Thursday, July 19, 2018

Beli Kalungan Bunga (RM70-100) Dapat ‘Kekasih’ (Layan Istimewa)..

Beli Bunga Dapat ‘Kekasih’

KAJANG – Tawar kalungan bunga dengan harga antara RM70 hingga RM100 untuk layanan istimewa penyanyi dan penari yang membuat persembahan di atas pentas.

Itu taktik sebuah restoran yang menawarkan khidmat pelayan pelanggan (GRO) warga asing kepada pengunjung yang bertandang ke premis berkenaan di Jalan Koop Cuepacs 3F Cheras, di sini.
Bagaimanapun, taktik itu terbongkar selepas serbuan dilakukan 143 pegawai dan anggota daripada Jabatan Pencegahan Jenayah dan Keselamatan Komuniti (JPJKK) Ibu Pejabat Polis Kontinjen Selangor dan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang dalam Operasi Cegah Jenayah Bersepadu Khas di restoran berkenaan kira-kira jam 12 tengah malam tadi.
Timbalan Ketua JPJKK Selangor (Perancangan/Strategik) Asisten Komisioner Rahmat Othman berkata, pihak polis mendapat maklumat daripada orang awam yang memaklumkan restoran berkenaan melakukan kegiatan haram.
“Ketika serbuan dilakukan, terdapat kira-kira 20 pelanggan sedang leka menonton persembahan tarian dan nyanyian beberapa wanita warga asing pada pentas utama di dalam restoran berkenaan.
“Hasil pemeriksaan dilakukan, kami menahan 12 wanita warga China dan enam wanita warga Vietnam berusia lingkungan 20 hingga 30-an yang bekerja sebagai GRO di restoran terbabit,” katanya ketika ditemui di lokasi serbuan, di sini, awal pagi tadi.
Rahmat berkata, pemeriksaan lanjut mendapati kesemua wanita GRO berkenaan memasuki negara ini menggunakan pas lawatan sosial.
“Kami turut menahan kira-kira 20 pelanggan restoran berkenaan untuk pemeriksaan lanjut. Restoran itu dipercayai aktif melakukan kegiatan berkenaan sejak lima bulan lalu.
“Walaupun kerap diserbu, namun pemilik restoran terbabit masih berdegil melakukan kegiatan haram berkenaan demi untuk mendapatkan lebih ramai pelanggan terutama lelaki ‘hidung belang’ dengan menawarkan khidmat GRO bagi menghiburkan mereka,” katanya yang mengetuai beberapa serbuan di sekitar daerah ini yang turut disertai Ketua Polis Daerah Kajang Asisten Komisioner Ahmad Dzaffir Mohd Yusoff.
Beliau berkata, dalam operasi bermula jam 10 malam semalam hingga 6 pagi tadi, lebih 20 lokasi membabitkan premis judi, pusat hiburan serta kawasan ‘panas’ yang mempunyai rekod jenayah tinggi diserbu selain melakukan sekatan jalan raya di beberapa laluan lebuh raya di sekitar daerah ini.
“Hasil serbuan itu, seramai 156 individu diperiksa. Daripada jumlah itu, 30 individu ditahan atas pelbagai kesalahan termasuk didapati positif dadah.
“Selain itu, sebanyak 111 kenderaan turut diperiksa dalam sekatan jalan raya dilakukan di sekitar daerah ini dengan 34 saman atas pelbagai kesalahan turut dikeluarkan.
“Kami turut merampas bungkusan dadah jenis syabu dan beberapa peralatan audio, modem perkhidmatan jalur lebar (WiFi) serta kalungan bunga di restoran berkenaan,” katanya. – BH Online
Lihat ini..
Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Pengikut yang bertindak biadap melemparkan pelbagai komen negatif di laman sosial, Instagram (IG) bukan berlaku kepada Siti saja, juga berlaku di blog ini. 
  • Blog ini diserang dengan kata-kata lucah yang ekstrem, agak malu nak sebut di sini, tapi boleh diteliti semula di ruangan komen blog ini..
  • Kebanyakan isi serangan penyerang tersebut bertaraf sampah tidak ilmiah, memancing emosi, keanak-anakan, dan melihat dari sudut kelompok sempit mereka sahaja.
  • Sasaran serangan mereka adalah kumpulan Islam, parti Islam (PAS), kegiatan Islam seperti JAKIM, sekolah tahfiz, sistem kekeluargaan Islam, ekonomi dan segala yang berbau Islam.
  • Dipercayai mereka adalah puak-puak muda dari parti pemerintah (PH) sekarang yang dilatih khusus untuk menguasai media sosial.
  • Kadang-kadang mereka mengugut penulis atau tuan punya blog akan report polis, polis sedang mencari dan lain-lain.
  • Dipercayai juga kumpulan ini terpecah dua. Satu, kumpulan yang mirip ke arah Islam, mereka mengketengahkan pemimpin-pemimpin Islam PKR dan Amanah.
  • Kumpulan yang satu lagi, agak anti Islam, banyak membela pemimpin Parti Bersatu, DAP, ajaran sesat Liberal, LGBT, Kumpulan Harimau Tamil, sosialis, mirip komunis dan yang sejenis dengannya lagi. Puak-puak anti Islam inilah yang mendominasi kebanyakan komen di blog ini.
  • Pihak PH dikatakan berjaya merekrut kumpulan fanatik atau taksub yang seakan-akan 'mabuk histeria' mempertahankan pendirian atau 'aqidah ciptaan' mereka, dengan apa cara sekali pun.
  • Pemberontakan jiwa mereka ini mula terserlah dalam keluarga mereka, masyarakat, dan negara, yang boleh dilihat melalui tulisan dan ucapan mereka atau pemimpin mereka.
Begitulah kira-kira, Sekian. (IH)

3 comments:

ted manoff said...

Wajar dibenteras dgn cpt..

Anonymous said...

You ted manoff bukan Islam?
Pun tak mahu "Beli Kalungan Bunga (RM70-100) Dapat ‘Kekasih’ (Layan Istimewa).." ??
You tak perlu takut 'halal-haram'.. bukanmacam sesetengah puak Islam baka, atau Islam yang otaknya dijajah peradaban kuffar..

ted manoff said...

Wowww..budak sekolah tk puas hati dgn guru lempar bom buatan sendiri dibilik guru dikelantan...kecik2 dh jadi militan..salah siapa..? Adakah salah tuan ibnu..?🚀🚀🛎🎆✨✨🎊

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails