Thursday, August 16, 2018

Nabila Huda Keluarga Berantakan? Lihat Solosi Penyelesaian Ini..


HALAMAN HIBURAN

Adakah ini contoh keluarga berantakan? 'Dah tiga tahun saya tak jumpa papa'?
KUALA LUMPUR: Pelakon Nabila Huda mendedahkan tidak pernah bertemu bapanya, Amy Search sejak tiga tahun lalu hingga terbit rasa rindu terhadap legenda rock itu. Sambil mengakui hubungan mereka dingin sejak beberapa tahun lalu, Nabila, 34, bagaimanapun percaya kemelut yang melanda akan berakhir, suatu hari nanti. 


"Terengganu sasar bina semula keluargaan melalui perkahwinan ibu, bapa tunggal'

Adakah ini solusi penyelesaian jangka panjang sistem keluarga yang berantakan di negara ini? Lihat Ini..


Kerajaan negeri Terengganu akan terus memperhebatkan program perkahwinan melibatkan ibu dan bapa tunggal di seluruh negeri bagi membolehkan 43,269 orang golongan itu membina kehidupan berkeluarga yang lebih baik. 

Menerusi program yang dimulakan pada tahun ini, kerajaan negeri menyediakan insentif RM1,000 untuk golongan ibu dan bapa tunggal yang ingin kembali menjalani kehidupan berumah tangga. 

Pengerusi Jawatankuasa Kebajikan, Pembangunan Wanita, Keluarga dan Perpaduan Nasional negeri Hanafiah Mat berkata setakat Jun tahun ini, 35,426 ibu tunggal dan 7,843 bapa tunggal di negeri ini telah berdaftar dengan program itu. 

"Jumlah ini sebenarnya tidaklah terlalu ramai jika dibandingkan nisbah penduduk Terengganu keseluruhannya. Namun kerajaan negeri akan terus menyediakan pelbagai insentif kepada mereka untuk mengukuhkan institusi kekeluargaan di negeri ini. 

Program insentif perkahwinan ibu tunggal dan bapa tunggal sebanyak RM1,000 seorang ini misalnya adalah satu sumbangan permulaan yang baik daripada kerajaan negeri untuk membantu mereka memulakan kehidupan baharu," katanya. 

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mengagihkan cek sagu hati perkahwinan kepada 117 ibu dan bapa tunggal di sini hari ini. Turut hadir Pengarah Yayasan Pembangunan Keluarga Terengganu (YPKT) , Mohd Shafaruddin Mustaffa. 

Ketika ini, 311 ibu dan bapa tunggal telah menerima insentif sebanyak RM1,000 seorang itu. 

Hanafiah berkata kebanyakan ibu dan bapa tunggal di Terengganu adalah mereka yang kematian pasangan masing-masing dan hanya sebahagian kecil sahaja yang bercerai. 

Ditanya mengenai kemungkinan berlaku perbuatan tidak bertanggungjawab yang memperalatkan ibu atau bapa tunggal ini semata-mata untuk mendapatkan wang insentif itu, Hanafi berkata hanya satu kes dilaporkan kepada YPKT setakat ini. 

"Ia hanya kes terpencil di mana berlaku perceraian setelah pasangan mereka menerima wang ini... mungkin memang setakat itu sahaja jodoh mereka. Apa pun, kerajaan negeri akan sentiasa melaksanakan pelbagai program pasca perkahwinan kepada mereka agar perkahwinan itu kekal ke akhir hayat," katanya. 
- Bernama

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Saya bersetuju dengan pandangan 'Membina keluarga boleh memperkuatan negara'. Langkah kerajaan Terengganu itu suatu langkah terpuji untuk membina masa depan kekeluargaan Islam yang cemerlang, di Malaysia.

Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-87: Cara Fikir Salah Artis (1)
E Buku IH-120: Cara Fikir Salah Artis (2)

32 comments:

ted manoff said...

Siot punya lobaii..rakyat disuruh kawin janda tapii lobaii pas kawin ank dara..mcm haramjadduuuhhh..dah xde idea lain lagii kerr..pikirlah mcm mana nk wujudkan peluang kerja..asyikk kawin beranak saja tapii ekonomi keluarga tk stabil..kikikimakkk..👫👬👭💏💑👪

Anonymous said...

Kerajaan pas terengganu pakar nikah kawin....nak majukan negeri tak ada kepakaran...nak tambah ekonimi negeri buta...

ted manoff said...

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Saya bersetuju dengan pandangan 'Membina keluarga boleh memperkuatan negara'. Langkah kerajaan Terengganu itu suatu langkah terpuji untuk membina masa depan kekeluargaan Islam yang cemerlang, di Malaysia.


Pooraaaahhhhhh..puiiii..

Anonymous said...

Lebih baik dari bagi idea tandas OKU utk LGBT.....Shialllzzz..
#SAYNOTOKAKIBONTOT

Anonymous said...

Munafik detected!!!!

Anonymous said...

Kita dah kuat, boleh pakai kepala lutut, siku....tapi dedak kita dah habis! Ish ish ish....

Anonymous said...

SEJAK GAGAL JADI 'KING MAKER', SUDAH BERUBAHKAH PENDIRIAN PAS?

Menjelang pilihanraya kecil Balakong pada 8 September depan, Pas awal-awal lagi sudah membuat ketetapan agar ahli dan penyokong parti itu mengundi calon MCA dalam piliharaya tersebut.

Pesiden Pas, Hadi Awang dilaporkan berkata itu, keputusan itu dibuat atas semangat bahawa Pas dan MCA adalah "sesama parti pembangkang".

Ini bermakna hanya tidak sampai 100 hari Pakatan Harapan mentadbir negara dan usaha untuk menjadi "king maker" dalam PRU14 lalu tidak menjadi kenyataan, sudah dua kali Pas membuat pendirian menyokong calon daripada parti komponen BN dalam pilihanraya.

Sebelum ini Pas juga mengeluarkan arahan agar ahli dan penyokongnya mengundi calon UMNO, Lokman Noor Adam dalam pilihanraya kecil yang diadakan di Sungai Kandis.

Meskipun mendapat sokongan Pas, calon BN Sungai Kandis bagaimanapun tewas kepada calon PKR dengan majoriti 5,842 undi.

Persoalannya, sejak bilakah Pas pandai menggunakan alasan "sesama parti pembangkang" untuk menghalalalkan keperluan mengundi calon parti MCA?

Mengapa sebelum sebelum ini Pas tidak mahu mennggunakan alasan yang sama dalam mana-mana pilihanraya kecil, bahkan dalam PRU14 yang lalu?

Bukankah ketika itu Pakatan Harapan adalah "sesama parti pembangkang" dengan Pas?

Apa lebihnya MCA di mata Pas berbanding PKR, DAP, Amanah dan Bersatu?

Dengan membuat gesaan agar mengundi MCA, apakah Pas, khususnya Hadi Awang sebenarnya turut lupa tentang pendirian mengenai Islam yang selalu diperjuangkannya selama ini?

Apakah MCA tidak menentangkan Islam dan lebih baik "keIslamannya" berbanding DAP?

Bukankah MCA parti paling kuat menentang usul RUU355, termasuk ugutan meletak jawatan daripada kabinet yang sehingga akhirnya Najib Razak sewaktu jadi Perdana Menteri ketika itu takut untuk menjadikan usul mengenai mahkamah syariah itu sebagai usul kerajaan, malah menangguh-nangguhkan perbahasannya di Parlimen?

Kejora Bapuk Bodo said...

Dulu pas punahsihat kerajaan sekarang pas baru pembangkang kerana umno pembangkang..

Anonymous said...

Wa caya sama lu lobai...hudud taruk tepi dulu laa lobai...lain hari dekat pru15 kita boleh celita..

Wa tau lu pon politik cari makan jugak mcm guwa...itu iselam cop saja...

Anonymous said...

Malang dunhguh nasib orang gganu...di perintah pakar nikah kawin...dlm kapla orang gganu nikah dan kawin aje hari2
..

Nga kor ming said...

“Dalam sekawah gulai daging yang dimasak penuh dengan daging yang suci dan diletakkan seketul daging babi didalamnya itulah perumpamaan kerjasama UMNO dan MCA”.

[Kenyataan PAS ogos 1980].

Anonymous said...

PAS sokong MCA kafir laknat jahanam......

Anonymous said...

Mca tak kapir lagi...semua dah disunatkan oleh lobai hadi hoo...

Anonymous said...

Lobai main politik untuk cari.makan tonggang islam....habis taliban kena tipu pejuang islam taik koo cing..

Mohammad Azren said...

Bila melibatkan keperluan nafsu serakah. PAs memang champion. Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

Itu daging babi x sembelih ikut cara PAS. Kalau Lobai yg sembelih. Yang haram pun boleh jadi halal. Hehehekikikihahahakahkahkah

cik siti said...

Pengomen anti Islam dan PAS di atas, dah muflis idea . Kitar semula isu lama. Tak payah komen, buang masa aja. Ha ha ha.

Anda Jalal Mustafa said...

bodoh punya komen

Anonymous said...

Lubang jubo hadi awang telah difuck mca..haha..babi punya hadi awang!!!klu lgbt xbleh guna tandas oku..kencing je dlm molot mak ko n berak atas kepala bapa ko bodoh

Anonymous said...

Nabi hadi awang?

Anonymous said...

Atau Babi hadi awang?

Anonymous said...

anti pas.. bkn anti islam..

Anonymous said...

syg lobai tkmenang hari ru...klu tk bkh lantik menteri wanita .. menteri kewangan jgn bg lobai.. semua akaun puashati

Anonymous said...


Kita boleh menerima musuh..tapi bukan pembelot...apa beza pembelot dam munafik -

wahai orang beriman jika kamu berselisih pendapat - kembalilah kepada Alquran dan sunah
dan pandangan ijmak ulamak yang jumhur lagi pandangan yang mashyur..begitulah bahasa yang sangat mudah difahami..

jangan kamu cenderung kepada kaefasikan...

lagi satu manyamakan manusia biasa dengan nabi jatuh kapir mcam anonn3:17

Anonymous said...


anti PAS bukan anti islam tapi jika apa yang diperkatakan itu adalah soheh Dari al Quran dan hadis kamu telah pertikaikan Al-Quran dan hadis - mepertikaikan AQuran dan hadis kapiaq bak hang - baik bertubat

Wahai orang beriman marilah kita menjadikan AQuran dan Alhadis sbagai panduan keseluruhanya

mari kita betul kan alfatihah drpd kita malalok buang masa --

Anonymous said...

Dalam keluarga jika ada perbezaan politik pun jadi kecoh..


Ini betul-betul berlaku pada parti PAS.

Berkahwin bukan membangunkan negara tetapi menegangkan kepala...

Anonymous said...

3:38...

tkperlu lah sebut 'kalau'. klu apa yg keluar dr mulut pas... kami semak dulu dlm Quran. so tkdenya nk kata kalau pas betul ikut Quran. Quran tetap betul.. hanya kebetulan pas ckp tu sama dgn Quran. tafsiran pula satu bab lain.

pas guna ayat, sesiapa ambil org kafir jadi pemimpin dia fasik dll. hari tu pru ada pulak calon pas kafir. sekarang diseru lagi utk undi kafir. kafir yg kalah pulak tu. low class betul!

inilah puak yg guna Quran utk kepentingan diri. tafsir Quran bagi pas ikut hj hadi. takde haji lain dah pas ikut selain haji sorang tu lah.

satu ketika iblis berjumpa Nabi Isa as dn berkata "wahai isa sebutlah laaillahaillaah. Nabi Isa as tidak mahu menyebutnya. Iblis tanya kenapa kau tk sebut kalimah suci tu Isa? Isa as jawab.. aku tahu kalimah itu betul, tp aku tak ikut (ketika ini) sebab nanti kau kata aku ikut ckp engkau".

harap difahami betul2 sebelum terjerumus undi mca. org pas patut baca kenyataan pemimpin mca Kampar sebelum pru dulu yg sgt menyokong China komunis yg memperkuda najib dgn mengatakan mereka dh lama tunggu china dr tanah besar.

mmmmm tp pas kawan jawab mca balakong adalah mualaf.

dulu tahaluf siyasi, sekarang tahaluf pembangkangi.. asal menentang PH sapa pun pas blh sekedudukan.

its ok demokrasi kan? bebas memihak. tp dimata umat pas telah dibebaskan dr hati mereka.

Anonymous said...

3:38....
anti PAS bukan anti islam tapi jika apa yang diperkatakan itu adalah soheh Dari al Quran dan hadis kamu telah pertikaikan Al-Quran dan hadis - mepertikaikan AQuran dan hadis kapiaq bak hang - baik bertubat
.......................

actually for me la.... bukan nk anti pas sgt. tp lebih pada kesian tgk penyokong pas. sebb pas tk kuat pun. bayangkan mcm budak kecil pakai baju ultraman berlagak mcm ultraman. kalau budak tu tumbuk kita, kita layan je la buat2 sakit. kesian kalau tk layan.. yelah budak2 kan?

kesian kesiaan kesiaaan. (filem pramlee yg sebut bukan hamba ye)

Anonymous said...

Kegagalan rakyat terengganu dalam institusi keluarga. Baru nk sedar. Balasan allah terhadap rakyatnya.

mursyid said...

Isy isy isy teruk sungguh komen penyokong ph. Apa lah bodoh sampai bengong pemikiran mereka. Agak2 cik siti depa ni otak meracau mungkin terlalu banyak makan dedak khinzir kot...!! Sangat lemah iman mereka dan jauh dari rahamt Allah. Mereka inilah agaknya yg Allah sebut dlm quran spt binatang ternakan bahkan lebih sesat dan menyesatkan org lain. Umat Islam boleh mundur 100 tahin ke belakang jika golongan ini berpeluang mendapat kuasa... tapi cik siti .... mereka ini sebenarnya ada di sekitaran kita cuma di depan kita mereka berlakon baik spy kita tdk mengesyaki mereka pd hal dibelakang kita mereka menjadi musuh yg beridologi sangat berbahaya kpd org melayu dan islam. Spt musuh dlm selimut dan gunting dlm lipatan. Kita harap semua org melayu berhati2 selalu cubalah usaha utk mengenalpasti siapa mereka.... perosak bangsa dan agama.

Anonymous said...

Tak ade dlm quran tak boleh anti pas...pas pon bukan ikut quran sangat..pas sokong prompak tak ikut quran..

Anonymous said...

Nabi hadi awang?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails