Tuesday, July 17, 2018

Sibuk Projek Mega, Biarkan Petani, Nelayan. Itulah K'jaan PH.



Kerajaan PH Sibuk Kaji Projek Mega Tapi Biarkan Petani Dengan Nelayan Mengah!!!


'KEPRIHATINAN' KERAJAAN PAKATAN HARAPAN PADA GOLONGAN PETANI DAN NELAYAN
Sejak ambil alih penerintahan dari bekas kerajaan Barisan Nasional pada 9hb Mei 2018, kerajaan Pakatan Harapan yg di ketuai Tun Dr. Mahathir berterusan berikan 'hadiah' istimewa pada rakyat...
Keghairahan Dan Kegopohan Kerajaan PH Bawa Padah Pada Ekonomi Negara

Sebab ghairah sangat nak buktikan tuduhan PH ke atas mantan kerajaan BN khususnya Dato' Sri Najib Razak, akhirnya Malaysia di landa malapetaka ekonomi yg menyebabkan mantan Menteri Kewangan dan Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Anwar Ibrahim buat teguran kepada Menteri Kewangan, Lim Guan Eng...
Baca di sini :
Anwar Tegur Lim Guan Eng
Memburukkan keadaan ekonomi negara bila kerajaan PH seolah2 sengaja menimbulkan ketegangan hubungan dengan kuasa ekonomi dunia, China...
Beberapa projek yang dah di tandatangani oleh mantan kerajaan BN, di katakan akan di batalkan, di kaji semula dan akhirnya di serahkan pada pihak lain yang membangkitkan kemarahan kerajaan China kepada Malaysia...
Baca di sini :
Risiko Membatalkan Projek Yang Telah Di Persetujui Dengan China
Juga di sini :
Kerajaan PH Cuba Main Api Dengan Kuasa Ekonomi Dunia, China
Dendam Kerajaan PH Pada BN Dan Najib Menbuatkan Rakyat Terus Menderita
Tak cukup dengan kemusnahan ekonomi yang di buat akibat sikap gelojoh kerajaan PH, dendam pada mantan kerajaan BN terutamanya pada Najib menambahkan penderitaan rakyat marhaen...
Dengan menjajakan cerita yang kononnya hutang sebenar negara ialah RM1.1 trilion berbanding RM686.6 bilion yg mantan kerajaan era BN umumkan, kerajaan PH secara segera berikan 'hadiah istimewa' pada 2 kelompok masyarakat iaitu penjawat awam dan penggiat industri pertanian negara, petani dan nelayan...
Berita 'Gembira' Kepada Penjawat Awam

Dalam kemeriahan nak sambut Hari Raya Aidil Fitri, dalam keseronokan sebahagian besar penjawat awam yg mengundi PH dalam PRU 14 melihat BN tumbang dan dalam mengira2 jumlah bonus yang akan kerajaan baru PH bagi, maka lengkaplah 'keseronokan' mereka saat di berikan notis perberhentian kerja 24 jam oleh kerajaan PH yang baru...
Baca di sini :
Aidil Fitri Paling Sedih Untuk Penjawat Awam Dan Keluarga Mereka
17000 penjawat awam berstatus kontrak di berhentikan serta merta...
Yang masih tak di berhentikan terus berdebar menanti sama ada nama dan jawatan mereka tersenarai atau tak utk dapat 'bonus' Pilihanraya dan Hari Raya...
Alasan kerajaan PH ialah mereka semua lantikan politik mantan kerajaan BN...
Dengar khabar, guru KAFA, anggota SPAD malah imam dgn bilal pun ada yg kena pecat...
Tak tahulah macam mana kerajaan PH kaitkan golongan2 tu dengan aktiviti politik...
Nasib baik tak di tuduh terlibat dalam aktiviti pengganas...
Bila ramai yang bersuara, kerajaan PH cakap kerajaan tak mampu nak bayar gaji sebab hutang negara RM1.1 trilion...🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️
Golongan Dalam Industri Pertanian Pun Jadi Mangsa
Bila industri pertanian mendapat impak negatif dari tindakan2 terburu2 kerajaan PH akibat dendam dan ketidakmatangan mereka menguruskan sesuatu isu dalaman, golongan yang paling terkesan ialah golongan petani dan nelayan...
Petani Dan Peneroka Felda

Antara kesan terus yang di rasai ialah :
》Bonus raya di bayar lewat hanya selepas didesak berkali-kali oleh BN. 
Dan itupun, hanya RM400 iaitu kurang seratus berbanding dengan kerajaan dulu.
》Negara China pengimpot kedua besar minyak kelapa sawit dan getah. 

Kerajaan baru asyik mengenakan negara China dan batalkan projek mereka dalam usaha berbau politik untuk hantam Najib. 
Tak mustahil, negara China yang pada tahun lalu janji kepada kerajaan lama nak naikkan impot sawit dan getah sudah tiba2 buat u-turn dan kurangkan impot dari kita.
》Oleh kerana nak mansuhkan GST, kerajaan baru telah terdesak dan kembalikan cukai ekspot 5% ke atas minyak sawit bermula bulan Mei walaupun cukai ini sudah di hentikan oleh kerajaan BN dulu pada mula tahun. 

Cukai ini turut beri tekanan kepada permintaan dan harga minyak sawit Malaysia. 
Menteri kewangan baru kita macam tidak kisah langsung.
Oleh itu, harga dan jumlah ekspot minyak sawit dan getah telah jatuh 20% sejak PRU14.
Baca di sini :
Cukai Ekspot 5% Punca China Kurangkan Impot Komoditi Malaysia
》Di atas alasan tidak munasabah, minggu lepas semua negara2 Eropah telah memutuskan untuk melarangkan semua impot minyak sawit bagi tujuan bahanapi biodiesel pada tahun 2030. Mereka juga memutuskan akan mengurangkan impot minyak sawit bermula tahun ini sehingga tahun 2030.
Baca di sini :
Eropah Hentikan Impot Sawit Bagi Tujuan Bahanapi Bio Diesel Pada 2030
Kerajaan PH langsung tidak bersuara dan membantah langkah kejam gabungan negara2 Eropah ini macam tidak hiraukan nasib beratus ribu orang yang terlibat dalam industri pertanian utama kita.

Nasib Golongan Nelayan 

Kalau penjawat awam di kejutkan dengan notis 24 jam perberhentian kerja, golongan petani terutamanya peneroka Felda di kejutkan dengan harga komoditi yang menjunam akibat kekurangan impot secara drastik dari China kerana cukai ekspot 5% yang kerajaan PH kenakan, golongan nelayan juga tak terlepas dari menerima nasib yang sama...
Dengan bermodalkan alasan hutang negara dan kononnya mahu nelayan lebih berdaya saing, Tun M mengumumkan bantuan elaun nelayan sebanyak RM300 yang mereka perolehi dari mantan kerajaan BN, di berhentikan...
Baca di sini:
Kerajaan PH Hentikan Bantuan Elaun Kepada Nelayan 

Apa yang membingungkan, selepas Perdana Menteri mengumumkan pemberhentian bantuan elaun kepada nelayan, Menteri Pertanian dan Industrian Asas Tani, Salahuddin Ayob pula mengatakan pengumuman Perdana Menteri tu bukan bermaksud pada bantuan elaun bulanan pada nelayan...
Menjadi Tanggungjawab Kerajaan Membantu Rakyat Dan Bukannya Menambahkan Beban Rakyat

Siapa pun penjawat awam yang telah di berhentikan, petani dan nelayan, kerajaan sedar mereka ialahrakyat Malaysia yang bernaung di bawah kerajaan Malaysia!!!

Tanggungjawab kerajaan yang di pilih ialah membantu keseluruhan  rakyat Malaysia dan bukannya terbatas kepada penyokong parti kerajaan PH sahaja...

Apakah masa depan dan nasib penjawat awam, pekebun2 kecil, peneroka2, nelayan dan ahli keluarga masing2 akan terus di pinggirkan dan di tindas selepas BN di tumbangkan...
Apakah mereka tidak layak mendapat bantuan yang selama ini di perolehi dari mantan kerajaan BN semata2 kerana mungkin mereka bukan penyokong dan pendokong Pakatan Harapan...

Jika kerajaan PH mampu utk meneruskan projek2 mega yang di katakan telah meningkat berkali ganda dari kos asal yang di isytiharkan oleh mantan kerajaan BN maka tak ada alasan kenapa bantuan dan insentif kepada mereka hendak di berhentikan...

Projek2 mega yang menelan belanja berbilion ringgit hanya membeei munafaat kepada warga kota dan kawasan sekitarnya...

Golongan petani dan nelayan tidak mendapat apa2 munafaat dari projek2 mega tersebut...

Tapi kerajaan PH jangan lupa, wang yang akan di belanjakan utk projek tersebut juga ada sebahagiannya datang dari keringat dan airmata para penjawat awam yang di buang, petani dan nelayan yang di hentikan banyuan dan insentif kepada mereka melalui pelbagai cukai yang di kenakan ke atas mereka...

Adakah adil bila kerajaan PH menggunakan wang mereka untuk menambahkan penderitaan dalam kehidupan seharian mereka!!!
(http://theunspinners.blogspot.com)

32 comments:

Kejora Bapuk Bodo said...

Tak usah klentong dan temberang laa...tiada penjawat awm kontrak yg diberhentikan....17000 yg dihentikan adalah kakitangan lantikan pokitik oleh umno termasuk lokeman adam yg kuat bertempik....kerajaan Pas terengganu jugak sudah buang kakitangan yg dilantik oleh umno...

Keadaan ekonomi malaysia masih kukuh seperti diakui oleh bank dunia...kejatuhan bursa saham hanye bersifat sementara kerana perang dagangan antara anerika dan china...kejatuhan turut dialami bursa saham negara lain...pasaran sham dudah mula meningkat..susut nilai ringgit tidak seteruk zaman najib sehingga 4.40 sedolar...ringgit susut sedikit dari nilai seblm pru...ringgit sudah mula stabil...keadaan telah dimanupulasi oleh umno kununte kejatuhan ekonomi disebabkan oleh pendedahan penyelewengan najib...

Harga minyak kekal 2.20... Ikut formula najib harga sepatutnye 2.50 sekarang..kerajaan mampu bagi subsidi 1.4 billion hingga sekarang...tiada lagi pesta kete beratur setiap rabu mlm di stesen minyak....cai umno dan pas nasih beratur di stesen minyak?..

Anonymous said...

Sibuk dok cari salah dan aib orang....sampai lupa nak tilik peribadi sendiri pak hasyim.

Maaf saya bukan mengata...sekadar Menyampaikan Walau 1 Ayat.

Kejora Bapuk Bodo said...

Bantuan sara hudup kpd nelayan petani dan golongan B40 masih diteruskan ....termasuk penyokong Pas turut mendapat bantuan ...pembohongan ibnu hashim yg menulis golongan tersebut di tindas...

Projek mega najib tak pernah dikritik oleh Pas...tun madey mengkaji semula kos projek2 yg dibiayai oleh hutang dari china kominis seperti ecrl dan hsr...kos hsr akan dikurangkan dgn satu pilihan landasan ktmb digunakan dgn sik taraf...satu idea yg bijak...
Projek2 pelaboran china seperti pelabuhan kuantan dan melaka diteruskan kerana tidak membabitkan hutang dgn cina kominis...kerajaan cina telah nyatakan perhargaan dan sokongan kpd malaysia...tuada ape bahayanye hubungan china dan malaysia seperti yg diputar belit oleh umno...tun nadey telah menetapkan semula definasi pelaboran kerana najib benarkan pelabor cina datang melabor dgn membawa pekerja cina satu kampong yg tidak memberi faedah kpd orang malaysia...

Terbaru kos lrt3 diumumkan dikurangkan kos 47%... Najib sorok harga yg diluluskan oleh najib 32 billion...harga yg diumum hanyalah 10 billion hingga bising macai2 bodoos umno yg tuduh MoF tipu...

Kos projek dinaikkan oleh najib...

Ibnu Hasyim said...

Awas Ibnu Hasyim tiruan..
Tambah lagi
Lihat ini.

[Ibnu hasyim said...
HAPUSKAN PAS!!! IBNU HASYIM SOKONG PAS DI HAPUSKAN!! PARTI JUMUD SESAT!
July 16, 2018 at 4:03 PM ]
[Ibnu hasyim said...Wah,barua2 pas umno nk salahkn cina plk.dulu lebai bersama dap tk pula buka mulut pasal ni.sejak parti lebai gila kalah barua2 terus meroyan.barua2 pas kini bersama umno urk jatuhkan kerajaan islam yg diketuai ph. Pergi mampos sama lobai gila seks.July 11, 2018 at 5:11 PM ]
[ Ibnu hasyim said...Korang sembanglah dulu,aku nk kongkek ni,mlm wajib buat anak.July 12, 2018 at 11:49 PM ]
Kalau begini adakah perlu saya tutup bahagian komen terus. Atau ditapis dulu. Atau ditutup untuk orang-orang tertentu. Saya dah beri peluang lama terus siar tanpa tapis, tapi puak-puak spesis jahat salah guna kebaikan yang diberi, Mereka menikam Islam melalui blog ini. Atau adakah perlu saya buat report polis.

Apa pandangan anda?

Kejora Bapuk Bodo said...

Dia hanye petik buta dari sumber umno kerana turut nak burukkan kerajaan PH...Ibnu hasyim dan Pas buta soal2 ekonomi dan penyelewengan najib...islam setakat mana ibnu hasyim?...

Dulu arwah nik Aziz pesan blogger kalo tulus yg tipu akan di soal di akhirat....blogger Pas disuruh tulis yg betul sahaja dan tanpa niat putarbelit..

Ibnu hasyim said...

ya, aku mmg bahalol.aku akn terus fitnah kerajaan islam ph.

Anonymous said...

Ibnu hasyim...ko jangan tiru perangai hudooh umno..

Anonymous said...

Ada pulak ibnu hashim tiruan. Ini kerja ahli pan yg berkiblatkan dap. Tentunya kena tolak pan, insya Allah fitnah terhadap Islam dan fitnah terhadap pejuang Islam boleh dihentikan.

ted manoff said...

Kikikikiki...

Anonymous said...

Kemenangan ph sebenarnya meresahkan org Islam dan peribumi Islam. Percaturan sedang disusun oleh mereka memecahkan Islam,menutup sekolah tahfiz, menurunkan tathta sultan2, mengiktiraf uec, meremehkan Bahasa melayu sebagai bahasa kebangsaan, perlantikkan org bukan Islam kejawatan penting, mewujudkan negara republik, menukar tanah reserve melayu sebagai free hold. Semua ini dibuat dengan nama malaysia baru.

ted manoff said...

Blog saya
Ibnu Hasyim

Ekonomi IH

ibnuhasyim

Blog yang Saya Ikuti

Ekonomi IH


Ibnu Hasyim

Moshua Biz

Mengenai saya


Pekerjaan freelancer


Lokasi Malaysia


Pengenalan IBNU HASYIM adalah nama samaran bagi Hj Mohd Hashim. Pernah menulis dibeberapa akhbar tempatan. Mantan Pengarang Majalah Al-Ummah dan pernah menghasilkan beberapa buah buku politik, sejarah dan agama. Menjadi ahli bisnes separuh jalan..

bunbinban said...

Friends of BN. kahkahkah...Mesyuarat Pre Council MP BN pun PAS hadir sekali...kahkahkah,...KJ pun x hingin hadir yg PAS bernafsu sgt hadir pehal plak?. kahkahkah...kalau dah mcm tu, elok la gabung cara rasmi. Buat terang2 jgn sorok2. Benda x salah apa nak takut. Bukannya korang diam2 tengok PPV atau diam2 tunjuk anu kat bini org kan kan kan...kahkahkah...PAS dan UMNO dah byk persamaan. Antaranya bertukar-tukar fitnah...kahkahkah..Kalau HAdi Awang x setuju gabung dgn UMNO secara rasmi, pecat je hadi Awang tu. Jgn bagi muka. kahkahkah...Tapi semlm Hadi Awang laju je kuar dewan, harap2 Hadi Awang terus mcm tu, tiap kali bersidang, hadir dgn penuh tanggungjawab. Aku harap perbahasan dlm dewan kali ni berkualiti baik dari pihak kerajaan maupun pembangkang. Serang Menteri2 terutama menteri pertahanan, menteri kesihatan, menteri di JPM, menteri pertanian...kahkahkah...seme tu menteri nyamuk je jgn takut....kahkahkah..gelegak jiwa raga nengok geng barua seme jadi Menteri dan Timbalan menteri...kahkahkah...tapi jgn la plak lebai masuk dewan tiba2 doa laknat kat geng2 barua tu ye...kahkahkah...

Ibnu Hasyim said...


Awas Ibnu Hasyim tiruan..
Tambah lagi
Lihat ini..

[Ted manoff said...
Blog saya Ibnu Hasyim Ekonomi IH ibnuhasyim Blog yang Saya Ikuti Ekonomi IH Ibnu Hasyim
Moshua Biz Mengenai saya Pekerjaan freelancer Lokasi Malaysia Pengenalan IBNU HASYIM adalah nama samaran bagi Hj Mohd Hashim. Pernah menulis dibeberapa akhbar tempatan. Mantan Pengarang Majalah Al-Ummah dan pernah menghasilkan beberapa buah buku politik, sejarah dan agama. Menjadi ahli bisnes separuh jalan.. July 17, 2018 at 7:23 AM ]

[Ibnu hasyim said...
ya, aku mmg bahalol.aku akn terus fitnah kerajaan islam ph.
July 17, 2018 at 6:58 AM ]
[Ibnu hasyim said...HAPUSKAN PAS!!! IBNU HASYIM SOKONG PAS DI HAPUSKAN!! PARTI JUMUD SESAT! July 16, 2018 at 4:03 PM ]
[Ibnu hasyim said...Wah,barua2 pas umno nk salahkn cina plk.dulu lebai bersama dap tk pula buka mulut pasal ni.sejak parti lebai gila kalah barua2 terus meroyan.barua2 pas kini bersama umno urk jatuhkan kerajaan islam yg diketuai ph. Pergi mampos sama lobai gila seks.July 11, 2018 at 5:11 PM ]
[ Ibnu hasyim said...Korang sembanglah dulu,aku nk kongkek ni,mlm wajib buat anak.July 12, 2018 at 11:49 PM ]
Kalau begini adakah perlu saya tutup bahagian komen terus. Atau ditapis dulu. Atau ditutup untuk orang-orang tertentu. Saya dah beri peluang lama terus siar tanpa tapis, tapi puak-puak spesis jahat salah guna kebaikan yang diberi, Mereka menikam Islam melalui blog ini. Atau adakah perlu saya buat report polis.

Apa pandangan anda?

Anonymous said...

Pejuang islam celup...pegi lah palastin berjuang untuk orang islam...pejuang untuk lobai wang..

Kejora Bapuk Bodo said...

Tak nampak pon orang islam resah..semuanye relax jer...yg resah bising2:hanyelah segelintir yg kalah....hilang dedak..

Anonymous said...

Pandangan aku ko meniru perangai hudooh umno...kuat putarbelit...kurang pengetahuan

Anonymous said...

Ibnu Hasyim tertinggal bas..isu entry kali ni telah dibangkitkan dlm blog2 putaralamn umno yg kesedihan kerana kekalahan.....

Kejora Bapuk Bodo said...

Majoriti rakyat melayu paham putarbelit umno dan pas yg kaciwa dikalahkan oleh PH...

Anonymous said...

Dap ade kuasa ape?...tak perlu fitnah dan temberang laa..

Anonymous said...

Dulu arwah nik Aziz dah pesan blogger kalo tulis yg tipu akan di soal di akhirat....blogger Pas disuruh tulis yg betul sahaja dan tanpa niat putarbelit..

Anonymous said...

ibnu hasyim tak melambangkan nama...
statement macam hapa je.......

Kejora Bapuk Bodo said...

Isu negara eropah nak hentikan impot minyak sawit telah bemula dari tahun lepas lagi zaman najib...pengumuman terbaru negara eropah setuju tanggohkan dulu pembergentian impot minyak sawit....ladang felda dan risda dan felcra tak sampai separuh dari jumlah ladang sawit di malaysia...yg besar dan akan terjejas adalah kompeni besar...

Kejora Bapuk Bodo said...

Semasa zaman najib berkuasa Pas tidak pernah kritik penyelewengan najib...pas puashati dengan penjelasan 1 mdb walhal kerajaan yg bayar hutang 1 mdb yg dirompak oleh jemaah najib..pas puashati penerangan felda mengenai pindahmilik tanah hq felda...walhal tanah felda blm dikembalikan kpd felda...

Banyak lagi penyelewengan najib dan BN disenyapkan oleh Pas..dlm parlimen pon pas diam...speaker larang soalan 1 mdb di tanye dlm parlimen pas tak pernah bantah...bila lantik speaker baru pas tunjuk hero kluar dewan...

Pas bukan pembangkang kpd BN..hutabg najib bertimbun2 hingga 1 trillon yg dinafikan oleh umno pas tak ambik kisah pon..pas hanye tahu nak royalti...bila pas tunjuk besar kepala di parlimen dgn menyokong umno kluar dewan royakti mungkin tak diberi kerana carigsli minyak dan gas diluar dari sempadan 3 batu nautika dari pantai..

Najib hutang ratus juta dari cina kominis nak buat projek nega pas tak kisah...walopun hutang najib berisiko aset negara akan jatuh jetangan cina kominis..

Najib jual edra dan tanah pulau indajmh kerana nak bayar hutang 1 mdb Pas tak reti nak komen...

Pas lebih baik jadi NGO berdakwah islam...

Anonymous said...

Khakwat dalm gelap...dah kena check mate pon masih tak ngaku..

ted manoff said...

Betul tuu bro..negara euro anggap malaysia melampau dgn korbankn hutan utk tanam sawit..mereka dakwa byk binatang dn ekosistem hutan musnah kerana industri sawit..sebenarnya mereka takut dgn khasiat yg ada pada mnyk sawit..mereka sekarang promosi mnyak soya utk imbangi sawit malaysia..beberapa tahun lAlu indonesia pun kena dgn euro atas alasan sama..sekarang india,pakistan dn china pengimpot terbesar sWit malaysia..

Anonymous said...

Hentikan lah tiru cara putar belit umno...buat dosa aje...pejuang islam pon tak takut buat dosa....lobai Pas ade ayat yg boleh terlepas dosa?

Kejora Bapuk Bodo said...

Mat salleh tak boleh lari dari beli minyak sawit untuk biodisel.. Kos lebih murah dari minyak diesel...mat salleh masak kurang pakai minyak...mat salleh gertak supaya jual minyak sawit lebih murah...dlm dunia sawit hanye ade di.malaysia dan indon sahaja....di indon pon ladang2 yg besar milik tokey2 malaysia...

Cuma disyorkan minyak sawit di kaji untuk guna minyak injin kereta...

Kejora Bapuk Bodo said...

16, 2018 6:58:00 AM
‘Fail tersembunyi’ LRT3 ialah mini 1MDB, kata Guan Eng

Robin Augustin
ShareTweetPinMail

Lim Guan Eng berkata, LRT3 jatuh dalam kategori fail tersembunyi dan kos sebenar projek itu ialah RM32 bilion, tetapi hanya dinyatakan sebagai RM10 bilion.

KUALA LUMPUR: Menteri Kewangan, Lim Guan Eng melabelkan projek pembinaan fasa ketiga Transit Aliran Ringan (LRT3) sebagai “mini 1MDB” kerana kos sebenar projek 37km yang menghubungkan Klang dan Petaling Jaya itu disembunyikan.

Katanya, selepas mengambil alih jawatan menteri kewangan, beliau menemui 3 isu utama, iaitu pemalsuan akaun, fail tersembunyi dan fail “merah”.

Beliau berkata, LRT3 jatuh dalam kategori fail tersembunyi dan kos sebenar projek itu ialah RM32 bilion, tetapi hanya dinyatakan sebagai RM10 bilion.

Lim berkata, syarikat pengangkutan milik kerajaan, Prasarana Malaysia Bhd tiada pilihan kecuali mengaku kos sebenar projek itu ialah RM32 bilion yang dinyatakan dalam “hitam dan putih”.

“Mereka boleh mempersoalkan kenapa rakan kongsi penyampaian projek (PDP) mengenakan caj begitu tinggi kepada mereka. Persoalan penting ialah kenapa mereka membenarkan sendiri dikenakan bayaran tinggi…mereka ialah pengawal selia.

“Kami tanya mereka kenapa mereka membenarkan harga meningkat dan tidak beritahu harga sebenar.”


Pengkritik Lim mempersoalkan RM32 bilion yang didakwanya ialah kos sebenar projek itu.

Prasarana berjanji akan mematuhi arahan Kementerian Kewangan untuk mengurangkan kos projek LRT3.

Pada 12 Julai lalu, Lim dilaporkan berkata, kerajaan jimat lebih RM15 bilion selepas meluluskan pembatalan reka bentuk stesen besar menyerupai MRT dan mengurangkan jumlah tren daripada 42 set tren 6 gerabak kepada 22 set tren 3 gerabak.

Katanya, keputusan itu dicapai dalam mesyuarat mingguan Kabinet sehari sebelumnya yang menyaksikan kos asal RM31.65 bilion dikurangkan kepada RM16.63 bilion, pengurangan sebanyak 47%.

Anonymous said...

Masa berjanji sebelum pilihanraya macam hanat....hari ni menang esok minyak turun...kepala bana bapak ko...sekarang bagi 1001 alasan....porahhhh

Anonymous said...

bukan ibnu hasyim tiruan tapi ibnu hasyim pejuang islam tiruan... sama dgn pas.

Anonymous said...

Tiruan tak kisah asalkan masih lg perjuangkan islam, lebih baik dr tak berjuang apa2 hnya skdr nk jawatan samata2,islam progresif tak tak tahu jenis yg mcmna

Anonymous said...

AHLI AHLI YB SILA DUDUK DAN JANGAN LARI......

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails