Monday, July 16, 2018

PH Sama Dengan BN Memerintah Sebelum Ini... Ini Buktinya Di Dewan Negara.

Hasil carian imej untuk Hari Pertama Dewan, Kerajaan Pakatan Harapan dah gagal!

Pakatan Harapan  sama dengan BN memerintah sebelum ini... Kerajaan Pakatan Harapan mencipta sejarah Malaysia Baru dengan menipu dalam proses pemilihan Speaker Dewan Rakyat.

Pada awal mesyuarat, Ketua Whip PAS, YB Dato' Takiyuddin Hassan telah bangun meminta penjelasan SU Dewan berkenaan pematuhan Peraturan Mesyuarat. Namun, suara bantahan tersebut tidak diendahkan oleh SU Dewan Rakyat.

Peraturan Mesyuarat  Dewan Rakyat no 4 menyebut:

"Aturan memilih Tuan Yang di-Pertua hendaklah seperti yang tersebut di bawah ini:
(1) Tiap-tiap ahli yang hendak mencadangkan nama seorang ahli Dewan itu atau seorang yang layak dipilih menjadi ahli Dewan itu yang hendak dipilih jadi Tuan Yang di-Pertua, hendaklah mempastikan terlebih dahulu iaitu ahli itu suka berkhidmat jika ia dipilih, dan juga hendaklah memberitahu kepada Setiausaha dengan bersurat sekurang-kurangnya empat belas hari sebelum mesyuarat"


Tarikh tutup penamaan calon Speaker ialah pada Isnin, 02 Julai 2018 iaitu 14 hari sebelum 16 Julai 2018 tarikh permulaan sidang.  Umum mengetahui, Datuk Mohamad Ariff Md Yusof hanya disahkan pencalonannya sebagai Speaker oleh Kerajaan pada semalam, 15 Julai 2018. Sebelum pada itu PH mencadangkan nama Ahli Parlimen Sungai Petani, Dato' Johari Abdul sebagai calon kemudian ditukar sebab bantahan dalaman.

Jadi, bagaimana SU Dewan Rakyat boleh berkata dia telah menerima surat pencalonan bertarikh 02 Julai 2018..? Bukankah itu menipu namanya.? Bukankah ketika PH jadi Pembangkang dahulu, mereka sendiri yang sering melaung 'prinsip 'Rule of Law' dan kewajipan mematuhi undang-undang.

Kini, apabila PH sudah berkuasa, mereka pula yang melanggar undang-undang. Sama saja. Rakyat, terlepas dari mulut harimau, menuju mulut buaya yang sedang ternganga menanti. (IH)

33 comments:

Ibnu Hasyim said...

Awas Ibnu Hasyim tiruan..
Lihat ini..

[Ibnu hasyim said...
Wah,barua2 pas umno nk salahkn cina plk.dulu lebai bersama dap tk pula buka mulut pasal ni.sejak parti lebai gila kalah barua2 terus meroyan.barua2 pas kini bersama umno urk jatuhkan kerajaan islam yg diketuai ph. Pergi mampos sama lobai gila seks.
July 11, 2018 at 5:11 PM ]
[ Ibnu hasyim said...
Korang sembanglah dulu,aku nk kongkek ni,mlm wajib buat anak.
July 12, 2018 at 11:49 PM ]

Kalau begini adakah perlu saya tutup bahagian komen terus. Atau ditapis dulu. Atau ditutup untuk orang-orang tertentu. Saya dah beri peluang lama terus siar tanpa tapis, tapi puak-puak spesis jahat salah guna kebaikan yang diberi, Mereka menikam Islam melalui blog ini. Atau adakah perlu saya buat report polis.

Apa pandangan anda?

Anonymous said...

masa bn memerintah pas ikut jerr bn
masa bn pembangkang pas ikut jerr bontot bn.


sama jerr pas 2x5..

Anonymous said...

Lebih baik jadi pembangkang dari pencacai penjual maruah agama anutan sendiri.

Ibnu hasyim said...

HAPUSKAN PAS!!! IBNU HASYIM SOKONG PAS DI HAPUSKAN!! PARTI JUMUD SESAT!

Anonymous said...

Hairan..balaci Dan melayu PH macai x serik2 jadi macai kapir..

ikan said...

yang jual agama geng pigs nak pakai kereta mewah pusing rata cari hadis halalkan pajkai kereta mewah, nabi poligami bila syaidatina khadijah meninggal. ni bini no 1 dok hidup poligami kata ikut sunnah. tu belum lagi fakta ponteng parlimen, pusing keliling cari dalil nak bekap... sapa tadi yang menjerit memula... lepas keluar kita minum sesama geng...

bunbinban said...

Patut PAS berkecuali. Atau duduk situ diam2 pakai bunga kat dada...kahkahkah...jadi pasu bunga. Akrab betul PAS dgn umno tadi. mmg ada kemestri kata org putih..Kahkahkah...tapi pastu masuk balik angkat sumpah dpan speaker yg di bantah...kahkahkah...takut x masuk elaun la tewwww...kahkahkah..

ted manoff said...

Kikikikiki..πŸŒ·πŸŒ·πŸ΅πŸŒΉπŸπŸŒΊπŸ’

Anonymous said...

Analogi kes ini sama mcm kes Najib claim derma RM2.6 billion dlm akaun dia.

Surat rasmi bertarikh 2hb Julai 14 hari notis, cakap2 politik dan spekulasi nama Speaker belum settle lagi. Surat rasmi lah yg sah, yg lain mainan spekulasi khabar angin politik.

Cakap mulut Najib duit derma katanya disokong cakap mulut Menteri Arab. Zahid kata dah jumpa penderma Arab. SPRM pun dijumpakan dgn penderma tapi bila SPRM mintak bukti, yilek. DOJ bagi bukti aliran transaksi bank, duit curi dari 1MDB. Sah fakta bank lagi dipercayai dan boleh masuk mahkamah.

Jangan cuba bermain api dengan sifu politik 93 tahun. Nampak bodoh.

Anonymous said...

Hadi awng masih menyembah dan akur arahan najib suruh keluar dewan. Ini lah balasan allah jika perjuang islam tapi mengikut telunjuk parti sekular

Anonymous said...

“Dalam sekawah gulai daging yang dimasak penuh dengan daging yang suci dan diletakkan seketul daging babi didalamnya itulah perumpamaan kerjasama UMNO dan MCA”.

[Kenyataan hadi awang ogos 1980].

Anonymous said...

Lobai2 bodoh bawak simpan bangang dlm sarban Tu...tang mana Islamnnya kaluu terlalak seeropa Babi menyalak buukit.Ingatkan dah mwmerintah dua negeri taklah ikut perangai umno

Anonymous said...

Kami ahli pas tak percaya anon 4:31

Kami tetap berpegang teguh diblkg tuan guru.

Haji Hadi

“Saudara-saudara sekalian, percayalah. Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang BN bukan kerana nama BN. Kita menentang dia kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan peraturan kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka, oleh kerana itulah kita berjuang melawan mereka. Percayalah saudara-saudara, perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad dan kerana kita berjuang dengan puak-puak ini, kalau kita mati kerana berlawan ini mati kita adalah mati syahid, mati kita adalah mati Islam. Kita tidak payah masuk Yahudi, kita tidak payah masuk Kristian, kita tidak payah masuk Hindu, kita tidak payah masuk Budha, tetapi kita menjadi kafir dengan mengatakan politik suku agama suku”.

Ibnu Hasyim said...

Awas Ibnu Hasyim tiruan..
Tambah lagi
Lihat ini.

[Ibnu hasyim said...
HAPUSKAN PAS!!! IBNU HASYIM SOKONG PAS DI HAPUSKAN!! PARTI JUMUD SESAT!
July 16, 2018 at 4:03 PM ] [Ibnu hasyim said...Wah,barua2 pas umno nk salahkn cina plk.dulu lebai bersama dap tk pula buka mulut pasal ni.sejak parti lebai gila kalah barua2 terus meroyan.barua2 pas kini bersama umno urk jatuhkan kerajaan islam yg diketuai ph. Pergi mampos sama lobai gila seks.July 11, 2018 at 5:11 PM ] [ Ibnu hasyim said...Korang sembanglah dulu,aku nk kongkek ni,mlm wajib buat anak.July 12, 2018 at 11:49 PM ]

Kalau begini adakah perlu saya tutup bahagian komen terus. Atau ditapis dulu. Atau ditutup untuk orang-orang tertentu. Saya dah beri peluang lama terus siar tanpa tapis, tapi puak-puak spesis jahat salah guna kebaikan yang diberi, Mereka menikam Islam melalui blog ini. Atau adakah perlu saya buat report polis.

Apa pandangan anda?

Anonymous said...

Seronok baca komen puak meroyan anti Islam, jadi babi tunggangan DAP.
hiiiii

Anonymous said...

Kami tetap berpegang teguh diblkg tuan guru.

Haji Hadi

“Saudara-saudara sekalian, percayalah. Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang BN bukan kerana nama BN. Kita menentang dia kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan peraturan kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka, oleh kerana itulah kita berjuang melawan mereka. Percayalah saudara-saudara, perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad dan kerana kita berjuang dengan puak-puak ini, kalau kita mati kerana berlawan ini mati kita adalah mati syahid, mati kita adalah mati Islam. Kita tidak payah masuk Yahudi, kita tidak payah masuk Kristian, kita tidak payah masuk Hindu, kita tidak payah masuk Budha, tetapi kita menjadi kafir dengan mengatakan politik suku agama suku”.

I said...

Lucu jugak pak lebai ni. Saya tak perna tengok orang tunggang babi. Naik kancil dan rusa adalah... bersama dap menentang kezaliman dan pencuri pun salah ke....

Kejora Bapuk Bodo said...

Penjual hukum islam RUU 355 siapa agak nye?...

Anonymous said...

Lobai Pas yg sedat jual islam..

Anonymous said...

Kalau TG meninggal dunia bagaimana. Siapa yang nk duduk depan...?

Anonymous said...

Jadi balaci Pas turut sama tipu islam..

Anonymous said...

Bukan tikam ialam tapi tikam penipu islam daa...enjatuhkan maruah islam...

Anonymous said...

Hanya ahli pas sahaja akan ke syurga. Pas memperjuangkan islam. Alquran dan hadis menjadi pegangan kami. Kami bukan sekular mahupun liberal.

Neraka jahanam kpd penyokong ph kerna bersama dap

Anonymous said...

Buat jahat tak mengaku...tuduh anti islam...sebenarnye anti islam cap pas yg tonggang islam sebenar untuk kepentingan diri..

Anonymous said...

Lobai hadi dan Pas dah jadi 3 suku..

Kejora Bapuk Bodo said...

Masuk syurga ker orang yg jual hukum islam RUU 355?... Masuk syurga ker orang yg bersekongkol dgn ketua jemaah prompak 1 mdb?...masuk syurga ker orang yg makan duit haram najib?...masuk syurga ker orang yg bersubahat dgn kemungkaran?...sape yg ngajar kamu ajaran sesat ni?..

Mengaku masuk syurga geng penjual islam...

Anonymous said...

Hadi angkat sumpah Parlimen nak pertahankan perlembagaan kapir. Kena tanya Abodoh adakah 90 jota boleh ejah Amanat. Pahamlah sedondon pakar keluar Dewan dgn Ketua Penyamun.

Sessi Parlimen dulu, tak keluar Dewan kerana politik matang. Ponteng, jadi pasu bunga, undi Berkecuali dan main wayang usul RUU355 arahan Menteri Laki/Puan Umno.

Jawabnya royalti Trg dan Kelantan sah PM akan salur direct kpd rakyat marhaen.

Anonymous said...

“Dalam sekawah gulai daging yang dimasak penuh dengan daging yang suci dan diletakkan seketul daging babi didalamnya itulah perumpamaan kerjasama UMNO dan MCA”.

[Kenyataan hadi awang ogos 1980]

Anonymous said...

Apakah kamu mengira bahwa kamu akan masuk surga, padahal belum nyata bagi Allah orang-orang yang berjihad di antaramu, dan belum nyata orang-orang yang sabar.

Amat besar kebencian di sisi Allah bahwa kamu mengatakan apa-apa yang tiada kamu kerjakan.

apa hukum makan duit gaji bulan dari hasil tipu untuk menang pru jadi adun n ap

halai ka halam

Anonymous said...

Mee hailam maa

Anonymous said...

Kejora bodoh, ted usahlah kau rasa megah dgn kemengan ph, sptutnya org bangsa melayu harus bimbng melihat semua parti melayu tdk lg boleh diharap untk mmbela kepentingan org melayu, melihat gelagat dan kerenah semua parti melayu yg ada skrg bgitu mmualkan,

Kejora Bapuk Bodo said...

Memang kamu cedik...cedik tipu orang..

Kepentingan ape untuk melayu tidak di lindongi?...tenberang...

Anonymous said...

Apa yg dilindungi,cuba cakap setakat hrni,bahasa melayu,knp parti Melayu dlm ph tak bersuara 3 jawatan penting semuanya bukan islam,tak layakah org islam nk pengang salah satu dari 3 jwtn itu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails