Monday, July 16, 2018

Sidang Kecoh.. A/Parlimen KB Bertempik ‘peraturan mesyuarat..'

Hasil carian imej untuk Ahli Parlimen PAS Kota Bharu Datuk Takiyuddin Hassan

Mula saja sidang Dewan Rakyat pertama selepas PRU 14 pada jam 10 pagi Isnin yang menyaksikan peralihan kuasa dari Barisan Nasional kepada Pakatan Rakyat…terus kecoh.

Ini gara kalangan Ahli Parlimen pembangkang yakni BN dan PAS memprotes dakwa pencalonan Speaker Dewan Rakyat Datuk Mohamad Ariff Md Yusof tidak ikut peraturan.

Mereka dakwa surat pencalonan beliau sepatutnya dua minggu sebelum sidang bermula di ‘backdated’ dan bukan pada 2 Julai seperti yang diumumkan.

Hadir sama dalam dewan ialah bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.Beliau duduk disebelah Datuk Seri Dr Zahid Hamidi yang duduk pada kerusi Ketua Pembangkang.

Mereka duduk di blok pembangkang mengadap Perdana Menteri Datuk Seri Dr Mahathir Mohamad dan Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Wan Azizah Ismail.

Kekecohan bermula bila Setiusaha Dewan Rakyat Datuk Rosme Hamzah membaca peraturan dewan hendak melantik Mohamad Ariff dengan memberitahu terima surat pencalonan beliau pada 2 Julai lalu.

Ketika itu kedengaran Ahli Parlimen PAS Kota Bharu Datuk Takiyuddin Hassan tempik ‘peraturan mesyuarat..peraturan mesyuarat ‘ namun tidak diendahkan oleh Rosmee.

Sejurus itu sebelum Mohamad Ariff hendak angkat sumpah kalangan mereka tempik ‘ tipu…tipu’.

Kemudian semua Ahli Parlimen pembangkang termasuk Zahid dan Najib serta Presiden PAS Datuk Seri Haji Hadi Awang keluar dewan beramai-ramai.

Selepas Mohamad Ariff angkat sumpah majlis angkat sumpah Ahli Parlimen diteruskan bermula dengan Dr Mahathir dan diikuti Wan Azizah.

Zahid dalam sidang akhbar di luar dewan memberitahu mereka bertindak demikian bukan kerana menentang Speaker tetapi cara yang tidak ikut peraturan.

Beliau jelaskan tak ikut peraturan itu ialah mengenai tarikh pencalonan perlu dua minggu sebelum sidang.
Katanya mereka ada bukti kukuh hal ini.- 16/7/2018

46 comments:

Anonymous said...

Tun dah mula tunjuk belang lamanya.

Anonymous said...

Bukankah mat sabun panggil tun m mahafiraun satu ketika dahulu. Sekarang,,si tua yg depa maki hamun saban hari dahulu yg depa jilat jubur,,,boleh la tanya mat sabun,,perlu sabun mulut atau tak perlu....

ted manoff said...

Apa kena mengena dgn tun plk..umno pas perlu belajar jadii pembangkang yg baikk..jgn jadikn dewan tempat lps kemarahan akibat klh pru..lantik kitsiang bising..xlantik pun bising..maklym baru belajar jadi pembanggang ehh silap pembangkang..kikiki..

Anonymous said...

Tahniah dan syabas kepada UMNO BN dan PAS kerana berani menentang menentang kemungkaran, kesesatan, penyelwengan, diskirminasi dan kezaliman pakatan liberal-kafir harbi yang sedang menindas Islam dan menafikan hak umat Islam.

Zaman ini adalah zaman darurat di mana puak munafik liberal bersekutu dengan puak kafir harbi menindas agama Islam dan umat Islam. Pakatan ini lebih bersikap perkauman kerana mereka lebih suka membela dan menyokong UEC dll yang menjadi kepentingan kaum China dan menafikan hak umat Islam sebagai rakyat majoriti seolah-olah negara ini sedang menuju ke arah Malaysian Malaysia.

Bahkan pemimpin-pemimpin kafir harbi dengan kerjasama pemimpin Melayu munafik bersekongkol mahu menyerahkan pendakwah Islam yang terkenal Dr Zakir Naik kepada rejim Hindu di India yang telah terkenal menindas dan membunuh umat Islam di Kashmir dan India.

Kehadiran Dr Zakir Naik di negara kita telah menggagalkan rancangan puak munafik liberal dan kafir harbi untuk menjadikan negara ini sebagai negara Kristian. Maka 'Johor For Jesus', 'KL For Jesus', Subang For Jesus' dll tidak akan menjadi kenyataan selagi pendakwah Islam yang hebat seperti Di Zakir Naik berada di dalam negara ini.

Maka semua pemimpin Melayu Islam termasuk PAS dan UMNO BN dll perlu berkerjasama menentang kemungkaran, kesesatan, penyelewengan, diskriminasi dan kezaliman pakatan liberal-kafir harbi terhadap agama Islam dan hak umat Islam.

Marilah kita semua umat Islam bersatu padu untuk menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU15 supaya pakatan liberal-kafir harbi kalah dalam PRU15 supaya mereka tidak boleh menindas agama Islam dan umat Islam.

Kita juga menyeru ahli dan pemimpin UMNO kembali kepada ajaran Islam dan berkerjasam dengan PAS membela agama Islam dan hak umat Islam. Kekalahan UMNO dalam PRU15 jelas membuktikan puak kafir telah mengkhianati UMNO walaupun UMNO telah banyak memberi kekayaan kepada puak kafir. 95% puak kafir telah mengundi parti kafir harbi roket dan menolak UMNO ! Mulai 2015, UMNO perlu mengelakkan diri dari diperalatkan oleh puak kafir !

Anonymous said...

Nak lantik speaker pon buat kecoh...kalo lantik najib ato lobai hadi tentu setuju tak bertempik lagi pasal peraturan..
Dah jadi beruk mat yeh depa ni...

Anonymous said...

Bodoh mp kb..suoh dtg dewan..terjerit terlolong..sampai ke mampos le jd pembangang.klu dtg setakat tunjuk hero kluar dewan..lbih baik dok rumah memantat je.

ted manoff said...

Dulu lain sekarang lain caii..dulu pas musuh umno sampai sanggup kafirkan umno sekarang hadii dh dpt karma..

ted manoff said...

Takiyudin nii org kerr binatang..??🐵🐒🐒

Anonymous said...

Wah tard manoffik adalah kepala bapak munafik kerana dia berpura-pura lupa bahawa puak pakatan selalu buat kecoh dalam parlimen di waktu puak pakatan menjadi pembangkang. Kita masih ingat lagi bagaimana pelawak dan badut pakatan buat kecoh semasa pembentangan RUU355 dll !

Nampaknya mentaliti pembangkang masih lagi menguasai minda pakatan sehinggakan mereka selalu menyalahkan PAS dan UMNO BN untuk menutup kelemahan dan penyelewengan KERAjaan pakatan sendiri !

KERAjaan pakatan sendiri telah mencabul dan memungkiri semua janji dalam manisfesto pakatan sendiri kecuali yang menguntungkan kaum kafir seperti UEC, maka KERAjaan pakatan adalah KERAjaan yang tidak boleh dipercayai.

Fakta ini semakin jelas apabila rejim pakatan mengutamakan hak orang kafir sebagai rakyat minoriti dan menafikan hak umat Islam sebagai rakyat majoriti !

"Sekali-kali tidak akan redha orang-orang Yahudi dan Nasrani sehinggalah kamu mengikut jalan-jalan hidup mereka." (Al Baqarah: 120)

Wahai umat Islam marilah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRK, PRN dan PRU15 untuk membela agama Islam dan hak umat Islam dan menggulingkan pakatan liberal-kafir harbi.

Anonymous said...

Pas tak akan kerjasama dgn umno kerana umno parti assabiyah dan sekular...perlembaaan umno.bukan berlandaskan islam...umno amalkan agama suku politik suku...umno.kapir...paham tu?...pru14 pas tak kerjasama dgn umno...pas parti islam...umno parti kapir..

Anonymous said...

Kita xnk ug 2..le bodoh..nnti ape kata harapan..malu dengn amanah..ko sibuk ajak ug dh knape?klu jadi..mana tn guru nk ltak muka.?? Ko nk tn guru ltak muka dlm jubo lge???

Anonymous said...

Ini ted manoff tiruan..

Anonymous said...

Mp pembangkang masa tu dah tahu Pas dan umno pakat nak tipu RUU 355... Lepas bentang terus tutup kedai hingga pru....RUU jadi kuda Pas dan amno kununnye Pas perjuang islam...

Anonymous said...

Hd awang dh tua kunyok dh tunjuk belang..ikot sgt le najib dgn zahid tu..xsedor diri.kluar tros jgn dtg2 lg..pegi mampos sana..mp klantan & tganu..check tgok tros blk ke kerumah urut..dtg jauh2,igt bw harapan pengundi..bawa sial rupanya

Kejora Bapuk Bodo said...

Rakyat dah selesa dan gembira bila gst sifar dan harga minyak tak naik...rakyat boleh beli lebih barang dipasaraya termasuk ahli2 pas dan umno yg menentang hapuskan gst dan suka naikkan harga minyak..

Rakyat tak pedulikan dakyah umno dan pas...mana ade rakyat yg narahkan PH?...cuma beruk2 dan kera umno dan pas sahaja yg malalak putarbelit isu remeh temeh.....

Malah rakyat amat gembira najib ditangkap dan dihadapkan ke mahkamah...

Anonymous said...

Aku ke kuala terengganu baru2 ni...lihat penuh orang ramai di pasaraya giant...masing2 beli banyak barang selepas gst sifar...orang2 terengganu yg sokong pas dan BN rupanye dapat jugak tumpang faedah manipesto PH...kalo BN yg perintah tak dapatlah mereka nak beli banyak barang...minyak dan barang naik..

Anonymous said...

Ternyata yg komen puak ph ni dari dap yg anti melayu dan anti islam. Dulu ph pbnkg pun mcm tu jugak lagi teruk skrg dah jadi kerajaan jng buat mcm dulu. Jng kencing kuat sangat nnt pecah pundi kencing.

Anonymous said...

Baik jadi pembangkang dari penghianat agama macam puak ph.

Anonymous said...

Ted ni islam ke kafir....

Anonymous said...

Hd awang ni pun 1..kata ulama..tunjukkan la akhlak yg baik..yang bleh dicontohi..jgn memalukan islam depan dap..klu awak tu tunjuk akhlak yg baik..harapan malu,bn pn malu..ni tumpang sekaki..ikot yg dh nk jahanam tu buatpe..malu dgn kj

Anonymous said...

Btol .jd agama harmjadah

Anonymous said...

Babi

Anonymous said...

hahaha bengapnya pembangkang ,setiausaha parlimen kata terima surat dari tun 2july...lagipun akta parlimen 99 A, TAK kata apa2pun jika perlantikan in between 14hari...

nampak sangat bongoknya mp2 pas & umno keluar dewan,dahla tu "mentekedarah' diluar dewan.

SALUTE pada kj & anifah aman yg tahu undang2 parlimen.

ikan said...

pigs dah geng rapat umno. patut le terjerit2 point of order. nasib baik datang tengok la lepas ni mesti ponteng punya. jemputan kt jepun ada lagi tak.. lepas keluar minum sesama peh terbaik la...

Kejora Bapuk Bodo said...

Digelar Si Tanggang, KJ kata 'tak apalah'

Anne Muhammad
16 Jul 2018, 2:16 tengahari (Dikemaskini 16 Jul 2018, 3:11 petang)

A A
Anggota Parlimen Rembau menafikan beliau adalah "Si Tanggang" dalam Umno susulan tindakannya mengkritik Umno.

"Tak apalah sekarang ini kita sudah (ada) Umno yang lebih terbuka dan pemilihan parti pun semua ahli kata Umno lebih terbuka semuanya," katanya kepada media di lobi parlimen, hari ini.

Khairy berkata tindakannya itu tidak melampaui batas kerana ia merujuk keterbukaan kepada Umno.

Beliau juga memaklumkan masih menjadi anggota Umno.

"Saya tak melampaui batas, saya masih mengikut disiplin Umno tetapi apabila pandangan saya perlu dikemukakan, saya rasa keterbukaan baru saya rasa tak ada masalah, saya masih lagi umno saya tak kemana-mana," katanya.

KJ: Keluar dewan bukan cara bantah speaker

Anne Muhammad
16 Jul 2018, 2:39 tengahari (Dikemaskini 16 Jul 2018, 2:43 tengahari)

A A
PARLIMEN | Anggota Parlimen Rembau Khairy Jamaluddin berkata tindakannya tidak keluar daripada dewan rakyat bersama dengan pemimpin BN dan PAS kerana beliau menghormati majlis.

Katanya, meskipun ada pertikaian berkenan pelantikan speaker namun katanya keluar Dewan bukan cara kita menyatakan bantahan.

"Hari ini merupakan hari kita mengangkat sumpah jadi kita perlu hormati Dewan dan juga menghormati majlis angkat sumpah.

"Cara mana kita nak bantah itu kita boleh buat sewaktu perbahasan nanti atau selepas upacara perasmian pembukaan pada hari esok dalam perbahasan atau melalui 'standing order' pada hari Rabu," katanya.

Khairy berkata demikian kepada pemberita di lobi parlimen, hari ini.

Hormat majlis angkat sumpah

Bekas ketua pemuda Umno itu turut berpendapat lebih baik anggota parlimen menghormati majlis mengangkat sumpah.

"Dan kita tak buat apa tindakan yang mencemarkan imej BN sebagai pembangkang yang berwibawa dan ini saya bercakap bagi diri saya," katanya.

Kejora Bapuk Bodo said...

Alasan pas kluar dewan sama dgn umno...pas tak ade kerjasama dgn umno tapi ade kesepakatan..

Anonymous said...

SYOK NAK JAWAB

Pagi ini Parlimen Ke-14 Malaysia bermula dengan urusan perlantikan Yang di-Pertua Dewan Rakyat. Mengikuti siaran langsung di kaca tv, permulaan Dewan sudah kelihatan ada persoalan dibangkitkan oleh blok pembangkang iaitu PAS dan Umno.

Kemudian, seorang penulis yang juga mungkin pegawai Ahli Parlimen PAS menulis begini :

Kenapa pembangkang walk out dari sidang dewan pagi tadi?

Kerana pada hari Pertama Dewan pun, Kerajaan PH Sudah Menipu.

Kerajaan Pakatan Harapan mencipta sejarah Malaysia Baru dengan menipu dalam proses pemilihan Speaker Dewan Rakyat.

Peraturan Mesyuarat Dewan Rakyat no 4 menyebut:
"Aturan memilih Tuan Yang di-Pertua hendaklah seperti yang tersebut di bawah ini:

(1) Tiap-tiap ahli yang hendak mencadangkan nama seorang ahli Dewan itu atau seorang yang layak dipilih menjadi ahli Dewan itu yang hendak dipilih jadi Tuan Yang di-Pertua, hendaklah mempastikan terlebih dahulu iaitu ahli itu suka berkhidmat jika ia dipilih, dan juga hendaklah memberitahu kepada Setiausaha dengan bersurat sekurang-kurangnya empat belas hari sebelum mesyuarat"

Tarikh tutup penamaan calon Speaker ialah pada Isnin, 02 Julai 2018 iaitu 14 hari sebelum 16 Julai 2018 tarikh permulaan sidang.

Umum mengetahui, Datuk Mohamad Ariff Md Yusof hanya disahkan pencalonannya sebagai Speaker oleh Kerajaan pada semalam, 15 Julai 2018. Sebelum pada itu PH mencadangkan nama Ahli Parlimen Sungai Petani, Dato' Johari Abdul sebagai calon kemudian ditukar sebab bantahan dalaman.

Jadi, bagaimana SU Dewan Rakyat boleh berkata dia telah menerima surat pencalonan bertarikh 02 Julai 2018..?

Bukankah itu menipu namanya.?

(Catatan oleh Syed Ahmad Fadhli)

Respon aku begini :

Tulisan Syed Ahmad Fadli rasanya bukan berdasarkan fakta sebaliknya berdasarkan laporan media.

Peraturan Mesyuarat 4 (1) menghendaki nama calon Yang di-Pertua dihantar kepada Setiausaha Dewan sekurang-kurangnya 14 hari dari tarikh mula mesyuarat. Mengikut takwim Dewan Rakyat, 14 hari ialah pada 2/07/2018.

Syed Ahmad Fadli merujuk laporan akhbar atau khabar angin bahawa nama Datuk Mohamad Arif hanya disahkan pencalonannya sebagai Speaker pada 15 Julai 2018. Saudara Syed hanya bersandarkan khabar angin.

Setiausaha Dewan dengan jelas memaklumkan Dewan bahawa nama calon Speaker telah diterima mengikut Peraturan dan tiada nama lain diterima justeru Datuk Mohammad Ariff dipilih dan dilantik sebagai Yang di-Pertua mengikut Peraturan 4 (3).

Urusan penamaan calon Yang di-Pertua Dewan bukan dibuat melalui media tetapi melalui saluran Dewan. Apa saja laporan media bahawa nama Datuk Arif atau Dato' Johari Abdul hanya bualan di media tetapi urusan sebenar ialah melalui Setiausaha Dewan.

Membuat persepsi melalui laporan media adalah tindakan tidak bertanggungjawab dan amat remeh serta kotor di pihak Pembangkang.

Pakatan Harapan telah menyerahkan nama Datuk Mohamad Arif kepada Setiausaha Dewan mengikut Peraturan tetapi kenyataan-kenyataan di media tidak menggambarkan fakta sebenar atas tujuan tertentu.

Tindakan wakil Pembangkang membangkitkan Peraturan Mesyuarat 4 (1) untuk membantah proses lantikan Yang di-Pertua juga adalah pra matang.

Prosedur Dewan perlu jelas dan difahami. Dalam keadaan Yang di-Pertua Dewan belum dilantik, membangkitkan Peraturan Mesyuarat untuk diputuskan adalah tidak tepat kerana Setiausaha Dewan tidak mempunyai kuasa memutuskan isu Peraturan Mesyuarat di dalam Dewan. Itu kuasa Yang di-Pertua.

Proses itu pun tak faham macamana nak berfungsi sebagai ahli Dewan? Baca dulu.

Ibnu Hasyim said...

Awas Ibnu Hasyim tiruan..
Lihat ini..

[Ibnu hasyim said...
Wah,barua2 pas umno nk salahkn cina plk.dulu lebai bersama dap tk pula buka mulut pasal ni.sejak parti lebai gila kalah barua2 terus meroyan.barua2 pas kini bersama umno urk jatuhkan kerajaan islam yg diketuai ph. Pergi mampos sama lobai gila seks.
July 11, 2018 at 5:11 PM ]
[ Ibnu hasyim said...
Korang sembanglah dulu,aku nk kongkek ni,mlm wajib buat anak.
July 12, 2018 at 11:49 PM ]

Kalau begini adakah perlu saya tutup bahagian komen terus. Atau ditapis dulu. Atau ditutup untuk orang-orang tertentu. Saya dah beri peluang lama terus siar tanpa tapis, tapi puak-puak spesis jahat salah guna kebaikan yang diberi, Mereka menikam Islam melalui blog ini. Atau adakah perlu saya buat report polis.

Apa pandangan anda?

Anonymous said...

Hadi angkat sumpah nak pertahankan perlembagaan. Amanat Hadi kata kalau pertahankan perlembagaan salah.

Habis tak salah keHadi? Kena Tanya Abdoh apa penangan RM90jota boleh Hadi sama2 keluar Dewan sedondon dgn Klepto. Dahlah sessi Parlimen dulu asyik ponteng, kalau ada pun main wayang Umno RUU355.

Ingat Royalti minyak Trg dan Kelantan sah PM akan salur direct kpd rakyat.

Anonymous said...

Ted mana tahu dia ikut telunjuk dap aja dasar macai.

Anonymous said...

Harga barang mana ada turun sama aja naik lagi ada. Minyak dahlah tak turun ron97 naik pulak. Macai ph kalau kata harga barang turun nampak sangat bengap sondol aja.

Anonymous said...

Macai PH mampuihh laa lepas Ni...kena kencing dgn orang nyanyuk..Dan orang kapir..hahaha

Anonymous said...

Ted manoff...
#harbi?????#

Anonymous said...

Ya...
PH adalah liberal+kafir..

Anonymous said...

Tahniah Takiyuddin. Jangan tunduk bawah ph yang dah kena pukau dgn dap. Mereka tak de iman tu yg senang kena pukau dengan kafir. Kafir memang benci ngan Islam. Semua yg kait dengan Islam buruk belaka. Melayu ph udah buta sebab kena pukau ngan dap. Sekarang mereka dok sebuk serang tghh, nik abduh dan sesiapa saja yg ada kaitan dengan Islamm. hati2 sebab syahadah depa adalah syahadah dap.

Anonymous said...

Ted manoff liberal + kafir.
.....!!!!!

Anonymous said...

Hadi awng masih menyembah dan akur arahan najib suruh keluar dewan. Ini lah balasan allah jika perjuang islam tapi mengikut telunjuk parti sekular

Anonymous said...

Macai ph anti islam suka betul memburukkan ulamak dunia tuan guru haji abdul hadi awang. Ini menunjukkan puak macai belaan dap adalah dari kalangan kafir yang hidup mereka diasuh supaya anti islam. Mereka juga bercita2 untuk jadikan malaysia sebagai negara kafir. Puak kafir ph begitu takut akan ketokohan tuan guru haji abdul hadi awang sebab tu terus menerus memburuk2kan dan menyerang peribadi tuan guru haji abdul hadi awang. Tujuan serangan peribadi pada tuan guru haji abdul hadi awang bertujuan untuk menghasut rakyar malaysia supaya tidak dengar akan amar ulamak dan ini antara agenda yahudi yang macai puak kafir ph belajar dari yahudi. Tuan guru haji abdul hadi awang telah diserang dan diburuk2kan telah hampir 10 tahun dan kemuncaknya setelah tuan guru nik abdul aziz nik mat meningal dunia dan puak kafir ph menguna nama tuan guru nik abdul aziz nik mat untuk dibanding2kan dengan tuan guru haji abdul hadi awang supaya penyokong pas berpecah dan menyokong parti belaan puak kafir ph iaitu pan. Sekarang dimana2 blok nama tuan guru haji abdul hadi awang akan diburuk2kan setiap masa selagi perjuangan dan sokongan islam kepada perjuangan islam tudak dapat disekat. Insyallah kami umat islam akan tetap istikomah memperjuangkan islam bersama2 pejuangan2 islam yang lain. Bagi semua pengikut blok ini demi ugama islam yang suci bersatulah tentang setiap agenda puak kafir ph untuk menekan umat islam dan mengangu hak2 umat islam di negara malaysia. Merake merancang untuk menghancurkan islam tapi sebaik2 perancang adalah allah swt maha perancang. Ya allah kau selamatkan agama islam kau kuatkan iman setiap umat islam dan istikomah kami perjuangkab islam.

Anonymous said...

“Dalam sekawah gulai daging yang dimasak penuh dengan daging yang suci dan diletakkan seketul daging babi didalamnya itulah perumpamaan kerjasama UMNO dan MCA”.

[Kenyataan hadi awang ogos 1980].

Anonymous said...

PAS merancang. UMNO pun merancang.

Allah punya merancang ialah PAS kalah. UMNO kalah.

Redha lah.

Anonymous said...

Point of order tu di tuju kepada siapa ?

Kerusi Yang DiPertua Dewan tak ada orang ...

Lagi satu nak bawa ke mahkamah untuk apa ? Ini bukannya kes menceroboh dan menyerang macam kes Khalid Samad..

Anonymous said...


Dan gulai daging yang telah di masak dengan seketul daging babi itu telah pun di asing.

Setelah di asingkan maka di campur dengan di tambah lagi dengan daging korban ... maka gulai daging yang di masak dengan seketul daging babi menjadi sah halal dan menjadi suci.

Anonymous said...

Yang bodoh tu takiyuddin ke atau mahathir. Tak prosedur simple mcm tu mahathir tak tau.

Anonymous said...

Tu ibarat k/sama pan dgn dap. Babi jadi suci. Sian pan.

Anonymous said...

Ello boy... sulah potong itu lancau punya kulit ka..?

Rule of Law... sembang langsi... serupa boy lancau tarak potong...

Anonymous said...

Haji Hadi

“Saudara-saudara sekalian, percayalah. Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang BN bukan kerana nama BN. Kita menentang dia kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan peraturan kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka, oleh kerana itulah kita berjuang melawan mereka. Percayalah saudara-saudara, perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad dan kerana kita berjuang dengan puak-puak ini, kalau kita mati kerana berlawan ini mati kita adalah mati syahid, mati kita adalah mati Islam. Kita tidak payah masuk Yahudi, kita tidak payah masuk Kristian, kita tidak payah masuk Hindu, kita tidak payah masuk Budha, tetapi kita menjadi kafir dengan mengatakan politik suku agama suku”.

Marilah kita ahli pas semua menyeru agar menentang taghut

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails