Friday, July 20, 2018

Menurut Tun, Pengguna Tak Payah Makan Dan Pakai. Apa Punya Cara Fikir..


Hasil carian imej untuk tun mahathirmewah
Kerajaan PH (Pakatan Hancing) Pertahankan  Cukai SST
(Saya Sayang Tun) Yang Di Perkenalkan
Kalau Tak Nak Kena Cukai, Jangan Beli Barang

Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad mempertahankan tindakan kerajaan untuk memperkenalkan semula cukai jualan dan perkhidmatan (SST)...

Mahathir menambah, "kadar cukai jualan sebanyak 10% akan di kenakan sekiranya pengguna membuat pembelian kalau tiada pembelian, tidak perlu menjelaskan cukai"...


Berbanding GST, ia cukai nilai tambah... Sama ada beli atau tidak, harga akan meningkat,” katanya kepada media di bangunan Parlimen hari ini... Kerajaan dah umumkan kadar sifar terhadap GST... Sekarang kerajaan nak pastikan parlimen mansuhkan GST...
Menurutnya, kerajaan juga perlu menguji dahulu pelaksanaan SST...
PH Kata 10% Lebih Baik Dari 6%


Semalam, Menteri Kewangan, Lim Guan Eng berkata, di bawah Akta SST yang bakal dilaksanakan pada 1 September depan, cukai jualan di cadangkan adalah 10%... Manakala untuk cukai perkhidmatan pula, dicadangkan sebanyak 6%... Guan Eng berkata, Akta SST itu di jangka di bentangkan di Dewan Rakyat bulan depan sebelum di luluskan dan seterusnya di laksanakan...

Guan Eng juga berkata SST 10% dan cukai perkhidmatan 6% yang di kenakan tak akan membebankan rakyat mcm regim GST mantan kerajaan BN... Kenyataannya, sama ada cukai tu di kenakan di peringkat pengilang atau peringkat mana sekali pun, rakyat sebagai pengguna akhir yg akan menanggungnya... Rakyat mahu setiap sen yang di keluarkan mestilah di menafaatkan semula utk negara dan tak ada ketirisan...
Baca di sini :
SST Buka Ruang Yang Luas Untuk Peniaga Menipu




Rakyat dah tertekan dan bosan dgn dasar2 yg kerajaan PH perkenalkan dan jangan di tambah penderitaan rakyat lagi... Bagaimana caranya meminimakan ketirisan adalah tanggungjawab kerajaan..
(http://theunspinners.blogspot.com)

16 comments:

Anonymous said...

Rakyat biasa je.. Mana ada macam dulu.. marah-marah. Rakyat tak bosan malah geram dan keciwa dengan UMNO dan PAS yang tak mampu berdakwah di Sungai Kandis.

PAS terKANDAS.
Perjuangan PAS terKANDAS.
Dakwah PAS terKANDAS.
Di Sungai KANDiS.

Semasa SST sebelum GST, rakyat tak rasa beban.

Semasa GST, rakyat terbeban.

Balik kepada SST, bukan sistem cukai baru.. boleh terbeban ?

Nak kawal harga, diperkuatkan undang-undang dan jalankan pemeriksaan lebih kerap.

Yang penting dan yang rakyat mahu duit kutipan cukai di guna kan untuk negara dan untuk masa depan rakyat.

Anonymous said...

Gst 0 brg tak turun sst 10% + 6% agak2 hrga brg turun ke naik ke tak berubah. Ringgit makin jatuh hrga kelapa sawit jatuh harga getah naik hrga minyak tak turun. Agak2 apa lagi yg akan turun dan naik. Rakyat dah bising cuma macai saja tak tahu sebab duduk dlm gua tak campur org.

Mohammad Azren said...

Apa lah Tuan Ibnu Hasyim ni, berniat cuba memesongkan pemikiran pembaca dengan fakta tan ulasan yg tidak tepat dan berniat JAHAT.Diharap Tuan tidak dibayar sebagai sumber nafkah untuk memaparkan berita seperti ini. Dikuatiri ianya boleh jatuh haram, sama seperti memakan daging BABI TONYOK. TAUBAT LAH. HEHEHEKIKIKIHAHAHAKAHKAHKAH

Anonymous said...

Semua kesusahan ini takkan terjadi jika negara masih diperintah oleh najib. Kami ahli pas sgt yakin, semasa najib memerintah kehidupan rakyat taklah susah nak cari makan.

Kejujuran dan keihlasan najib membantu rakyat negara mahupun luar. Perhimpunan raksaksa memperjuangkan rakyat rohingya bersama tuan guru hj hadi adslah contoh keikhlasan najib mentadbir.

Kami ahli pas semua umat melayu lebih terjamin dibwh najib

ted manoff said...

Raja petra dijadikn sumber rujukkan..nii lawak antarabangsa..kaki mabuk jadi sumber berita..kahkah..ibnu dh join bn blm..kikiki..😄😄😅😆

Keris berayon said...

ADAKAH DARAH IBNU NI HALAL,SABAN HARI MENFITNAH PH. JGN MELAMPAU SGT

bunbinban said...

Korang jgn marah ibnu. Biasalah dia pembangkang, meroyan la tu. Kahkahkah

Anonymous said...

La!!!! Mahathir cakap mcm tu. Tak nak sst, jangan beli barang. Ok lagi ke, dah mcm Ahmad Maslan. Oooohh!!! Lupa pulak Mahathir ni bekas ahli umno. Mzsih ada lagi pembawakan umno. Saki baki mentaliti liberal umno masih mengalir darah mamak ni.

Anonymous said...

"Keris berayonJuly 20, 2018 at 12:27 PM
ADAKAH DARAH IBNU NI HALAL,SABAN HARI MENFITNAH PH. JGN MELAMPAU SGT"

Jangan lah sensitif sangat. Adakah keris berayon contoh orang yg nak pertahan Islam. Laras bahasa pun lekeh sangat. Tapi kalau ambil contoh makhluq perosak, keris berayon adalah contoh terbaik.

Anonymous said...

Rilek la. Maafkan la blogger ni. Dia rakyat malaysia berasal dari negara indon. Dapat taraf pemastautin tetap.
Dia bebas dlm negara demokrasi.

Unknown said...

Hihihi mohon ampon. Tak tahan daulat ke.

Anonymous said...

tun kt klu tk beli barang tk perlu la bayar cukai.. dia tk kata klu tknk bayar jgn beli. lain tu. tp walaun susah nk fhm sbb iq tun sgt tinggi... iq walaun lbh bawah dr hj hadi 4 saksi.

marilah kita gelakkn saja tulisan ibnu ni. kesian pun ada susah payah tunjuk kecewa pas kalah. takut entah bila2 kena kencing manis sbb geram xsudah.

oklah ibnu teruskn la cita artis seksi.. bab ekonomi ni susah walaun nk faham. maka hendaklah kamu sekelian berpuashati dgn apa yg ada.

Anonymous said...

Ahmad Maslan dulu mentee mahatir. Mahathir mentor. Jadi apa nak hairan. Pusing kut mana pun tang tu jugak.

Anonymous said...

Takpe tuan ibnu. Ted manoff memang tak paham punya, sebab berkasih sayang dengan dap. Dia pikir semua org mcm dia dan dia hendak org paham mcm dia. Dia berkasih sayang dengan kuffar yg tentunya jauh dengan Allah. Dia melihat dari sudut kuffar kerana ada magnet yg menarik utk ikut kuffar atau sudut gelap kerana kasih sayang tersebut.

Sudut Islam, babi adalah najis berat, kuffar bawak najis itu masuk perut. Ted manoff berkasih sayang dengan dap kafir maka itu gelap jiwanya. Gelap jiwa,susahlah nak lihat kebaikkan. Hasilnya itulah ted manoff.

Anonymous said...

Ibnu Hasyim berapa karung engko makan tahi Najib dan Rosmah sehingga otak menjadi bodoh dan dungu.

Anonymous said...

Harapan rakyat telah mula retak dan akan hancur berkecai tinggal harapan sj. Selama ini rakyat mengharapkan Ph menyelamatkan rakyat dari kezaliman Bn ttpi sebaliknya harapkan pagar pagar pula yg makan padi. Lagi teruk rakyat dizalimi oleh kerajan ph yg kuat menipu rakyat. Sekarang rakyat telah terpedaya dgn tipu daya Ph. Ingatkan ph akan meringankan beban rakyat rupa2nya ph lebih teruk dan buruk pemerintahan mereka dari Bn.rakyat sangat menyesal kerana mengundi Ph.
Mereka bukan nak menolong rakyat sebenarnya mereka hanya hendak berkuasa saja untuk kepentingan politik dan membalas dendam semata2. Lepas ni harga barang akan meningkat lebih mahai dari zaman pemerintahan najib bn. Pas dah menasihatkan rakyat jangan mengundi Ph tapi rakyat lebih percaya pada pemimpin dan penyokong Ph. Akhirnya sekarang rakyat baru akur apa yg diterangkan oleh pas dulu memang betul. Ph tak boleh dipercayai untuk membantu rakyat. Itulah nasihat cendikiawan islam tak nak ikut kononya lobai tak tahu apa. Sebenarnya para ulama bercakap berdasarkan alquran dan hadis sebagai panduan mereka. Akibatnya rakyat akan terus menderita hingga lima tahun lagi.. fikir2kanlan semoga lain kali jangan bantah saranan2 para ulama. Jangan lagi terikut dan terpedaya dgn selogan2 dan pembohongan Ph kerana mereka golongan sekular yg liberal tidak berminat dengan pengajaran dan iktibar dari alquran. Sebiji perangai macam yahudi yg dilaknati Allah swt.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails