Friday, August 17, 2018

Kemelut Anwar-Tun M: ‘Sindir’ Ahli Parlimen PH Gagap BM

Anwar ‘Sindir’ Ahli Parlimen PH Gagap BM

MALU… Genap 100 hari Pakatan Harapan (PH) kuasai negara, kegagalan ramai Ahli Parlimen dari blok itu fasih bahasa Melayu sehingga jadi bahan jenaka rakyat, ternyata memalukan imej kerajaan.

Aib dengan perkara itu yang turut melibatkan jemaah menteri, Presiden PKR baharu, Datuk Seri Anwar Ibrahim meminta kerajaan PH agar pertimbang cadangan diadakan kursus Bahasa Melayu untuk semua ahli Parlimen PH.
Hal itu kerana terdapat banyak teguran terhadap beberapa ahli Parlimen gabungan tersebut yang dilihat tidak menguasai bahasa kebangsaan berkenaan dengan baik selain mengeluarkan kata-kata kesat dan kurang sopan.
“Kami (dahulu dikenali sebagai Pakatan Rakyat) pernah anjurkan kursus bahasa Melayu untuk seluruh ahli Dewan Undangan Negeri di Selangor selepas Pilihan Raya Umum pada 2008 supaya meningkatkan penguasaan bahasa.
“Kalau tidak malu nanti kita dengar penguasaan bahasa mereka jauh lebih lemah berbanding pelajar SPM (Sijil Pelajaran Malaysia),” kata Anwar dalam nada kesal tetapi berbaur sindiran terhadap tahap bahasa wakil rakyat PH.
Beliau berkata demikian selepas mengadakan perjumpaan dengan sekumpulan budayawan tempatan di ibu pejabat Presiden PKR itu di ibu negara pada hari ini yang turut dihadiri oleh Sasterawan Negara, Datuk A. Samad Said.
Anwar, yang dipecat daripada jawatan Kabinet oleh Tun Dr. Mahathir Mohamad secara zalim pada 1998; diketahui sebagai pencinta bahasa Melayu dan sering guna pelbagai istilah nadir ketika pernah menjadi menteri kewangan.
Ironi, ramai maklum kerajaan PH sendiri tidak begitu serius perkasa bahasa Melayu malahan ada beberapa menteri dan timbalannya dilihat sengaja guna bahasa bukan Melayu dalam urusan rasmi mereka. – Agensi/Mynewshub.TV

Siri Kemelut Anwar/Mahathir

23 comments:

antilebaikulub said...

Penjelasan Mengenai Lebai Kulup..

1. T.kasih. Kerana ramai yang kait PAS dengan kahwin 2,3,4,. Ada juga yang tuduh ahli PAS kahwin 5, itu tak perlu layan itu geng jahil agama. Nak fitnah pun biar menasabah.

2. Mengatakan ramai 'lebai PAS' kahwin poligami, menunjukkan lebai PAS itu mempunyai kesihatan seks yang baik, ramai anak dan tak takut, tak dapat rezeki seperti orang yang tak beriman.

3. Bukan seperti 'lebai kulub'. Lebai kulub ertinya mereka kuncu2 PH yang suka diperintah oleh orang kulub tak bersunat atau berkhatan, penuh tahi palat. Bukan perintah saja, bahkan dalam blog ini (ted manoff) ada yang mengaku sanggup beri 'puki bini'nya (maaf, itu yang dia sebut) kepada pakar rujuk mereka 'lebai kulup' Lim Guan Eng.

4. Lebai2 kulup ini, kebanyakannya beristeri 1, biasanya takut bini, nafsu ada tetapi tenaga tiada, bahkan ada yang rindu jadi pondan.(ada yang pilih nama kejora bapok bodo dll). Atau isterinya jadi perkakas antik saja.

Insya Allah, kita sambung lagi kalau ada masa.

Ho ho ho

tajnur said...

Parti `suci` yang suka memanipulasikan agama menipiskan fikiran rakyat dan berselindung kesalahan disebalik agama ini tidak akan menang dalam kerjaya hidupnya....

Anonymous said...


MP UMNO kena jaga bahasa .. jangan mencarut dalam dewan.

Anonymous said...

Apa nih nony 1031.....kulup kulup kulup.....dari tadi! Nak sangat?....amik nih.......malam sabtu pon sabtu la......lebaikulup kan power......kan kan lebaikulup?

``.........Bila kubuka mataku aku melihat remaja yang tadinya hanya memerhatiku telah bertelanjang bulat. Batang zakarnya yang KULUP berwarna coklat kehitaman itu terpacak di pangkal pahaku. Aku lihat senjatanya keras terpacak dan cairan jernih keluar di hujung kepalanya yang membengkak tapi masih dibungkus kulit KULUP. Baru kusedar yang budak ini tentunya bukan beragama islam. Bagi mereka budaya berKULUP adalah kebiasaan mereka.....``

Anonymous said...

ada melayu dah ada kuasa tak tau nak jaga hak tm
nilah jadinay tau nak jaga projekkkk
tak boleh diharappp
jepun maju tak gadai bahasa nya

pak asim said...

Walaupun lebai pas nmpak tua tapi napsu mcm kuda.dgn bantuan pil kuda dan ky jelly lobai pas mampu melakukan seks dgn 5 bini satu mlm!!mmg dasyat gila walaun ni.

Mohammad Azren said...

Ahli Parlimen tidak fasih berbahasa malaysia bila berhujah satu hal. Yang paling teruk, bila TERSESAT dalam berhujah. SESAT adalah NERAKA hukumnya. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Ku (PAS) timang UMNO tanda bersepakat
Ku (PAS) ikot Arulkanda dan `PUASHATI`
Ku (PAS) pinang umno tak dapat dapat
Ku (PAS) nyonyot KULUP MCA sebagai bukti

Anonymous said...

Dua kali lima sikulup dgn mohamad azren....!!!

Anonymous said...

Woi barua-barau pakatun, mana semua janji dalam manifesto pakatun?

Mana?

Sudah ke lautkah?

Atau ke tong sampahkah?

Yang pasti pakatun telah mengkhianati amanah rakyat dengan kencing hancing rakyat di seluruh negara dengan sengaka memungkiri pelbagai janji pakatun. Maka pakatun adalah puak munafiqun yang sangat jelas.

Hadis Rasulullah S.A.W. yang disampaikan oleh Abu Hurairah :

“Tanda-tanda orang munafik ada tiga, yaitu: 1) jika berbicara ia berdusta, 2) jika berjanji ia ingkar, dan 3) jika dipercaya ia berkhianat.” (H.R. al-Bukha-ri)

Anonymous said...

Dahsyatnya pemikiran kotor penyokong ph yg sgt tk berguna kpd bgsa melayu islam ..
Fitnah fitnah fitnah.....
Orang munafik ke kafir laknatullah wahai non 11.31 pm.!!!!!

Anonymous said...

anon 11:31, oter skit boleh! Gini lagi real......

PAS timang UMNO tanda bersepakat
PAS ikot Arulkanda dan `PUASHATI`
PAS pinang umno tidak dapat dapat
PAS nyonyot KULUP MCA sebagai bukti

Anonymous said...

Ish ish ish 1140, sadis nyerrr......anyway thnks.

Boleh jadi fasi untuk kursus bahasa kpd MP MP KULUPParlimen tuh!

Anonymous said...

Wah dahsyatnya fitnah yang dicipta oleh anjing-anjing kurap ternakan biaDAP untuk menghasut orang ramai membenci parti Islam PAS dan perjuangan Islam.

Orang Islam tulen akan menyokong perjuangan Islam. Sebaliknya puak munafik liberal dan puak kafir harbi pula akan menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan ajaran Islam dan perjuangan Islam dan men.

Inilah yang membezakan antara pejuang Islam dan penjilat abang besar kafir harbi yang memusuhi Islam dan umat Islam !

Anonymous said...

yang mana satu fitnah tu anon 11:39?

Anonymous said...

Woi barua-barau pakatun, mana semua janji dalam manifesto pakatun?

Mana?

Sudah ke lautkah?

Atau ke tong sampahkah?

Anonymous said...

Barua-barua ternakan pakatun yang tidak bermoral sentiasa mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah terhadap PAS seperti fitnah tunggang agama, agen CIA, audio, terima rasuah RM90 juta, dedak umno, merestui 1MDB, PAS adalah agama Islam dll tanpa sebarang bukti !

Semua fitnah ini membuktikan barua-barua penjilat pemimpin kafir harbi ini adalah manusia yang tidak bermoral yang sangat terdesak mahu menfitnah, memaki hamun, menghina dan memburuk-burukkan agama Islam, perjuangan Islam, ulama Islam, jemaah Islam seperti PAS dan umat Islam yang cintakan Allah dan RasulNya.

Kita semua telah membaca pelbagai komen yang ditulis oleh barua-barua dedak roket yang berunsur jahat dan fitnah dari dulu hingga sekarang terhadap Islam dan umat Islam dalam blog ini sendiri.

Ini jelas menunjukkan perbezaan yang sangat jelas antara pejuang Islam PAS yang berjuang menegakkan agama Islam dan membela hak umat Islam dan barua-barua dedak roket yang memperjuangkan kebatilan, kemungkaran, kesesatan dan murtad.

Anonymous said...

11:54,

Orang Islam tulen tidak akan menyokong orang Islam MUNAFIK seperti Mohd Najib Adbul Razak, bekas Perdana Menteri Negara Malaysia.

Inilah beza orang Islam SELURUH DUNIA dengan orang islam PAS penyonyot KULUP bacin UMNO MCA!

Anonymous said...

Wah anjing kurap 12:10 AM adalah contoh barua-barua dedak roket yang lucah, gila seks dan tidak bermoral.

Anonymous said...

Hadis Rasulullah S.A.W. yang disampaikan oleh Abu Hurairah :

“Tanda-tanda orang munafik ada tiga, yaitu: 1) jika berbicara ia berdusta, 2) jika berjanji ia ingkar, dan 3) jika dipercaya ia berkhianat.” (H.R. al-Bukha-ri)

1) Najib MO1 berdusta tak kenal Jo Lo, bukti; bergambar bersama dlm Equanimity - PAS sokong
2) Najib MO1 ingkar janji nak saman DOJ, bukti; Najin tak saman DOJ - PAS sokong Najib MO1
3) Najib MO1 berkhianat, bukti; sykt GLC 1MDB lingkop, rakyat tanggong hutang - PAS sokong

PAS MUNGKAR KERANA BERSEKONGKOL DENGAN UMNO MENENTANG KERAJAAN MALAYSIA PAKATAN HARAPAN PH

Anonymous said...

Wah anjing kurap 1:06 AM ternakan abang besar kafir harbi biaDAP telah copy @ paste word by word hadis yang kita tulis dalam komen kita 11:39 PM dan tanpa merasa malu dan segan si anjing kurap ini telah menggunakan hadis tersebut untuk menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS:

Dakwaan karut marut 1) tiada bukti !

Dakwaan karut marut 2) tiada bukti !

Dakwaan karut marut 3) tiada bukti !

Nampaknya anjing kurap ternakan biaDAP tidak memahami maksud 'mungkar' maka kita tidak merasa hairan melihat banjing kurap ini menjing kepala bapak kafir harbi yang telah menghina Islam dan menafikan hak umat Islam!

Nampaknya anjing kurap kafir harbi ini juga suka melihat umat Islam berpecah-belah dan menjadi lemah dengan berusaha melaga-lagakan PAS dengan UMNO sedangkan agama Islam menyeru umat Islam bersatu padu. Inilah kerja iblis yang sedang dilakukan oleh anjing kurap ternakan biaDAP.

Kita umat Islam mengalu-alukan PAS dan UMNO berkerjasama menentang pakatun yang jelas memusuhi Islam dan umat Islam yang bermula dengan pemecatan 17,000 orang kakitangan awam seperti ustaz, ustazah, peguam negara dan hakim yang terdiri dari kaum Melayu Islam dan diikuti oleh cubaan menghapuskan JAKIM dll tetapi tindakan pakatun ini mendapat tentangan umat Islam.

Hak Islam dan kaum Melayu dinafikan dan Agong dihina dan pengganas komunis PKM yang telah membunuh ramai orang Melayu Islam dan membakar kampung Melayu dijadikan 'pejuang kemerdekaan' oleh sebilangan barua, aktivis dan pemimpin pakatun.

Anonymous said...

Pembetulan komen 1:29 AM:

Nampaknya anjing-anjing kurap ternakan biaDAP tidak memahami maksud 'mungkar' maka kita tidak merasa hairan melihat anjing-anjing kurap ini sibuk menghina, memaki hamun dan menfitnah perjuangan Islam dan menjilat kepala bapak kafir harbi biaDAP yang telah menghina Islam dan menafikan hak umat Islam!

Anonymous said...

DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.

Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman.

https://www.mynewshub.tv/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails