ†πŸ†

Husaini Ayu said...

Setuju bebenor..tn ibnu pun kena elak kan provokasi...

Anonymous said...

Siapa nak beri RM800k kepada barua pandap secara percuma jika sumbangan tersebut tidak memberikan keuntungan kepada 'penderma' tersebut? Bila dah terbongkar pekung pandap, mulalah barua-barua pandap meroyan histeria menfitnah PAS sedangkan PAS tidak terlibat dalam skandal pandap !

Barua-barua pandap memang jelas pesakit mental kerana mencipta dakwaan tidak masuk akal menfitnah PAS semata-mata untuk menutup pekung pandap ! Ptui !

Anonymous said...

SPRM telah membuka kertas siasatan terhadap pemimpin-pemimpin pakatan dan barisan kerana kes-kes rasuah dll tersebut mempunyai prima facie. Dan SPRM telah mengesahkan pemimpin-pemimpin PAS bersih dari rasuah dll.

Masalahnya sekarang ialah barua-barua ternakan pandap masih lagi mencipta pelbagai dakwaan karut marut untuk menfitnah parti Islam PAS kerana barua-barua pandap dan boss liberal dan kafir harbi mereka amat bencikan Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

Barua-barua @ cybertrooper @ tentera kacang merah ternakan parti kafir harbi biaDAP adalah tentera dajal yang sentiasa berusaha menfitnah parti Islam PAS kerana PAS berujuang menegakkan Islam sedangkan tentera dajal berjuang menegakkan kebatilan seperti kemungkaran , kesesatan dan murtad.

Maka kita tidak merasa hairan melihat tentera-tentera dajal tersebut sentiasa mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah untuk menghasut orang ramai membenci perjuangan Islam.

Anonymous said...

Sebenarnya parti mata satu (mata iluminati?) adalah seperti pasu tembikar yang kelihatan cantik diluar tetapi retak seribu di dalam menunggu masa untuk berpecah !

Mana jeritan reformasi? Tiada! Mana jeritan bersih? Tiada ! Perjuangan parti mata satu dan sekutu-sekutu liberalnya adalah perjuangan untuk menegakkan kepentingan individu bukan untuk rakyat ! Mereka tidak peduli rakyat hidup miskin dan menderita kerana kenaikan harga barang keperluan rakyat.

Maka tidak hairanlah semua parti liberal tersebut menjadi khadam parti kafir harbi biaDAP yang memusuhi Islam dan umat Islam.

ted manoff said...

Dah agak dah..konon ajak bersatu tapi jadii anon terus baruakan org..nii manusia jenis apa..puii..πŸ—―πŸ—―πŸ—―

Anonymous said...

10:28 Bab pertama ttg selisih pendapat, boleh terima saranan itu.

Anda juga kena pasti juga blog ini tidak mengadu domba dan fitnah PH, takfiri yg tidak sependapat dgn pelbagai gelaran haiwan, cucuk daun, siang malam kempen politik tanpa fakta, bersengkongkol menyokong klepto dan tindakan2 munafik utk coverup.

Jika tidak dapat pasti atau enggan memastikan krbenaran, akan ada satu golongan yg akan cuba memperbetulkan keadaan keliru, tak berpengetahuan dan sikap khawarij blog dan penyokong blog ini yg tersesat oleh ingin kuasa politik sekular. Ada yg ingin menyedarkan anda dari taksub membabi buta tersesat dari kebenaran.

10:28 Bab kedua ttg tinggalkan blog jika tak setuju tak terpakai jika hayati bab pertama.

Sia2 sahaja saranan exit kerana patut bettering kasih ada yg ingin memberi fakta kebenaran, pencerahan dan Amal Maaruf Nahi Mungkar jika dah tersesat lajak.
WA.

Anonymous said...

Woi barua-barau dedak roket, mana semua janji dalam manifesto pakatun? Pengundi-pengundi pakatun merasa tertipu apabila KERAjaan pakatun sengaja memungkiri pelbagai janji pakatan sendiri kecuali UEC dll yang amat menguntungkan kaum china.

Mengapa orang Simpang Rengam masih membayar tol walaupun pakatun telah berjanji mahu menghapuskan tol di seluruh negara? Orang bodo sahaja yang suka membayar cukai dan tol dll.

Mana minyak RM1.50 seliter? Mengapa kita masih membayar minyak RM2.20 seliter sedangkan pakatun berjanji mahu menurunkan harga minyak? Bukankah harga minyak dunia sedang merundum?

Mana janji pakatun? Sudah ke lautkah? Atau ke tong sampah?

Husaini Ayu said...

Nk kena batalkan gencatan senjata ni..

Anonymous said...

Mana janji2 Amanat Hadi? Dah berpeluk taawun dgn Klepto, abis buang Amanat Hadi, Hudud dan RUU355.

Bila makan dedak, hilang istiqomah perjuangan tulen. Ahli2 yg mengkritik UMNO kafir dimarahi Tuang Presideng.

Ada hati nak soal Manifesto orang lain, diri sendiri bergelumang dgn tahi najis UMNO.

Anonymous said...

hadi tangguh 355 sebb ekonomi negara tk mngizinkn. nk buat 355 perlukn dana paling sikit 90j... mana nk cari selepas najib jatuh.

Anonymous said...

eeeeh dia pulak jd wakil pengundi ph. pengundi ph tkkisah pun manifesto.. tu semua dunia belaka. kami dh PuasHati dapat nahi munkar mnjatuhkn satu org yg melakukn dosa besar merompak...tk perlu canang perkataan islam pun.

menjatuhkn kemunkaran rompak harta negara sudah satu jihad yg besar.

memang salah satu manifesto ph ada kat laut di p.klang.. blh pi tgk sekarang bukti sgt besar masih ada disana... cepat sebelum ia dijual.

itulah salah satu bukti kemenangan islam yg diperjuangkn ph...kecuali anda bersubahat dgn perompak itu.

Anonymous said...

kosong

Anonymous said...

kosong lu

Anonymous said...

pas bersih dr rasuah dan bersih kosong jg dpd kebijaksanaan dn kewibawaan.

apa pun tkde...kosong sungguh pas.

Anonymous said...

pas kosong tkperlu difitnah pun pas kalah. mcm pemimpin pas katalah.. pas dh mati jd hantu..

putarkn lagu kosong kosong..utk pas kita ini.

Anonymous said...

sygnya penyokong pas yg byk guna perkataan yg buruk..kamu tegurlah mereka itu. kami pnyokong ph tkkisah pun sebb kami dh menang.

kata2 buruk akn berbalik kpd pas sendiri.

dn amat kesian kenapa ada penyokong pas dlm ni suka mnggunakan zikir2 baru..kafir harbi..babi.. dll.

kami tkkisah pun sebb kami dh menang. kami berpolitik nk berkat dn nk menang.

setahu kami menentang rompakan mega dunia jg ada dlm islam kan. 355 belum tentu menepati hudud sebenar.

Anonymous said...

apa yg 'saya pun' siti? tiba2 je. pi tgk nasik tanak tu.. jgn sampai hanget.

Anonymous said...

tn ibnu dh cuba elak tp agen2 khawarij syiah cia dlm pas yg cetus provokasi.

makin hari makin sokongan kurang pd pas.

kami sebagai pihak yg menang hanya mnjawab dgn penuh profesional apa isu yg dibangkitkn.

kami tetap sokong ibnu sebb dgn blog ibnu nilah terdedah agenda jht puak khawarij syiah cia yg cuba mnjahanamkn pas dr dalam. mereka tk sedar mereka terdedah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails