Monday, August 13, 2018

Golongan Luar Tabie XPernah Dilabel Rakyat K2.. Surat Lelaki Kepada Marina




Begini wahai Datin Paduka Marina Mahathir,

1. Fakta pertama yang perlu Datin tahu adalah, tiada gay atau lesbian yang dlayan seperti rakyat kelas kedua di Malaysia. Belum pernah lagi saya mendengar, mana-mana sekolah, atau ipt, atau syarikat atau agensi bertanyakan orientasi seks seseorang.

Tiada satu pun ruang dalam borang bertanyakan hal itu. Yang ada hanya gender, male or female. Jika mahu juga hak LGBT di borang, kena ada satu ruang, shemale. 
2. Fakta kedua, tiada sekatan dari mana-mana pihak menghalang kelompok transgender atau transeksual menonjolkan diri di khalayak. Saya tak pernah dengar lagi pihak berkuasa tempatan atau pihak polis atau jabatan agama menurunkan atau menggunting wajah Safiey Ilias yang terpampang di billboard jalanraya, sama seperti wajah Tun Mahathir yang digunting ketika pilihanraya lepas.

Sajat, Safiey Ilias, Riz Ulala dan lain-lain bebas mengiklankan produk mereka di mana-mana yang mereka mahu.

3. Saya membaca laporan Malaysiakini dengan penuh berhati-hati, khuatir salah membuat penilaian dalam mengeluarkan pendapat. Yalah, tajuknya kemain kontroversi, namun kontennya biasa-biasa sahaja.

Oleh yang demikian, saya dengar terus rakaman video penuh berdurasi 4 minit di Youtube, temubual Datin bersama wartawan Malaysiakini.

4. Saya sependapat dengan Datin dalam hal LGBT di Malaysia tak sama macam di luar negara. Mereka taklah sampai tahap nak berkahwin sama jantina.

5. Namun, Datin juga haruslah sedar punca-punca LGBT di Malaysia sedikit berbeza berbanding dengan negara barat. Saya dan rakan-rakan (Zeeda Aziz, Mohd Fadhli) bagai nak mati menyelamatkan anak-anak muda di luar sana dari terjebak dengan isu ini.

6. Datin tanyalah kepada rakan-rakan LGBT yang Datin kenal. Tanya mereka, apa punca sebenar mereka jadi sedemikian rupa. Adakah sebab menceduk 100% idea dari barat atau masing-masing ada pengalaman silam yang menyakitkan.

7. Datin, mari saya senaraikan beberapa kes yang saya handle. Semua kisah ini merupakan permulaan kepada pengenalan manusia normal kepada sisi gelap LGBT.

8. Saya pernah berjumpa seorang remaja lelaki berusia 15 tahun. Dibuang dari salah satu sekolah berprestij di Malaysia. Kantoi bersama rakan-rakan dalam asrama. Mereka sedang asyik memegang kemaluan rakannya yang lain dan mengonanikannya.

Punca, terjebak dengan pornografi gay sejak berusia 13 tahun. Bayangkan jika pihak sekolah tak sedar akan kes ini, siapa remaja ni 5 ke 10 tahun akan datang. Sudah bersedap-sedap dengan dunianya, disamping Datin berusaha memperjuangkan hak mereka.

9. Saya pernah berprogram bersama pelajar Darjah 6. Namun ada 6 orang kanak-kanak lelaki darjah 5 yang bersama, duduk paling hadapan. Selepas habis program, saya minta izin untuk bertemu dengan mereka semua. Cikgu masukkan mereka dalam program sebab kantoi melukis gambar lucah aksi sama jantina, serta ada seorang pelajar yang menggeselkan kemaluan pada buntut rakan lelakinya yang lain.

Akhirnya, saya temui kisah yang sebenar. 4 orang ikut-ikut sahaja, sambil 2 orang lagi pernah diliwat. Seorang diliwat oleh pelajar lelaki Tingkatan 4 semasa usianya 10 tahun, seorang lagi diliwat oleh abang kandung sendiri yang berusia 14 tahun. Saya menangis masa mendengar kisah mereka. 

Kalaulah tiada siapa yang tahu dan bantu mulai sekarang, siapalah mereka 10 ke 15 tahun akan datang. Pasti bersedap-sedap dengan lelaki lain disamping Datin berusaha memperjuangkan hak mereka.

10. Seorang ibu mahu saya bertemu dengan kedua orang anak lelakinya. Seorang berusia 5 tahun dan seorang lagi 7 tahun. Kata si ibu, anaknya ini telah diliwat oleh sepupu lelaki (13 tahun) ketika balik kampung. Saya bertemu sendiri dengan si mangsa. Mereka telah diajar oleh abang sepupu menonton video lucah gay. Yang 7 tahun diliwat 5 kali, yang 5 tahun, diliwat sekali.

Datin tahu apa jadi kemudiannya? Bila yang 7 tahun teringat memori itu, beliau buat dengan adiknya pula, dalam bilik, dalam tandas dan di ruang tamu. Katanya, zakar adik kecil, tak sakit. Zakar abang sepupu besar, sebab dia dah bersunat. Sakit buntutnya. Datin bayangkan jika tiada sesiapa yang tahu apa yang telah terjadi kepada 2 orang budak ini. Rasa-rasa 10 ke 15 tahun akan datang siapa mereka? 

Apa yang bakal dilakukan oleh mereka? Dan adakah Datin seperti biasa, memperjuangkan hak mereka?

11. Allah, saya yang menulis ni pun sebak. Jiwa seperti disiat-siat. Sampai bila kita mahu semua ini berterusan. Itu belum lagi saya kongsikan kenapa ada perempuan jadi lesbian dan pengkid. Maaf cakap, banyak kes bermula dari pencabulan masa kecil, oleh ayah, abang, bapak saudara, datuk.

Jika tak trauma, jalan homoseksuallah yang mereka pilih. Baginya, tiada lelaki yang boleh dipercayai di dunia.

12. Yang jadi transgender atau terus buang alat kelamin hingga jadi transeksual, Datin pernah ke terfikir kenapa mereka jadi begitu? Saya bagi jawapanlah ya. Kebanyakkan mereka ini lahir dengan perwatakan lembut. Masuk sekolah rendah, kerapkali diejek kawan sebagai sotong, maknyah, pondan dan bapuk. Datin kenal tak ‘adik-adik’ yang sedang meningkat naik, si Faiz Roslan?

Apakata Datin tanya dia, berapa ramai kawan-kawan di sekolah yang kutuk beliau sebagai nyah. Bila Datin dapat jawapannya, pasti Datin maklum yang tukar jantina ni bukan saja-saja, bahkan pernah menjadi mangsa buli mental dan emosi. Ia satu trauma dalaman yang wajib diubati sejak dari awal. 

Persoalannya adalah, siapa yang sudi bantu mereka? 
13. Seorang sahabat saya yang lembut berkongsi, kelompok LGBT ni mahu diri mereka diakui keberadaannya oleh orang lain. Puncanya adalah, confident level yang sangat rendah. Ya lah, dari kecil sudah dibuli serta diejek lembut. Maka tak hairan, mereka berusaha lebih gigih berbanding orang lain. Kemudian, buat sesuatu yang bodoh bagi orang lain nampak. Contoh paling mudah, video-video pelik si Faiz Roslan.

Mereka nak diri mereka dihargai oleh orang sebenarnya. Jiwa rapuh dan kosong. Tiada orang yang hulurkan tangan ketika mereka memerlukan dahulu. Bila sudah berseronok dalam dunia LGBT, ketika itulah mereka perolehi kasih sayang melalui hubungan seks songsang. Bila kembali sedar, ternyata ia sudah terlambat. Seolah-olah tiada lagi jalan pulang. Jadilah seperti Sajat, Safiey Illias dan lain-lain.

14. Datin Paduka Marina yang baik hati, saya yakin Datin pun maklum kes jangkitan HIV yang pertama berlaku di dunia. Faktanya adalah, ia bermula dari budaya homoseksual, di Chicago. Rujuklah data dari KKM yang terkini, bagaimana cepatnya golongan homoseksual mengatasi jumlah jangkitan HIV, melangkaui seks bebas dan pertukaran jarum. Dalam tempoh 10 tahun, mencanak-canak statistiknya naik.

15. Salah satu hujah gay yang popular adalah, seronok tusuk ke dubur, sebab ketat, tak sama macam faraj. Juga tak payah fikir pasangannya nak mengandung atau tak. Pancut sahaja sperm ke lubang tahi itu. Rasa-rasa mereka pakai kondom tak? Itulah permulaan merebaknya virus HIV serta mikrob yang akan menyebabkan STD/I (penyakit kelamin).

Hujah dubur ketat inilah yang membuatkan gay bercerai berai dengan isteri bila nikmat berjimak rasa lain bila zakar dimasukkan ke dalam vagina. Ini spesis biseksual bingai!

16. Saya harap post saya ni tak perlulah di report kepada pihak fb. Nanti jadi macam kes posting Dr Nur Ilyani Mohamed Nawawi dari Kelantan tu pula. Apa yang saya cuba ketengahkan adalah, bantulah kelompok LGBT ini dari awal, sedari kanak-kanak dan usia remaja.

Itu belum lagi kes kanak-kanak dan remaja yang dicabul oleh guru di sekolah. Macam-macam Datin. 

Saya dan rakan-rakan sampai tahap mahu Kementerian Pendidikan Malaysia tubuhkan satu Badan Siasatan Bebas, dalam membantu ibubapa yang anaknya dicabul oleh guru.

17. Tiada seorang manusia di muka bumi ni pun nak jadi LGBT. Baik ibubapanya, bahkan individu itu sendiri. Semuanya berpunca dari pengalaman silam yang menjadikan mereka sedemikian rupa kini.

18. Kenapa mereka perjuangkan hak mereka bila dah dewasa? Senang je jawapannya. Sebab masa kanak-kanak dan remaja tiada sesiapa yang perjuangkan hak mangsa cabul, mengadu pada mak ayah takut, jika mak ayah tahu pun, didiamkan sahaja. Langsung tak buat laporan polis.

Sekarang aku dah besar, biar aku sendiri yang perjuangkan hakku sendiri! Ia salah satu bentuk protes!

19. Apakata, suatu hari nanti, Datin jumpa kawan-kawan LGBT, beri mereka sehelai kertas A4, pen dan cermin. Minta mereka menulis dan merancang siapa mereka dan apa mereka nak jadi dalam tempoh 5 ke 40 tahun akan datang. Saya nak tengok, adakah semasa berusia 60 tahun, LGBT ini masih nekad nak teruskan perjuangan ini.

Cermin itu pula minta diletakkan di depan muka mereka. Suruh mereka tenung matanya sendiri dan berkata, “aku sayang, cinta dan rindu diriku yang sebenarnya.”

Jika Datin masih memegang premis ‘memperjuangkan’ hak LGBT tanpa merawat puncanya, bersedialah untuk berjuang mengangkat kelompok Paedophile pula, sama seperti yang berlaku di barat sekarang ni.

Terima kasih sudi baca hingga ke perenggan ini. Jemput share dan tag rakan-rakan ya. Niat saya hanya mahu berkongsi, tak lebih dari itu.

Kerana saya adalah,

Akhi Fairuz Al-Jengkawi
#TukangCeramahBudakSekolah
Sumber Asal : FB Akhi Fairuz Al Jengkawi (LINK)
MINDARAKYAT




55 comments:

Anonymous said...

pas begitu taksub dn focus kepada lgbt.

kunun ph iktiraf lgbt. maka wajib kita jatuhkan lgbt.

nk kalahkan ph tunggulah lagi 5 tahun pru.

sementara tunggu tu pas seolah2 membiarkan lgbt supaya dapat diperkudakan utk modal politik semata2.

klu tkde lgbt pas kecewa sebb tkde isu utk digunakan. isu 1mdb dn jholow langsung tkminat dan Puas Hati dan taktau.

klu benar ikhlas tentang lgbt pi turun padang jumpa mereka. menteri agama dh bersemuka dgn mereka. pas bila lagi?

alang2 dh focus perkara sex luar tabie lbgt.. apa kata pas tambah lagi satu yg juga sat perbuatan laur tabie.. iaitu LGBTM (lesbian, gay, bisexual, transgender dan.. dan.. dan.. Masterbate)

Anonymous said...

Abdullah yang bertanding untuk jawatan Majlis Pimpinan Pusat dalam pemilihan PKR akan datang berkata beliau benar-benar yakin Timbalan Presiden Datuk Seri Mohamed Azmin Ali berpakat dengan Tun Daim Zainuddin - bekas menteri kewangan dan penasihat Mahathir - untuk menghalang pelan peralihan kuasa yang telah dipersetujui parti komponen Pakatan Harapan (HARAPAN).

"Itulah yang saya katakan di Seremban dan Johor Bahru. Saya maksudkannya.

"Walaupun itu pemerhatian saya, ia masih satu hakikat...Saya yakin (apa) yang saya katakan itu benar," katanya yang merupakan sebahagian kem 'Reformasi 20 tahun' yang diketuai Rafizi Ramli.

Diminta membuktikan dakwaan itu, Abdullah membangkitkan kenyataan Daim sebelum ini bahawa tiada keperluan untuk Anwar menggantikan Mahathir sebelum PRU akan datang.

"Apa maksud kata-katanya? Saya lihat cara dia dan Azmin, mereka cuba halang konsensus di kalangan kami (HARAPAN) untuk Mahathir berundur selepas dua tahun," katanya lagi ketika ditemui di Parlimen hari ini.

Anonymous said...

Tahniah lobai. Pertahankan Islam. Harapkan PH kira nak lucah jer dengan pungkok guan eng dan kit sial

Anonymous said...

Lagi sedih bila pelajar tahfiz di liwat di asrama tahfiz...

Anonymous said...

Barua 11:54 AM ternakan biaDAP,

Komen kamu seolah-olah menunjukkan kamu adalah pesakit mental yang kronik kerana kamu menulis secara membabi buta untuk menyalahkan , menfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS dalam isu LGBT sedangkan kita PAS telah lama menentang LGBT kerana puak LGBT melakukan aktiviti tidak bermoral yang bercanggah dengan ajaran Islam dan puak LGBT bertanggung-jawab menyebarkan pelbagai penyakit berbahaya seperti HIV, AIDs, siplis, hepatitis A dan B dll.

Sebaliknya menteri liberal dan puak liberal kamu pula sibuk membela puak LGBT dan parti kafir harbi biaDAP pula menyokong LGBT dan memaparkan gambar tokoh-tokoh kepala bapak LGBT di PP !

Ini jelas membuktikan kamu adalah penjaja fitnah yang amat bencikan perjuangan Islam kerana kamu adalah barua puak kafir harbi !

Anonymous said...

Tahniah pas tak kisah rompakan 1 mdb...masih nak kerjasama dgn kumpulan perompak...kapal akunakmati milik jho lo yg dibawa balik pon pas tak tahu..

Anonymous said...


Alhamdulillah 'SOLIDARITI BUAT DR ILYANI' telah mencapai 47127 Signatures !

Semoga jutaan umat Islam menyokong Dr Ilyani menegakkan kebenaran. Amin.

https://www.gopetition.com/petitions/solidariti-buat-dr-ilyani.html

Anonymous said...

Pas tentang lgbt macam mana?...cukup dgn bersyarah saja?...di kelantan tak ade pondan dan lgbt?...

Anonymous said...

Tak perlu pon solidariti...kalo tak bertentangan dgn perintah am bab D tiada siapa boleh ambik tindakan....kalo bertentangan dgn bab D berjuta solidariti pon tak guna...

Anonymous said...

Seblm pru14 pas sudah bersolidariti dgn najib ketua prompak ...selepas pru 14 makin kuat solidariti dgn umno..

Kejora Bapuk Bodo said...

Sejak PH perintah tak ade lagi orang dilarang ke masjid...blm ade sekatan baca quran dan puasa...tiada pejabat ugama dan mahkamah syariah yg ditutup..

Anonymous said...

Barua dedak roket 12:23PM adalah pembohong bangsat yang berusaha menfitnah parti Islam PAS kerana geng abang besar roket amat bencikan perjuangan Islam.

Fakta:

PAS tidak terlibat dalam kes 1MDB dan PAS tidak bersubahat dalam kes 1MDB. Bahkan PAS telah mengkritik cara siasatan dalam kes 1MDB.

Komen yang ditulis oleh barua dedak roket 12:23PM di atas jelas membuktikan barua-barua roket yang suka sondol dedak cap roket sentiasa menyalahkan PAS walaupun PAS tidak terlibat.

Maka kita tidak merasa hairan melihat barua-barua bangsat ini menyalahkan PAS jika berlaku gempa bumi, banjir, kebakaran hutan, tsunami, ribut taufan dll di seluruh dunia kerana barua-barua dedak roket meletakkan otak mereka pada lutut mereka sendiri.

Woi barua-barua roket, mana semua janji pakatan? Sudah ke lautkah?

Anonymous said...

Pas tak pernah tentang rompakan 1 mdb...malah lobai seru supaya pilih umno ato pas untuk pertahan prompak...islam ker ni?..

Anonymous said...

Wah bapuk 12:31 PM menulis komen bodoh untuk menipu orang ramai seolah-olah umat Islam boleh pergi ke masjid ... bla ...bla ... bla ... sejak pakatun memerintah negara ini.

Barua ini lupakah tentang pengganas komunis PKM, yang menjadi pujaan puak pakatun, yang telah menghina Islam dan menindas, menyiksa dan membunuh umat Islam dan membakar kampung-kampung Melayu.

Nah sekarang pengganas PKM inilah yang sedang dimuliakan oleh puak pakatun ssebagai 'pejuang kemerdekaan' konon ! Wah betapa rosaknya mental puak pakatun !

Anonymous said...

Kepala hotak kamu...memang pas tidak terlibat dgn 1 mdb..tapi kenape lobai pas seru pilih umno ato pas?...nak pertahan prompak...mujur PH menang...najib sudah didakwa di mahkamah..

Jangan tunjuk dungu laa dgn putarbelit barua lobai bodoh...

Syukur tuhan marahkan pas yg tonggang islam...kalo pas menang najib dan jho lo selamat..

Anonymous said...

Umno dan mca rapat dgn parti cina kominis...najib pinjam dan bagi projek kpd cina kominis...pas mesra umno rakan kominis...buat2 lupa plak...tiada bukti kaitan dap dgn kominis..

Anonymous said...

Barua-barua ternakan biaDAP seperti 12:34 PM adalah penyondol dedak cap roket yang suka menfitnah parti Islam PAS dengan pelbagai dakwaan karut seperti kononnya PAS terlibat dengan kes 1MDB ! Sehingga sekarang puak pakatun masih gagal mendakwa Najib dalam kes 1MDB !

Woi barua-barua tolol, mana semua janji pakatan? Sudah ke lautkah? Dasar pakatun penipu rakyat !

Bukti PAS mengkritik 1MDB:

Pas kecam kegagalan institusi penguatkuasaan negara

Pas mengkritik kegagalan institusi penguatkuasaan negara untuk bertindak secara berdikari dalam isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB).

Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, Jabatan Keadilan (DOJ) Amerika Syarikat (AS) telah memulakan pendakwaan sivil terhadap individu yang dikaitkan dengan 1MDB, namun pihak penguatkuasaan negara ini berkata isu masih di peringkat siasatan.

“Skandal ini sudah lama berlaku. Macam mana boleh siasatan dalam negara terhadap kes yang berlaku di dalam negara lebih lambat daripada siasatan di luar negara? Tidak malukah kita? Bukankah ini menghakis keyakinan rakyat?


Sumber: http://www.sinarharian.com.my/nasional/pas-kecam-kegagalan-institusi-penguatkuasaan-negara-1.696016

Anonymous said...

Pas tak menang pru14.. Tuhan tak izinkan pas menang...Tuhan marahkan lobai pas bersekongkol dan bersubahat dgn ketua jemaah prompak 1 mdb...pas bersubahat dgn kemungkaran...pas lawan ajaran islam..

Doa lobai tak dimakbulkan tuhan...sedarlah diri walaun2 dan barua2 lobai dungu..

Anonymous said...

Wah barua 12:46 PM ternakan abang besar kafir harbi roket berlagak sombong bodoh konon dia mengetahui perkara ghaib sedangkan dia sendiri adalah penjilat parti kafir harbi roket yang telah menghina Islam dan menindas umat Islam.

Anonymous said...

Woi barua-barua tolol, mana semua janji pakatun? Sudah ke lautkah? Dasar pakatun penipu rakyat !

Anonymous said...

Berita tahn berapa?...tanye najib kenape tak siasat 1 mdb..sprm siasat src kena tindas....mujur rakyat pilih PH...baru boleh siasat rompakan 1 mdb dan dakwa najib hentam duit src anak syarikat 1 mdb..

Lobai pas dapat duit haram najib semua bisu..yg berkokok tak de dlm senarai penerima wang haram..l

Anonymous said...

Wah barua lobai dungu dan jahil berani napikan taqdir dan kehendak tuhan...

Anonymous said...

Wah orang-orang Simpang Rengam konon sedang menikmati tol percuma sejak mereka mengundi pakatun? Benarkah atau semua orang telah dikencing hancing oleh pakatun? Nampaknya pelbagai janji pakatun telah ke laut kecuali UEC dll yang menguntungkan kaum china!

Anonymous said...

Janji ape?...sape yg janj dgn ko?...bodoh bebal dungu

Anonymous said...

Ade ker dlm manipesto?...janji kurangkan tol berperingkat2 dlm tempoh 5 tahun ngok..m

Anonymous said...

Memang jelas barua 12:50 PM ternakan abang besar biaDAP mempunyai lidah bercabang @ lidah biawak kerana bercakap putarbelit untuk menfitnah PAS.

Nampaknya barua-barua biaDAP tersangat terdesak memburuk-burukkan PAS kerana mereka bencikan perjuangan Islam.

Anonymous said...

Tak guna janji dgn orang dungu mcm ko...minyak stabil gst sifar pon ko tak tahu..

Anonymous said...

Ape bukti fitnah?..dungu bebal betul..pandai merapo..

Anonymous said...

Wah barua 12:53 PM ternakan parti kafir harbi biaDAP telah memaki hamun rakyat dengan makian bodoh bebal dungu kerana rakyat mendesak KERAjaan pakatun menunaikan semua janji dalam manifesto pakatun !

Memang jelas barua-barua biaDAP adalah pendusta yang tidak tahu malu !

Anonymous said...

Tak bencikan perjuangan islam tapi benci perjuangan puak lobai pas penipu dan putarbelit tongang labggang islam....subahat pertahankan prompak...makan duit prompak..

Anonymous said...

Wah nampaknya pelbagai maki hamun seperti bodoh bebal dungu dan dungu bebal betul dll dalam komen-koemn barua biaDAP telah menjadi mantera jampi serapah yang menjadi amalan barua-barua biaDAP yang tidak bermoral !

Inilah akibat buruk apabila barua-barua biaDAP suka sondol dedak cap roket !

Anonymous said...

Ko bijak merapuu dan putarbelit aje..hihiui..

Anonymous said...

Wah nampaknya barua-barua pandap suka memaki hamun rakyat apabila pakatun gagal melaksanakan pelbagai janji pakatun ! Inilah tindakan biaDAP tidak bermoral !

Anonymous said...

Maki kapla bapak ko...faktanye ko memang dungu bebal..

Anonymous said...

Nampaknye barua lobai bertambah dungu...merapu...hihihi

Anonymous said...

Kalau nak nak tolong dapatkan kapal layar mewah milik kleptoklik jangan sampai pihak yang menolong tadi nampak lebih kuah dari nasi atau jadi LANUN berotoriti yang merampas pemilikan kleptoklik.

Samalah juga isu Lgboat, tolonglah dengan ikhlas setelah tahu asal usul permasalahan dan kalau menolong usah sampai sokong membawa rebah atau kalau di sanggah usah ada yang tersina dan tersinggung.

Anonymous said...


Wah nampaknya barua-barua ternakan biaDAP sedang meroyan gila babi memaki hamun rakyat kerana rakyat mempersoalkan tindakan KERAjaan pakatun memungkiri pelbagai janji dalam manifesto pakatun kecuali UEC dll yang menguntungkan kaum china !

Anonymous said...

Ko yg meroyan kerana tak de hujjah lagi...cuba ko senaraikan ape janji manipesto kpd penyokong PH yg blm di tunaikan..

terbukti rakyat di sg kandis tak peduli dgn manipesto pon bila pas dan umno dikalahkan dgn teruk oleh sg kandis...

Giliran pas plak di sri setia kerana umno dah serik...hihihihi..di sg kandis penyokong pas boikot umno....di sri setia giliran penyokong umno plak boikot Pas...rasakan hukuman berkhalwat dlm gelap tapi tak ngaku..

ted manoff said...

Tuan ibnu suka sgt barua kan org..insaflah tua dahh..😥😥😥😜😝😜😝😜

Anonymous said...

Agak2 tahun berape dan pru berapa baru tuhan izinkan Pas perintah malaysia?...kalo kuat menipu dan putarbelit tonggang islam sampai kiamat pas berangan nak menang..

Anonymous said...

Prk sg kandis tak desak pon tunai janji kerana rakyat tahu dah ade janji ditunaikan dan ade dlm proses...lobai pas yg sibuk kwsp untuk bini muda...hahahaha...bodooh...
Rakyat pon tahu ade janji dlm tempoh 5 tahun...

Walaun2 dan barua2 lobai dungu yg sibok nak menipu..

Anonymous said...

korang pun tak menang. Yang menang adalah Umno 3.0. usah perasan yer.

cik siti said...

kESIMPULAN semuanya..

PAS dan Islam jadi objek serangan. Tepatlah ramalan penyelidik DAP, PAS dan Abd Hadi akan menguasai politik M'sia selepas ini. PAS dan DAP akan bertarung hebat dalam PRU 15 akan datang. Balaci-balaci DAP boleh pilih bertarung di pihak Islam atau pun kafir!

Berjihad syahid atau mati katak tida matlamat!

Anonymous said...

pas dn lgbt berpisah tiada.. mcm isi dgn kuku. muktamar seterusnya tema Pas Dan LGBT. pasti kehadiran melimpah ruah.

selesai dulu bumi klantan serambi mekah dn tganu serambi penyu dr lgbt.. baru blh ckp byk.

Anonymous said...

Penyokong ph mana paham tentang bahaya lgbt. Yang mereka tahu hanyalah masalah DUIT, bukan masalah ekonomi bukan management bukan organisasi dan institusi. Sbb tu lah cuma ada satu je permasalahan yg boleh diproses oleh otak duit yg dungu tu iaitu duit imdb. Manalah tak mudah kena tipu dgn dap...dasar kuali

Anonymous said...

manifesto PH adalah untuk pengundi PH. kami tkkisah pun manifesto tu walaupun kami yg berhak tuntut. yg pas memekak menuntut manifesto PH tu kenapa? tk undi tp nk manifesto. muka seposen tk tau malu lobai2 ni.

org pas mintalah janji manifesto klantan tganu dan najib. najib penjara ke tidak ke, pas minta la najib. sbb sokong najib. bila najib jatuh melawat najib pun takmo. patut pergilah buat kenduri arwah ke.. doa tolak bala ke. yg lain najib tk sedih sgt. perangai kawan busuk mcm pas ni yg najib sedih.

baru najib sedar org perkuda agama ni memang tk boleh pakai, lebih teruk dr org lain yg tk canang perjuang islam...selain dpd kehilangan coklat lah.

bg pengundi PH manifesto yg pertama tu pun jadilah iaitu mengheret MO1 ke penjara. ini sudah satu kejayaan besar yg agung. janji lain tu perlahan2 buat lah. tk dpt pun tkpe. hari tu dirampas harta Karun kt rumah najib. sekarang dah rampas pulak kapal jholow yg sebahagiannya guna duit org pas sendiri secara tk langsung. lepas ni rampas jet jholow pulak. dah 4 kejayaan besar PH buat.

manifesto yg lain tu kan dunia aje. buat apa lobai nk jilat meleleh air liur nk dunia pulak. lebih sudu dr kuah lobai ni. manifest yg lain tu suruh ust azhar idrus tuntut kt pas. kami penyokong PH tk minat pun yg lain tu.

bagi kami manifesto PH dari no.1 hingga no.100 adalah mengheret mo1 perompak taraf dunia (yg berkawan dgn ulamak taraf dunia) ke penjara dan rampas harta rompakan.

klu manifesto pas memerangi lgbt sila turun ke sarang2 lgbt beramai2 diketuai hj hadi utk menangani mereka. jgn memekak kt padang yg takde lgbt pun kt situ. penakut dn pemalas lobai2 ni.

Anonymous said...

tu kat bawah tu blog ERAMUSLIM.. berita cina komunis bantu syiah bashar membunuh umat islam sunni maksudnya..

hj hadi syg syiah iran dan syg najib yg nk jula Negara pada china komunis. pejuang islam apa mcm ni? tknk pulak dia seru pejuang islam pas turun ke medan perangi lbgt. takut tergoda?

https://www.eramuslim.com/berita/cina-akan-bantu-syiah-bashar-al-assad-persngi-pejuang-islam-suriah.htm#.W3E-o3tuLcs

Anonymous said...

Wah Wah pencacai ph bercakap ttg kehendak tuhan. Sokong lgbt tu kehendak tuhan ke?

Anonymous said...

tkkisah semua tu dunia je. yg penting mo1 dibicara..rompakan dirampas dan khawarij tersekat..

Allahuakbar. Maha Besar dn Maha Agung Tuhan.

Anonymous said...

Tak guna cakap dgn orang dungu mcm ko 12.57...konsep gst pun masih tak paham2

Anonymous said...

Dungu bebal kapla bapak ko 1.04...ko yang buta kayu

Anonymous said...

Nampaknye barua ternakan dap bertambah bangangnye...merapu...hihihi

Anonymous said...

Agak2nya tahun berapa dan sampai bila la ko nak dijadikan keldai tonggangan dap...sampai kiamat kot kalau nak dinilai kan level kebodohan iq yg tahap lembu tu..

Anonymous said...

Wah barua-barua biaDAP seperti cacing kepanasan sekarang meroyan histeria membela kebatilan dan menghina perjuangan Islam yang diperjuangkan oleh parti Islam PAS!

Barua-barua tolol ini fikir neraka adalah taman dedak roket tempat ahli neraka berkelah dan shopping menggunakan wang neraka yang dibekalkan oleh abang besar biaDAP.

Anonymous said...

Tu pun klu sempat tunggu 5 tahun..
Takut2 Allah turun kan bala kat Malaysia sebab x cegah atau kembalikan org2 LGBT ni bertaubat.. Tp nampaknya PH mcm xde plan nak cegah or bimbing derang ni utk bertaubat malah nak srh rakyat berkompromi dgn puak2 LGBT ni plak.. Astagfirullah.. Minta di jauh kan segala bala yg Allah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails