Sunday, July 15, 2018

K'jaan PH Pun Lewat Bayar Gaji? Peneroka FELDA Dah Bengang..


Kerajaan didakwa gagal membayar wang saraan hidup atau ‘gaji’ kepada peneroka Felda yang kini lewat memasuki dua minggu. Ahli Majlis Permuafakatan NGO Felda (MPNF), Nasaie Ismail mendakwa peneroka sepatutnya menerima wang tersebut selewat-lewatnya pada tarikh 25 hari bulan pada setiap bulan.

“Pokoknya semua masalah ini dilakukan oleh siapa pun, ia berlaku di bawah pemerintahan baharu. Felda mengalami masalah kewangan yang tenat, hutang berjumlah hampir RM9 bilion dan sudah cukup matang untuk dibayar hutang-hutang tersebut.
“Peneroka pula menerima wang saraan hidup lambat yang tidak pernah berlaku pada zaman pemerintahan lalu. Jika peneroka yang bergantung sepenuhnya hidup kepada wang tersebut, ia sangat menyeksakan untuk perbelanjaan harian mereka,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Nasaie turut menjelaskan aduan mengenai kelewatan pembayaran tersebut telah diajukan kepada Pengarah Besar Felda, Datuk Ab. Ghani Mohd. dan pengarah-pengarah kanan yang lain sebanyak tiga kali. Namun, katanya, tiada jawapan yang tuntas dijelaskan oleh mereka.

“Kami dimaklumkan oleh Setiausaha MPNF bahawa surat dan pemakluman sudah dihantar kepada menteri yang berkaitan Felda untuk bertemu. Namun sudah lebih dua minggu tiada jawapan diberikan.
“Maklumat yang sampai kepada kita, Felda tidak ada wang untuk membayar gaji peneroka sehinggakan terpaksa meminjam lagi dengan pihak-pihak yang lain. Itu khabar yang kita dengar,” katanya.
Rujukan: http://pakdin.my/tag/felda


Untuk pembersihan aqidah ku hadiahkan 2 syarahan ini..
Video: Lebih Baik Pemimpin KAFIR tapi JUJUR...!!!! 
Hati-hati pendakalan Aqidah

Video: Pemimpin Kafir Yang Adil vs Pemimpin Islam Yang Zalim - Ustaz Azhar Idrus
Dari Ibnu Hasyim..

3 comments:

Ibnu Hasyim said...

Awas Ibnu Hasyim tiruan..
Lihat ini..

[Ibnu hasyim said...
Wah,barua2 pas umno nk salahkn cina plk.dulu lebai bersama dap tk pula buka mulut pasal ni.sejak parti lebai gila kalah barua2 terus meroyan.barua2 pas kini bersama umno urk jatuhkan kerajaan islam yg diketuai ph. Pergi mampos sama lobai gila seks.
July 11, 2018 at 5:11 PM ]
[ Ibnu hasyim said...
Korang sembanglah dulu,aku nk kongkek ni,mlm wajib buat anak.
July 12, 2018 at 11:49 PM ]

Kalau begini adakah perlu saya tutup bahagian komen terus. Atau ditapis dulu. Atau ditutup untuk orang-orang tertentu. Saya dah beri peluang lama terus siar tanpa tapis, tapi puak-puak spesis jahat salah guna kebaikan yang diberi, Mereka menikam Islam melalui blog ini. Atau adakah perlu saya buat report polis.

Apa pandangan anda?

Anonymous said...

Matematik aku memang lemah sebab cikgu matematik aku meninggal dunia masa umur dia muda...😭😭😭

Tapi tak lah sampai bodoh tahap gaban matematik aku tuu...😉😉😉

Chow Kon Yeow cakap lepas di kaji semula, kos tu dah di kurangkan dari RM20 billion ke RM10 billion, maknanya pengurangan 50%!!!

Tapiii...

Guan Eng umumkan dulu kos asal keseluruhan RM6.34 billion...

Bila masa pula kos tu boleh naik sampai 400% pada RM20 billion!!!

Kos baru yg kononnya dah di jimatkan sampai 50% ialah RM10 billion...

Kalau dulu kos tu RM6.34 billion dan sekarang dah jadi RM10 billion, apa ker jadah yang di jimatkan!!!

Anonymous said...


Tahniah kepada kera jaan pakatan kerana berjaya menurunkan harga kelapa sawit, getah dll sehinggakan rakyat hidup menderita. Dan semua janji pakatan telah dimungkiri oleh kera jaan pakatan kecuali UEC yang menjadi kepentingan kaun China. Nampaknya rakyat hanya mampu menelan kahak sahaja.

Beban rakyat bertambah kerana rakyat terpaksa memikul biawak pakatan lidah bercabang, peningkatan harga barang keperluan, ekonomi negara negara, rezab kera jaan merosot, pelbaru asing mengeluarkan pelbaruan mereka keluar dari negara ini dll.

Dan kita melihat barua-barua ternakan pakatan tidak memperdulikan kebajikan rakyat kerana barua-barua tersebut lebih mementingkan dedak cap roket untuk mengisi perut dan otak mereka. Bahkan barua-barua ini menyokong penipuan kera jaan pakatan dengan pelbagai alasan bodoh.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails