Wednesday, July 18, 2018

Guna, 'taktik politik' Alasan Rapati Puak Jahat &Munafiq. -Sofia Al-Wani.

Hasil carian imej untuk bergaul dengan si munafik dan tali barut musuh

Menggauli munafik dan tali barut musuh.


KEJAHILAN berkenaan isi kandungan Al-Quran menyebabkan sebahagian manusia menyalah gunakan terma "taktik politik" atau "diplomasi" sebagai alasan untuk merapati golongan jahat dan munafiq.
Allah S.W.T berfirman;
وَقَدْ نَزَّلَ عَلَيْكُمْ فِي الْكِتابِ أَنْ إِذا سَمِعْتُمْ آياتِ اللَّهِ يُكْفَرُ بِها وَيُسْتَهْزَأُ بِها فَلا تَقْعُدُوا مَعَهُمْ حَتَّى يَخُوضُوا فِي حَدِيثٍ غَيْرِهِ إِنَّكُمْ إِذاً مِثْلُهُمْ

  • “Dan sungguh Allah telah menurunkan kepada kalian di dalam Al-Quran bahawa apabila kalian mendengar ayat-ayat Allah diingkari dan diperolok-olokkan, maka janganlah kalian duduk beserta mereka, sehingga mereka memasuki pembicaraan yang lain. Kerana sesungguhnya (kalau kalian berbuat demikian) tentulah kalian serupa dengan mereka”. (An-Nisa: 140)
Dinyatakan oleh Ibnu Katsir di dalam tafsirnya;
  • “Sesungguhnya jika kalian melakukan hal yang terlarang sesudah larangan sampai kepada kalian, dan kalian rela duduk bersama-sama mereka di tempat yang padanya diingkari ayat-ayat Allah, diperolok-olokkan serta dikecam dengan pedas, lalu kalian menyetujui hal tersebut, bererti sesungguhnya kalian bersekutu dan bersekongkol dengan mereka dalam hal itu”.
'Kerana itulah dinyatakan oleh firman-Nya:
{إِنَّكُمْ إِذًا مِثْلُهُمْ}

  • “tentulah kalian serupa dengan mereka”. (An-Nisa: 140)
Allah melarang kita merapati golongan munafiq dan bergaul rapat bersama mereka. Akan tetapi golongan yang lemah iman tidak berani menolak pelawaan munafiq kerana bimbang dituduh pelbagai tohmahan.
Jelas sekali, kenaifan dan jati diri yang lemah merupakan punca umat Islam sentiasa bersifat apologetik terhadap seteru mereka.
Sesungguhnya tidak akan hina mereka yang berwalikan Allah, tidak akan mulia mereka yang berwalikan musuh Allah.
SOFIA ALWANI
16 Julai 2018 – HARAKAHDAILY 17/7/2018


19 comments:

Kejora Bapuk Bodo said...

Najib telah dibuktikan merompak.. Pas tetap merapati umno...tidak menentang umno...Pas ikut ayat tuhan?...

Sayed Noordin said...

Kan ke kerajaan Perak dan Kedah dibentuk dgn kerjasama ph dgn UMNO?

Anonymous said...

Kesian pak hasyim.....

Anonymous said...

Lobai Pas berbohong..
Nik abuduh nafi terima wang umno tapi peguam lobai Hadi di kondon telah sahkan rakaman odio adalah tulin suara nik abuduh yg mengaku terima wang umno.....nik abuduh dan lobai Hadi ketakutan..

Lobai Hadi hadir mesyuarat dgn puak syiah di Iran ...lobai Hadi kata mewakiki kesatuan ulamak dunia yg telah dipersetujui kesatuan ulamak dunia.. setiausaha kesatuan ulamak dunia nafikan telah memberi kebenaran kpd lobai Hadi mewakili kesatuan ulamak...lobai hadi penipu...

Lobai hadi kata parti Amanah haram ikut fatwa dr Yusof Qadrawi...tiada pengesahan dari ketua ulamak dunia itu..bahkan salehhudin telah telah diterima berjumpa dgn ketua ulamak itu..

Pas terengganu nafikan terima bajet 1.0 juta dari umno...tapi pas takut saman mahfuz yg bagi bukti no akaun bank dan siapa yg yg masukkan wang tersebut ke akaun Pas..

Muktamar Pas 2015 di kuala selangor telah menggunakan chai untuk memilih saf kepimpinan Pas...chai ato senarai mereka yg perlu dipilih ikut kehendak presiden....G18 telah dibuang dari saf kepimpinan PS...Hadi cabar G28 tubuh parti baru kalo tak puashati...

Pas munafik...tu pasal aku tak boleh sokong Pas..

Anonymous said...

"AnonymousJuly 18, 2018 at 6:43 AM
Lobai Pas berbohong..
Nik abuduh nafi terima wang umno tapi peguam lobai Hadi di kondon telah sahkan rakaman odio adalah tulin suara nik abuduh yg mengaku terima wang umno.....nik abuduh dan lobai Hadi ketakutan..

Lobai Hadi hadir mesyuarat dgn puak syiah di Iran ...lobai Hadi kata mewakiki kesatuan ulamak dunia yg telah dipersetujui kesatuan ulamak dunia.. setiausaha kesatuan ulamak dunia nafikan telah memberi kebenaran kpd lobai Hadi mewakili kesatuan ulamak...lobai hadi penipu..."

Nampak sangat bohong mamat ni. Berikan bukti untuk kenyataan ini.

Anonymous said...

Namanya pun kejora bapuk bodo. Senang sangat analoginya. Merapati umno bererti tidak menentang umno. Apa punya standard si jahil ni. Level abu lahab, kaki fitnah tuduh pas mcm2. Kejora ni ikut ayat quran ke? Kalau ikut pasti tiada statement bodo mcm ni.

Mohammad Azren said...

Kalau Tuan mahu mengenal siapa golongan Munafik itu. Cuba lihat Lobai yg berjubah, kopiah tidak lekang si kepala, janggut sejemput, mengaku anak ulamak, tapi BERBOHONG. Takut mahu mengakui mentekedarah duit haram Umno. Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Apabila UMNO bersetuju dengan PH dalam pembentukan kerajaan tidak bermakna ujud kerjasama. PAS dengan UMNO beberapa kaki mengadakan rundingan dan berserta dalam program yang sama.

Jika benar ujud nya kerjasama mengapa UMNO kena kan tindakan ke atas pemimpin tersebut ..

Anonymous said...

Umno tak mau kerjasama dgn pas..pas banyak songeh..perkuda islam...yg sokong PH dah kluar umno..ph tak guna ayat quran untuk seleweng..

Anonymous said...

Ko nak bukti?...kenape lobai hadi dan nik abuduh tak cabar pengesahan peguam lobai hadi..bisu..

Lobai tak tunjukkan ape2 bukti beliau mewakili kesatuan ulamak dunia...ko yg cuba tutup pembohongan lobai hadi dan pas..

Anonymous said...

Sedap nama sofia alwani,pak hasyim..ada gambo x?dia berburit ke berkote?jgn2 eh..

Kejora Bapuk Bodo said...

Tuduh orang munafik ...balik kpd diri sendiri...

Ade vedeo lobai hadi bersyarah Pas nak 5 negeri dan 40 Kerusi parlimen sahaja...yg lain2 bagi kPd umno....esoknye lobai buat penafian...mungkin suara mcm saya rupa serupa saya tapi itu bukan saya...hantu?....lobai munafik..

Pru13 Pas tikam belakang PKR..tanding 3 penjuru di 7 kerusi...lobai Hadi tuduh calon PKR bukit besi jual pil kuda...akibatnye BN yg menang...kerjasama tersembunyi...

MUNAFIK...

Anonymous said...

bila PAS diiktiraf lebih suci dari ISLAM itu sendiri
bila PAS rasa lebih besar dari penciptanya
maka men"syurga neraka"kan orag sewenangnya

Anonymous said...

""AnonymousJuly 18, 2018 at 8:27 AM
Ko nak bukti?...kenape lobai hadi dan nik abuduh tak cabar pengesahan peguam lobai hadi..bisu..

Lobai tak tunjukkan ape2 bukti beliau mewakili kesatuan ulamak dunia...ko yg cuba tutup pembohongan lobai hadi dan pas..""

Buktikan. Jgn tuduh org yg mewakili pertubuhan ulamak dunia. Kamu tu duduk kat lembah mana. Menyalak mcm org sakit mental. Sila uruskan mental kamu di pusat rawatan.

Anonymous said...

Setuju sangat. Munafiq tu kena pada diri sendiri.

Anonymous said...

""AnonymousJuly 18, 2018 at 8:41 AM
bila PAS diiktiraf lebih suci dari ISLAM itu sendiri
bila PAS rasa lebih besar dari penciptanya
maka men"syurga neraka"kan orag sewenangnya""

Hahaha sewel. Bila pas keluarkan statement ni. Kamu ni ngaji ke tidak? Kaki putar alam dengan rekaan semata2. Fitnah mcm ni boleh bawa ke syurga kuuut.

Anonymous said...

""Mohammad AzrenJuly 18, 2018 at 7:46 AM
Kalau Tuan mahu mengenal siapa golongan Munafik itu. Cuba lihat Lobai yg berjubah, kopiah tidak lekang si kepala, janggut sejemput, mengaku anak ulamak, tapi BERBOHONG. Takut mahu mengakui mentekedarah duit haram Umno. Hehehekikikihahahakahkahkah""

Akaun mana ye?

Anonymous said...

Tajuk entry ni oleh sofia mcm haram. Tak menjelaskan secara spesifik.
Kami pas shj boleh menggauli parti lain spt dap tau tak.
Parti lain memang tak boleh kerjasama dgn dapig sbb parti mereka tidak islam. Umno? Bersatu? Pkr pan adakah islam? Tak ...tu psl mrk tak boleh berpakat.

Hanya pas shj yg boleh. Dibwh karpal singh dn nik aziz..dahulu semua rakyt malaysia terasa aman dn tenteram. Kerjasama terbaik abad ini.

Alfatihah utk tuan guru. Semoga tgna dan karpal singh tenang disana bersama.

Anonymous said...

Pas tak kluar statement begitu...tapi perlakuan pemimpi penyokong Pas yg berlebih2 hingga melabelkan menentang Pas munafik adalah menentang islam....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails