Wednesday, July 18, 2018

Isteri MB T'ganu Dilayan Kasar. Isu Kerosakan Profesionalisme.


Seorang remaja Kristian yang telah di Islamkan oleh pendakwah terkenal, Dr Zakir Naik secara langsung di hadapan kira-kira 45,000 di Padang Astaka, Kemaman. Ramaja bernama Nina Grace disambut oleh isteri kepada Menteri Besar Terengganu, To’ Puan Halina Zakaria di belakang pentas di mana To' Puan Harlina telah mengajar remaja berkenaan cara memakai tudung.



Sikap penjawat awam pejabat pendidikan Kuala Terengganu yang bercakap kasar dan sombong menimbulkan rasa kesal kepada Menteri Besar, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar.


Kejadian berlaku kepada isteri Menteri Besar sendiri apabila dilayan secara tidak profesional atas urusan pertukaran anak. Beliau meluahkan melalui hsntaran Facebook 16 Julai lalu.
Terkilan Dengan Sikap Kurang Budi Bahasa
Pagi tadi kira kira jam 11.30 pagi, isteri saya ke Pejabat Pendidikan Kuala Terengganu di kawasan Wisma Persekutuan atas urusan pertukaran sekolah anakanda ke sebuah sekolah menengah di Kuala Terengganu.
Saya merasa sangat terkilan dengan sikap kurang budi bahasa dan profesionalisme seorang pegawai di kaunter untuk urusan sekolah menengah, bila bercakap kasar dan sombong.
Kalau beginilah sikap setengah pegawai berurusan dengan rakyat, tentulah ianya adalah sangat memalukan.
Sudah tentu saya akan memaklumkan pada Menteri Pendidikan bila bertemu nanti – iaitu sebahagian isu kerosakan profesionalisme.

14 comments:

Anonymous said...

Elok lah repot kpd menteri...tapi kalo.komplen kpd pengarah pendidikan negeri pon sudah memadai untuk tinfakan disiplin....
Kena siasat dulu siapa yg mulakan...kadang2 bini orang besar pon bersikap sombong kpd kakitangan awam...

Anonymous said...

Inilah balasan allah terhadap dirinya yg suaminya yg menipu rakyat dgn mengatakan pas akan mendirikan negara isle tapi berlandaskan anutan sistem undi ciptaan yahudi

Anonymous said...

Mesti perempuan ni sombong angkuh bckap dgn staff nii. Akibat bnyak bercampur antara bini pas dan umno maka tingkah laku rosmah akan jd ikutan

Kejora Bapuk Bodo said...

Parlimen jelaskan sajian mewah 'daging RM2,000'

18 Jul 2018, 4:50 petang (Dikemaskini 18 Jul 2018, 5:06 petang)

A A
Dakwaan sajian mewah ketika majlis perasmian Dewan Rakyat hanyalah salah faham, malah nilai hidangan berasaskan daging itu juga tidak mencecah harga RM2,000 sekilogram seperti yang tular di media sosial.

Setiausaha Bahagian Komunikasi Korporat Parlimen, Tengku Nasaruddin Tengku Mohamed menjelaskan hal itu dalam kenyataan kepada mStar Online.

Hidangan tersebut sebenarnya tidak ditempah pengurusan Parlimen, maklum Setiausaha Bahagian Komunikasi Korporat Parlimen, Tengku Nasaruddin Tengku Mohamed dalam kenyataan kepada mStar Online.

Menurut beliau, hidangan itu merupakan menu tambahan yang disediakan pihak penyaji makanan bagi meraikan pelantikan Yang di-Pertua Dewan Rakyat yang baharu, Datuk Mohamad Ariff Md Yusof.

"Untuk makluman, Parlimen tidak pernah berbelanja mewah bagi tujuan tersebut. Perbelanjaan adalah mengikut tatacara kewangan yang telah ditetapkan.

"Sebagai maklumat tambahan, kadar kelayakan bagi majlis tersebut adalah RM120 untuk seorang tetamu.

"Namun Parlimen hanya meluluskan kadar RM50 untuk seorang bagi tujuan tersebut yang mana jumlah keseluruhan RM400 untuk kos hidangan meja utama seramai lapan tetamu," katanya, petik mStar Online.

Bukan sajian untuk semua jemputan

Tengku Nasaruddin dipetik berkata menu tersebut juga hanya disediakan di meja makan utama untuk lapan tetamu dan bukan disajikan kepada semua jemputan.

"Adalah menjadi keutamaan dan amalan pentadbiran Parlimen untuk memastikan bahawa tatacara perolehan sentiasa dipatuhi sepenuhnya tanpa kompromi dalam semua perolehan yang dilaksanakan," katanya yang kesal dengan penyebaran isu sajian mewah itu kerana maklumat yang disampaikan tidak tepat.

Anonymous said...

Ibnu Hashim, kau penyebar FITNAH terunggul!!!!!!!! TAHNIAH!

Anonymous said...

Kesian IBU kamu bergadai nyawa melahirkan, menyusukan, memelihara dan membesarkan kamu.....

Anonymous said...

Kalau benar berlaku...amatlah menyedihkan.Takira apa pun pegawai tersebut sudah menyalahi etika kerjanya sendiri. Tak kira isteri mb ke atau isteri pak jusuh seorang nelayan atau pun isteri si mamat buruh kontrak ...perlu dilayan secara profesional dan penuh tanggungjawab. Kalau saya ketua ppd di situ..pegawai tersebut akan dihantar semula mengajar di sekolah. Biar dia didisiplinkan semula. Kalau bukan guru...perlu ditukarkan ke jabatan lain atau tak boleh jaga kaunter urusan. Biar dia buat surat atau susun fail aje... Pelanggan selalu betul. Simpulan ada uraiannya... tak perlu nk kurang ajar...atau biadap pada sesiapa pun...

Anonymous said...

pegawai tu dgn muka masam memanggil isteri mb tu dgn gelaran....jebooon munafik haraki... butir2 taik... babi dlm bukit...tolol..liberalll.. lgbt.. evangelis... mati dikuburan cina... anwarinas...erdogan... putin(sebutan nganu utk puting).. trump... baruaaa... harbii... anti islam... halal darah kamu.

klu kita pun marah digelar gitu. sungguh tidak patut. walhal anak mb nk tukar sekolah je bkn nk tukar akidah.

sungguh kurang sofan org tu. walaun betuul lah.

Anonymous said...

Anak sape ni yg suka tulis perkataan maki hamun. Pasti emak bapaknya ajar dio dari kecil atau panggil dio babi,anjing dll...sehingga dah sebati hingga umur meningkat tua.

Anonymous said...

Sama lah juga dgn anak nik aziz yg cerca dan hina airmani bapaknya sendiri atas kelahiran nik omar. Anak yg kurang diberi pendidikan islam..mnjadikan nik abduh kurg ajar.

Anonymous said...

Bila kena layanan buruk, terus di hebohkan

Tapi bila dapat layanan baik, terima kasih ke. .. alasan, memang dah kerja dia..

Berani cakap lah.. dia akan ingat nama dan rupa penjawat awam tersebut tapi sama sekali tak akan ingat penjawat awam yang telah memberi perkhidmatan yang mesra.

10 x buat baik, sama dengan 1 x buat jahat.

bunbinban said...

Kahkahkah..WIN!..

bunbinban said...

Sape la gamoknya yg mempopularkan perkataan jebon, barua, nate bewok...sehinggakan para walaun masih terkebil-kebil nak jawab sedangkan lebai2 dah berbuih mulut menyebutnya...jenis walaun butir taik...kahkahkah...

Anonymous said...

Teguran perkhidmatan pada gov servant pun bermatian nak dibela. Nmpknya penyakit penyokong ph ni lebih teruk drpd penyokong umno. Umno yg totok tahap dewa dulu pun tak cenggini rupa bentuknya. Jadi benarlah seperti yg dikatakan rafizi ttg masalah penyokong ph ni. Semakin lama nmpk semakin murah value mereka. Jgnlah sampai nampak tuli sangat...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails