Saturday, August 18, 2018

1 Lwn 1 Di Seri Setia. Dr Halimah Ali (PAS) &Halimey Abu Bakar (PH).


PETALING JAYA: Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (Dun) Seri Setia menyaksikan pertandingan satu lawan satu antara calon PAS dan PH.
Pegawai Pengurus Pilihan Raya, Datuk Mohd Azizi Mohd Zain mengumumkan demikian kira-kira jam10.30 pagi setelah menerima borang pencalonan daripada Dr Halimah Ali (PAS) dan Halimey Abu Bakar (PH).
Beliau berpuas hati dengan pencalonan oleh parti-parti terlibat setelah membuat semakan ke atas kedua-dua kertas undi.
Pusat Penamaan Calon PRK Dun Seri Setia diadakan di Dewan Sivik Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ)
PRK Dun Seri Setia diadakan susulan penyandang daripada PKR, Prof. Dr. Shaharuddin Badaruddin meninggal dunia pada 2 Ogos lalu akibat kanser usus.
Tarikh mengundi PRK Seri Setia pada 8 September depan. –HARAKAHDAILY 18/8/2018

40 comments:

Anonymous said...

Puak munafik liberal adalah pesakit mental tahap kronik kerana puak celaka dan bangsat ini sentiasa berusaha untuk melemahkan dan memusnahkan Islam dan menyesatkan umat Islam dengan mendesak pihak berkuasa membenarkan puak LGBT, puak sesat lagi menyesatkan, puak munafik liberal, puak kafir dan kafir harbi menjadi ahli lembaga pengarah institusi Islam supaya musuh-musuh Islam ini boleh memusnahkan Islam dan menyesatkan umat Islam dari dalam.

Ini bererti kita sedang menghampiri akhir zaman di mana orang-orang yang tidak layak diberi amanah untuk menjaga agama Islam. Ini bererti mereka hanyalah tikus ganas yang cuba membaiki labu tetapi labu musnah tikus kekenyangan!

Manusia sombong bodoh memandang hina ke atas perjuangan Islam dan ulama Islam dan pejuang-pejuang Islam dan umat Islam yang cintakan Islam kerana manusia bodoh sombong ini telah ditipu oleh kehidupan dunia sementara yang melalaikan ini sedangkan mereka akan menjadi manusia yang tersangat rugi di akhirat.

Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya:

“Tidak akan masuk syurga orang yang ada sifat sombong sebesar biji sawi dalam hatinya”.

Marilah kita semua umat Islam kembali kepada Islam dan bersatu padu menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRK Seri Setia supaya PAS boleh membela Islam dan hak umat Islam yang sedang diancam oleh puak munafik liberal dan puak kafir harbi.

Allah telah berfirman yang bermaksud:

أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَلَمَّا يَعْلَمِ اللَّهُ الَّذِينَ جَاهَدُوا مِنْكُمْ وَيَعْلَمَ الصَّابِرِينَ

“Apakah kamu mengira bahwa kamu akan masuk Syurga, padahal belum nyata bagi Allah orang-orang yang berjihad di antara kamu, dan belum nyata orang-orang yang sabar.” [Ali ‘Imran/3: 142]

Anonymous said...

Ahli PAS di DUN Balakong dh blh mkn babi MCA ker skrg?

Anonymous said...

Puak ph bengong, fitnah berjela2.

Anonymous said...

Nampaknya penyakit mental anjing-anjing kurap ternakan tuan kafir harbi biaDAP semakin kronik kerana anjing kurap ini berani menfitnah umat Islam konon umat Islam makan babi.

Fakta:

1. Umat Islam tidak makan babi sebab babi adalah haram.

2. Yang gemar makan babi ialah anjing-anjing kurap @ tentera kacang merah dan tuan kafir harbi biaDAP mereka. Sebab itulah perangai mereka seperti babi.

3. Selama ini anjing-anjing kurap @ tentera kacang merah dan tuan kafir harbi biaDAP mereka sentiasa mencipta pelbagai fitnah karut marut untuk menfitnah, menghina dan memburuk-burukkan agama Islam dan umat Islam.

No. 3 adalah berdasarkan pelbagai fitnah yang telah ditulis anjing-anjing kurap @ tentera kacang merah dalam pelbagai blog termasuk blog ibnuhasyim sendiri sejak sebelim PRU14 lagi.

Anonymous said...

walaun kena ingat apa kt hj hadi ketika menolak pncalonan dswa sebagai mb selangor... sebb dia wanita.

jadi apabila ada seorang mukmin dn seorg mukminat utk dipilih sebagai pemimpin seri setia...yg kedua2nya beriman.. maka org2 beriman hebdaklah memilih mukmin berkenaan iaitu saudara halimey.

adapun mukminat itu hnyalah makmum sahaja.

sesiapa walaun yg engkar maka derhakalah mereka kpd imam mereka assheikh abdul hadi.

Anonymous said...

DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee

Pertama, pemimpin DAP Perak, Nga Kor Ming pernah menghina umat Islam dengan menyamakan pemberian duit raya sama seperti rasuah atau dedak. Mereka diam.

Kedua, tokoh DAP Pulau Pinang Jeff Ooi menghina kematian ulama tersohor Tuan Guru Harun Din dengan ungkapan ‘Adios Harun Din’. Mereka tidak terasa apa-apa.

Ketiga, Nga Kor Ming sindir purdah yang dipakai sebahagian wanita Islam. Apabila Datuk Ahmad Darus cadang pramugari memakai pakaian menutup aurat, pemimpin DAP kata pemimpin Melayu otak cacat. Mereka diam.

Keempat, Pemimpin DAP yang juga Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang, P. Ramasamy menggelar pendakwah terkenal antarabangsa, Dr. Zakir Naik sebagai ‘setan’, mereka diam.

Kelima, DAP pernah lantang mempertikaikan kandungan khutbah Jumaat dan mengganggu urusan fatwa di Pulau Pinang. Mereka diam juga.

Keenam, DAP biadab mempersoalkan laungan azan dan bacaan ayat al-Quran melalui pembesar suara masjid. Mereka buat lembu kenyang.

Ketujuh, DAP mempersoalkan larangan murtad dan mempersoalkan kewujudan JAKIM. Semuanya mereka diam.

Kelapan, DAP berani menghina dan mempersenda hukum hudud. Mereka diam juga.

Kesembilan, DAP separuh mati menentang RUU355, mereka kata konon RUU355 belum perlu. Maqasid syariah dengan DAP pula mereka berguru.

Kesepuluh, DAP menentang ustaz-ustazah dari Semenanjung dihantar ke Sarawak, mereka membisu.

Belum berkuasa di Putrajaya, DAP telah cuba memandulkan Islam. DAP adalah komponen Pakatan Harapan. Berpolitik untuk memenangkan PH bermakna berpolitik memenangkan DAP.

Politik DAP adalah politik memandulkan Islam. Maka sesiapa umat Islam yang berpolitik untuk PH bermakna mereka berpolitik untuk memandulkan Islam – agama mereka sendiri. Tepuk dada tanya iman.

http://pakdin.my/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

Anonymous said...

sokong.. kita yakin dap makan babi sebab ada bukti.

kita yakin walaun la yg mnghidangkn menu babi itu kpd dap.

klu tidak tk mungkin walaun ada bukti dn dgn berani mngatakn dap mkn babi. mesti ada at least 4 saksi walaun yg tidak fasik yg mnyaksikn dap mkn babi.

adapun bg walaun..adalah memadai dgn mngambil cadbury sahaja dn bukan dagingnya.

Anonymous said...

sbb reduan tee melayu celop pun diam.. berani dlm blog aje.

pilah repot polis dgn bukti sekali..

klu bodoh tktau repot pi belajar dgn ayahanda kami rani kulop.

nk buat benda kecik pun nk suruh org. islam apa jadah reduan mcm ni. atau masuk melayu je.

sudahlah reduan.. tidor dgn bini melayu kau tu lg baik.

Anonymous said...

nk tnya riduan sebelum islam dulu ada tak nampak walaun bg hidangan babi.. sebagai bukti dap mkn babi.

apa agaknya rasanya ye. riduan blh komen sikit kot.

Anonymous said...

Woi barua-barua ternakan pakatun, mana semua janji dalam manifesto pakatun walaupun tempoh sudah melepasi 100 hari?

Sudah ke lautkah?

Atau tong sampah?

Apakah hukum pakatun mengkhianati rakyat dengan pelbagai janji palsu kemudian pakatun mencipta pelbagai alasan bodoh, penipuan dan u-turn untuk memungkiri janji pakatun sendiri?

Rakyat masih lagi membayar harga minyak RM2.20 di waktu harga minyak dunia sedang turun ! Mana minyak seringgit 50 sen?

AES tidak dihapuskan !

Rakyat masih lagi membayar tol di seluruh negara. Orang Simpang Rengam masih membayar tol walaupun mantri liberal telah berjanji mahu hapuskan tol Simpang Rengam.

Rakyat masih lagi membayar PTPTN !

Harba barang keperluan rakyat semakin meningkat dan beban rakyat semakin bertambah !

Mana semua janji pakatun?

Barua-barua bodoh ternakan pandap akan menjawab janji untuk pengundi pakatun sahaja. Wah barua-barua pandap kaki kencing kerana pengundi-pengundi pakatun pun mengalami masalah yang sama di atas !

Jawapan: Pakatun adalah puak munafik ! Ptuiiii !

Anonymous said...

kami wakil mca dgn ini sgt mnyokong ruu355 hudud dgn penuh ikhlas kerana Allah.

maka adalah mnjadi kewajipan pnyokong pas utk undi calon kami di balakong.

sesuai dgn amanat guru ghaib pas sheikh abdul hadi awang yg tkblh diingkari sama sekali.

bg yg ingkar terimalah balasan akn mnjadi abu.

Anonymous said...

manifesto.. ? janji? bila ph berjanji dgn walaun. muka tk malu.

Anonymous said...

dh tau ph munafik jgn minta janjilah. minta dgn ahli2 syurga walaun la

Anonymous said...

Barua-barua ternakan abang besar biaDAP seperti barua 2:11 PM tidak suka orang kafir memeluk Islam berdasarkan komen barua-barua anti-Islam ini sendiri.

Barua-barua biaDAP suka slogan-slogan seperti KL for Jesus, Subang for Jesus, Johor for Jesus dll ! Bahkan pemimpin kafir harbi mahu negara kita diperintah mengikut ajaran kristian.

Anonymous said...

Wah barua dedak roket 2:16 PM adalah kepala bapak hipokrit @ munafik kerana berani mungkir janji tanpa merasa malu dan segan ! Tidak ada maruah langsung ! Ptuiii !

Anonymous said...

jgn bc

Anonymous said...

Pakatun menang PRU dengan fitnah, pakatun lingkup pun dengan fitnah ciptaan sendiri !

Sekali atau dua kali rakyat kena tipu, rak mereka ditipu berulang kali kerana mereka suka dikencing! Orang cerdik pasti akan menolak semua badut dan pelawak pakatun !

Anonymous said...

blh kot klu sembelih elok2. depa pun dh lama kempunan tgk dap je mkn. dgn mca ni tkperlu malu2 lg la.

Anonymous said...

Pembetulan komen 2:24 PM:

Pakatun menang PRU dengan fitnah, pakatun lingkup pun dengan fitnah ciptaan sendiri !
Hanya orang bodo sahaja suka ditipu berulang kali kerana mereka suka dikencing!

Orang cerdik pasti akan menolak semua badut dan pelawak pakatun ! Sekali atau dua kali rakyat ditipu oleh pakatun sudah cukup untuk mereka menolak pakatun dalam PRU15 !

Anonymous said...

dh walaun suka hidang cita babi dlm ni.

nk tarik masuk islam atau walaun yg gian meleleh air liur melihat babi.

dulu ingatkn walaun blh tarik umno jd elok.. rupanya najib tunggang walaun jd kuda kepang

Anonymous said...

janji mesti dgn org yg setia bersama.

mana ada org janji nk bg nikmat kpd musuh yg khianat

bodoh jenis apa ni ha.. dah pi kaji bab babi dn lgbt... tu kepakaran walaun

Anonymous said...

Anjing kurap 2:26 PM ternakan abang besar biaDAP fikir jika babi disembelih seperti lembu, babi itu boleh dimakan oleh umat Islam. Inlah ajaran tuang guru roket yang setaraf dengan ayahpan!

Ini jelas membuktikan anjing-anjing kurap biaDAP telah dijangkiti penyakit anjing gila meroyan histeria kerana bencikan Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

rakyat sukakn badut dn pelawak utk segar kn minta.

rakyat tk suka puak yg stress kalah pru yg murung dn down syndrome

Anonymous said...

Wah puak biaDAP yang suka makan babi cuba menfitnah umat Islam konon umat Islam makan babi !

Maka jelaslah puak kafir harbi yang makan babi tersebut adalah pesakit mental yang kronik ! Inilah akibat buruk apabila barua-barua biaDAP suka makan dedak babi cap roket !

Anonymous said...

Barua-barua dedak roket seperti barua 2:33 PM fikir pakatun tipu rakyat adalah satu bentuk hiburan. Dan barua dedak suka negara kita diperintah oleh badut dan pelawak yang pandai menipu rakyat. Barua-barua dedak roket adalah pesakit mental.

Penipuan pakatun telah menyebabkan rakyat hidup dengan stress kerana rakyat terpaksa membayar tol, harga minyak yang tinggi, AES dll!

Anonymous said...

tkyh guna jual ayat2 agamala kt sini. niat ko tu politik sempit je pun

Anonymous said...

yg berjela2 tu puak mu la yg jual ayat2 Allah utk tunjuk bagus dn mu je betul.

tobatla walaun jgn jual ayat2. tunjuk dlm akhlak dn perbuatan dn kata2 mu yg elok..kalau betul mu pejuang isle.

klu tktahan elok mu belajar tahnik budok kecik sudoh. jgn ckp pasal perjuange

Anonymous said...

pejuang islam apa anjingkn org

lahanat khawarij

Anonymous said...

murung kalah pru

pru15? mimpi la mung walaung bodo

Anonymous said...

kaciwa murung kalah pru jual agama.. budu mu

Anonymous said...

walaun...babi masak apa yg sedap ye... ikut pengalaman mu la meh share la

Anonymous said...

mu suka tgk dap makan babi satu hiburan.

kaciwa murung kalah pru.. jgn sedih mung. adat la menang kalah. babi tk salah punca mu kalah.

cuba lg pru ke 55 nnti

Husaini Ayu said...

PH janji dgn penyokong dia sj,yg tak sokong jgn gatei kote nk tuntut ye...ha..ha..ha..

Anonymous said...

Org PAS di DUN Balakong dh blh mkn babi MCA ker skrg?

Anonymous said...

Penyatuan umno dan pas serta semua umat islam dimalaysia wajib dilaksanakan segera sebab puak musuh islam bersatu menentang islam terbukti didalam blok ini dari komen mereka ternyata betapa bernapsu mereka untuk tentang islam. Bagi pemimpin yg punya iman walau sebesar zarah kamu bertanggungjawab atas penyatuan umat islam. Sekarang bukan masa untuk tunjuk ego masing2 islam digangu sebegini masih takut lagi untuk bersatu. Bagi pemimpin yg tidak mahu bersatu biarkan mereka kerana perjuangan mereka adalah dunia maka allah beri mereka dunia. Kita umat islam perlu bersatu berjuang untuk agama islam didunia dan akhirat. Pada macai2 ph sekuranya kamu islam tanggungjawab tetap terletak keatas kamu allah maha berkuasa lagi maha mengetahui. Ingatlah wahai umat islam dunia hanya pinjaman akhirat tempat kekal bagi kita hamba allah. Bersama sapakah kamu mahu dibangkitkan diakhirat nanti adakah kamu mahu dibangkitkan bersama puak kafir libral munafik dan lgbt atau bersama nabi muhammad s.w.a. pilihan kamu yg tentukan kami hanya mampu berdoa dan mengajak kepada kamu jejalan yg benar.

Anonymous said...

Itu komen puak kafir yg anti agama islam.

Anonymous said...

Kami umat islam ayat yg diguna untuk mendakwah pada kamu dan semua. Sapa lagu yg nak guna agama islam kalau bukan umat islam. Jual ayat itu puak libral dan kafir demi keuntungan mereka kami umat islam wajib guna ayat al quran sebab ayat al quran petunjuk pada semua umat maknusia tak kira islam atau kafir sebab al quran diturunkan sebagai petunjuk pada semua umat maknusia. Kamu kata kami pergunakan ayat al quran memgbenar sebab kami umat islam tak salah dan wajib umat islam guna ayat al quran untuk mendapatkan petunjuk kebenaran dan sebagai dakwah pada yg bukan islam dan kehidupan umat islam setiap saat perlu dekat dan guna al quran sebagai penyuluh. Pada pembenci ayat al quran kamu jangan takut hidayah itu milik allah jadi kami umat islam tak boleh tinggal ayar al quran walau hari2 kamu benci dan kutuk kami pergunakan atay al quran sebab dah kami umat islam al quran panduan kami.

Anonymous said...

oooo gituuuu

patutlah pas kalah sokmo.

rupanya amalkn petua buat fitnah akn makan diri.

kencing? walaun kencing berapa kali sehari. cukup ke sekali nnti u kena batu karang.

Anonymous said...

dh blh agaknya sebb asyik cita babi dlm ni... selera sgt walaun kt babi. lain mcm la

Anonymous said...

Calun pee.eh hebat, ada diploma kat aes woo,
Sekarang aes ada tawaran woo, masterdegre rm8,880, diskaun dari harga asal rm12,000 woo..byk murah woo..
Kalau diploma munkin cuma rm880sahaja woo, macai2 pee.eh tunggu bila lagi, col atau watsap sekarang untuk dapatkan degeri2 ko semua, bhwaahahaha...☺��☺

Nah ini link utk memudahkan ko semua supaya setaraf calon prkss ko..

http://aeu.edu.my/med/?gclid=Cj0KCQjw5NnbBRDaARIsAJP-YR_0S-Q7iQAbcAPKEB9yFAmTqZkJBsB7Jm_U9ULVLW3ocNhntV6XQwcaAvYoEALw_wcB

Dah dapat nanti buat kad dan gantung kat leher mcm calon prkss ko.

Tahniah ye... ☺��☺��☺

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails