Monday, July 16, 2018

ADUN Seri Delima (DAP), Darahnya Halal? Adakah PH Untung Main Isu Ini?



Poster Facebook 'Syerleena halal dibunuh' tular 

-Malaysiakini.


Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seri Delima, Syerleena Abdul Rashid mengecam sebaran poster di Facebook yang mengugut untuk menamatkan riwayatnya kerana didakwa mengkhianati agama Islam.

Salah satu poster, yang menjadi tular di media sosial menggesa Syerlena dibunuh dengan kapsyen berbunyi "Darahnya halal, tidak berdosa dibunuh, dia pengkhianat Islam"

Selain itu kapsyen berbunyi: "Dia wajar dibunuh, kerana sebagai seorang Islam dia bersekongkol dengan Cina kafir harbi untuk menyerang institusi Islam."

Mengiringi poster itu adalah imej beliau ketika memberikan ucapan dengan kapsyen "Saya bersumpah akan menyerang institusi Islam, khususya Jakim (Jabatan Kemajuan Islam), demi DAP."

Syerleena menafikan dakwaan itu yang mula timbul tahun lepas, tetapi muncul semula ketika kempen pilihan raya umum ke-14 lalu.

Menurut anggota parlimen DAP itu, poster yang mengandungi ancaman berkenaan dimuat naik di laman Facebook, oleh pengguna Facebook bernama Yanz AB Rahman dan Fitri AMRR.

Poster yang sama dimuat naik pengguna Facebook bernama Khairul Anwar Ismail dengan komen berbunyi: "Benar dan sungguh benar. Aku dah standby dah. Hanya tunggu semboyan berbunyi je. Berbunyi je aku onlah.."

"Ini adalah ugutan bunuh yang jelas dan ancaman terhadap keselamatan saya," kata Syerleena.

"Komen yang paling teruk adalah pada posting Facebook oleh seorang bernama Ja Gmum, yang memuat naik poster berkenaan pada 13 Julai, yang telah dikongsi lebih 379 kali.

"Saya menyeru polis dan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia bertindak pantas. Keadaan ini serius, saya takut jika ini tidak dihentikan segera, nyawa saya dalam bahaya," katanya.

Minggu lepas, Syerleena membuat laporan polis selepas menerima nota ugutan bunuh yang diletakkan dalam peti surat di rumahnya.

Nota tulisan tangan itu berbunyi "Maut menanti mu".

Beliau sebelum ini pernah membuat laporan polis berhubung tuduhan akan menjadikan agama Kristian sebagai agama rasmi selepas PRU14.
-malaysiakini


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Soalnya siapa yang mulakan? Adakah PH atau DAP untung main isu ini untuk burukkan Islam? 

Ya.. Hentikanlah!

23 comments:

ted manoff said...

Tak lain kerja mereka yg klh pru lah nii..adun nii xkeluarkan kenyataan yg berbaur hasutan dn perkauman pun..malaysia darul kristen ciptaan umno pas yg kalah teruk pada pru lalu itk takutkn umat islam..senang betul tuan ibnu salahkn ph..tuan ibnu nk masuk ke dalam kerr..jauhi pas jumud anda selamat..

Anonymous said...

Ted, kan ibnu share dari malaysiakini. So salahkah.

ted manoff said...

tAK SALAH, tapi aku dah tak ada apa nak tulis nak hentam Islam dan pas.

Anonymous said...

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Soalnya siapa yang mulakan? Adakah PH atau DAP untung main isu ini untuk burukkan Islam?

Ya.. Hentikanlah!

=========================================================================================

UMNO dokongan PAS sedondon yang mulakan! Kaffarah utk umno dan pas sedang berlangsong.......InsyaaAllah. Allah huAkbar!

Anonymous said...

Dap burukkan Islam. Tuhan dah sebut dalam Quran ttg sifat org kafir. Pas tak sedondong dengan umno. Tp pan sedondong dengan dap. Pan dan dap terbukti ada kerjasama. Pas dan umno tiada bukti kerjasama. Pan dan dap dalam satu pakatan dgn nama ph. Umno satu nama dgn Bn pakatannya. Pas dgn gagasan sejahtera.

Pan kuat fitnah. Jadi jangan percaya pada pan dan penyokongnya. Memang kaki fitnah. Mungkin bagi pan fitnah itu berpahala. Ni lah akibat terlalu kuat jilat bontot lim kit siang.

Anonymous said...

Syeeleena dah buat repot polis dan biarlah.polis jalankan siasatan...jadi kenapa malaysiakini panjangkan isu ini. Bukan ibnu yg panjangkan isu ini, ini pandangan saya yg daif.

ted manoff said...

Ada yg menyamar plk..mesti kerja puak2 yg klh pru lal..kikikimakkk..đź–•đź–•đź–•

ted manoff said...

Juboq nepall..tuan ibnu nii terkenal sebagaii si batuapi utk lagakan islam dn bkn islam..klau tuan ibnu tknk panjangkn cerita nii tk perlu pun buat post seperti nii..byk lagii isu2 semasa yg perlu diketengahkn antaranya isu kahwin 5 dikalangan pemimpin pas dn skandal dgn bini org..

Anonymous said...

Ted, ini kes ugutan bunuh,rasis mana nak sama dgn isu kawin 5. Kita bahas topic by topic dan jgn langkah langkah ke topic lain.

Anonymous said...

Ai Ted Monot jilat juboq nepal pulak. Dah puas jilat juboq guan eng..

Anonymous said...

Kerja macai umno lah tuu..

Anonymous said...

Kenapa Lobai hadi nak jilat semula Dap?...

Anonymous said...

'Malanjum lonjak nama dan wibawa UiTM'
Bernama
16 Jul 2018, 9:18 pagi (Dikemaskini 16 Jul 2018, 9:25 pagi)

A A
Persatuan Alumni Universiti Teknologi Mara (PAUiTM) menyambut baik dan melahirkan rasa bangga atas pelantikan alumni Fakulti Undang-Undang (FUU) Tan Sri Richard Malanjum sebagai Ketua Hakim Negara, Rabu lepas.

Presiden PAUiTM Datuk Mohd Zaini Hassan berkata pelantikan Malanjum itu sekali gus melonjakkan lagi nama, prestasi serta kewibawaan produk institusi pengajian tinggi Bumiputera tersebut.

Beliau turut berharap Malanjum dapat menjalankan tanggungjawabnya sebaik mungkin mengikut lunas-lunas Perlembagaan Persekutuan.

"Kami berharap rakyat dapat menyokong pelantikan anak Sabah itu dan memberi peluang kepada beliau menjalankan tugasnya demi negara tercinta ini," katanya dalam kenyataan yang disiarkan di laman sesawang PAUiTM hari ini.

Sementara itu, Dekan FUU UiTM, Prof Datuk Dr Rahmat Mohamad menyifatkan Malanjum sebagai seorang alumni yang sangat rapat dengan fakulti tersebut.

Mentor, contoh pelajar

"Sebagai seorang hakim kanan di negara ini, Richard (Malanjum) dilihat sebagai mentor dan contoh baik bagi semua pelajar di universiti berkenaan.

Anonymous said...

Puak2 UiTM ni tak sebulu dgn komen Ibrahim Ali..

Puak Pas pon mungkin marah jugak kerana puji kapir..

Anonymous said...

Pas dan umno tiada hukti kerjasama tapi dah ade bukti pas ngaku baham duit umno...

Prk sungai kandis umno nak runding kerjasama dgn Pas...tengok lah nanti..

ted manoff said...

Juboq punya walaun..mp bn dn pas keluar dewan boikot pelantikn speaker..kingmaker dh jadii kimmak..baru hari pertama dh buat hall..cuma kj dan sorang mp dari Sabah tdk ikot keluar dn asih dalam blok pembangkang..hadi boleh terus ponteng lps nii..

Anonymous said...

adun dap ini difitnah kemudian terima ugutan bunuh...ini isu serius...PH dan Dap tak untung ape2...

Anonymous said...

Dulu marah mp pembangkang...sekarag dah jadi pembangkang...dia orang tak setuju speaker...dia orang ingat dia kerajaan boleh lantik siapa dia suka...

Anonymous said...

Kerajaan PH patut buat peraturan mp yg tak masuk dewan dikira tak hadir dan potong gaji...

Taufek said...

Biaq pi polis siasat nx hebuh pasai apa

Ibnu Hasyim said...

Awas Ibnu Hasyim tiruan..
Lihat ini..

[Ibnu hasyim said...
Wah,barua2 pas umno nk salahkn cina plk.dulu lebai bersama dap tk pula buka mulut pasal ni.sejak parti lebai gila kalah barua2 terus meroyan.barua2 pas kini bersama umno urk jatuhkan kerajaan islam yg diketuai ph. Pergi mampos sama lobai gila seks.
July 11, 2018 at 5:11 PM ]
[ Ibnu hasyim said...
Korang sembanglah dulu,aku nk kongkek ni,mlm wajib buat anak.
July 12, 2018 at 11:49 PM ]

Kalau begini adakah perlu saya tutup bahagian komen terus. Atau ditapis dulu. Atau ditutup untuk orang-orang tertentu. Saya dah beri peluang lama terus siar tanpa tapis, tapi puak-puak spesis jahat salah guna kebaikan yang diberi, Mereka menikam Islam melalui blog ini. Atau adakah perlu saya buat report polis.

Apa pandangan anda?

Anonymous said...

usJuly 16, 2018 at 5:01 PM
Kami tetap berpegang teguh diblkg tuan guru.

Haji Hadi

“Saudara-saudara sekalian, percayalah. Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang BN bukan kerana nama BN. Kita menentang dia kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan peraturan kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka, oleh kerana itulah kita berjuang melawan mereka. Percayalah saudara-saudara, perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad dan kerana kita berjuang dengan puak-puak ini, kalau kita mati kerana berlawan ini mati kita adalah mati syahid, mati kita adalah mati Islam. Kita tidak payah masuk Yahudi, kita tidak payah masuk Kristian, kita tidak payah masuk Hindu, kita tidak payah masuk Budha, tetapi kita menjadi kafir dengan mengatakan politik suku agama suku”.

Anonymous said...

Ted manoff...
Komen anda hampir menyamai sifat toghut... penjelasan sifat toghut boleh di lihat dlm quran...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails