Saturday, August 18, 2018

Najib Cabar Lapor Polis, Apa Lagi LGE &PH Nak? Kenapa PH Tak Berani?


Datuk Seri Najib Tun Razak cabar Lim Guan Eng lapor polis isu dakwaan konon RM19 bilion bayaran balik cukai barang dan perkhidmatan (GST) ‘dirompak’ Barisan Nasional (BN).

Bekas perdana menteri itu berkata, di sebalik tuduhan liar di Parlimen kerana Pakatan Harapan (PH) ada imuniti, Guan Eng sepatutnya secara peribadi buat laporan polis dengan nyata secara jelas BN telah rompak dana tersebut.

“Berikutan cara pengurusan ekonomi yang tersasar kerajaan baharu ini, mereka (menteri kewangan) kini menuding jari ke arah kerajaan BN. Ini adalah sebab sebenar mengapa banyak janji manifesto PH kekal tidak ditunaikan.

“Juga mengapa program bantuan kepada golongan memerlukan pula dipotong manakala kenaikan gaji kakitangan awam dibekukan, dan bukanlah kerana tuduhan ciptaan mereka kononnya hutang negara adalah RM1 trilion.

“Kemudian dakwa BN ‘merompak RM19 bilion daripada dana tuntutan GST’,” kata Najib dalam nada sindiran sebagai ulas kegagalan PH tunai pelbagai janji manis manifesto mereka sendiri dengan cipta banyak dalih baharu. 

Minggu lepas, Guan Eng mengejutkan Dewan Rakyat dengan berkata BN ‘merompak’ wang bayaran balik GST dan akibat itu wujudnya kekurangan sebanyak RM19 bilion wang yang tidak dibayar balik kepada peniaga sejak 2015.

Setakat ini, Ahli Parlimen BN Rembau, Khairy Jamaluddin membuat laporan polis berhubung dakwaan itu dan mahu kes tersebut dibawa kepada pihak mahkamah jika benar berlaku ‘rompakan’ seperti ditohmah Guan Eng. 

Sistem GST 6 peratus mula disifarkan pada 1 Jun lepas dan kerajaan PH bakal memperkenalkan semula cukai jualan dan perkhidmatan (SST) bermula 1 September depan sempena Hari Kebangsaan 2018 dengan kadar 16 peratus.

Najib berkata, kerajaan PH juga perlu membayar balik cukai input sebanyak RM8 bilion kepada peniaga bagi GST yang dibayar ke atas pembelian dan perbelanjaan (termasuk import barangan) untuk bulan April dan Mei. 

“Kesemua itu melibatkan kurangan sebanyak RM31 bilion bagi tahun ini.” Justeru beliau berkata, defisit pendapatan daripada GST itu menyebabkan PH potong bantuan kepada golongan miskin dan tidak naik gaji penjawat awam.

Mengulas lanjut Najib berkata, kerajaan PH sebaliknya lebih minat menyalahkan BN atas kegagalan laksana janji manifesto kempen pilihan raya umum mereka dan berlindung di sebalik kekebalan diberikan oleh Parlimen. 

Ini termasuk dengan buat dakwaan jahat konon BN ‘rompak’ RM19 bilion wang bayaran balik GST yang kemudian terbukti tidak benar setelah dinafikan sendiri oleh pihak Jabatan Kastam Diraja Malaysia sendiri minggu lalu. 

Najib yang juga bekas menteri kewangan turut mengingatkan orang ramai tentang kemungkinan cukai baharu diperkenalkan oleh kerajaan PH bagi tampung kekurangan hasil akibat pemansuhan GST. – Mynewshub.TV

MR : Setelah pengalaman PRU-14 banyak perkara dimanipulasi oleh pihak PH untuk jatuhkan BN, jadi rakyat mula ragui apa kenyataan pimpinan PH. Jalan terbaik biar pihak berkuasa menyiasat untuk mengesahkan kebenarannya. Tapi kenapa PH tak berani?....

MINDARAKYAT

http://mindarakyat.blogspot.com/

23 comments:

antilebaikulub said...

Mana Lebai Kulup, tak berani lagi?

1. T.kasih. Kerana ramai yang kait PAS dengan kahwin 2,3,4,. Ada juga yang tuduh ahli PAS kahwin 5, itu tak perlu layan itu geng jahil agama. Nak fitnah pun biar menasabah.

2. Mengatakan ramai 'lebai PAS' kahwin poligami, menunjukkan lebai PAS itu mempunyai kesihatan seks yang baik, ramai anak dan tak takut, tak dapat rezeki seperti orang yang tak beriman.

3. Bukan seperti 'lebai kulub'. Lebai kulub ertinya mereka kuncu2 PH yang suka diperintah oleh orang kulub tak bersunat atau berkhatan, penuh tahi palat. Bukan perintah saja, bahkan dalam blog ini (ted manoff) ada yang mengaku sanggup beri 'puki bini'nya (maaf, itu yang dia sebut) kepada pakar rujuk mereka 'lebai kulup' Lim Guan Eng.

4. Lebai2 kulup ini, kebanyakannya beristeri 1, biasanya takut bini, nafsu ada tetapi tenaga tiada, bahkan ada yang rindu jadi pondan.(adanyang pilih nama kejora bapok dll). Atau isterinya jadi pkakas antik saja.

Insya Allah, kita sambung lagi kalau ada masa.

Ho ho ho

Atau babi tunggangan 'lebai kulub' tu pergi ramaikan di tempat penamaan calon hari ini. Cuma sekoq saja yang ganggu blog ni pakai banyak nama.. Cari ramai-ramai lagi kawan2, geng tu nampak dah tak ada idea..

Anonymous said...

Tak perlu repot polis...siasatan dijalankan secara dalaman dulu untuk menentukan kemana wang tersebut lesap...jika tebukti wang itu masuk akaun seseorang baru lah repot polis..

Kejora Bapuk Bodo said...

Manifesto HARAPAN: Tak laksana pun rakyat tak kisah, kata Khairy

17 Ogs 2018, 2:33 tengahari (Dikemaskini 17 Ogs 2018, 2:42 tengahari)

A A
Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin berpendapat tidak penting untuk menilai prestasi 100 hari pentadbiran kerajaan Pakatan Harapan (HARAPAN) kerana rakyat tidak ambil kisah sama ada janji mereka itu ditunaikan atau tidak.

“Media tanya saya berkenaan 100 hari kerajaan HARAPAN. Saya kata, rakyat tak kisah tentang janji 100 hari atau janji lain dalam manifesto.

“Tak laksana pun rakyat tak kisah. Mereka hanya mahu buang Umno-BN pada PRU14. Justeru, parti saya kena fikir strategi baharu,” cuitnya di Twitter, hari ini.

Khairy percaya, apa yang penting kepada rakyat ialah BN ditumbangkan dan bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak diturunkan daripada terus mentadbir negara.

Malah, katanya rakyat juga berkata “lebih baik dari kamu (Umno-BN) dulu” dan “tak dapat tunai sebab hutang yang ditinggalkan BN.”

Justeru, katanya Umno dan BN hari ini terpaksa mencari naratif dan hujah baru.

“BN-Umno perlu halatuju baharu. Kepimpinan mesti berada di hadapan kelok perubahan.

Anonymous said...

Bermatian pas dan umno guna isu manifesto..tapi bekas orang kuat umno mengaku rakyat tak peduli pon asalkan pas dan umno diterjang...

Telah dibuktikan di prk sg kandis bilamana pas dan umno sekali fiterajang dgn teruk..

Balakong dan sri setia sedang menunggu tarikh untuk terajang pas dan umno..

Anonymous said...

Baguslah! Ikutlah cakap UMNO pula!
Kita tahu pondan tua ni bekas barua UMNO.
Dedak punya pasal, ikut DAP pula.

Ha ha ha

Anonymous said...

BAGAIMANA PENCAPAIAN FITNAH PEMBANGANG KE ATAS KERAJAAN (?)

Apakah fitnah
itu 100% kekal fitnah
atau ada kebenaran...

....

#100 Hari Pencapaian PAS/Umno Sebagai Pembangkang.

1. Fitnah PH Perintah, Lim Kit Siang Jadi PM.

2. Fitnah Jakim Nak Tutup.

3. Fitnah MARA Hendak Dibuka Kepada Semua Kaum.

4. Fitnah MRSM Hendak Ditukar Nama.

5. Fitnah Tahfiz Nak Tutup.

6. Fitnah Menteri/PH Sokong/Iktiraf LGBT.

7. Fitnah Malaysia Nak Jadi Negara Kristian.

8. Fitnah Sultan Tidak Setuju Lantikkan Peguam Negara.

9. Fitnah PH Nak Hapuskan Kuasa Raja2.

10. Fitnah Seorang Muslimat PAS, Dr. Ilyani Dikenakan Tindakan Tatatertib.


#Maka, Pencapaian PAS/Umno Ialah 100peratus Dalam Membawa Fitnah. Gred A.

C&p

Anonymous said...

Lobai pas geng antilebaikulub hanye tahu

Kawin ramai
Urus nikah kawin
Lgbt
Gondolkan hutan
Beli beca 10 bijik
Mintak royalti
Menipu dan putarbelit
Tonggang agama

PAS parti Penipu Agama Semalaysia..

Anonymous said...

Kalo pasal putarbelit fakta umno adalah juara...Pas mengikut dan menyokong umno...

Anonymous said...

Ibnu hasyim buat fitnah kenaikan gaji tahunan kakitangan awam di bekukan...

Kenaikan gaji tahunan KGT kakitangan awam tidak pernah disekat..

Yg dibatalkan adalah kenaikan gaji tambahan yg dijanjikan oleh Najib untuk gula2 pru...
PH tidak janji kenaikan gaji tahunan tambahan kpd kakitangan awam....

Kerajaan Pas kelantan dan terengfanu boleh bayar KGT kepada kakitangan awam negeri masing2....

Kenapa tak bayar?...

Anonymous said...

Bodoh...DAP suruh buat ape?...taliban pas kaki fitnah..

Anonymous said...

Rakyat malaysia sudah gembira bila gst sifar dan harga minyak stabil seperti yg dijanjikan...harga barang stabil...cai dan walaun serta taliban pas turut beli harga minyak yg rendah dari yg sepatutnye 2,50 seliter...dan pembohong bodoo ini turut tak bayar gst lagi...

Anonymous said...

Agama apa yg PAS tipu??? Tiada Bukti pun...hehe

Anonymous said...

Ibnu hasyim fitnah SST 16%..SsT yg telah lama dilaksanakan seblm gst hanye 10% harga barang dan 6% perkdihmatan...

Banyak barang tidak dikenakan SST seperti makanan barangan letrik jam dan bahan binaan..

Gst kutip 42 billion manakala SST hanye kutip 21 billion...jadi yg mana untungkan rakyat wahai ibnu hasyim boddoo kaki fitnah..

Anonymous said...

Kerajaan PH hanye kutip cukai SST 21 billion...tapi kerajaan PH masih mampu urus tadbir negara walo separuh hasil telah hilang tanpa tambah hutangr...

Kalo kerajaan Pas gerenti mampos keras rakyat..

Anonymous said...

Anjing kurap 11:57 AM ternakan abang besar biaDAP telah menfitnah parti lawan seperti PAS dan UMNO kerana biaDAP dan khadam-khadam liberalnya sangat terdesak mahu menghapuskan PAS dan UMNO dengan menggunakan pelbagai fitnah :

1. Mana bukti?
2. Mana bukti?
3. Mana bukti?
4. Mana bukti?
5. Mana bukti?
6. Mana bukti?
7. Mana bukti?
8. Mana bukti?
9. Mana bukti?
10. Mana bukti?

Biasalah anjing-anjing kurap biaDAP mencipta pelbagai fitnah terhadap PAS dll untuk menutup pekung pakatan yang sedang bernanah lagi busuk.

Woi anjing kurap biaDAP, mana semua janji dalam manifesto pakatun?
Sudah ke lautkah?
Atau ke tong sampah?
Mana semua janji?
Pakatun munafik .... Ptui !

Anonymous said...

Anjing kurap 12:34 PM ternakan pandap telah menulis dakwaan karut marut konon Kalo kerajaan Pas gerenti mampos keras rakyat..

JAWAPAN KITA:

Kerajaan PAS Kelantan telah memerintah Kelantan selama berpuluh tahun dan bilangan rakyat Kelantan semakin bertambah ramai. Tidak ada pula rakyat Kelantan yang mampos keras.

Yang mampos keras ialah anjing-anjing kurap dan tuan kafir harbi mereka kerana mereka menentang, menghina dan menfitnah Islam dan menafikan hak umat Islam !

Maka dakwaan anjing kurap 12:34 P yang tidak masuk akal membuktikan pandap terlalu terdesak mahu menfitnah parti Islam PAS pimpinan ulama Islam kerana anjing-anjing kurap dan tuan kafir harbi mereka amat bencikan perjuangan Islam.

Anonymous said...

jawab je kt najib...tktau tktau

Anonymous said...

bukti kt mahkamah la bangang bukan kt blog ibnu

walaun sgt dungu

Anonymous said...

Anjing kurap belaan lobai pas menyalak tanye bukti...masih terkurung dlm gua temporong
..

Anonymous said...

Org sibuk nk tolong Turki pasai kena serang ekonomi dgn USA, IH masih sibuk dgn isu Najib yg x guna ni

Anonymous said...

Sedarlah diri wahai anjing kurap...pas kelantan mintak duit dgn najib nak bayar gaji pegawai kelantan...

Rakyat kelantan tak ade mampos keras kerana ramai dah cabut lari ke selangor johor dan penang cari makan...bodooh anjing kurap dungu..

Anonymous said...

Bila plak pas nak tolong turki?....hutan dah gondol kerana tak berduit cakap besar plak....terpekik terlolong mintak royalti kerana nak bayar hutang beca...hihihihi.

Unknown said...

Kenapa LGE pula yang nak report sedangkan LGE dengan jelas menyatakan rejim najib yang merompak duit refund gst....mana pergi pelir najib? Orang tudoh ko, pas tu suruh dia buat report? Ko sapa najib? Cuma perompak yang tak perlu dihormati.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails