Tuesday, July 17, 2018

LGBT, Sepatutnya Cegah Sebelum Parah, Tapi Tiada Tindakan Tegas PH.

Hasil carian imej untuk LGBT : Cegah sebelum parah


HAGAT berkenaan LGBT sejak mutakhir ini apabila ia golongan yang terlibat semakin berani menzahirkan kelakuan ini. Ia seolah-olah mendapat nafas baru apabila tanpa segan silu kelakuan keji di sisi Islam ini dilihat semakin berleluasa di media sosial. Yang lebih menyedihkan lagi, seakan tiada tindakan tegas dari pihak berkuasa yang selayaknya dalam menangani isu ini dengan lebih berkesan dan pencegahan yang efisien.

Walhal LGBT ini merupakan jelas perkara yang terlarang di dalam Islam malah disifatkan oleh Allah sebagai perbuatan terkutuk yang keji. Ini sebagaimana berlaku di zaman Nabi Lut A.S yang diutuskan kepada kaumnya yang mengalami konflik gender dan melakukan aktiviti seksual di luar tabi'i apabila melampiaskan nafsu syahwat sesama jenis kalangan mereka.

Firman Allah S.W.T:
وَلُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ أَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَكُمْ بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِنَ الْعَالَمِينَ (٨٠) إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الرِّجَالَ شَهْوَةً مِنْ دُونِ النِّسَاءِ ۚ بَلْ أَنْتُمْ قَوْمٌ مُسْرِفُونَ (٨١)
  • "(Maksudnya) Dan Nabi Lut juga (Kami utuskan). Ingatlah ketika ia berkata kepada kaumnya: "Patutkah kamu melakukan perbuatan yang keji, yang tidak pernah dilakukan oleh seorang pun dari penduduk alam ini sebelum kamu?" (80) Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki untuk memuaskan nafsu syahwat kamu dengan meninggalkan perempuan, bahkan kamu ini adalah kaum yang melampaui batas (81)" [al-A'raf 80 - 81]
Hakikatnya LGBT bukan hanya tidak diterima dari sudut konteks ajaran agama Islam malah ia merupakan sesuatu yang bercanggah dengan naluri kemanusiaan yang semulajadi. Sebab itu, mereka yang terlibat dengan LGBT mengalami konflik identiti dan juga gender atas diri mereka sendiri. 

Ini kerana secara naluri, syahwat yang ada dalam diri manusia adalah berinteraksi antara lelaki dan perempuan. Bukan sesama jenis jantina. Perkara ini adalah jelas malah disebut juga oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO) dan juga pakar-pakar psikologi sama ada kalangan Muslim atau bukan. Inilah sebenarnya fitrah manusia yang diciptakan oleh Allah S.W.T kepada manusia sebagaimana umum ayat al-Quran :

يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذِي خَلَقَكُمْ مِنْ نَفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا كَثِيرًا وَنِسَاءً ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِي تَسَاءَلُونَ بِهِ وَالْأَرْحَامَ ۚ إِنَّ اللَّهَ كَانَ عَلَيْكُمْ رَقِيبًا
  • "(Maksudnya) Wahai sekalian manusia! Bertaqwalah kepada Tuhan kamu yang telah menjadikan kamu (bermula) dari diri yang satu (Adam), dan yang menjadikan daripada (Adam) itu pasangannya (isterinya - Hawa), dan juga yang membiakkan dari keduanya - zuriat keturunan - lelaki dan perempuan yang ramai. Dan bertaqwalah kepada Allah yang kamu selalu meminta dengan menyebut-nyebut namaNya, serta peliharalah hubungan (silaturrahim) kaum kerabat; kerana sesungguhnya Allah sentiasa memerhati (mengawas) kamu.(1)" [an-Nisa' 1]
Jika dilihat dari konteks hukuman dalam Islam, walaupun para ulamak empat mazhab tidak bersepakat akan hukuman ke atas homoseksual ini atau LGBT, sebagaimana jenayah zina, namun terdapat perbahasan di mana hukuman bunuh dikenakan ke atas pelaku yang terlibat dalam aktiviti LGBT tersebut. 

Ia menerusi zahir Hadis yang diriwayatkan oleh Ibn Abbas akan sabda Nabi Muhammad S.A.W menyuruh bunuh mereka yang melakukan aktiviti seperti kaum Lut A.S terdahulu. Jelas, walaupun tidaklah disepakati ulamak sebagaimana jenayah yang terdapat dalam Hudud, namun pandangan ulamak menerusi zahir Hadis tersebut memberi isyarat betapa besarnya dosa dan jijiknya kelakuan tersebut di dalam Islam.
Sabda Nabi Muhammad S.A.W:
مَنْ وَجَدْتُمُوْهُ يَعْمَلُ عَمَلَ قَوْمَ لُوْطٍ فَاقْتُلُوْا الْفَاعِلَ وَ الْمَفْعُوْلَ بِهِ
  • "(Maksudnya) Siapa saja di antara kalian mendapati seseorang yang melakukan perbuatan Kaum Luth maka bunuhlah pelakunya beserta pasangannya.“ (HR Abu Daud)
Sehubungan itu, setiap kalangan yang terlibat dengan budaya LGBT ini wajib kembali kepada fitrah Islam yang telah diciptakan Allah sebagai sebaik-baik kejadian. Suburnya budaya LGBT ini hanya mengundang kemurkaan Allah dan kerosakan di atas muka bumi. Malah akan menyebabkan terganggunya sistem generasi manusia kerana melempiaskan nafsu syahwatnya sesama jenis bukanlah jalan untuk memperolehi zuriat. 

Sebab itu, LGBT bukanlah hak asasi manusia namun ia sebenarnya kecelaruan identiti yang berpunca dari psikologi yang tidak terurus dengan baik. Ia bukanlah hak tetapi satu penyakit bahaya yang tidak diterima sama sekali oleh akal yang waras. Sehubungan itu, kita tidak menerima apa-apa penyakit kerana akan ia mengundang padah ke dalam masyarakat.
Justeru, mereka yang terlibat disarankan mendapatkan kaunseling psikologi dan nasihat agama agar kecelaruan identiti dapat diperbetulkan kembali. Di samping itu, keluarga mereka hendaklah bertegas dengan jantina asal sejak dilahirkan demi kebaikan bersama dan bukannya memberikan sokongan apatah lagi galakan yang akhirnya memburukkan lagi keadaan sehingga masyarakat juga merasai padahnya. 

Bagi pihak berkuasa pula, mestilah bertegas dan menggunakan kuasa yang ada agar dapat membendung gejala ini dari terus dikembang luas dan dipromosi. Tindakan dan hukuman yang tegas merupakan eleman dalam nahi mungkar yang wajib dilaksanakan oleh pemerintah.
Unit Penyelidikan
Lajnah Perkaderan Ulamak Pelapis
Dewan Ulamak PAS Pusat
14 Julai 2018 - HARAKAHDAILY 14/7/2018

22 comments:

ted manoff said...

Unit Penyelidikan
Lajnah Perkaderan Ulamak Pelapis
Dewan Ulamak PAS Pusat
14 Julai 2018 - HARAKAHDAILY 14/7/2018


Kikiki..baik tuan ibnu suruh unit pas tonton porno..kikiki..😂😃😄😅😆

Anonymous said...

Tgk pay for view takpe hahaha

Kejora Bapuk Bodo said...

LGBT bukan isu baru.. baru 2 bulan baru berani tampil?...masa umno berkuasa kenapa Pas tak suruh buat RUU anti LGBT?...masa najib dah dinyahkan ibnu Hasyim baru mau bangkitkan isu LGBT..

LGBT tak bebas di malaysia..ada undang2 mengawal kelakuan keji....jika tiada bukti melanggar undang2 bukan boleh ambik tindakan sesuka hati...

Kisah liwat di pusat tahfiz dibawak ke mahkamah....dipusat tahfiz pon ada gay...bukan diluar pusat tahfiz saja...

Anonymous said...

Tak pe KBB, jgn marah tuan ibnu ni, Dia penghuni GOA, baru keluar pertapaan. nak wak camnerrr

Berapa lama tuan ibnu dipertapaan ye tuan?.........

Anonymous said...

Seks,sodomi dan raba meraba di pusat tahfiz...
Related image

Seorang bekas warden, yang juga ustaz, di sebuah pusat tahfiz dihukum penjara 20 tahun dan enam sebatan selepas didapati bersalah oleh dua mahkamah berasingan di Ampang, hari ini atas pertuduhan melakukan seks luar tabii dan kelucahan melampau terhadap empat pelajar lelaki di pusat tahfiz itu, dua tahun lalu.

Kedua-dua mahkamah mendapati pihak pembelaan gagal menimbulkan keraguan munasabah di akhir kes pembelaan.

Di Mahkamah Sesyen, Hakim Syafeera Mohd Said menjatuhkan hukuman penjara 15 tahun dan enam sebatan terhadap Muhammad Adib Sufyan Azman, 21, atas kesalahan melakukan seks luar tabii terhadap seorang pelajar lelaki berusia 14 tahun.

Tertuduh, yang kini bekerja sebagai pengawal keselamatan, didakwa melakukan perbuatan itu di sebuah pusat tahfiz di Ukay Perdana di Kuala Lumpur, yang kini telah pun ditutup, antara Januari 2014 dan Oktober 2015.

Dia didakwa mengikut Seksyen 377C Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebat, jika sabit kesalahan.

Anonymous said...

1- Elaun Hiburan ------------------RM1500.00
2- Elaun VIP (Istimewa)------------RM1500.00
3- Elaun Pengangkutan--------------RM1500.00
4- Elaun Pemandu-------------------RM1200.00
5- Elaun Telefon------------------- RM900.00
6- Elaun Hotel (max 1 mlm)----------RM350.00
7- Elaun Komputer Pribadi (max )---RM6000.00
-----------
+- RM12000.00
===========
8- Gaji-------------------------RM+-18000.00
===========
Income MP & ADUN +- ------------ RM30000.00 / bulan
===========

Tu yg buat muka tak malu menyembah angkat sumpah depan speaker yg dibantah! kah kah kah....
Ahli parlimen Pas umno tak bermaruah sama mcm sampah. Kharrrrk thuiiiii!

Anonymous said...

Paling hamPAS, MP Pas , betul betul HAMPAS elok buat makanan khinzir, khinzir mati nanti masok syorga tau lobai!!!

Kejora Bapuk Bodo said...

Astaga ustaz pon gay...orang bidang ugama pon tak boleh kawal nafsu...

Pas kena buat pendidikan
1. Kawal nafsu ikut cara
islam..nasharudin tontowi
perlu jigak diberi
kaunseling..
2. Kaunseling kpd pondan2 islam
yg mengubah karaktor ikut
cara islam
3 kaunseling lesbian wanita
islam ikut cara islam
4..Kaunseing kpd biseksual
islam ikut cara islam..

Pas pakar islam dan pejuang islam..

Anonymous said...

Pejuang iselam wang..

Anonymous said...

Ketua pkr? Liwat ke lewat?

Anonymous said...

Tahniah pas. Tak terlibat rasuah, lgbt, salah guna kuasa, lompat parti, sedondong,....
Pan meroyan cari isu? Cari cari tp tiada. Fitnah fitnah fitnah. Tp pan sedondong dgn dap dlm isu liberal, lgbt, ....... pelik pulak bila kononnya Islam tp tubuh satu group dgn dap.

Anonymous said...

Masyukkkkkkk.....tu yg MP islam PH jadi rabon dan buta..telor masuk perut bila citer pasal LGBT...masing2 senyap...

ikan said...

"Tuan-tuan dan puan-puan, sila duduk dan jangan lari," kata baginda sampil menoleh ke arah kiri iaitu kawasan yang menempatkan MP pembangkang.

Anonymous said...

lgbt dn zina khalwat sama je...benda lama yg dh ada undang2. klu lelaki pompuan bukan mahram dlm bilik mncurigakn blh la tngkap khalwat. tp klu lelaki lembut bersama dlm bilik.. nk tuduh khalwat ke?

kecuali mereka ditangkap sedang bergumpal luar tabie. tk timbul soal ph membenarkn lgbt. undang2 tk dipinda pun bg ruang pd lgbt.

pas sj yg dungu tuduh tktentu hala. ini bab undang2 pas tolong ketepi blh tak.

buat dulu 355 tu sampai perkenan raja2. kerajaan dulu dh bg laluan sebagai ruu persendirian. najib yg pas jilat pun tknk ambil ruu355. tp pas masih syg najib.

klu ph pun bg sebagai persendirian pas xblh marah dh. jgn label anti islam. dgn najib bkn main khalifah negara islam.

semua politik utk dunia pas semata2. tkde kerana islam pun. ngaruk je.

Anonymous said...

Sudah2 kejora bodoh, hidup kau semata2 nk mghina org, komen2 jelas kamu penentang agama dan tak suka pd pihak2 yg skrung2 nya mmperjuangkan islam, kalau tak suka lebih bail berdiam diri dari terus manabur fitnah yg mmbinasakan diri sendiri

Anonymous said...

Hujah org bodoh, tak payah sembang mcm org bodoh, kalau skdr nk mnipu budak2 kecil bolehlah, buat penat aja kau dol merapu

Anonymous said...

Tanggungjawab berdakwah dan mngekang lgbt hanya terletak ditangan kerajaan memerintah.

Ahli pas tak terlibat. Kita akan perhatikan je. Tak perlu susah2.
Unit Penyelidikan
Lajnah Perkaderan Ulamak Pelapis
Dewan Ulamak PAS Pusat
14 Julai 2018

Anonymous said...

Haji Hadi

“Saudara-saudara sekalian, percayalah. Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang BN bukan kerana nama BN. Kita menentang dia kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan peraturan kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka, oleh kerana itulah kita berjuang melawan mereka. Percayalah saudara-saudara, perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad dan kerana kita berjuang dengan puak-puak ini, kalau kita mati kerana berlawan ini mati kita adalah mati syahid, mati kita adalah mati Islam. Kita tidak payah masuk Yahudi, kita tidak payah masuk Kristian, kita tidak payah masuk Hindu, kita tidak payah masuk Budha, tetapi kita menjadi kafir dengan mengatakan politik suku agama suku”.


Takbirrrr

bunbinban said...

Lgbt ni dlm gang lebai pun ada. Toksah nak nafilah. Kalau x takan kat tahfiz pun ada kes. Jadi x tunding jari, sama2 kita bimbing mereka yg celaru identiti ni ke jalan yg benar. Selebehnya kita berserah kepada yg maha Esa. Semlm hadi awang x bmpk pun duduk bgan najib...takut terpalit skali ke...kahkahkah...x baik la cam tu. Tapi kalau sape ada gambo hadi ngan najib berborak smlm kat dewan, sila upload gambo dan aku tarik blk kata2.....jgn plak ppv yr, aku xde duit....kahkahkah..

Anonymous said...

Ularmak dan ostad ternakan pakatan liberal-kafir harbi hanya layak menjadi pasu bunga sahaja kerana mereka berdiam diri seperti syaitan bisu membiarkan pemimpin munafik dan pemimpin kafir harbi bebas menghina agama Islam dan umat Islam kerana mereka lebih memetingkan dedak cap roket dari agama Islam dan umat Islam.

Maka kita tidak merasa hairan melihat barua-barua ternakan pakatan bebas mencipta dan menyebarkan fitnah terhadap agama Islam, ulama Islam, parti Islam PAS dan umat Islam dan pakatan bebas memperjuangkan dan membela atheis, LGBTQ, sekularisme, liberalisme, pluralisme, syiah, qadiani dll kerana ularmak dan ostad pakatan adalah keldai pembawa kitab !

Anonymous said...

pas kaldai yg memikul najib dn dedak...masih sesat mnyamakn pas dgn islam. ulamak pas sj yg betul. tu u all punya hak. bg kami ulamak yg berakhlak mulia.

Anonymous said...

anon 12.40.. tu je hujah kau. tu bkn hujah tu kata2 kecewa pru. hahaha

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails