Monday, July 16, 2018

Tolak Pengiktirafan UEC, 300 NGO Beri Tempoh 7 Hari Untuk Menteri Pendidikan PH.




KUALA LUMPUR – Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik diberi masa tujuh hari untuk mengubah fikiran, pendirian dan sikap beliau supaya tidak mengiktraf Sijil Pendidikan Bersepadu (UEC) jika tidak mahu berhadapan dengan bantahan dan kebangkitan besar-besaran bantahan rakyat.
Amaran itu diberikan Majlis Pembangunan Pendidikan Islam Malaysia (Mappim) bersama Gabungan 300 NGO Gerakan Pembela Ummah (Ummah) setelah mendapat tindak balas positif dari lapisan masyarakat yang membantah cadangan kerajaan untuk mengiktiraf UEC.
Menurut Ketua Eksekutif Mappim, Mohd Zai Mustafa, dalam capaian empat jam di laman Ummah, menyaksikan lebih 20,000 sokongan daripada masyarakat yang meninggalkan komen menuntut Dr Maszlee menolak UEC.
“Kita juga turut menerima sokongan daripada tokoh pendidikan negara, tokoh bahasa, tokoh akademik, tokoh politik veteran, tokoh NGO-NGO, warga pendidikan dan rakyat.
“Mappim dan Gabungan 300 NGO Ummah akan terus menyeru sokongan daripada pelbagai pihak termasuk parti politik dan pimpinan mereka yang mahu bersama dalam gerakan himpunan bantahan rakyat kepada Menteri Pendidikan untuk mengubah pendiriannya mengiktiraf UEC,” katanya dalam satu kenyataan kepada media hari ini.
Jelas Mohd Zai, pihak tidak teragak-agak memberi amaran, sekiranya menteri masih membisu dan berdegil bagi mempertahankan pendiriannya untuk mengiktiraf UEC, mungkin beliau adalah menteri yang pertama dalam kerajaan Pakatan Harapan (PH) yang akan bakal berdepan menghadapi gelombang bantahan kebangkitan daripada rakyat di Kementerian Pendidikan, Putrajaya.
Katanya, Mappim juga telah menerima sokongan lebih daripada 10 peguam pelbagai persatuan untuk meneliti dan mengkaji bagi mengambil tindakan menghalang keputusan itu.
“Untuk menjelaskan pendirian Mappim dan dokongan pelbagai pihak gabungan lebih 300 NGO Ummah, satu sidang media akan diadakan esok jam 11 pagi di Pejabat NGO Muafakat di pusat bandar Taman Melawati.
“Kita menyeru seluruh rakyat Malaysia bersatu pendirian tanpa mengira bangsa, politik dan agama agar menjaga keutuhan sistem pendidikan negara daripada diruntuhkan oleh pihak tertentu yang berkepentingan,” katanya. – MalaysiaGazette

14 comments:

ted manoff said...

Mengapa 7 harii..? Kenapa tidakk 100 harii..?😂😋☺⛑

Ibnu Hasyim said...

Awas Ibnu Hasyim tiruan..
Lihat ini..

[Ibnu hasyim said...
Wah,barua2 pas umno nk salahkn cina plk.dulu lebai bersama dap tk pula buka mulut pasal ni.sejak parti lebai gila kalah barua2 terus meroyan.barua2 pas kini bersama umno urk jatuhkan kerajaan islam yg diketuai ph. Pergi mampos sama lobai gila seks.
July 11, 2018 at 5:11 PM ]
[ Ibnu hasyim said...
Korang sembanglah dulu,aku nk kongkek ni,mlm wajib buat anak.
July 12, 2018 at 11:49 PM ]

Kalau begini adakah perlu saya tutup bahagian komen terus. Atau ditapis dulu. Atau ditutup untuk orang-orang tertentu. Saya dah beri peluang lama terus siar tanpa tapis, tapi puak-puak spesis jahat salah guna kebaikan yang diberi, Mereka menikam Islam melalui blog ini. Atau adakah perlu saya buat report polis.

Apa pandangan anda?

ted manoff said...

Bawa bertenang tuan ibnu..bykkn bersabar..mat sabu kena isa releks jerr..jadii menteri plk tuu..


Pasukan mana pilihan tuan ibnu..perancis 3 croatia 2..

Mari lepak mamakk tuan ibnu..saya belanja..🍵☕🍩🍭🍫

Anonymous said...

Pan kelihatan sudah melampau. Ted patut dihantar balik ke negeri cina.

Anonymous said...

Mengiringi poster itu adalah imej beliau ketika memberikan ucapan dengan kapsyen "Saya bersumpah akan menyerang institusi Islam, khususya Jakim (Jabatan Kemajuan Islam), demi DAP."

Sherlene wakil dap

Anonymous said...

Untuk maklluman tuan admin ibnu n lobai2 sekelian, KERAjaan umno BN negeri melaka telah mengiktiraf UEC dgn mengambil lulusannya sbg penjawat awam negeri itu SEBELUM negeri itu ditawan oleh Kerajaan PAKATAN HARAPAN , mengapa ketika itu TIADA BANTAHAN??? Sebab umno bn yang buat, kan?

Unknown said...

Asalam Tuan: Pada hemah saya tutup sahaja blog tuan nie, x banyak kebaikan yg boleh diambil dari ulasan serta penulisan tuan melainkan menambah lagi persepsi negetif serta menambah kebencian sesama myasarakat. Ambillah iktibar serta pengajaran dari penulis2 politik sebelum PRU14..tapi kalau nk menulis serta memberi ulasan teruskanlah cuma masijat saya yg x seberapa nie...'Berkatalah dengan perkara yg benar & adil, ALLAH akan memelihara amalan kamu'...semoga ALLAH menerima amalan kita semua.

Anonymous said...

Pak Ibnu,
Biarkan anjing menyalak di kri kanan jalan,namun kabilah Islam akan tetap berjalan terus. Allahu akbar!
Allah Maha Besar, lain semua kecil di atas muka bumi ini.

Anonymous said...

Ada atau tidak UEC, ekonomi, cina jugak yang pegang. Sepatut nya NGO-NGO melayu ini memikirkan tentang bagaimana ekonomi dan perniagaan orang cina di jadikan budaya orang melayu.

Semua kedai dan pusat jualan milik cina mampu berbahasa melayu ..


Anonymous said...

Itulah contoh otak DAP telah menjajah otak Melayu kodi yang mengaku Islam. Sanggup jadi antiIslam.

Anonymous said...

Kita dah tahu ramai ahli DAP kafir, TAPI yang kita sengaja buat2 tak tahu adalah RAMAI PEMIMPIN PAS PENGANUT AGAMA SYIAH yang sesat lagi menyesatkan. Syiah ada al-quran yg lain (mereka tak ikut al-quran yg diwahyukan kepada nabi saw) dan banyak lagi tingkahlaku mereka yg bertentangan dengan Islam.

Mengapa PAS tidak menentang SYIAH (malah Tuang Presideng menerima Syiah dengan menganggap ianya salah satu Mazhab dalam Islam) ?

SYIAH LEBIH MERBAHAYA DARI KAFIR HARBI.

Inilah yang berlaku di Syiria dan timur tengah. Mereka menyembelih kaum sunnah.

Apa komen brader2 PAS?

Anonymous said...

4-2 , Perancis menang. Ini mungkin MOTOVASI Khairi Jamaludin kot...calon Presideng UMNO yg sengaja kalah.

Anonymous said...

Kabilah islam allahuakar kepala bapa ko..hina islam guna allah..babi lahanat..ibnu hasyim halal darah..penyebab rosaknya islam

Anonymous said...

Halal darah ibnu hasyim

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails