Monday, July 14, 2014

Ribuan Warga Sydney Kecam Serangan Tentera Israel Di Gaza


pro-Palestinian
Poster kecaman terhadap Israel dalam perhimpunan di depan Balai Kota Sydney (13/7).
 
Tunjuk perasaan menentang serangan tentera Israel ke Gaza di Sydney diikuti ribuan massa. Mereka mendesak Israel menghentikan serangan udara Israel ke sempadan Gaza.

Sekitar 2000 - 3000 massa penunjuk perasaan (13/7) berkumpul di depan Dewan Bandar Sydney, mereka membawa pelbagai sepanduk berisi kecaman terhadap Israel dan meneriakan kalimat.


"Bebaskan, Bebaskan Palestin, Bebaskan Gaza!". Aksi massa yang berlangsung selama beberapa jam itu berlangsung damai.

Aktivis Pro-Palestin, Damian Ridgewell dalam kesempatan itu menyampaikan orasi berisi kecaman pedan dan berkata desakan antarabangsa terhadap Israel untuk menghentikan keganasan di Gaza.

"Hari ini kita berdiri berdampingan dengan ratusan orang di dunia yang mengecam kejahatan Israel dan kita berdiri dalam perpaduan untuk Palestin," katanya.
"Orang yang dengan kesedaran mengatakan Tidak kepada Israel - mereka mengataka n tidak kepada sokongan kerajaan persekutuan kepda kejahata n perang yang dilakukan oleh Israel dan pemusnahan bangsa.
"Kita katakan kita berada dipihak Palestin!
"Seluruh warga dunia di New York, Afrika Selatan, Norway berunjuk rasa sebanyak 15,000 orang di London - kita ikut ambil bahagian dalam perpaduan se; a, a beberapa hari untuk warga Palestin dan menentang keras pembunuhan berdarah yang dilakukan Israel. (IH)
agains israeli
Demontrasi..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails