Tuesday, July 17, 2018

Siti Nurhaliza Sekat Si Biadap Di Media Sosial. Di Blog I/Hasyim Pun Ada..



HALAMAN HIBURAN

KUALA LUMPUR: Penyanyi tersohor, Datuk Seri Siti Nurhaliza mengambil pendekatan menyekat pengikut yang bertindak biadap melemparkan pelbagai komen negatif di laman sosial, Instagram (IG).
Menurut Siti, 39, tindakan itu dibuat bagi menjaga keharmonian dan tidak mahu emosinya terbawa-bawa dengan aura negatif pengikut terbabit.
"Kalau komen yang ditinggalkan itu negatif, tetapi membina, saya boleh terima. Selalunya, mereka yang melontarkan komen sebegitu sengaja melakukannya untuk memancing emosi saya.
"Daripada terikut-ikut dengan permainan mereka, lebih baik saya sekat awal-awal. IG saya ibarat rumah dan saya perlu jaga keharmoniannya," katanya kepada BH Online.

Siti berkata demikian sebagai mengulas komen negatif yang diterimanya apabila memuat naik rakaman video anaknya, Siti Aafiyah di spa bayi, baru-baru ini.
Rata-rata netizen menganggap tindakan penyanyi Comel Pipi Merah itu sebagai tidak sesuai dan membahayakan anaknya yang berusia empat bulan itu.
Dalam perkembangan berkaitan, Siti yang ditemui pada majlis pelancaran Simplysiti Gold Edition di Menara KL, di sini, hari ini turut membataskan perkongsian wajah anaknya di laman sosial atas nasihat suami.
"Kata suami, kalau terlalu kerap muat naik, pasti akan ada yang mengata. Biasalah manusia, tidak semua perkara dilihat dari sudut positif.
"Muat naik benda yang baik sekalipun, pasti akan ada yang mengata. Jadi, Siti ikut saranan suami kerana itu yang terbaik," katanya.

Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Pengikut yang bertindak biadap melemparkan pelbagai komen negatif di laman sosial, Instagram (IG) bukan berlaku kepada Siti saja, juga berlaku di blog ini. 
  • Blog ini diserang dengan kata-kata lucah yang ekstrem, agak malu nak sebut di sini, tapi boleh diteliti semula di ruangan komen blog ini..
  • Kebanyakan isi serangan penyerang tersebut bertaraf sampah tidak ilmiah, memancing emosi, keanak-anakan, dan melihat dari sudut kelompok sempit mereka sahaja.
  • Sasaran serangan mereka adalah kumpulan Islam, parti Islam (PAS), kegiatan Islam seperti JAKIM, sekolah tahfiz, sistem kekeluargaan Islam, ekonomi dan segala yang berbau Islam.
  • Dipercayai mereka adalah puak-puak muda dari parti pemerintah (PH) sekarang yang dilatih khusus untuk menguasai media sosial.
  • Kadang-kadang mereka mengugut penulis atau tuan punya blog akan report polis, polis sedang mencari dan lain-lain.
  • Dipercayai juga kumpulan ini terpecah dua. Satu, kumpulan yang mirip ke arah Islam, mereka mengketengahkan pemimpin-pemimpin Islam PKR dan Amanah.
  • Kumpulan yang satu lagi, agak anti Islam, banyak membela pemimpin Parti Bersatu, DAP, ajaran sesat Liberal, LGBT, Kumpulan Harimau Tamil, sosialis, mirip komunis dan yang sejenis dengannya lagi. Puak-puak anti Islam inilah yang mendominasi kebanyakan komen di blog ini.
  • Pihak PH dikatakan berjaya merekrut kumpulan fanatik atau taksub yang seakan-akan 'mabuk histeria' mempertahankan pendirian atau 'aqidah ciptaan' mereka, dengan apa cara sekali pun.
  • Pemberontakan jiwa mereka ini mula terserlah dalam keluarga mereka, masyarakat, dan negara, yang boleh dilihat melalui tulisan dan ucapan mereka atau pemimpin mereka.
Begitulah kira-kira, Sekian.

Gambar atas, Peta Tamil Eelam menunjukkan Malaysia adalah salah satu negara yang termasuk dalam tanah tuntutan mereka atas nama The Greater Tamil State.
Bawah, Ibnu Hasyim di Masjid Melayu, Colombo, Sri Lanka.




Sila lihat Ibnu Hasyim:

47 comments:

ted manoff said...

Maaf tuan ibnu..tuan ibnu sendiri yg pancing kami utk buat komen..setiap hari tuan petik berita tentang keburukkan ph..dan bila kami komen dianggap melampau pula..sehinggakan tuan ibnu kentot pun slh ph..ya mmg ada komen keterlaluan tapi tuan sendiri yg pancing emosi kami utk buat kritikan...jgn marah tuan ibnu..geram xpe..utk tuan ibnu πŸ”€πŸŒ·πŸŒ·πŸŒΏπŸŒΉπŸŒΉπŸŒΉπŸŒ·πŸŒΏπŸŒΎπŸŒ΅πŸŒΊπŸŒ»πŸ¦‚

Siti nurhaliza said...

Hai abg ibnu,,nk dengar ct nyanyi tak?

""Betapa kucinta padamu......
Katakanlah kau cinta padaku...
Sematkan dihatimu..sesungguhnya ku mencintaimu....

Anonymous said...

tak nak orang komen...takyah buat open blog
tulis dalam diary je le
sendiri tulis sendiri baca sampai mati
takde sapa komen..takde sapa tau

Mohd Haddy B. Abd Manapu said...

Asalam Tuan Ibnu Hisyim: Ada benar apa yang dituliskan 'ted manoff' tuan sendiri yang pancing orang untuk berbuat begitu lalu tuan salahkan orang lain. Tulislah & sampaikanlah perkara yang benar serta adil, x kemana hidup ini jika terlalu taksub kepada sesuatu pihak hingga menidak kepada yang lain, jangan kerana kebencian membuatkan ketidak adilan, adillah kerana adil itu dekat pada takwa, apa2 pun saya doakan semoga amalan baik kita semua diterima ALLAH.

Anonymous said...

yg berbahasa rendah akhlak kebanyakannya para walaun. tkde sapa nk serang semua yg berkaitan islam. yg selalu diserang ialah parti islam pas sebb mereka tu nama je islam tp dangkal mempilkudakan islam.

kebnyakan komen penyokong ph berilmiah. ibnu sebiji mcm pemimpin pas cuba reka imej kunun diserang golongan anti islam. maka sgt la sayunya pejuang islam asik diserang saja. tp nk berhujah dangkal pula.

kunun2 ibnu ni sgt mmpertahankn islam maka dptla pahala jihad dn klu mati ketika menulis diblognya mungkin short circuit dsb... maka mati syahidlah ibnu.

itu semua persepsi dn perasaan yg ditanam oleh pemimpin pas semata. hngga anggap org lain ahzab. klu ahzab mesti ramai dh mati terbunuh kedua2 pihak.

hidup jgn perasan ibnu... hidup mesti realiti dn intelektualiti. bkn persepsi.

benar.. klu rasa aduh siksanya diserang pengkomen ibnu seperti perang badar rasanya...maka ibnu terusknlah artikel2 berunsur.. seks yg dilarang dlm islam.. byk tu ibnu.

Anonymous said...

berbahasa rendah akhlak kebanyakannya para walaun. tkde sapa nk serang semua yg berkaitan islam. yg selalu diserang ialah parti islam pas sebb mereka tu nama je islam tp dangkal mempilkudakan islam.

kebnyakan komen penyokong ph berilmiah. ibnu sebiji mcm pemimpin pas cuba reka imej kunun diserang golongan anti islam. maka sgt la sayunya pejuang islam asik diserang saja. tp nk berhujah dangkal pula.

kunun2 ibnu ni sgt mmpertahankn islam maka dptla pahala jihad dn klu mati ketika menulis diblognya mungkin short circuit dsb... maka mati syahidlah ibnu.

Ni contoh tulisan yg amat berakhlaq dan ditulis oleh ulamak tersohor.
Setuju tak?

Anonymous said...

Tak kan Ibnu ikut orang yang menjual aurat wanita (suara). Bila pula CT Nurhaliza jadi Mursyidul Am PAS?

Anonymous said...

ha ha ha Ted Manoff dah kena "sepak" dengan Baba apa tak tau pagi tadi....

Kejora Bapuk Bodo said...

Ibnu Hasyim petik berita yg direka ato diputarbelit umtuk memburukkan PH..

Kejora Bapuk Bodo said...

Siti nurhaliza diserang penyokong2 umno kerana sokong tun madey...LHDN pernah serang siti nurhaliza..

Anonymous said...

Parti Ana Sandiwara ! Mailah bersama-sama PAS untuk melihat sandiwara pemimpinnya...

Anonymous said...

Tak boleh main sandiwara lagi...najib dah stop bekalan dedak kpd lobai Pas...tun madey tak pandai bagi dedak.

Anonymous said...

Ibnu Hasyim tegakkan benang basah...kalo orang yg benar2 beriman dan takutkan tuhan akan benci islam dipermainkan dan dipergunakan untuk kepentingan diri...benci dgn lobai yg perkudakan islam...dolak dalih..

Anonymous said...

KUALA LUMPUR 17 Julai - Tun Dr. Mahathir Mohamad kesal kerana ideanya untuk mewujudkan kereta nasional kedua kurang mendapat sambutan.

Perdana Menteri menjelaskan, beliau diberitahu bahawa tiada siapa yang mahu melihat kereta nasional kedua dibangunkan kerana ramai beranggapan kewujudan Proton sudah memadai meskipun dikatakan gagal."

Tau tak pa. Sebab dulu anak didiknya najib bawa bencana. Lepas ni anak didik barunya berpotensi bawa bencana jugak. Sapa la pulak. Guru borek anak didik rintik

Anonymous said...

Masih ramai rakyat Kelantan yang tidor dalam kelaparan, apa pemimpin PAS buat? Buat-buat tak tahu? Tak usah lilit serban sampai tak nampak biji mata, rakyat Kelantan yang kelaparan semakin bertambah...
Tak usah cakap undi PAS masuk syurga sedangkan pemimpin tak pedulikan rakyat....
Nyesal aku undi PAS...

Mengkebang, Kuala Kerai.

Anonymous said...

Mana "ulama-ulama" PAS, tolong komen 5:34

Jangan kata fitnah, kita nak jawapan...

Anonymous said...

mahde kata janji masa pru tak payah penuhi
apa punay sial pulak mamat ni
pi mampuih la mahde

Anonymous said...

Salam tuan..tuan seorang yang berpendidikan..berpengetahuan dan saya percaya akhlak tuan juga jauh lebih baik dari akhlak sebahagian dari pak lebai yang tuan petik dan pertahankan.. Tuan bertindaklah dengan adil nescaya tuan akan mendapat komen yang adil dan membina. Mentokong sediapa yang zalim juga turut mendapat tempiasnya....

Anonymous said...

sokong 6:03

Anonymous said...

masyaallah setuju.. begitu ilmiah dn penuh pengajaran tulisan itu. tk mcm tulisan walaun yg xsudah2 memuja diri sebagai pejuang islam dn mmbesarkn hj hadi satunya ulamak yg sering mimpi nabi saw.

Anonymous said...

klu mahdey sial (akhlak bahasa walaun) maka najib lbh2 sial sbb langgar sumpah utk jg amanah negara.

dn hadi lbh2la lg sial sebb ponteng ruu355 sedangkn tk byr duit diperlukn utk buat 355... hnya perlu kebijaksanaan dn keikhlasan yg dua2 tiada pd hadi dn pas.

kerana itu ibnu dh tegur jgn guna bahasa sial sbb nnti org lain pun blh sialkn pemimpin kamu jg.

rakyat peduli apa kau ada tiket syurga kluaran pas.

Anonymous said...

RUU355 ciptaan manusia BUKAN HUDUD yang kami semua mahu. Kami mahu tegakkan hukum Allah berdasarkan al-quran BUKAN hukum yg kamu buat sendiri....PAS ni MUNAFIK, kata nak tegakkan HUDUD tapi memperjuangkan hukum ciptaan manusia.

Anonymous said...


Siti cuma menyokong Tun Mahathir bukan nya sokong PPBM atau PH. Itu pun apabila Tun Mahathir di lekehkan oleh pemimpin UMNO termasuk Najib, Siti bersuara mempertahankan Tun Mahathir. Siti bukan ahli politik dan blog ke apa ke .. adalah mengenai bidang seni yang di ceburi.

Blog tuan blog politik. Tujuan tuan mempertahankan parti dan Presiden.

Anonymous said...

Tak kan nak jawab... pasal memang tak tau nk jawab...

Kejora Bapuk Bodo said...

PAS mahu projek kereta Dr M dibuat di Kelantan, Terengganu

Nur Hasliza Mohd Salleh
ShareTweetPinMail

Datuk Mohd Khairuddin Aman Razali. (Gambar Fail)

PETALING JAYA: Ahli Parlimen Kuala Nerus, Datuk Mohd Khairuddin Aman Razali menyokong pelan kereta nasional Tun Dr Mahathir Mohamad dan menggesa kerajaan menggerakkan pembinaannya di Kelantan atau Terengganu.

Wakil rakyat PAS itu berkata langkah itu pasti membantu pertumbuhan ekonomi negeri pantai timur Semenanjung yang terkebelakang berbanding negeri pantai barat.


“Ia boleh membuka lebih banyak peluang pekerjaan kepada anak negeri, juga boleh menjadi sebab untuk teknokrat dan profesional dalam kalangan anak negeri Terengganu dan Kelantan kembali menyumbang untuk pertumbuhan negeri,” katanya dalam kenyataan hari ini.

Beliau berkata pembikinan kereta nasional di Kelantan atau Terengganu selaras dengan projek Lebuhraya Pantai Timur 3 (LPT3) dan Laluan Kereta Api Pantai Timur (ECRL).

Terdahulu, Tun Dr Mahathir Mohamad meluahkan rasa kesal idea membuat kereta nasional baru tidak mendapat sambutan

Anonymous said...

Kaupun sama aja sialnya nk tunjuk pandai kononnya, stakat hujah merapu baik kau diam aja, tak payah kau nk tunjuk yg kau sbnrnya bodoh

Anonymous said...

Kenape plak Pas mengada2...buatlah projek sendiri dah nak perintah sangat...kalo tak pandai nak majukan negeri jangan menyibok nak bertanding pru...kalo setakat pandai ugama jadi ostad pon okey...ajar orang ilmu islam..

Anonymous said...

Kalau kau dah pndai sgt, terbitkanlah buku ttg hukum allah yg sbnarnya, kau cakap aja lebih otak kosong, entah2 babipun kau makan

Kejora Bapuk Bodo said...

Takkan tun nak bawak projek ke negeri yg diperintah parti lawan...tentu tun utamakan negeri PH...ape punye bodoh lobai Pas..
Masa tun ajak bersama tumbangkan umno Pas jual mahal...sombong...skarabg terhegeh2 nak bodek tun plak....

Anonymous said...

Bapok kauni tak reti bahasa ke, hujah kau tu hanya monyet aja yg percaya, kau tak malu ke duk merapu srpnjang masa,

Anonymous said...

Kau mnipu aja, entah kelantan kau tak pergi alih kau lapar, sbnr kau yg laprkan, dh dasar pemalas mngharap bak bapak cari duit, lepastu kau sedap2 duk mencaci org lain,

Anonymous said...

Wah hebat blog ni.....bukan hebat blogger menulis secara ilmiah tapi hebat bab komen2......

Anonymous said...

Ibnu Hasyim engko dah tukar hobi ke,hobi lama selalu keluar foto bogel dan seksi dah tak ada ke. he..... he.....he.......

Mohammad Azren said...

Anon 819. Kau lah makan Babi tonyok.Hehehekikikihahahakahkahkah

Mohammad Azren said...

Kalau Tuan Ibnu Blok komen pembaca. Sah ....Tuan Ibnu GOBLOK. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Mereka berkata: "Aduh celakalah kami! Siapakah yang membangkitkan kami dari tempat tidur kami (kubur)?" Inilah yang dijanjikan (Tuhan) Yang Maha Pemurah dan benarlah Rasul-rasul (Nya).

cilakalah sapa yang berjanji tak mau ditepati

amano tak mau hudud melayu pakatan pun tak mau hudud
hnaya pas ynag nak
sobar belum smapai masa dapat kuasa
lawan terus lawan

ted manoff said...

Ya, Pak Ibnu, kenapa tak siar gambar bogelatau 1/2 bogel lagi?

Anonymous said...

bodo sungguh tod monot ni, siti tak bogel bagaimana nak masukkan gambar dia bogel?
bengong berlapis..

Anonymous said...

tak bnayak blog ynag bole guna anonymous
syabas ini blog
tengok berapa ramai lagi puak sasau
nak meracau kat blog ni

hnaya pas yang belum dapat kuasa dipusat
ada melayu pakatan suruh hormat lesbian
mesti cegah bukan galak

Dan (terhadap) para wanita yang mengerjakan perbuatan keji, hendaklah ada empat orang saksi di antara kamu (yang menyaksikannya). Kemudian apabila mereka telah memberi persaksian, maka kurunglah mereka (wanita-wanita itu) dalam rumah sampai mereka menemui ajalnya, atau sampai Allah memberi jalan yang lain kepadanya.

apa punay cilaka mamat tu

Anonymous said...

Memang patut pun barua-barua biaDAP disekat dalam blog ini sebab semua komen mereka mengandungi pelbagai fitnah terhadap parti Islam PAS pimpinan ulama Islam yang sedang berjuang menegakkan agama Islam dan membela hak umat Islam.

Setiap hari barua-barua biaDAP mengulangi fitnah mereka terhadap PAS kerana mereka bimbang Islam akan berkembang di negara ini jika PAS dibiarkan terus wujud dan berkembang di negara ini. Jika ini berlaku, rancangan pemimpin-pemimpin biaDAP akan gagal membentuk negara kristian di negara kita berdasarkan cita-cita mereka 'KL for Jesus', 'Subang for Jesus', 'Johor for Jesus' dll.

Ini membuktikan barua-barua biaDAP dan tuan-tuan kafir harbi mereka amat bencikan perjuangan Islam dan umat Islam. Kita tidak terkejut jika barua-barua ini makan babi panggang !

Anonymous said...

Ahli PAS nak HUDUD, pemimpin PAS buat bodo ajer...
Pemimpin PAS dok kalut RUU355, kanun ciptaan manusia.

PAS dah ubah VISI dari HUDUD kepada RUU355
Ahli PAS pun ubah...dulu PAS sekarang Amanah.
Hanya ahli PAS yang bangang sahaja masih dok jilat kahak Hadi.

Taufek Mustafa said...

Saya setuju...ajak kepada kebenaran dan kebaikan

Taufek Mustafa said...

Sudah sudah la...tu. Minta tolong PAS atau adun serta ahli parlimen PAS buat laporan polis pada Ramasamy TMK Pulau Pinang kalau berani.txda satu pun.

Anonymous said...

Nak hrpkan pas? Lgbt pun dia tak berani tegur.balik2 suruh kerajaan yg brtanggjwb. Apatahlagi berdakwah.yilek.


Cikgu pa yg hantai amoi dlm bilik hotel pun pas takut nak tegur.
Nik abdoh hina air mani nik aziz jadikan abg dia adalah sia2 pun pas tak beran nak tegur akhlak.

Hadi wang yg mengakui syiah tu adalah mazhab dlm islam ..takde sorg pun ahli pas nk tegur sekeh kepala hadi syiah tu.

Yg pemimpin pas tau lari keluar dewan. Lepas tu masuk balik dewan angkat sumpah sbb takut tk dpt elaun.

Anonymous said...

Begitulah komen si jahil tidak ada asas. Astagh firullah!

bunbinban said...

Laaaaa...ibnu perasan dia setaraf siti.kahkahkah....xde maknanya guna siti sebagai perbandingan dgn ko...kahkahkah..siti x melucah tapi ko asyik stim unlimited je kahkahkah

Anonymous said...

Hapuskan islam pas.bubar dan haramkan pas

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails