Sunday, July 15, 2018

'Who Is The Real Terrorist? ' Debat Dr. Zakir Lwn P.Ramasamy (DAP) -Dr Maza.

Minta Rakyat Desak Debat Dr. Zakir Vs Ramasamy

KANGAR – Mufti Perlis, Datuk Dr. Mohd. Asri Zainul Abidin menggesa satu debat terbuka antara pendakwah Islam, Dr. Zakir Naik dan Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, P. Ramasamy diadakan sebelum kerajaan Pakatan Harapan membuat keputusan untuk mengusir Dr. Zakir pulang ke India.

Menurut beliau, debat itu juga wajar dibenarkan oleh DAP yang mentadbir kerajaan Pakatan Harapan atas semangat “Malaysia Baharu” yang terbuka dan telus dalam membuat penilaian secara matang dan ilmiah.
“Malaysia Baharu” adalah slogan yang dicanang oleh pemimpin dan penyokong Pakatan Harapan sejak Pakatan Harapan berjaya menumbangkan kerajaan Barisan Nasional (BN) selepas menang Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).
“Saya mencadangkan satu debat antara Dr Zakir Naik (pendakwah muslim / individu yang dikehendaki oleh Kerajaan India) VS Dr Ramasamy (tokoh DAP / individu yang dikaitkan dengan pertubuhan pengganas Tamil antarabangsa) dibuat segera.
“Tajuk debat : WHO IS THE REAL TERRORIST?. Debat ini hendaklah dibuat secara terbuka yang dapat disaksikan oleh setiap lapisan rakyat. Siaran langsung media hendaklah diberikan ruang. Biar rakyat menjadi saksi tentang polemik ini,” katanya dalam satu kenyataan di Facebook hari ini.
Ramasamy, Parti Tindakan Hak Minoriti (Mira) yang juga rakan strategik Pakatan Harapan dan beberapa NGO berkaitan Hindu mengulangi desakan supaya Dr. Zakir dihantar pulang ke India selepas PRU-14.
Kerajaan India mendakwa Dr. Zakir yang berjaya mengIslamkan ramai penganut agama lain melalui ceramah agamanya terbabit dengan serangan pengganas di Dhaka serta pengubahan wang haram.
Kelmarin, Menteri Sumber Manusia Malaysia, M. Kulasegaran memaklumkan beliau dan beberapa anggota Kabinet lain termasuk Gobind Singh Deo dan Xavier Jayakumar telah membangkitkan tentang Dr. Zakir dalam mesyuarat Kabinet.
Kata Kulasegaran, Kabinet telah memutuskan akan patuh jika Kerajaan India mengemukakan permohonan rasmi supaya Dr. Zakir dihantar pulang ke India bagi berhadapan perundangan di negara tersebut.
Kenyataan Kulasegaran berhubung keputusan kerajaan Malaysia itu bercanggah dengan dakwaan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir iaitu Malaysia tidak akan menghantar Dr. Zakir yang memegang status penduduk tetap di Malaysia pulang ke India selagi tidak menimbulkan masalah.
Dr. Zakir memperoleh status penduduk tetap di Malaysia oleh kerajaan Barisan Nasional (BN) yang ditumbangkan oleh rakyat dalam PRU-14 kerana mahukan “Malaysia Baharu”
Mengulas lanjut cadangan debat itu, Asri berkata, DAP wajar membenarkan debat itu jika benar parti itu mendakwa memperjuangkan kebebasan bersuara, nilai intelektual dan hak rakyat untuk menilai kebenaran.
“Jika enggan, maka nyata isu ini hanya sikap permusuhan antara mereka dan umat Islam semata,” jelasnya.
Mufti Perlis turut mencadangkan pihak yang tewas dalam debat itu mungkin boleh dihantar pulang ke India seperti yang menjadi hasrat mereka.
“Salah seorang akan pulang ke sana. Mohon semua pihak khususnya rakyat awam membantu menggesa debat ini diadakan dengan segera,” katanya. – MYNEWSHUB.TV

Gambar atas, Peta Tamil Eelam menunjukkan Malaysia adalah salah satu negara yang termasuk dalam tanah tuntutan mereka atas nama The Greater Tamil State.
Bawah, Ibnu Hasyim di Masjid Melayu, Colombo, Sri Lanka.




Sila lihat Ibnu Hasyim:

30 comments:

Anonymous said...

Ibnu hasyim kata DAP yg perintah kerajaan pakatan harapan...Jadi tun madey ikut perintah Dap lah tak mahu hantar dr Zakir balik india..

Ape punye BODOOS ibnu hasyim...keturunan ngok?..
Patut Pas tak pernah menang pru kerana tukang kempen bodooh sangat tak pandai putarbelit yg cedik sikit..

Ibnu Hasyim said...

Awas Ibnu Hasyim tiruan..
Lihat ini..

[Ibnu hasyim said...
Wah,barua2 pas umno nk salahkn cina plk.dulu lebai bersama dap tk pula buka mulut pasal ni.sejak parti lebai gila kalah barua2 terus meroyan.barua2 pas kini bersama umno urk jatuhkan kerajaan islam yg diketuai ph. Pergi mampos sama lobai gila seks.
July 11, 2018 at 5:11 PM ]
[ Ibnu hasyim said...
Korang sembanglah dulu,aku nk kongkek ni,mlm wajib buat anak.
July 12, 2018 at 11:49 PM ]

Kalau begini adakah perlu saya tutup bahagian komen terus. Atau ditapis dulu. Atau ditutup untuk orang-orang tertentu. Saya dah beri peluang lama terus siar tanpa tapis, tapi puak-puak spesis jahat salah guna kebaikan yang diberi, Mereka menikam Islam melalui blog ini. Atau adakah perlu saya buat report polis.

Apa pandangan anda?

Kejora Bapuk Bodo said...

Mufti berani bersuara bela orang islam...Tun berani pertahan orang islam..yg kata perjuang islam mcm mana plak?...ade bantuan kpd dr Zakir?...

Pas pon patut desak Ramasamy bersutuju debat...umno sudah jelas debat bukan cara kita selesaikan masalah....lobai Hadi pon takut sambut cabaran tun berdebat seblm pru lalumm

Anonymous said...

Debat PAS dan PH : Siapa ledarah DEDAK UMNO?

Moderator: Ibnu Hasyim

Sila beri komen dan pendapat anda!

Motto PAS : Takkan hilang DEDAK di dunia.

Anonymous said...

Siapa kedarah DEDAK UMNO?

Anonymous said...

Jangan dilayan.. pagi2 dah meroyan. Puak anti Islam ditunggang babi.
ha ha ha

Anonymous said...

Betui betui
nama pon kepala bapak bodo..
mana nk dapat idea yang baik.
jangan dilayan ..
hu hu huuuuuuuuuuuuuuu

Anonymous said...

Takut nak lawan hujjah kerana dah kena sebijik atas batang hidung

Kejora Bapuk Bodo said...

Nak suruh debat okey...Tajuk pon okey...tapi dr Zakir ade bukti ker Ramasamy ahli pertubuhan pengganas?...selama ni kita diberitahu Ramasamy ahli Tamil Elam tapi kita tidak ditunjukkan bukti jelas...

Nanti debat memalukan kita sendiri...kalo ade bukti Ramasamy tak mungkin berani debat...sape2 yg ade bukti tolong berikan supaya Dr Zakir berani berdebat dgn Ramasamy...

Anonymous said...

Nabi tak pernah berdebat...bukan cara islam..Pas bukan takut debat..cuma tak brani debat...takut kluar suara nik abuduh disahkan tulin oleh peguam sendiri..

Kejora Bapuk Bodo said...

Saidina Ali pernah sambut cabaran pendita yahudi kepada khalifah
WaliAllah saidina Umar menjawab soalan yg bertujuan putar belit mengenai islam...WaliAllah saidina Ali tidak biarkan islam diperlekeh oleh yahudi..sifat orang islam benar dan berani..

Anonymous said...

Orang Pas yg berkopiah atas kapla pon kuat temberang...tak kena dosa kot...ape nak heran lobai Pas pon penipu..

Guru kincin berdiri murid kincin nonggeng..

Anonymous said...

Saoer lah nak tiru kaki temberang kopiah atas kapla..

Anonymous said...

Berani ke ramasamy bersihkan namanya. Pertubuhan yg dikaitkan dgn ramasamy adalah keganasan, tp ngan dr zakir ialah urus wang haram. Satu terkait dengan nyawa yg satu lg kewangan.
Tp puak ph ada je alasan, sebab nanti dap marah kat depa. Jadi mcm tikus je lah pan gesek2 kat dap.
Kalau betul Nik Abduh yg bercakap dlm rakaman tu dakwa je. Tak payah jaja fitnah kesana ke mari. Mcm anjing bila ada tuan, bukan main nyalaknya. Bila ada dap bukan main nyalak pan kat pas. Nak ambil hati tuannya lah. Tak gitu.

Anonymous said...

Nak dakwa bawah undang2 mana?...

kalo fitnah saman lah peguam lobai hadi yg sahkan rakaman suara nik abuduh tulin....hihihi...Pas pon nyalak jugak kat Amanah...

Kejora Bapuk Bodo said...

PM sahkan bekas hakim speaker baru Dewan Rakyat

Norman Goh
15 Jul 2018, 9:41 pagi (Dikemaskini 15 Jul 2018, 10:19 pagi)

A A
Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mengesahkan bekas Hakim Mahkamah Rayuan, Datuk Mohamad Ariff Yusof dipilih sebagai speaker Dewan Rakyat yang baru.

Ditemui pemberita selepas pertemuan dengan kerajaan Sarawak di Kuching hari ini, beliau berkata perkara itu akan diumumkan tak lama lagi.

"(Speaker baru adalah) bekas hakim," katanya.

Ketika ditanya adakah bekas hakim itu adalah Mohamad Ariff, Mahathir menjawab, "ya".

Pada 11 Julai lalu, Malaysiakini melaporkan sumber berkata Mohamad Ariff mungkin dipilih selepas calon terdahulu Datuk Johari Abdul mencetuskan kontroversi ekoran kedudukannya sebagai ADUN Gurun.

Mohd Ariff juga ketua jawatankuasa disiplin AMANAH.

Anonymous said...

Ibnu Hasyim bust spekulasi lim kit siang akan dilantik speaker...dari tong sampah mana ibnu hasyim kutip?..

Anonymous said...

Kamu puak rba tahu fitnah aja lain tak tahu sebab kamu anti islam.

Kejora Bapuk Bodo said...

Berita
PRU14
Pilihan Editor
Sukan
Seni & Hiburan
Global
Kolum
Surat
Laporan Khas
Ulasan
Wawancara
Lensakini
TV

Ramasamy: Saya akan berdebat dengan Zakir jika...
Susan Loone
15 Jul 2018, 9:04 am (Dikemaskini 15 Jul 2018, 9:13 am)

A A
Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang P Ramasamy meletakkan syarat untuknya berdebat dengan pendakwah Dr Zakir Naik seperti yang dicadangkan Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

"Saya warga Malaysia, saya tak takut berdebat. Tetapi Zakir perlu terlebih dulu pulang ke India, hadapi dakwaan dan bersihkan namanya.

"Mahkamah India sangat terbuka. Bersihkan nama anda (Zakir), kembali dan saya akan berdebat dengan anda," katanya ketika ditemui di Seberang Jaya, Pulau Pinang semalam.

Katanya lagi, beliau sebelum ini bersedia untuk berdebat dengan penceramah warga India itu tetapi "ia tidak berlaku".

Ramasamy mengulas cadangan yang disuarakan Mohd Asri di Facebook semalam agar beliau dan Zakir berdebat dengan tajuk "Siapa pengganas sebenar?".

Dalam hantaran itu, Mohd Asri menyifatkan Ramasamy sebagai individu yang terkait dengan pertubuhan pengganas Tamil antarabangsa, merujuk kepada Harimau Pembebasan Tamil Eelam.

Keling ni nak putar belit plak..

Anonymous said...

Puak ph yg takut debat sebab tu serang pas nak alih perhatian org ramai. Tun m takut debat dng tghh isu hudud dah berkurun. Tun m takut berdebat dng ds anuar ibrahim lalu anuar ditangkap. Itu isu lama. Yg baru kita tunggu pemimpin ph berhujah sebagai kerajaan nak tutup penipun kepada rakyat di dewan parlimen. Kalid samat putar belit isu ruu355 kata nak kaji ni dah jdi kerajaan bila pulak nak kaji. Dsw azizah kata dah tubuh jawatankuasa kaji ruu355 sekarang dah jadi kerajaan bila nak bentang diparlimen kita tunggu. Janji harga barang turun bila gst 0 tapi 0 barang pun tak turun. Janji harga minyak turun bila menang pru14 minyak cap kapak pun tak turun. Janji mansuh ptptn akhirnya kena bayar jugak tahniah org melayu muda kamu terus kena bayar jugak ptptn. Janji tol mansuh bukan kata nak mansuh terus tak berani nak cakap pasal tol. Zaman tun m mana ada lebuhraya yg tak bertol. Janji kwsp suri rumah sekarang senyap lepas tua buat cerita sensasi buat rakyat lupa. Jangan ingat rakyat lupa sebab itu yg rakyat nak bula bagi undi pada ph. Yg dapat uea peguam negara kristian ketua hakim menteri undang2 krustian bakal sepikar dewan rakyat pun kristian. Org islam jadi pendatang org hindu dilupa org buda duduk diam2. Bila org islam pertikaikan kata rasis tapi yg rasis sebenar dap tun m kata dap parti rasis.

Maba said...

Kenapa maza kata DAP perlu memberi kebenaran untuk debat tersebut Kalau bukan Dap Yg kontrol pH lol

Anonymous said...

Memg rakaman suara nak abdul tulin tapi suara sapa sebenarnya. Kamu cuma fitnah aja. Husam pun tak itu suara nik abdul. Peguam tu pun tak kata itu suara nik abdul kamu ni cuma ikut araha saja sebab kamu buta pekak dan tuli pada kebenaran. Bila pas tak saman meroyang suruh saman bila saman jaja fitnah macam2. Kamu puak ph sebenarnya anti islam makin hari makin terlihat sikap anti islam.

Anonymous said...

Kita tunggu dan lihat sapa speaker dewan rakyat sebab pemimpin dap mahu kit siong jadi speaker. Jng jadi macam diperak dah umum pun didesak dap terus lepaskan jawatan sepeker. Psn ppbm berani ke lawan dap klu dap kata nak mereka akan buat alasan untuk bagi pada dap. Pkr ada lagi yg tak takut pada dap tak macam pan dan ppbm.

Anonymous said...

Bagi syarat yg menunjukkan ramasamy takut berdebat dng dr zakir sebab dia tahu dr zakir tidak akan balik bila ke india. Takut nampak ramasamy.

Anonymous said...

Ramasamy hanya layak berdebat dgn hadi wang je. Mrk berdua satu aliran pemahaman iaitu menjulang sistem demokrasi ciptaan yahudi.

Keputusan mesti seri.

Anonymous said...

Elok la pun. Sorang penyokong tegar syiah sorang penyokong ltte.
Lebih elok dua org kombain buat parti baru

Anonymous said...

Setiap kali puak kafir harbi @ musuh Islam menghina agama Islam, perjuangan Islam , ulama Islam, institusi Islam, jemaah Islam seperti parti Islam PAS dan umat Islam yang cintakan Islam, barua-barua ternakan abang besar DA-Pig pasti akan menyokong dan membela kafir harbi dan menghina, menfitnah dan memburuk-burukkan agama Islam dan umat Islam.

Sebagai bukti, sila baca semua komen barua DA-Pig di atas dan sebelum ini. Bahkan sebahagian dari barua-barua ini menyamar sebagai ahli PAS atau orang Melayu untuk menghina Islam dan menipu umat Islam.

Ini membuktikan barua-barua ternakan abang besar DA-Pig adalah barua kafir harbi yang suka makan babi panggang dan menjilat pemimpin kafir harbi yang amat bencikan Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

Malu makan dedak....masuk parti syiah, imam besar Haditullah Khomeinis ! Parti Ajaran Syiah,

Anonymous said...

Saudaraku,

Syiah BUKAN MAZHAB sepertimana Hj Hadi kata. Syiah terkeluar dari Islam sebab 1-Syiah menolak al-quran yg diwahyukan kepada Nabi Mohamad saw sebaliknya mereka mencipta al-quran mereka sendiri. 2-Syiah anti sahabat dan tabiin sedangkan ada di antara sahabat yg dijanjikan syurga Allah swt.
Ada banyak lagi perlakuan syiah yg bertentangan dengan ajaran Islam dan ahli syiah jua yg dapat menilainya.
Saudara2ku, kembalilah kita kepada ajaran Islam sebenar. Ajaran2 lain ada kepentingan kaum tertentu TETAPI tidak untuk Islam, Islam adalah agama adil, sejahtera dan BENAR.
Ramai sahabat2 dalam PAS yg masih syiah, bertaubatlah.....

Anonymous said...

Penyokong PH boleh dengar debat ini sambil makan babi panggang yg disediakan oleh Dapig.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails