Thursday, July 19, 2018

MP PH Tinggal Dewan, Pening Lalat, Masih Berpikir Pembangkang Lagi?



Tidak Wajar Ahli Parlimen PH Tinggalkan Dewan Ketika Sesi Perbahasan Berlangsung


KUALA LUMPUR – Tindakan kerajaan Pakatan Harapan (PH) meninggalkan Dewan Rakyat pada sesi perbahasan petang semalam adalah sebagai tidak wajar.
Walaupun, ada alasan mengatakan kekosongan banyak kerusi di pihak kerajaan itu disebabkan menghadiri mesyuarat Kabinet, tetapi mesyuarat itu hanya melibatkan menteri sahaja, bukan timbalan Menteri dan ahli-ahli Parlimen.
Ketua Pergerakan Wanita UMNO Malaysia, Datuk Noraini Ahmad berkata, ketika Barisan Nasional (BN) di pihak kerajaan sebelum ini, mereka tidak pernah bertindak meninggalkan dewan sehingga semua kerusi kosong.
“Saya lihat kerajaan (PH) ini belum biasa jadi kerajaan, mereka sudah menjadi pembangkang dan selalu keluar dewan, sebab itulah bila mereka jadi kerajaan pun, mereka terbawa-bawa perangai keluar dewan beramai-ramai.
“Keluar dewan oleh pihak kerajaan ini berlaku di awal sesi persidangan lagi, iaitu ketua Ketua Pembangkang, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi sedang berbahas, sudah ramai Ahli-Ahli Parlimen kerajaan tidak duduk di tempat masing,” katanya.
Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas program “Bicara Hasanah” di Auditarium Bangunan Dato’ Onn, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, hari ini.
Beliau diminta mengulas tindakan sebahagian besar Ahli Parlimen kerajaan keluar dewan menyebabkan kerusi mereka kosong, sedangkan ketika itu pembangkang sedang berbahas ucapan terima kasih dan menyokong titah Yang di-Pertuan Agong Sultan Muhammad V.
Noraini yang juga Ahli Parlimen Parit Sulong berkata, Ahli Parlimen keluar masuk dewan ketika sesi persidangan adalah perkara biasa, tetapi jika keluar dan tidak masuk-masuk, itu dianggap luar biasa.
“Kita tahu Ahli Parlimen boleh keluar masuk, tetapi kalau keluar tidak masuk-masuk itu agak kurang sesuai sikitlah, kerana peran kita sebagai Ahli Parlimen, lebih lagi berjawatan (Menteri dan Timbaan Menteri) selalunya akan duduk mendengar terutamanya apabila perbahasan mengenai titah diraja dan sokong titah dan ucapan Ketua Pembangkang.
“Sebab kita dulu jadi kerajaan, kita ada, kita tunggu pembangkang berhujah sampai habis,” katanya.
Ditanya tindakan itu mungkin disebabkan Mesyuarat Kabinet, ujar beliau, ia hanya (melibatkan) Menteri sahaja, bukan Timbalan Menteri.
“Tapi yang kosong semalam melibatkan kerusi Timbalan Menteri dan Ahli-Ahli Parlimen. Kita faham ada Mesyuarat Kabinet, tapi masa BN jadi kerajaan (dahulu) kita tunda mesyuarat pada hari Jumaat bagi menghormati waktu bersidang di Parlimen,” katanya. – MalaysiaGazette


Lihat ini..
Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Pengikut yang bertindak biadap melemparkan pelbagai komen negatif di laman sosial, Instagram (IG) bukan berlaku kepada Siti saja, juga berlaku di blog ini. 
  • Blog ini diserang dengan kata-kata lucah yang ekstrem, agak malu nak sebut di sini, tapi boleh diteliti semula di ruangan komen blog ini..
  • Kebanyakan isi serangan penyerang tersebut bertaraf sampah tidak ilmiah, memancing emosi, keanak-anakan, dan melihat dari sudut kelompok sempit mereka sahaja.
  • Sasaran serangan mereka adalah kumpulan Islam, parti Islam (PAS), kegiatan Islam seperti JAKIM, sekolah tahfiz, sistem kekeluargaan Islam, ekonomi dan segala yang berbau Islam.
  • Dipercayai mereka adalah puak-puak muda dari parti pemerintah (PH) sekarang yang dilatih khusus untuk menguasai media sosial.
  • Kadang-kadang mereka mengugut penulis atau tuan punya blog akan report polis, polis sedang mencari dan lain-lain.
  • Dipercayai juga kumpulan ini terpecah dua. Satu, kumpulan yang mirip ke arah Islam, mereka mengketengahkan pemimpin-pemimpin Islam PKR dan Amanah.
  • Kumpulan yang satu lagi, agak anti Islam, banyak membela pemimpin Parti Bersatu, DAP, ajaran sesat Liberal, LGBT, Kumpulan Harimau Tamil, sosialis, mirip komunis dan yang sejenis dengannya lagi. Puak-puak anti Islam inilah yang mendominasi kebanyakan komen di blog ini.
  • Pihak PH dikatakan berjaya merekrut kumpulan fanatik atau taksub yang seakan-akan 'mabuk histeria' mempertahankan pendirian atau 'aqidah ciptaan' mereka, dengan apa cara sekali pun.
  • Pemberontakan jiwa mereka ini mula terserlah dalam keluarga mereka, masyarakat, dan negara, yang boleh dilihat melalui tulisan dan ucapan mereka atau pemimpin mereka.
Begitulah kira-kira, Sekian. (IH)

22 comments:

Anonymous said...

YDP Agung dah ckp jgn lari.. dituju pd pembangkang yg lari sbb tkde jawatan pun.

kerajaan bukan lari tp bz membersih najis2 yg ditinggalkn geng lari masa memerintah dulu.

so u all sementara kerajaan bz ni...kamu bangkang la sesama sendiri dulu.

harap hadi hadir masa ramai menteri ph dr amanah sedang bz tu.

Anonymous said...

YDP Agung dah ckp jgn lari.. dituju pd pembangkang yg lari sbb tkde jawatan pun.

kerajaan bukan lari tp bz membersih najis2 yg ditinggalkn geng lari masa memerintah dulu.

so u all sementara kerajaan bz ni...kamu bangkang la sesama sendiri dulu.

harap hadi hadir masa ramai menteri ph dr amanah sedang bz tu.

Anonymous said...

Hihihi. Kuat ponteng kerajaan sekarang. Lingkup le negara kalau kerajaan kaki ponteng. Dah le banyak janji palsu, banyak ponteng pulak.
Tak cukup lagi dengan masalah liberal, lgbt, uec,

Anonymous said...

Kerajaan yang ada ni, tengok rupa pun macam samseng. Tengok muka sabu, sebijik samsengnya. Kit sian dan guan eng sebijik komunisnya. Ada pulak pengganas tamil dalam group. Imamnya sami hindraf. Suka hati depa jer. Macam mana melayu pan boleh tertarik dengan dap. Suntuk mental melayu pan, boleh gaul dengan mental yg sama. Tusebab muah2 dgn dap.

Anonymous said...

Yg penting menteri. Pas ado?

Anonymous said...

Boleh ke pemakan babi dijadikan rakan pejuang. Pelik sungguh.

Anonymous said...

Pas janji nak dirikan negara islam. Tarak pun? Dah nak 70 tahun dah. Habuk pun ilek.

Tgna dan karpal tension je dlm kubur tgk hadi punya perangai.

Anonymous said...

Pengundi PAS disuruh undi parti lambang dacig dalam PRK Sg Kandis.....aik, bila PAS join UMNO?

Anonymous said...

PAS tahu UMNO BN anti Islam, PAS sokong UMNO BN...PAS pun anti Islam jugak ka?

Anonymous said...

Ibnu Hasyim sejak PAS kempunan ke Putarajaya engko dah tukar hobi ke,kalau dulu selalu sangat dengan foto bogel dan certa berbau seks. kah...kah.....kah.......

Anonymous said...

Akaun najib telah didedahkan. Tapi ada berita malang utk para mereka yg menaruh harapan tinggi utk sabitkan pas. Atau dgn kata lainnya pengharap fitnah. Ini antara dialog di parlimen:

Ahmad Fadli Shaari:
"Setujukah Damansara (Pua) jika saya katakan bahawa Pas merupakan parti tak terima dana 1MDB berdasarkan data yang ada," katanya ketika mencelah perbahasan Pua di Dewan Rakyat petang ini.

Tony Pua:
Menjawab persoalan ini, Pua berkata, "Saya tiada maklumat, saya minta menteri jawab," katanya agar soalan itu diajukan kepada Menteri Kewangan, Lim Guan Eng.

Tapi dont worry, yang yang akan terpalit sbg penyebar fitnah ialah pkr dan pan bukan dap. Ironinya kat sini, penyebar fitnah tu orang Islam bukan dap.

Anonymous said...

ada bukti mkn babi? ada 4 saksi?

tp yg suka sebut mcm2 jenis ternakan mergastua seperti babi dlm bukit..butir2 tahi unta.. ramai yg saksi. itulah ulamak dunia sanjungan pemakan dedak.

lg tk sesuai jd rakan perjuangan. rakan kantin parlimen sesuai la.

Anonymous said...

lama dh bro hubungan gelap depa.. cuma malu2 nk ngaku. sekarang dh berisi dekat 2 bulan.. mula muntah2 org dh mula tau.

agaknya ank lelaki je pompuan ek?

Anonymous said...

helo dnt forget 90juta... lum selesai lg.. cepat sgt mcm mat rempit. tu yg semua dilanggarnya

Anonymous said...


Suara video di sah kan suara abduh.

Anonymous said...

Suara scandal mat sabu dan anwar dah sahkan sekali ke?

Anonymous said...

Meroyan puak kafir terus hentam tuan guru haji abdul hadi awang. Takut kepada kebenaran.

Anonymous said...

Seronok puak kafir hentam pas dah mula terketar ketakutan kebenaran dah terlihat.

Anonymous said...

Tuduh pas anti islam pulak puak kafir ni. Takut ke umat islam bersatu. Tun m tuduh semua mufti kafir sekarang macai pulak buat fitnah pas anti islam.

Anonymous said...

Puak kafir meroyan nak cari fitnah baru nak burukkan perjuang islam. Sapa yg sahkan suara nik abdul entah pandai2 aja puak ph. Takut pada kebenaran tulah puak kafir ph.

Anonymous said...

Dulu dgn terlalu yakin kes SRC kompom PAS baham 90 juta dan mana dia ...eeelek. Mana lagi nak kolar. Phua kata dia tidak ada maklumat dan sila tanya menteri.Nampaknya kes 90 juta mcm cerita katun yg mesti dipercaya.

Halim Mahmud said...

Kahkahkah... para Barua mengelupor... kipidap teruskan... Tokong sedang memerhati... kalau perform Tokong tak bagi dedak tapi hadiah special... Babi pangang golek untuk santapan untuk pembontot...kahkahkah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails