Saturday, August 18, 2018

PAS Sedia Saman Dato' Mahfuz




KUALA TERENGGANU: PAS Negeri Terengganu bukan sahaja menafikan tuduhan fitnah parti itu ada menerima wang daripada Umno, bahkan bersedia mengambil tindakan undang-undang terhadap pihak terbabit.
Timbalan Pesuruhjaya PAS Terengganu, Ustaz Satiful Bahri Mamat menegaskan, parti itu bersedia menyaman Naib Presiden PAN, Dato' Mahfuz Omar.
Ini kerana katanya, pemimpin PAN itu membuat tuduhan fitnah terhadap PAS Terengganu dengan berniat jahat.
"Saya ingin memaklumkan sejelas-jelasnya bahawa PAS Negeri Terengganu menafikan sekeras-kerasnya tuduhan dan fitnah yang mengatakan PAS Terengganu mendapat wang daripada pihak Umno. Itu merupakan satu tuduhan, satu fitnah palsu yang dibuat terhadap PAS Terengganu.
"Kita mendesak orang yang mendakwa PAS Terengganu mengambil wang daripada Umno supaya membuat 'report' Polis. Jika sekiranya pada pandangan mereka ada unsur rasuah, sila buat (laporan) kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).
"Kita telah beri masa yang lama tetapi tidak ada tindakan itu. Bahkan, mereka meletakkan bebanan bukti itu terhadap orang yang dituduh pula. Ini satu perkara yang tidak wajar," jelasnya.
Beliau berkata demikian dalam satu sidang medianya di Pejabat Badan Perhubungan PAS Negeri Terengganu (BPPNT), Jalan Sultan Omar, Kuala Terengganu, semalam.
Pada 7 April lalu, Ustaz Satiful Bahri antara tiga nama pemimpin PAS Terengganu termasuk Bendahari PAS Terengganu, M.Syukrimun Shamsudin dan Setiausaha PAS Terengganu, Muhyidin Abdul Rashid dilaporkan menerima wang daripada Umno.
Sehubungan itu jelasnya, PAS Terengganu menyerahkan tindakan susulan itu kepada peguam yang juga Ketua Lajnah Guaman dan Hak Asasi Manusia Negeri Terengganu, Mohd Zabidi Yusof.
Menurutnya, PAS sebuah parti politik yang telah lama terlibat dengan pilihan raya dan pernah memerintah Terengganu dua kali pada tahun 1959 dan 1999.
Justeru, kata beliau, dengan jumlah keahlian parti di negeri ini mencecah lebih 100,000 PAS biasa membuat kutipan sumbangan ahlinya.
"Kita sudah biasa buat kutipan (sumbangan) untuk parti ini dari dahulu hingga sekarang. PAS memiliki pusat-pusat tarbiah, dewan dan sebagainya. Semuanya itu hasil sumbangan ahli dan orang ramai.
"Bahkan, setiap kali pilihan raya. PAS bayar deposit calon, bahan kempen dan banyak lagi. Parti-parti (lain) yang pernah bergabung di negeri Terengganu dahulu pun PAS yang membiayai sumbangan kepada calon-calon itu.
"Kita tidak mengharapkan wang Umno sedangkan kita lawan Umno. Ini satu tuduhan yang bodoh jika menuduh PAS ambil duit Umno untuk lawan Umno," tegasnya.
Bekas Ahli Parlimen Pokok Sena itu membuat tuduhan PAS Terengganu menerima wang Umno sebanyak RM1 juta yang dimasukkan ke akaun khas dinamakan Akaun Amanah pada 21 Mac lalu dan RM1.5 juta lagi didepositkan ke akaun Jabatan Pembangunan PAS (JPP) atau Jabatan Pilihan Raya PAS Pusat.
Hadir sama pada sidang media itu, dua pemimpin PAS yang dituduh oleh Dato Mahfuz iaitu M.Syukrimun Shamsudin dan Muhyidin Abdul Rashid serta peguam PAS, Mohd Zabidi Yusof. -HARAKAHDAILY 16/4/2018

15 comments:

Anonymous said...

Saman...saman....saman....ini yang Mahfuz dok tunggu. Dalam mahkamah nanti Mahfuz akan melondeh semua pemimpin2 PAS yang telan dedak UMNO.

Anonymous said...

walaun pun suka kt dap bg dedak kt penyokong ph. tp jgn samanlah..kesian jg..walaun bkn ada duit pun. najib dh tkde.

Anonymous said...

haah tau pun nk saman. mkna tkperlu pun akta brita tk benar. sapa rasa kena fitnah samanlah.

tp rasanya mahfuz dh sedia dgn bukti. patut pas sebelum suruh saman tnya dulu betul ke tuduhan tu. klu betul silent jela mcm kes 90j. doa je rakyat lupa. besarkn isu lgbt dn melayu terancam.. lbh nyaman utk pas.

Anonymous said...

2 komen di atas sekali tu cara fikir lebai kulup.
Siapa lebai kulup?

antilebaikulub said...
1. T.kasih. Kerana ramai yang kait PAS dengan kahwin 2,3,4,. Ada juga yang tuduh ahli PAS kahwin 5, itu tak perlu layan itu geng jahil agama. Nak fitnah pun biar menasabah.

2. Mengatakan ramai 'lebai PAS' kahwin poligami, menunjukkan lebai PAS itu mempunyai kesihatan seks yang baik, ramai anak dan tak takut, tak dapat rezeki seperti orang yang tak beriman.

3. Bukan seperti 'lebai kulub'. Lebai kulub ertinya mereka kuncu2 PH yang suka diperintah oleh orang kulub tak bersunat atau berkhatan, penuh tahi palat. Bukan perintah saja, bahkan dalam blog ini (ted manoff) ada yang mengaku sanggup beri 'puki bini'nya (maaf, itu yang dia sebut) kepada pakar rujuk mereka 'lebai kulup' Lim Guan Eng.

4. Lebai2 kulup ini, kebanyakannya beristeri 1, biasanya takut bini, nafsu ada tetapi tenaga tiada, bahkan ada yang rindu jadi pondan.(ada yang pilih nama kejora bapok dll). Atau isterinya jadi perpkakas antik saja.

Insya Allah, kita sambung lagi kalau ada masa.

Ho ho ho

Anonymous said...

Bukan mhfuz melondeh tpi terlondeh dek dilondeh.. siap duit byk2 mhfuz nk bayar saman tu sekurang2nya 10 juta memandangkan kesan fitnah mhfuz tu merosakkan reputasi pas dlm pru14 dulu. Biar pi merayu bantuan mnta sedekah kat limguaneng. Menteri duit.

Anonymous said...

Jgn lupa saman sekali anon 4.17pm. Tak byk 1 juta cukup lah. Sbb klu dia pi merayu kat limguaneng pun tk dapat.dia tk kenal pun. Lagi pula anon boleh byr pakai duit dedak ph yg dok dapat tiap bulan tu..

Anonymous said...

Saman kes 90j tu pun otw. Tunggulah. Tak sabar sangat dah ke...? Pas jgn tergesa2 beri masa dia org relek dulu. Tgh depa dok syok2 masa tu baru saman...

Anonymous said...

tkpayahla walaun nk saman2..nnti bicara mahkamah asyik ponteng.

Anonymous said...

Pas parti babi..ahli pas babi..babi ar pas ni..sembang mcm anjing salak bukit..saman pn xjln!ahli pas yg jantan kena sunat semula sampai telor

Anonymous said...

nk cita keje u sebagai tok mudim... pi blog lainla. sini blog politik bkn blog tok mudim.

Anonymous said...

ho ho ho hotak kau walaun 4.31

Anonymous said...

Bila nk saman tu. Ari Selasa jugak ker

Anonymous said...

Mahfuz takde masalah nak bayar saman, backup oleh dap. Takkan dap nak biar khadam dia masuk penjara. Chief khadam sabu pun boleh jilat licin2 bontot guan eng.
Kata anak muda no hal sabu nak dapat duit dari big boss guan eng.

Anonymous said...

Setuju sangat lebai2 saman khadam dap. Walaun dap sesuai sangat disaman. Sejak jadi pengkhianat kpd Islam utk bertarung bersama dap, ini perosak agama dan bangsa. Kafirun dah tentu dijamin neraka, pihak pan boleh ligat bersama dap. Susah nak taubat dah, ringgit dap lebih berharga banding maruah diri. Idios pengkhianat dan sahabat baik dap.

Anonymous said...

DAP Perak tetap mahukan kerajaan negeri memberikan status hak milik 999 tahun atau hak milik kekal kepada kampung-kampung baru seperti yang dijanjikan dalam manifesto Pakatan Harapan ketika pilihan raya umum lalu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails