Sunday, August 12, 2018

Aidiladha Disambut 22 Ogos Ini

 AHLI Jawatankuasa Melihat Anak Bulan Wilayah Persekutuan melakukan cerapan menggunakan teleskop pada Majlis Cerapan Rasmi Hilal Zulhijjah 1439H/2018M di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC), Putrajaya. - Foto Mohd Fadli Hamzah


KUALA LUMPUR: Pejabat Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja, malam ini mengumumkan umat Islam di Malaysia akan menyambut Aidiladha pada 22 Ogos ini.
“Bagi menyempurnakan titah perintah Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong, setelah diperkenan oleh Duli-Duli Yang Maha Mulia Raja-Raja, Malaysia mengisytiharkan bahawa tarikh Hari Raya Korban bagi negeri-negeri seluruh Malaysia telah ditetapkan pada hari Rabu, 22 Ogos 2018,” demikian menurut kenyataan itu.– BERNAMA

3 comments:

Anonymous said...

JANGAN BIARKAN PUAK MUNAFIK LIBERAL MENYESATKAN UMAT ISLAM

Kesesatan puak munafik liberal menjadi semakin jelas apabila mereka menyalah-gunakan istilah-istilah dalam Islam seperti mendakwa konon Islam sebagai rahmatan lil ‘alamin bersikap bertolak ansur (bertoleransi) terhadap segala bentuk kemungkaran dan kesesatan sedangkan kita semua mengetahui di antara tujuan Islam diturunkan kepada manusia adalah untuk menghapuskan semua bentuk kemungkaran dan kesesatan.

Bahkan puak munafik liberal tersebut memutar-belitkan ajaran Islam untuk menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang halal untuk kerana puak munafik ini mahu mendapatkan undi dan keredhaan dari puak kafir bukan keredhaan Allah.

Allah telah menjelaskan bahawa puak kafir tidak pernah redha terhadap agama Islam dan umat Islam:

"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu." (Al-Baqarah 2:120)

Pernyataan bahwa Islam adalah agama rahmatan lil ‘alamin sebenarnya adalah kesimpulan dari firman Allah Ta’ala:

وَما أَرْسَلْناكَ إِلاَّ رَحْمَةً لِلْعالَمِينَ

“Kami tidak mengutus engkau, Wahai Muhammad, melainkan sebagai rahmat bagi seluruh manusia” (QS. Al Anbiya: 107)

(1) Penafsiran Ibnu Qayyim Al Jauziyyah dalam Tafsir Ibnul Qayyim:

(i) Pertama: Alam semesta secara umum mendapat manfaat dengan diutusnya Nabi Muhammad Shallallahu ‘alaihi Wa sallam.

Orang yang mengikuti beliau, dapat meraih kemuliaan di dunia dan akhirat sekaligus.

Kedua: Islam adalah rahmat bagi setiap manusia, namun orang yang beriman menerima rahmat ini dan mendapatkan manfaat di dunia dan di akhirat. Sedangkan orang kafir menolak Islam @ rahmat.

(2) Ibnu Zaid berkata:

أراد بالعالمين المؤمنين خاص

“Yang dimaksud ‘seluruh manusia’ dalam ayat ini adalah hanya orang-orang yang beriman”

Kita juga mesti ingat bahawa Islam tidak pernah bertolak ansur dengan segala bentuk kemungkaran dan kesesatan. Bahkan Islam berusaha menghapuskan semua bentuk kemungkaran dan kesesatan. Ini dibuktikan oleh prinsip asas Islam iaitu Amar Ma’ruf Nahi Mungkar.

Allah telah berfirman yang bermaksud:

"Dan orang-orang yang beriman, lelaki dan perempuan, setengahnya menjadi penolong bagi setengahnya yang lain; mereka menyuruh berbuat kebaikan, dan melarang daripada berbuat kejahatan; dan mereka mendirikan sembahyang dan memberi zakat, serta taat kepada Allah dan RasulNya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; sesungguhnya Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana." (At-Taubah 9:71)

Ini jelas membuktikan puak munafik liberal adalah pendusta yang berusaha menyesatkan umat Islam dengan menyalah-gunakan isitilah-istilah Islam seperti rahmatan lil alamin dan memutar belitkan ajaran Islam.

Dan sekarang puak munafik liberal telah mendedahkan kejahatan, kezaliman dan pengkhianatan mereka terhadap Islam dan umat Islam dengan berkerjasama dan bersekongkol dengan puak kafir harbi seperti parti ultra kiasu biaDAP menentang, menfitnah, memburuk-burukkan dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam di negara Islam.

Anonymous said...

cuba bygkn kamu sedang memerintah nk mmbetulkn negara.. bkn senang.

kau tkde kerja tk habis2 liberal munafik kafir. tkde sapa nk layan pun kecuali org tkde kerja.

iman dn akidah kita sendiri yg jaga. org lain mkn babi kenapa yg beriman rasa terancam. bodoh

Anonymous said...

Barua roket bodoh 12:54 PM ,

Masalah sekarang ialah org lain yang makan babi dan khadam-khadam liberal mereka sibuk menghina dan menfitnah ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam dan berusaha menghapuskan institusi Islam dan mahu menghapuskan hak keistimewaan agama Islam dan umat Islam termasuk kaum Melayu Islam.

Barua-barua roket yang suka sondol dedak cap roket tidak sensitif tentang masalah ini kerana mereka takut pada abang besar roket bukan pada Allah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails