Friday, August 17, 2018

Tidak Dipilih Kerja, Kerana Enggan Bersalam Dengan Lelaki Tapi Allah Maha..


Ungkap Rahsia Yang Maha Agung

SEORANG wanita Muslim yang permohonan kerjanya ditolak kerana enggan berjabat tangan dengan lelaki yang menemuduganya diberi pampasan £3,000 (RM15,655).

Farah Alhajeh, 24, adalah salah seorang calon untuk peranan jurubahasa, tetapi sebaik sahaja tiba dia memberitahu individu yang menemuduganya bahawa dia tidak dapat bersalam dengannya.

Dia sebaliknya menyambut salam lelaki itu dengan meletakkan tangan di atas dadanya. Tetapi dia mendakwa telah dimaklumkan bahawa temuduga itu telah selesai dan diarahkan meninggalkan pejabat itu di Stockholm, Sweden.

"Sebaik sahaja saya masuk ke lif, saya mula menangis," Farah memberitahu penerbitan Sweden, SVT.
"Ia tidak pernah berlaku kepada saya sebelum ini, ia sama sekali membuatkan saya rasa tak selesa. Ia sangat mengerikan."

Farah membuat laporan terhadap syarikat tersebut kepada organisasi diskriminasi Sweden, yang membawa kesnya ke mahkamah. Dia menang kesnya minggu ini, dan telah dianugerahkan £3,420 (RM17,846) ganti rugi. 

Pejabat diskriminasi Sweden menyatakan bahawa keputusan itu telah mengambil kira 'kepentingan majikan, hak individu untuk integriti badan, dan kepentingan negara untuk mengekalkan perlindungan untuk kebebasan beragama'.

Bercakap selepas kes ini, Farah memberitahu BBC

"Saya percaya kepada Tuhan, yang mana ia sangat jarang berlaku di Sweden dan saya sepatutnya dapat melakukannya dan diterima selagi saya tidak menyakiti sesiapa.
"Di negara saya, anda tidak boleh melayan wanita dan lelaki secara berbeza.
"Saya menghormatinya. Itulah sebabnya saya tidak mempunyai sebarang hubungan fizikal dengan lelaki atau wanita." -metroUK 

Komen Weblog Ibnu Hasyim"Saya percaya kepada Tuhan.." Yakni yakin Allah Yang Maha Agung, Maha Kuasa, Maha Besar, lain semua kecil belaka.. Maka berlakulah seperti yang berlaku. Maka terungkaplah rahsia yang Maha Agung, yang disangka bencana, rupanya nikmat. Berupa pampasan RM17,846 sebagai ganti rugi. 
Allahu Akbar!!

Lihat sebelum ini:
E-Buku IH-22: Ungkap Rahsia Yang Maha Agung (1)
E-Buku IH-22: Ungkap Rahsia Yang Maha Agung
E-Buku IH-119: Ungkap Rahsia Yang Maha Agung (2)

20 comments:

Anonymous said...

Sidang Parlimen ke 14 sudah pun tamat
Apa saja tajuk dewan pasti jadi gamat
Akhir penutup kisah lebai beristri empat
Lebai yang nikmat, rakyat kekal merempat

Akhir penutup, kisah lebai beristri empat
Lebai yang nikmat tapi rakyat kekal merempat
Apa tidak cukup, dapat gaji bersifar empat
Ada Rakyat hendak makan pun tidak mendapat

Apa tidak cukup, dpt gaji berlipat lipat
Tapi Rakyat, hendak makan pun tidak dapat
Tak ingat kah? pertemuan kita di akhirat?
Harap2 di sana kelak lebai tidak kena sebat

Tapi kan..... mana boleh tidak kena sebat
Masa hidup di dunia semua habis dirembat
Rakyat tidak dibela YB/MP cuma duduk rehat2
Di lobi parlimen sambil minum teh sarbat

antilebaikulub said...

Bagaiman dengan 'Lebai Kulub' yang membalacikan sibodoh PH?
Ha ha ha

Anonymous said...

"Saya percaya kepada Tuhan.." Yakni yakin Allah Yang Maha Agung, Maha Kuasa, Maha Besar, lain semua kecil belaka.. Maka saya menyokong perjuangan Islam yang diperjuangkan oleh parti Islam PAS pimpinan ulama Islam berdasarkan Al-Qur'an, Sunnah, Qias dan Ijma'.

Sebaliknya barua-barua dedak roket lebih takut pada abang besar parti kafir harbi biaDAP dari takut pada Allah maka barua-barua yang tidak bermoral ini sentiasa mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah terhadap PAS seperti fitnah tunggang agama, agen CIA, audio, terima rasuah RM90 juta, dedak umno, merestui 1MDB, PAS adalah agama Islam dll tanpa sebarang bukti !

Semua fitnah ini membuktikan barua-barua penjilat pemimpin kafir harbi ini adalah manusia yang tidak bermoral yang sangat terdesak mahu menfitnah, memaki hamun, menghina dan memburuk-burukkan agama Islam, perjuangan Islam, ulama Islam, jemaah Islam seperti PAS dan umat Islam yang cintakan Allah dan RasulNya. Kita semua telah membaca pelbagai komen yang ditulis oleh barua-barua dedak roket yang berunsur jahat dan fitnah terhadap Islam dan umat Islam dalam blog ini sendiri.

Ini jelas menunjukkan perbezaan yang sangat jelas antara pejuang Islam PAS yang berjuang menegakkan agama Islam dan membela hak umat Islam dan barua-barua dedak roket yang memperjuangkan kebatilan, kemungkaran, kesesatan dan murtad.

Anonymous said...

Jawapan untuk anjing kurap 8:36 PM ternakan pandap,

Pergi ke kedai bersama Jalal,
Singgah di gerai membeli mi,
Hukum poligami adalah halal,
Hanya munafik menolak poligami,

Airport penuh dengan bendera,
siang malam jet berlepas,
Bukan PAS perintah negara,
Mengapa kamu salahkan PAS?

Berhati-hati bila berkasih,
burung ditangan boleh terlepas,
SPRM sahkan PAS bersih,
Kamu pula fitnah PAS.

Tinggi sungguh pokok dedap,
Angin kuat bunga tak jatuh,
Anjing kurap ternakan pandap,
Menyalak bukit, bukit tak runtuh.

Anonymous said...

undang-undang kapir membela hak orang Islam...

undang-undang PAS menzalimi Hak Orang Asal..

Mohammad Azren said...

Bukan Balak aje yg mereka jual, OKSIGEN pun depa jual gak. Dasyat ...dasyat. Bab DUIT DAN BURIT, PAS MEMANG CHAMPION. .HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

Anonymous said...

tak ada pertanyaan pun'perempuan ph boleh buat begitu?'
tanyalah tanya jgn tak tanya.

Anonymous said...

Komen Weblog Ibnu Hasyim: "Saya percaya kepada Tuhan.." Yakni yakin Allah Yang Maha Agung, Maha Kuasa, Maha Besar, lain semua kecil belaka.. Maka berlakulah seperti yang berlaku. Maka terungkaplah rahsia yang Maha Agung, yang disangka bencana, rupanya nikmat. Berupa pampasan RM17,846 sebagai ganti rugi.
Allahu Akbar!!

============================================

admin blog a/l ah sim aka anon 848PM

Dari lantunan komen enta ni saja, jelas terang lagi nyata bahawa perjuangan PAS kini hanyalah untuk merembat apa saja selagi yang boleh demi memuaskan nafsu serakah enta2 bertopengkan Islam! Tepatlah seperti kata salah satu rangkap panton pengomen pertama di atas.

Apa sangat lah pampasan RM 17,846.00 yg enta bangga? Begitu murahnya harga maruah umat Islam enta jual! Ini yg enta kata PAS pejuangkan Islam. Fasikun wa munafikun = PAS!!!

Wanita itu sepatutnya melemparkan duit itu ke muka enta! Dan tuntut HAK wanita Islam Sweeden yg menepati merit kerajaannya tanpa diskriminasi agama dan gender hingga berjaya walau terpaksa menempuh maut!

Itu baru Perjuangkan Islam namanya!

Orang Asli terinaya di bawah Pemerintahan Islam PAS Kelantan
Hutan Simpanan Kekal Sg Brok, GONDOL DITARAH oleh Kerajaan Islam PAS serakah Kelantan
Mangsa Banjir 2016 Kelantan masih ada yg duduk dlm khemah, Kerajaan Islam PAS Kelantan GAGAL meelaksanakan tuntutan Islam sejahterakan rakyat.

Sekadar beberapa BUKTI lelebai / lelabi PAS yg melaongkan `Sejahtera bersama Islam PAS`

Nilaikan!

Anonymous said...

.
Pemimpin AMANAH bertindak meninggalkan PAS apabila sekelompok pemimpin nya lari dari perjuangan parti yang di kerusi oleh Hadi.

Walau pun di maki dan di hina mereka yakin Allah Maha Besar. Hadi terlalu kecil.

Akhirnya keyakinan mereka kepada Allah di beri ganjaran oleh Allah, ada yang jadi Menteri dan Timbalan...

Itu lah beza nya perjuangan Islam kerana Allah dengan perjuangan Islam kerana parti.

Anonymous said...

Dan barang siapa yang mendurhakai Allah dan Rasul-Nya dan melanggar ketentuan-ketentuan-Nya, niscaya Allah memasukkannya ke dalam api neraka sedang ia kekal di dalamnya; dan baginya siksa yang menghinakan.

hak umat islam di tm nak berhukum ngan hukum Islam
kapir tak bagi ada jugak melayu pun setuju
apa punay bangang melayu jenih ni

Anonymous said...

Pas balaci takut perintah tuan besar umno...umno suruh lawan pas lawan..umno suruh sokong mca pas sokong mca...umno suruh pas dirok RUU 355 pas pon sorok...pas jadi balaci sondol ikut perintah tuan besar umno...pas bodooh...kerana wang prompak pas sanggup jadi balaci..

Anonymous said...

Eleeh...dah bentang RUU 355 terus sorok...masa tu cukup korum untuk lulus pas dgn umno...kenape tak bahas untuk kelulusan?...

Anonymous said...

Barang siapa mempermainkan hukum Allah nerakalah tempatnye...lobai hadi dah permainkan RUU 355..

Anonymous said...



Barang siapa mempermainkan hukum Allah nerakalah tempatnye...lobai hadi dah permainkan RUU 355..August 17, 2018 at 10:29 PM

kenapakah ada org macam ni kat malaysia ni saya kesian dgn anda . boleh tak adjust sikit atau apa kita panggil anjakan paradigma..

speecles!!! awak org apa.islam ke? melayu ke non malay atau non muslim

Anonymous said...

Barua-barua pandap adalah kepala bapak munafik kerana merekalah yang telah menentang, menfitnah, menolak dan memburuk-burukkan Hudud, RUU 355 dll di dalam dan di luar parlimen tetapi sekarang mereka berpura-pura menyokong Hudud , RUU355 dll.

Barua-barua pandap ini memang terlalu bahlul sehinggakan mereka tidak faham tentang protokol parlimen di mana RUU355 hanya boleh dibentangkan untuk dibahaskan dalam parlimen dengan kebenaran speaker parlimen sahaja.

Speaker parlimen ada beranikah nak membenarkan RUU355 dibahaskan dalam parlimen?

Anonymous said...

Nampaknya anjing-anjing kurap ternakan pandap sedang meroyan gila babi menfitnah PAS kerana anjing-anjing kurap ini telah dijangkiti anjing gila akibat makan dedak cap roket. Kasihan !

Anonymous said...

Woi barua-barau pakatun, mana semua janji dalam manifesto pakatun?

Mana?

Sudah ke lautkah?

Atau ke tong sampahkah?

Yang pasti pakatun telah mengkhianati amanah rakyat dengan kencing hancing rakyat di seluruh negara dengan sengaka memungkiri pelbagai janji pakatun. Maka pakatun adalah puak munafiqun yang sangat jelas.

Hadis Rasulullah S.A.W. yang disampaikan oleh Abu Hurairah :

“Tanda-tanda orang munafik ada tiga, yaitu: 1) jika berbicara ia berdusta, 2) jika berjanji ia ingkar, dan 3) jika dipercaya ia berkhianat.” (H.R. al-Bukha-ri)

Anonymous said...

Anjing kurap 9:51 PM ternakan kafir habri biaDAP,

(1) Siapakah yang berkuasa ke atas semua hutan di kelantan? Orang asli atau kerajaan PAS Kelantan?
Jawapan: Berdasarkan undang-undang dan Perlembagaan Persekutuan, kerajaan PAS Kelantan berkuasa untuk menguruskan hutan di Kelantan.

(2) Tindakan orang asli menceroboh Hutan Simpan Kekal (HSK) di Kelantan adalah tindakan jenayah kerana mereka melanggar undang-undang negara dan undang-undang negeri Kelantan seperti Seksyen 84 (1), Seksyen 87, Seksyen 3 (2) Akta Perhutanan Negara 1984, Seksyen 47 (1) Enakmen Perhutanan Negara 1984 dll.

(3) Tindakan orang asli melakukan sekatan jalan dan menghalang pihak berkuasa melaksanakan tugas adalah tindakan haram yang bercanggah dengan undang-undang dan boleh didakwa di mahkamah.

(4) Kita tahu terdapat NGO keparat yang disokong oleh pakatun sendiri yang sedang menghasut orang asli untuk menfitnah kerajaan PAS Kelantan.

(5) Banjir besar yang terbaru di Kelantan adalah disebabkan oleh pemimpin-pemimpin biaDAP yang melakukan menebang hutan balak di Kelantan dengan kerjasama barua mereka yang bernama Musang Moses. Malangnya anjing-anjing kurap ternakan biaDAP sentiasa menyembunyikan jenayah pemimpin biaDAP mereka dengan menyalahkan PAS.

Anonymous said...

tulisan panjang tp rubbish.

perenggan awal mnyanjung diri sendiri ikut islam pejuang islam dll.

perenggan seterusnya mengutuk org lain kerana dendam kalah pru terutama dap jd sasaran. tidak pula diceritakn yg mca itu suci murni wangi.


inilah pejuang islam ngaku2 akhirzaman. tiada pun kata2 yg menarik kpd islam apatah lg idea mntadbir negara.

semua anggan2 kosong didepan cermin akulah pejuang islam.

cuti2 ni pi basuh jubah serban tu...dh lama xbasuh.. busuk. jgn campak kt bini je. Nabi saw buat jg kerja rumah tau walaun

Anonymous said...

Hebat puak2 ni. Habis serban pun dihina jadi bahan cacian. Takda langsung akhlaq Islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails