Friday, July 20, 2018

Cucu Tun M Seksi. Ini Contoh Keluarga Pemimipin Negara Umat Islam?

Lagi Cucu Tun M Dikutuk, Kali Ini Sebab Seksi

KECAM… Selepas beberapa cucu Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad dikutuk netizen tempatan atas pelbagai sebab, kali ini seorang lagi keturunan beliau menjadi bahan kecaman.

Sebelum ini pengguna media sosial mencela gaya hidup mewah seorang cucu perempuan Mahathir yang lepak santai di atas sebuah bot persiaran eksklusif selain cucu lelakinya tidur di tilam sambil ditemani beberapa ekor anjing.
Tidak ketinggalan dapat perhatian netizen sehingga tular ialah beberapa gambar memaparkan lagak seseorang cucunya yang kelihatan seperti tomboy sedang ceria meneguk arak dan mengucup pasangannya tanpa rasa malu.
Kali ini, seorang lagi cucu pemimpin kerajaan Pakatan Harapan (PH) itu yang hanya dikenali sebagai Melia Serena, tidak terlepas dikritik ramai netizen Muslim dari seluruh dunia kerana penampilan dirinya dikatakan begitu seksi.
Anak perempuan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir itu diselar kerana memuat naik gambar dia berada di London, Britain baru-baru ini mengenakan pakaian agak kurang sesuai dengan norma budaya tempatan.

Baca: Murid Naik Bot Redah Bah, Cucu Tun Santai Bot Mewah

Dan: Haram Haji Guna Duit 1MDB, Halal Cucu Tun Belai Anjing

Juga: “Suami Yang Larang Saya Bertudung” – Siti Hasmah

Meskipun menerima lebih 5,000 tanda suka, puluhan komen negatif dapat disaksikan menerusi laman Instagram Melia Serena, 17, kerana gaya busana yang dikenakan itu menyerlahkan kehidupan mewah cucu perdana menteri.
Ini jauh berbeza dengan tohmahan Mahathir sendiri kononnya Malaysia di ambang muflis akibat tanggung hutang cecah RM1 trilion sehingga terpaksa wujudkan sebuah tabung khas untuk kutip derma daripada rakyat marhaen.
“Awak tu cucu perdana menteri… Pakailah baju elok sikit aduhhh”, komen seorang netizen dikenali sebagai Faez Dzulkarnain tetapi dibalas semula Melia Serena dengan jawab: “look at my story 🙂kubur kau ke kubur saya sia”.
Mungkinkah gadis ini bergurau, namun jawapan diberikan itu menggambarkan tahap personaliti dirinya kurang sensitif dengan status dirinya sebagai anak menteri besar dan cucu kepada perdana menteri sebuah negara Islam.
Apakah Allah SWT hendak tunjukkan bagaimana liberal keluarga Mahathir yang memang diketahui agak bebas sehinggakan isterinya sendiri, Tun Dr. Siti Hasmah Mohd. Ali mahu berhijab pun dilarangnya? – Mynewshub.TV

58 comments:

ted manoff said...

Bapak dia org bisnes..bukan bisnes separuh jalan mcm tuan ibnu..kikiki😁😁..biasalah tuan ibnu ank najib pun kaya boleh buat filem berjuta2..ank org kaya nii biasalah..anak org miskin buat apapun org tk ambil tahu..kalau aku kaya...

bunbinban said...

Seksi tu satu hal. Mmg x elok la. Tapi yg tolong sebar gambar ni kebal dosa ke. Aku tegur kang mula kata aku kuda tunggangan Dap la apa la. Tapi kalau otak bercagu ni mmg payah. Soalan aku tu ari bab ni pun jem kepala otak walaun nak jawab. Kahkahkah..padahal cuma jawab betul ke x betul. Tu je. X nutup aurat mmg salah tapi tukang sebar gambar pun salah gak. Hadi awang x ajar ke?. Weiii...korang pay per view sorang2 dlm bilik hotel pun salah twu x....kahkahkah...apa ke bangsatnya bangsa walaun nih. Nasihat sket ibnu ni, jgn perasan suci jiwa raga kalau zina mata jadi makanan rutin setiap saat.

Anonymous said...

Seksinya. Merbahaya kalau nasarudin altontonwi dpt pegi london. Kat jerman tgk porno. Kalau dia pegi london abis bdk prmpuan ni.

Byk pas nak keluarkan kos bayar kegiatan porn nasarudin altonton ni

Anonymous said...

ni seksi ke???
yg p produce movie lucah tu takpe???
yg mnum arak dgn gfriend tu takpe????
yg guna duit rakyat utk family sendiri tu takpe???
dia seksi tu dosa dia dgn ALLAH
ni dosa dgn rakyat apa cer????
yg guna duit rakyat buat filem lucah tu apa cer???
knp tak menyalak plak

Anonymous said...

SAMPAIKAN WALAU 1 AYAT.......MESKIPUN MEMAPARKAN AIB ORANG.....

Anonymous said...

"AnonymousJuly 20, 2018 at 1:12 PM
Seksinya. Merbahaya kalau nasarudin altontonwi dpt pegi london. Kat jerman tgk porno. Kalau dia pegi london abis bdk prmpuan ni.

Byk pas nak keluarkan kos bayar kegiatan porn nasarudin altonton ni"

Hihihi. Buktikan. Buktikan. Tunjukkan gambar ust ni tengok porno.

Anonymous said...

Pandai pulak dosa dengan Allah.
Video lucah tu saya kira mainan pan je. Bayar dengan duit rakyat rekaan semata2. Pan dan kumpulannya memang pandai mengarang skrip fitnah. Tapi kosong je. Mana ada bahan bukti pooon.
Mungkin gambar cucu mahathir itu super impose kuuut. Tu yg meghoyan tali barut dap. Panas panas panas. Sebab mahathir adalah sumber ilham pan.

Anonymous said...

Bukan satu dosa puun business sekerat jalan. Bukak aurat tu dosa. Bersekongkol dengan kafir utk menghina tghh dan Islam pun dosa. Berimamkan sami hindraf pun dosa. Menghina anak org miskin pun dosa. Minum arak pun dosa. Beli kilang arak pun dosa. Kaya macam ni walaupun berjaya tetap dosa. Mempertahankan yg berdosa pun berdosa. Sokong anak org kaya yg buat dosa pun berdosa.

Anonymous said...

"Anak perempuan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir itu diselar kerana memuat naik gambar dia berada di London, Britain baru-baru ini mengenakan pakaian agak kurang sesuai dengan norma budaya tempatan."

Ooohh muat naik gambar sendiri. Ini kes bukak aib sendiri.

Anonymous said...

tujuan... mngaibkn tun .
niat... dendam kalah pru
cara... tunjuk foto buka aurat.. share dosa
setiap yg tgk dn kutuk ibnu dpt dedak akhirat.

ikan said...

aah kena pakai jubah dan serban kalau ponteng parlimen dan pergi jepun cakap la tengah berdakwah nanti guna la dalil untuk membekapnya... apa hal.

bunbinban said...

Kahkahkah...aki dah kata, bab menghalalkan yg haram lebai mmg cekap. Ni bkn masaalah dap ke apa ke. Yg salah ttp salah. Pa.

Tak tutup aurat mmg salah di sisi agama islam. X de argue ttg tu tapi yg dok sebar aib dan gambar aurat perempuan apa cerita?. Kalau dah penunggang agama mcm walaun2 dan lebai2 ni mmg susah nak tegur la sbb yg haram tapi demi kepentingan diri dan parti(bkn demi agama islam) maka terus jadi halal. Ajaran mazhab mana ni...syiah?. Mmg sah puak ni kaki skodeng gambar lucah. Stim unlimited. Kambing pun puak ni tengok pun stim gamaknya....kahkahkah...tobat la lebai2 oiii...

Anonymous said...

Kutuk lagi Ibnu Hasyim,bagus.. Dia pula dapat pahala orang yang mengatainya.

Anonymous said...

sah penyokong dan pembela PPBM dah jadi gila sebab tiba-tiba pulak diorang bercakap tentang hukum hakam halal haram dan berdosa sedangkan sebelum ni diorang tak peduli pun tentang dosa dan kedurjanaan yang dilakukan Madey semua diorang sokong. kalau siar cerita takde gambar tentu korang akan tuduh orang lain memfitnah bodoh! bangang! bahlol.. kaliwol mal wol

Anonymous said...

Bandingkan.

Najib jadi pengkhianat dengan minta CIA menyokong nya selepas PRU.

Surat tersebut telah di dedahkan.

PAS ??

Apa kah gaya hidup cucu Tun Mahathir mengancam dan menggadai maruah negara ?

Biar bela anjing dari jadi belaan Najib.

Anonymous said...

AnonymousJuly 20, 2018 at 3:15 PM
Kutuk lagi Ibnu Hasyim,bagus.. Dia pula dapat pahala orang yang mengatainya.

Mana tuan tau Ibnu Hasyim dapat pahala?
Sifir mana tuan rujuk?
Asal mula Ibnu Hasyim post gambar aib orang....

Kalau mcm tu banyak senang.....banbinbun (maaf petik nama org glamer he he) post gambar kambing tuan, bila org kutuk tuan dapat pahala...Maaf tuan BBB...guna nama tuan

Anonymous said...

ada manusia tak malu tunjuk dosa sendiri kat orang ramai
ni hasil didikan makpak yang tak peduli snagat bab ugama
cakap aja nak perintah negara ngan cara Islam
tapi keluarga sendiri pung dah tenggelam
bnagga ngan dosa
boddo sungguh mnausai

Anonymous said...

IBNU,
Kamu mengutuk BUKAN berdakwah, apakah ini yg diajarkan PAS?
Bukalah lagi aib Tun M....meh, aku nak citer: Taik Tun M kaler merah, air kencing kaler kuning.....itu tak mahukah kamu (IBNU HASYIM) kutuk?

Apa bengap la kamu ni, ambil lah kesempatan kekurangan orang lain untuk berdakwah BUKAN menghebahkan kepada UMUM.

Kamu kena belajar lagi mengenai Islam kerana perangai kamu tak nampak pun macam orang Islam, kutuk-mengutuk ni perangai Syiah Laknat!

Anonymous said...

atau pi tahnik budak kecik.. parlimen is partime only.. 355 lbh kurang rokok 555 je

Anonymous said...

ibnu punca maksiat dn fitnah.. apasal dia dpt pahala pulak.

Anonymous said...

klu anak madey pndai je ko. komen. tok lebai ko tgok blue kt german.. diam. mbisu... tkde bukti kunun. nk 4 saksi... tonggang slagi boleh laaa hahahaha

Anonymous said...

ibnu dan kelucahan berpisah tiada.

selang seli isu Negara dan kelucahan.

sebelum siar mesti ibnu tatap puas2 foto tu.

meleleh air lioq ibnu hihih.

oklah tu kira ibnu belum ada kencing manis la
masih blh keras.

doktrin muta'ah sudah meresap dlm pas.

Anonymous said...

Ted mana tahu dosa yg dia tahu hina fitnah buruk2kan tuan guru haji abdul hadi awang dan pejuang2 islam demi memenuhi tuntutan dap.

Anonymous said...

Bunbinban ni tahu kutuk tuan ibnu aja tapi baca tak. Bun pun dah dedahkan bahawa dia ni kuda tunggangan dap atau khadam dap boleh juga barua dap atau macai dap.

Anonymous said...

Puak kafir ni fitnah adalah tuntutan bukti yg dituduh cari sendiri.

Anonymous said...

"Anak perempuan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir itu diselar kerana memuat naik gambar dia berada di London, Britain baru-baru ini mengenakan pakaian agak kurang sesuai dengan norma budaya tempatan."

Saksi amenda.

Anonymous said...

Maksudnya cucu mamanda tu bergambar lucah, gitu ker.

Anonymous said...

Puak kafir ph tngah meroyan ok jugak blok ibnu ni boleh tahu apa macai puak kafir ph buat bila pemimpin dia kena tapi macai puak kafir ph fitnah caci maki boleh pulak. Dasar kafir

Anonymous said...

Puak kafir ph buat semua ok tapi bila kena kat ph besemangat macai puak kafir ph.

Anonymous said...

Ye ker tghh ponteng. Macam fitnah jeeer.

Anonymous said...

Kau islam ke hari2 fitnah tghh hari2 kutuk tghh hari2 kerja kau memburuk2kan org bukti takda yg kau tahu dedak dari puak kafir. Keluarga tun m dari dulu lg org dah tahu kau pun tahu tapi sanggup tolak islam untuk dedak.

Anonymous said...

Mungkinkah ini bukti bahawa mahathir tidak mampu membawa dakwah islam kerana darah dagingnya pun tidak menampakkan islamiknya. Meragukan utk mahathir dengan org Islam kat msia. Tahniah tuan ibnu kerana maklumat ini yg memungkinkan umat Islam agar berhati2 dgn org yg mulutnya bercakap ttg Islam, ttp gagal pd tingkah lakunya.

cik siti said...

Tuan, saya terbaca tajuk tulisan ini, saya nak tahu wajarkah pemimpin negara orang Islam dan keluarganya berpakaian sesuai dengan kehendak agama Islam, iaitu menutup aurat.

Bila lihat komen-komen pon tiada jawapannya.


Saya rasa mungkin boleh, itu sebab Tun M dan keluarganya begitu. Macam pakaian mereka yang ada sekarang. Cuma saya ingin tambah sedikit, pakaian TPM biar canggih dan nampak muda bersemangat. Pakai skirt dan seksi. Begitu juga anak-anak perempuannya. Baru cun.

Tapi cuba bayangkan pula kalau isteri PM pakai skirt? Canggih tak steri pemimpin negara berumur 91 tahun lebih? Maaf gurau-gurau saja..

Anonymous said...

Pendedahan ini bukan mengaibkan, ttp satu dakwah supaya org Islam tdk berpakaian demikian.. Pakaian mencerminkan akhlaq. Tp bagi penyayang kafir dap, susah lah sikit nak faham hal ini. Susah sebab kasih sayang dengan dap tidak berbelah bagi. Sabu pun lari ke kafir dap drpd tghh sebab kasih sayang dengan dap kit siang dan guan eng. Dan ini akan jadi sejarah pada masa akan datang bagaiman mat sabu dan yg lain sebagai pengkhianat kpd pas dan tghh.

Anonymous said...

4:47..

siapa kafir yg kau maksudkn.

isu ni tkde kaitan dgn kafir pun.

Anonymous said...

bkn ponteng... tk hadir syarie aje

Anonymous said...

tang kluarga najib wah walaun ok je... puak khawarij takfiri pas memang ujud. tang rosmah diam je.

mmpilkudakn agama utk politik prosyiah pas

Anonymous said...

syukur la terbongkar pengkhianatan najib dn pas yg sekongkol dgn cia.

syukur msia terselamat dr tgn2 walaun wasatiyah zionis cia.

tq ya allah kerana selamatkn msia

Anonymous said...

Hey,puak-puak pengecut cakap kosong tak ada bukti, mana bukti PAS sekongkol dengan UMNO? Bila, di mana, siapa, Apa yang dibincangkan?
Kalau tidak ada itu, tapi masih melalak burukkkan PAS mengenai kerjasama, itulah fitnah.

Apa bukti PAS tidak kerjasama dengan UMNO? PAS bertanding berasingan dalam PRU 14.
Berani, bagi maklumat tepat.

Mohammad Azren said...

Tidak perlu hipokrit lah Tuan Ibnu. Cermin diri tu dulu, pasti terlihat Lobai yg berjubah ,berkopiah dan janggut sejemput, anak tok guru, pun pembohong dan mentekedarah duit RAKYAT. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Mohammad Azren, jangan cakap kosong, Buktikan. apa kesnya?

Anonymous said...

Cik Siti beranggapan pakaian ada lah fashion. Saya setuju.

Awal yang memakai tudung kerana menyahut dakwah menutup aurat ketika itu. Mereka yang memakai tudung menghadapi dugaan berat sehingga ada yang di berhenti kan.

Lama kelamaan ianya lumrah dan menjadi perkara biasa. Memakai tudung kerana menutup aurat bukan sahaja mereka yang berlatar belakang kan agama yang baik atau kerana tuntut agama tetapi kerana janggal apabila semua orang pakai tudung tetapi dirinya tak memakai tudung.

Lebih malang lagi apabila seseorang yang telah berumur dan telah menjadi isteri memakai tudung di puji kerana berani berhijrah.

Jarang.. Jarang anak gadis yang menawan dan cantik rupa nya dengan rambut yang bergaya memakai tudung. Yang ramai memakai nya ada lah kerana rupa nya yang kurang menarik atau sederhana. Sebabnya dah lah muka tak ada rupa, buka pulak aurat.

TPM mempunyai badan yang kurus tidak perlu berjubah untuk menutup badan yang gemuk dan pendek. Gaya TPM sedap mata di pandang.

Nak bayangkan isteri PM pakai skirt bagi lah nenek sendiri pakai skirt.
Gurau je. HAHAHA.

Itu sebab yang pakai tudung yang dah tua dan yang rambutnya beruban, gugur pulak tu.


Ada satu cerita. Cerita ini memang benar. Si lelaki sepanjang masa tak pernah tanggal kan ketayap. Dan isterinya pula berhijab. Mereka pulun pembahagian dan kutipan hasil harta pusaka..

Kalau setakat pasal nak tutup aurat .. tak payah lah..

Anonymous said...

Mukriz gagal mendidik anaknya untuk jalani kehidupan islam. Berpkaian seksi.
Sama jugak dgn gagalnya nik aziz mendidik anaknya nik abduh yg tidak percayakan kejadian allah menjadikan nik omar sia sia. Malah menghina airmani nik aziz dan maknya hanyalah air mani sia2.

Layakkah mereka ini menjadi pemimpin parti?

Kami ahli jemaah islam sebenarnya parti berjasa menyeru kpd anda sekelian agar masuk jadi ahli parti kami. Parti kami adalah parti islam. Perjuangan kami syurga balasannya

Anonymous said...

YB Tomboy Azlina , PAS @ Ibnu Hasyim, tak kisah ker. Bukan TUDUNG sahaja tak pakai, GANAS macam lelaki pulak tu...Apa komen Ibnu, adakah mereka dijanjikan syurga sebab umno dan PAS sekarang dah satu geng?

Ibnu hasyim said...

Kes azalina lain sikit, asalkan lawan ph saya sokong. Kalau ada gay tapi sokong pas syurga menanti .

Anonymous said...

Kematian eddie ng yb balakong amat mendukacitakan. Walaupun kita ahli pas tidak lagi bekerjasama dgn dap, tapi marilah kita sama2 mengenang kembali saat saat manis semasa pas dan dap bersatu suatu ketika dulu.

Bnyak jasa mendiang yb ni membantu jentera pas diperingkat balakong. Malahan beliau bnyk mmberi bantuan dahulu semasa pru12/13 dan bamtuan semasa kami ahli pas turut sama menyertai bersih dibawah ambiga dulu.

Yb ni byk memberikan wang ringgit kpd kami.
Semoga rohnya tenang disana. Teringat mendiang karpal singh dahulu amat berjasa dan disenangi oleh pas dahulu.

PAS cawangan balakong

Anonymous said...

Sesat akidah nik abduh kalau mcm tu.

Semoga allah bukakan hatinya kembali kpada islam.aminnn

Anonymous said...

xpasti la azalina bon lgbt ke... bkn tuduh... tnya je

Anonymous said...

Yang berpakaian seksi...atau main dengan anjing atau sebagainya itu adalah cucu TM.Apa kena mengena dengan dia. Kalau nak tegur...tegurlah mak ayah dorang...bukan atoknya yang tak ada kuasa apa2 pun atas cucunya.

Anonymous said...

terima kasih tn.. yg baik tetap dikenang.

Ibnu Hasyim said...

Awas Ibnu Hasyim tiruan..
Tambah lagi
Lihat ini..

[Ibnu hasyim said...
Kes azalina lain sikit, asalkan lawan ph saya sokong. Kalau ada gay tapi sokong pas syurga menanti . July 20, 2018 at 7:46 PM ]
[Ibnu hasyim said...
[Wah,lega baru lepas kongkek,2 round tadi July 20, 2018 at 5:35 AM ]
[Ibnu hasyim said...
Wah,barua2 pas umno mmg suka film porno,tentu lebai2 pas ada byk koleksi film porno utk tontonan sesama mereka!.bagi golongan lebai yg suka porno mereka lbih rela tonton bersendirian berbanding betsama rakan kerana bimbang pecah lobang! Sesuai benar dgn mlm jumaat! Mlm mengkongkek bini! Yg dh kawin selamat mengkongkek,yg belom kawin jgn main sabun pula!! July 19, 2018 at 5:40 PM ]
[ Ibnu hasyim said...
Fitnahlah bagus!! Dengan buat fitnah kita boleh tumbangkan kerajaan islam ph!! Ajaran pas??July 18, 2018 at 9:53 PM][Ibnu hasyim said...Sila duduk dan jgn lari, kahkah July 17, 2018 at 12:17 PM]

[Ted manoff said... Blog saya Ibnu Hasyim Ekonomi IH ibnuhasyim Blog yang Saya Ikuti Ekonomi
IH Ibnu Hasyim Moshua Biz Mengenai saya Pekerjaan freelancer Lokasi Malaysia Pengenalan IBNU HASYIM adalah nama samaran bagi Hj Mohd Hashim. Pernah menulis dibeberapa akhbar tempatan. Mantan Pengarang Majalah Al-Ummah dan pernah menghasilkan beberapa buah buku politik, sejarah dan agama. Menjadi ahli bisnes separuh jalan.. July 17, 2018 at 7:23 AM ]
[Ibnu hasyim said... ya, aku mmg bahalol.aku akn terus fitnah kerajaan islam ph. July 17, 2018 at 6:58 AM ]
[Ibnu hasyim said...HAPUSKAN PAS!!! IBNU HASYIM SOKONG PAS DI HAPUSKAN!! PARTI JUMUD SESAT! July 16, 2018 at 4:03 PM ]
[Ibnu hasyim said...Wah,barua2 pas umno nk salahkn cina plk.dulu lebai bersama dap tk pula buka mulut pasal ni.sejak parti lebai gila kalah barua2 terus meroyan.barua2 pas kini bersama umno urk jatuhkan kerajaan islam yg diketuai ph. Pergi mampos sama lobai gila seks.July 11, 2018 at 5:11 PM ]
[ Ibnu hasyim said...Korang sembanglah dulu,aku nk kongkek ni,mlm wajib buat anak.July 12, 2018 at 11:49 PM ]

Kalau begini adakah perlu saya tutup bahagian komen terus. Atau ditapis dulu. Atau ditutup untuk orang-orang tertentu. Saya dah beri peluang lama terus siar tanpa tapis, tapi puak-puak spesis jahat salah guna kebaikan yang diberi, Mereka menikam Islam melalui blog ini. Atau adakah perlu saya buat report polis.

Apa pandangan anda?

Anonymous said...

Ibnu Hasyim aku ingat bab seksi dan foto bogel ni engko dah tak minat,nampknya sampai ke tua bangkapun engko masih berselera.

Anonymous said...

Alhamdullillah. Nik Abduh dapat meneruskan delegasi ayahnya. Puak sekufu kafir akan terus burukkan pas. Puak ph dah melalut lalut. Tulisan ph tak perlu dilayan. Mereka sekarang dah merapu. Isu dah melalut. Sebuk nak betulkan org lain, tp terus peluk2 dgn kapior. Mereka berkawan dengan golongan yg makan khinzir. Bab makan pun dah kufur, apalagi bab iman.

Anonymous said...

Anonymous said...
Ibnu Hasyim aku ingat bab seksi dan foto bogel ni engko dah tak minat,nampknya sampai ke tua bangkapun engko masih berselera.
July 20, 2018 at 9:36 PM

Apa melalut ni. Takde fakta langsung. Fitnah. Teruskan tuan ibnu. Nampaknya mereka makin tertekan bila isu berfakta diketengahkan. Makin bengkak jiwa mereka. Dah tak damai jiwa mereka.

Anonymous said...

Dengar nik aziz mau dia bangun dr kubur lempang anon9:39.

Jangan hina arwah tok guru nik aziz. Semasa hayatnya dia bekerjasama dgn dap kapior.
Ingat kmenangan pas yg byk dibantu oleh pengundi dap sejak 2008.

Kami ahli pas amat kesal dgn kebodohan anon ni. Kapior yg mkn khinzir tu lah tgna pernah bersama2 berjuang siap seleberet besday lagi tau tak.

Syoh syoh.

Anonymous said...

Ted manoff...
#��������������#

Anonymous said...

Sesungguhnya Allah memasukkan orang-orang yang beriman dan mengerjakan amal saleh ke dalam surga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai. Dan orang-orang yang kafir itu bersenang-senang di dunia dan mereka makan seperti makannya binatang-binatang. Dan neraka adalah tempat tinggal mereka.

kalau keturunan jenih tak peduli ajaran islam
hidup harian depa selalunya macam kapirrrrrrr

Anonymous said...

menyebut dap kafir sgt bahaya kerana ada org islam dlm dap. takut nnti yg kata kafir jd kafir.

politik2 juga.. bab kafir2 ni ada amarannya dr Allah.

sebb kita tktau sapa mati briman sapa mati kufur. ada org beriman hebat nmpknya didunia tp matinya kufur.

ada org nmpk jahil sgt didunia pakai tk tutup sempurna tp mungkin akhir hayatnya beriman.

terserah masing2 lah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails