Friday, July 18, 2014

Sambut Serangan Gaza, 6 Tentera Israel, 1 Korban 5 Cedera.

Tentera Israel yang luka

Gaza. Pemerintah penjajah Israel mengakui ada satu anggota tentera yang terbunuh, dan 5 orang lain luka-luka. Para korban jatuh dalam baku tembak sengit apabila tentera Israel masuk dalam perangkap pasukan Brigade Izzuddin Al-Qassam, Khamis (17/7/2014) malam tadi.

Media Israel menyebutkan bahawa korban meninggal dan luka-luka itu jatuh saat pasukan Israel cuba merangsek ke dalam wilayah Gaza. Mereka mendapat serangan besar-besaran dari pejuang Gaza.

Media Israel juga memberitakan bahawa dalam serangan itu para pejuang Gaza menggunakan senjata berat dan sedang, serta roket anti tank dan panserSementara itu, tentera Israel melakukan 120 serangan udara sepanjang Khamis malam. Serangan itu terutama ditujukan ke kawasan loji kuasa dengan tujuan agar Gaza hidup tanpa elektrik. (IH)

3 comments:

XUMNO said...

Yahudi laknat ni berani menggunakan kapalterbang saja. Bertempur di darat mereka kecut bila berhadapan dengan pejuang2 Hamas.

abuamir said...

Tentera kafir ni nampak hebat dgn senjata dan kelengkapan tetapi hakikatnya takut mati. Mujahidin Islam serba kekurangan tetapi sentiasa mencari syahid. israil tidak mampu hapuskan arab palestin hingga akhir zaman dimana kaum yahudi akan dimusnahkan di bumi palestin itu sendiri. InsyaAllah.

Anonymous said...

israel sebenarnya penakut no 1 didunia , tiada askar didunia ini pengecut sebagaimana tentera Israel .
mereka hanya berani menyerang dari jauh , sekiranya perang berhadapan ..israel kecut takut mati !!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails