Tuesday, July 17, 2018

Isytihar Harta Kepada SPRM, Bukan Terbuka. Apa Guna? -PSM

Apa Guna Menteri Hanya Isytihar Harta Kepada SPRM?

KUALA LUMPUR – Parti Sosialis Malaysia (PSM) mendakwa terganggu dengan sikap kerajaan baharu enggan menunaikan janji berhubung pengisytiharan harta secara terbuka.

Setiausaha Agung PSM, Sivarajan berkata, kerajaan Pakatan Harapan kini memberi pelbagai alasan untuk tidak menunaikan janji yang pernah dibuat kepada rakyat tersebut.
“Kata Menteri Pertahanan, Mohamad Sabu, cadangan Tun Dr. Mahathir Mohamad bahawa menteri hanya perlu mengisytiharkan harta kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) adalah langkah yang tepat.
“Kenyataan daripada bekas tokoh pembangkang dan Presiden Parti Amanah Negara (PAN) ini sangat mengecewakan. Apa guna pengisytiharan harta jika bukan untuk pengetahuan rakyat?,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.
Sivarajan berkata, tiada guna pemimpin kerajaan Pakatan Harapan membuat pengisytiharan harta kepada agensi kerajaan yang mungkin mengenepikan kredibilitinya demi ‘tuan politik’.
Kata beliau, pengisytiharan harta kepada umum itu perlu dilakukan pada setiap tahun supaya rakyat boleh memantau sebarang pengumpulan harta.
“Pakatan Harapan perlu menunaikan janji. PSM desak Pakatan Harapan wakil rakyat mereka segera mengisytiharkan harta kepada rakyat jika benar-benar ikhlas dalam agenda perubahannya,” katanya. – Mynewshub.tv

29 comments:

Anonymous said...

Haji Hadi

“Saudara-saudara sekalian, percayalah. Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang BN bukan kerana nama BN. Kita menentang dia kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan peraturan kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka, oleh kerana itulah kita berjuang melawan mereka. Percayalah saudara-saudara, perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad dan kerana kita berjuang dengan puak-puak ini, kalau kita mati kerana berlawan ini mati kita adalah mati syahid, mati kita adalah mati Islam. Kita tidak payah masuk Yahudi, kita tidak payah masuk Kristian, kita tidak payah masuk Hindu, kita tidak payah masuk Budha, tetapi kita menjadi kafir dengan mengatakan politik suku agama suku”.

Marilah kita ahli pas semua menyeru agar menentang taghut

Anonymous said...

Pak Hasyim.....ops...Ibnu Hasyim, petik jugak kenyataan hindu tu....ish ish tak islamik langsung....he he

Ibnu Hasyim said...

Awas Ibnu Hasyim tiruan..
Tambah lagi
Lihat ini..
[Ibnu hasyim said...Sila duduk dan jgn lari, kahkah July 17, 2018 at 12:17 PM]
[Ted manoff said...
Blog saya Ibnu Hasyim Ekonomi IH ibnuhasyim Blog yang Saya Ikuti Ekonomi IH Ibnu Hasyim
Moshua Biz Mengenai saya Pekerjaan freelancer Lokasi Malaysia Pengenalan IBNU HASYIM adalah nama samaran bagi Hj Mohd Hashim. Pernah menulis dibeberapa akhbar tempatan. Mantan Pengarang Majalah Al-Ummah dan pernah menghasilkan beberapa buah buku politik, sejarah dan agama. Menjadi ahli bisnes separuh jalan.. July 17, 2018 at 7:23 AM ]
[Ibnu hasyim said... ya, aku mmg bahalol.aku akn terus fitnah kerajaan islam ph. July 17, 2018 at 6:58 AM ]
[Ibnu hasyim said...HAPUSKAN PAS!!! IBNU HASYIM SOKONG PAS DI HAPUSKAN!! PARTI JUMUD SESAT! July 16, 2018 at 4:03 PM ]
[Ibnu hasyim said...Wah,barua2 pas umno nk salahkn cina plk.dulu lebai bersama dap tk pula buka mulut pasal ni.sejak parti lebai gila kalah barua2 terus meroyan.barua2 pas kini bersama umno urk jatuhkan kerajaan islam yg diketuai ph. Pergi mampos sama lobai gila seks.July 11, 2018 at 5:11 PM ]
[ Ibnu hasyim said...Korang sembanglah dulu,aku nk kongkek ni,mlm wajib buat anak.July 12, 2018 at 11:49 PM ]
Kalau begini adakah perlu saya tutup bahagian komen terus. Atau ditapis dulu. Atau ditutup untuk orang-orang tertentu. Saya dah beri peluang lama terus siar tanpa tapis, tapi puak-puak spesis jahat salah guna kebaikan yang diberi, Mereka menikam Islam melalui blog ini. Atau adakah perlu saya buat report polis.

Apa pandangan anda?

Anonymous said...

“Dalam sekawah gulai daging yang dimasak penuh dengan daging yang suci dan diletakkan seketul daging babi didalamnya itulah perumpamaan kerjasama UMNO dan MCA”.

[Kenyataan hadi awang ogos 1980].


Hindu takpe. Jangan cina. Spt kata tok guru

Anonymous said...

Ahli Parlimen Pembangkang MENGHINA Yang DiPertuan Agong dgn perbuatan keluar dewan semasa persidangan! Siapa mereka? MP hamPAS dan dUMNO yg konon bela melayu. islam. raja?

Anonymous said...

Ni org yg bodoh duk ulang cerita yg sama, kalau dh rasa diri bodoh sgt, baik kau diam aja

Anonymous said...

Sprm bukan lagi dibawah jabatan perdana menteri...sprm bebas siasat..kalo dah istihar harta kpd sprm tak de masalah lagi kpd sprm siasat bila ade kes..takkan harta nak istiharkan kpd semua orang..

Anonymous said...

Engkau baru hidup harini, kau baru sedar perbuatan kluar dewan dah lama berlaku, hari baru kau nk cakap, bodoh

Anonymous said...

Bila hadi nak batalkan amanat 3 suku?..

Anonymous said...

Sila duduk jangan lari...hihihi..

Anonymous said...

Kiki kenapa tak boleh istiharkan kpd rakyat, rakyat juga berhak tahu, ada juga kes mula2 jd ap tiada harta lps 5 thun dh jd hartawan,itu hak rakyat untk tahu

Kejora Bapuk Bodo said...

Kerjasama tapi tak akan bergabung dengan Umno - Hadi
Anne Muhammad
17 Jul 2018, 1:27 tengahari (Dikemaskini 17 Jul 2018, 1:44 tengahari)


A A
Persoalan berkaitan kerjasama Umno-PAS terus timbul, terutamanya selepas mereka sehati sejiwa keluar Dewan Rakyat semalam kerana tidak puas hati dalam isu pelantikan speaker.

Ditanya sekali lagi soalan itu, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang terus memberikan jawapan lazimnya.

“Kita kerjasama dengan semua dalam perkara yang membawa kebaikan kepada rakyat,” katanya kepada media di lobi parliman selepas perasmian serentak Persidangan Penggal Pertama Parlimen ke-14 oleh Yang di-Pertuan Agong, Sultan Muhammad V.

Hadi bagaimanapun menegaskan kerjasama dimaksudkannya tidaklah sampai ke tahap bergabung dengan Umno.


“Kita tak akan bergabung dengan Umno,” katanya.

Hadi diminta mengulas “kemesraan” kedua-dua parti, terbaru susulan langkah protes terhadap pelantikan Datuk Mohamad Ariff Md Yunos sebagai speaker.

Semalam hampir semua wakil BN dan PAS - kecuali Khairy Jamaluddin Abu Bakar dan Datuk Seri Anifah Aman – keluar dewan.

Anonymous said...

Suka hati dia nk batal ke tak, kalau nk tahu sgt pergi tanya sendiri, duk melalak kat sini kau dpt ke jwpnnya

Anonymous said...

Selama ni tak ade orang cakap pas nak bergabong dgn umno...tanda2 yg ada pas kerjasama dgn umno...lobai nafikan...hari ni mengaku plak...macai tetap nafikam..

Ape jenis lobai pas ni?...lobai konar baring..

Anonymous said...

Sudahlah bapok, kau sibuk2 knp, kau jaga puak2 yg kau sokong, yg kau suka sgt jd pnyebar cerita knp, kauni pondan ke

Anonymous said...

Kalo ko tahu pon ko bukan boleh buat ape...boleh buat bisibg jeer...lobai pas istihar harta kpd ahli pas?..

Harta ko pon kena istihar kpd semua orang ...

Anonymous said...

Tugas Sprm yg siasat bagaimana seseorang jadi hartawan....ko boleh repot sprm....sprm bawah parlimen sekarang...

Kejora Bapuk Bodo said...

Bapuk kepala bapak ko...kikikikik...tak ngaku nak sorok khalwat dlm gelap..

Anonymous said...

Apa salahnya bila org tahu, org mcmni akan ditolak oleh rakyat, tak smstinya sprm aja yg patut tahu, bongok kauni

Anonymous said...

AP dan ADUN Pembangkang pun wajib istihar harta dan bini sekali.

Jangan tak bagi SPRM jalan kan tugas menyiasat..

Anonymous said...

Annuar sindir KJ - ‘Yang wibawa ialah ikut HARAPAN!’

17 Jul 2018, 1:20 tengahari (Dikemaskini 17 Jul 2018, 1:33 tengahari)

A A
Setiausaha Agung Umno, Tan Sri Annuar Musa mendakwa bekas ketua Pemuda parti itu, Khairy Jamaluddin telah hilang kredibilitinya meskipun ahli Parlimen Rembau itu menekankan beliau tetap setia kepada Umno.

Menulis di Twitter, Annuar membidas Khairy yang kononnya mahu mendukung integriti tata cara dewan dengan tidak menyertai wakil rakyat BN dan PAS semalam yang bertindak keluar dewan.

“Pembangkang yang credible (wibawa) adalah - yang bertindak sorang sorang... yang bila ada (mesyuarat) precouncil tak payah hadir... bila ada perbincangan sesama MP tak payah sertai... bila benda salah kerajaan buat kita duduk saja.... bila kawan kawan bangun bercakap kita diam saja...

Anonymous said...

Ooo ade mesyuarat dulu antara mp pas dan umno...Takiyudin ditugaskam lepaskan tembakan...ini baru betul bertolongan dan bekerjasama...prk sungai kandis siapa yg tanding?...

Anonymous said...

Kau rasa bangga ke bapok dok jd pancacai, apa yang kau dapat, kauni mmg dh takde kerja lain, malulah sikit jd belaci

Anonymous said...

Topik tak best la ibnu.......aku tak dak harta nak isytihar........

Keluar Dewan tu mmg dari dulu, diulang cerita agar jgn diulang lagi, sbb pebuatan tu cuma layak utk parlimen katak babi hutan lembu buaya gajah sang kancil ayam itik anjing dan sespesis dengannya.

Setaraf spesis itu kot MP2 hamPASdUMNO di zaman titanium ni?

Anonymous said...

Kita sebagai ahli pas harus menentang cadangan isytihar harta ni. Kekayaan dr khairuddin mmbeli audi, porsche range rover adalah sah.

Ayuh bangun smua ahli pas. Turun ramai2 ke parlimen demo

bunbinban said...

Ok la tu istihar kat sprm. Sprm pun bawah parlimen skang bi. Jgn kecoh2. X lama lagi akan ada yg terpaksa istihar....kahkahkah....tapi, walaun2 dan macai2 sekalian, adalah salah dari segi hukum para lebai yg apabila kamu yg bukan dari golongan kami(lebai2) bergaya dgn kereta dan rumah mewah kerana itu petanda jelas kamu penganut rasuah. Kalau kami para lebai, maka berdosalah kamu bila kamu persoalkan kemampuan kami para lebai bermewah-mewah dlm kehidupan kami...kahkahkah..elaun dah 30 ribu bro, takan lebai x nak angkat sumpah walaupun nmpk mcm bangang je...kahkahkah..duduk, jgn lari....kahkahkah...yg aku risau lebai ni bila suh duduk, pada dia maksudnya duduk terus jadi pasu bunga. Tersengeh sambil berangan nak gi UK. Kahkahkah..menantu gi jerman ukur ketebalan body bmw...kahkahkah...ana tau ana tau....kahkahkah

Anonymous said...

"KUALA LUMPUR 17 Julai - Tun Dr. Mahathir Mohamad kesal kerana ideanya untuk mewujudkan kereta nasional kedua kurang mendapat sambutan.

Perdana Menteri menjelaskan, beliau diberitahu bahawa tiada siapa yang mahu melihat kereta nasional kedua dibangunkan kerana ramai beranggapan kewujudan Proton sudah memadai meskipun dikatakan gagal."

Tau tak pa. Sebab dulu anak didiknya najib bawa bencana. Lepas ni anak didik barunya berpotensi bawa bencana jugak. Sapa la pulak. Guru borek anak didik rintik

Anonymous said...

Haji Hadi

“Saudara-saudara sekalian, percayalah. Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang BN bukan kerana nama BN. Kita menentang dia kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan peraturan kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka, oleh kerana itulah kita berjuang melawan mereka. Percayalah saudara-saudara, perjuangan kita adalah jihad, ucapan kita adalah jihad, derma kita adalah jihad dan kerana kita berjuang dengan puak-puak ini, kalau kita mati kerana berlawan ini mati kita adalah mati syahid, mati kita adalah mati Islam. Kita tidak payah masuk Yahudi, kita tidak payah masuk Kristian, kita tidak payah masuk Hindu, kita tidak payah masuk Budha, tetapi kita menjadi kafir dengan mengatakan politik suku agama suku”.

Marilah kita ahli pas Berdiri teguh dgn amanat paling mulia dlm islam tuan guru

Anonymous said...

harta xpatut siar pd umum demi keselamatan individu dn elak fitnah. tu kerja lhdn dn sprm jika mncurigakn. jika ada kes akn disiasat.. jika byk harta karun dlm rumah baru rampas dn tayang kt media. klu tk nnti dikatakn kerajaan fitnah pmbangang sekarang.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails