Sunday, July 15, 2018

Islam Tidak Akan Hapus, Walau Dikatakan Serangan Terburuk Gaza Sejak 2014..

“Serangan Terburuk Di Gaza Sejak 2014”
ZIONIS Israel melakukan serangan terburuk ke atas Hamas di Gaza sejak pertempuran terakhir pada 2014, kata perdana menteri rejim Zionis Benjamin Netanyahu semalam.

Pihak Zionis memberi alasan serangan roket dari Gaza, tetapi keganasan terhadap orang awam Palestin meningkat sejak beberapa bulan lalu ekoran pemindahan kedutaan Amerika Syarikat ke Baitul Maqdis.

Serangan ini bakal memulakan satu lagi pertempuran yang berpotensi mengakibatkan krisis kemanusiaan di wilayah Palestin berpenduduk padat itu. Serangan udara dimulakan sejak semalam oleh tentera udara Israel di Gaza, mensasarkan beberapa lokasi yang didakwa kedudukan militan.

Protes warga Palestin terhadap pengiktirafan Baitul Maqdis sebagai ibu negara Zionis itu dan pencabulan kawasan Masjid al-Aqsa juga menyebabkan tindakan ganas pihak berkuasa Zionis. 

Menurut pihak berkuasa Palestin, serangan terbaharu Israel telah mengakibatkan dua kematian dan 12 kecederaan Sabtu lalu. Pasukan tentera Israel berkata ia telah menyerang beberapa kedudukan Hamas, termasuk ibu pejabat sebuah batalion di Beit Lahia, kem latihan di kem pelarian al-Shati dan beberapa tempat simpanan senjata.

“Hasil rundingan dengan menteri pertahanan, ketua staf dan komander keselamatan Israel, kami telah memutuskan untuk mengambil tindakan keras terhadap keganasan Hamas,” kata Netanyahu dalam satu siaran video. Katanya lagi, serangan terkini itu ialah yang paling dahsyat sejak operasi tahun 2014, dan kekuatan serangan akan ditingkatkan bila perlu.

Kenyataan pihak Israel itu bagaimanapun dinafikan oleh Palestin, yang mendakwa gencatan senjata telah dicapai hasil usaha Mesir dan masyarakat antarabangsa. Israel tidak mengulas kenyataan ini. Pihak Palestin mengatakan satu serangan mengena sebuah bangunan tidak berpenghuni dan mencederakan orang awam berdekatan.

Menurut Hamas, seorang warga Palestin mati ditembak tentera Israel dalam satu protes di sempadan pada Jumaat lalu. Keganasan yang meningkat oleh pihak Israel sejak kebelakangan ini didorong oleh protes oleh penduduk Palestin yang menuntut hak warga Palestin untuk kembali ke kediaman asal mereka di Palestin yang kini telah dijajah Israel.

Pada masa yang sama, mereka menuntut sekatan yang menyebabkan kesengsaraan penduduk Gaza yang dikenakan oleh Israel dan Mesir ditamatkan.

Pegawai kesihatan Gaza mengatakan lebih daripada 130 orang awam Palestin dibunuh dan 15,000 lagi cedera akibat kekerasan pasukan bersenjata Israel sepanjang protes dijalankan sejak 30 Mac lalu. – Agensi.

Komen Weblog Ibnu HasyimIslam tidak akan hapus, walaupun dikatakan serangan terburuk Gaza sejak 2014.. Islam terus diserang dari berbagai arah oleh para musuhnya, di pojokkan oleh media, para ulama di jadikan tertuduh.  Ya, Islam seakan terlihat kalah, Islam tidak kalah tapi, masih banyaknya muslim yang lengah, tidak peduli dengan keadaan agamanya, keadaan umat.

Kelengahan inilah yang di manfaatkan para pembenci Islam untuk menjadikan cahaya Islam semakin redup. Tapi camkan ini, sekuat dan sekeras apapun para musuh Islam untuk memadamkan cahaya islam, Allah SWT justru menyempurnakan cahayaNya dan Allah SWT akan menggagalkan rencana keji mereka.



  • “Mereka ingin memadamkan cahaya Allah dengan mulut (tipu daya) mereka, tetapi Allah (justru) menyempurnakan cahaya-Nya, walau orang-orang kafir membencinya". QS. Ash Shaff : 8
Meskipun Islam saat ini tidak berkuasa seperti dulu ketika dalam kekuasaan Rosulullah SAW dan para khulafaur rasyidin, namun Allah SWT telah berjanji Islam akan berjaya dan akan menang. Firmannya yang otentik dalam QS. An Nuur (24) : 55


  • “Dan Allah Telah berjanji kepada orang-orang yang beriman di antara kamu dan mengerjakan amal-amal yang saleh bahwa dia sungguh- sungguh akan menjadikan mereka berkuasa dimuka bumi, sebagaimana dia Telah menjadikan orang-orang sebelum mereka berkuasa, dan sungguh dia akan meneguhkan bagi mereka agama yang Telah diridhai-Nya untuk mereka, dan dia benar-benar akan menukar (keadaan) mereka, sesudah mereka dalam ketakutan menjadi aman sentausa. mereka tetap menyembahku-Ku dengan tiada mempersekutukan sesuatu apapun dengan Aku. dan barangsiapa yang (tetap) kafir sesudah (janji) itu, Maka mereka Itulah orang-orang yang fasik”.
Ini adalah janji Allah kepada Rosul-Nya SAW Dia akan menjadikan umat ini sebgaai khlaifah dimuka bumi, iaitu menjadi pemimpin umat manusia dan penguasa mereka. Ditangan merekalah negeri-negeri akan menjadi baik. Umat manusia tunduk kepada mereka. Dan Dia benar-benar akan merubah (keadaan) mereka setelah mereka berada dalam ketakutan menjadi aman sentosa, menjadi hakim ditengah manusia.

Allah SWT melaksanakan janji ini, segala puji dan karunia hanyalah milik-Nya. Dalam kitabash-Shahih diriwayatkan Rosulullah SWT bersabada:



  • “Sesungguhnya Allah subhanahu wa ta’ala telah membentangkan bumi kepadaku sehingga aku dapat melihat belahan timur dan baratnya. Dan sesungguhnya kekuasaan umatku akan menacapai belahan bumi yang telah dibenatangkan kepadaku itu.” (Tafsir Ibnu Katsir 6.1, juz 18, hal 95, pdf)

Percayalah dan yakinlah akan janji Allah SWT Janji-Nya bukan janji palsu ataupun abal-abal, janji-Nya pasti akan terlaksana. Maha Benar Allah dengan segala firman-Nya. Allahu Akbar! Allahu Akbar! Allahu Akbar!

  • “Dan barangsiapa mengambil Allah, rasul-Nya dan orang-orang yang beriman menjadi penolongnya, Maka Sesungguhnya pengikut (agama) Allah Itulah yang pasti menang”. QS. Al Maidah : 56

Tidak ada salahnya kita melihat perkataan, Kardinal Simon (orang kedua setelah Paus di Vatikan) mengatakan:
  • ”Andai umat Islam bersatu padu di seluruh dunia dan menyatukan seluruh aspirasinya, saling membantu melepaskan diri  dari cengkraman Eropah (Kristen/Yahudi/Israel) lalu mereka berkiblat dan mematuhi segala syariatnya (Islam), maka mereka akan mamapu bangkit dan mengalahkan kita (Kristen/Yahudi/Israel).Dan wajiblah bagi kita (Kristen/Yahudi/Israel) untuk menyusun program demi memecah belah, menghalangi kebangkitan mereka”. (Majalah As Salam edisi kedua, September 2002). 

Video: 15 Mei 16 Islam Tidak Akan Hapus 

oleh Tuan Guru Haji Hadi Awang


16 comments:

ted manoff said...

Geli aku dgn hadi awang nii..kenapa pas tk hantar unit amal@anal kesana..??

Anonymous said...

Tanda `Big Bang!` semakin hampir - terbaru di Malaysia,

Para jema`ah haji wanita malaysia tidak perlu lagi diiringi mahramnya!!!

Anonymous said...

Tu pon tanda islam tak akan hapus dari muka bumi. Ia akan kembali menguasai bumi hinggakan para wanita terjamin keselamatannya ketika pergi dan pulang menunaikan haji sendirian. Kejadian di pelastina itu hanya persediaan ke arah itu. Bagi saya, belum waktunya wanita tanpa mahram ke baitullah sekarang!

Anonymous said...

I love tuan guru.

Anonymous said...

Aku lagi geli dgn mat sabu dan lim kit siang dan anaknya.

Anonymous said...

Tuan Guru ketagih DEDAK...ISLAM TAK AKAN TERHAPUS, yang hapus nanti adalah parti berlabelkan Islam sedangkan pemimpin dan pengikut perangai sebijik macam Yahudi Israel....

Anonymous said...

Ramai pemimpin PAS berfahaman syiah yang sah ajaran sesat, apa komen kamu?

Anonymous said...

kita tk tau ramai mana tp yg pasti hj hadi mesra syiah iran. hnya kerana lakunan berjaya syiah musuh israel dn us.

hadi selalu membela perjuangan di palestin tp senyap dgn kezaliman syiah di syria. malah anggap pejuang umat islam syria sebagai boneka us. ini sgt zalim.

us sentiasa ambik pluang setiap krisis tp syiah bashar membantai umat islam kerana dendam syiahnya.

doktrin takiyyah diamal hj hadi yg kita selalu sebut sebagai u turn atau flip flop. demi matlamat hadi blh peluk najib blh merafak sembah tun mahathir dn blh nk berbaik dgn dap.

blh jg guna 355 utk politik. cuma kita pasti adakh dia mngamal mutaah atau belum.. hihihi.

Anonymous said...

i luv u 2, nony 8:13, thanks......

Ibnu Hasyim said...

Awas Ibnu Hasyim tiruan..
Lihat ini..

[Ibnu hasyim said...
Wah,barua2 pas umno nk salahkn cina plk.dulu lebai bersama dap tk pula buka mulut pasal ni.sejak parti lebai gila kalah barua2 terus meroyan.barua2 pas kini bersama umno urk jatuhkan kerajaan islam yg diketuai ph. Pergi mampos sama lobai gila seks.
July 11, 2018 at 5:11 PM ]
[ Ibnu hasyim said...
Korang sembanglah dulu,aku nk kongkek ni,mlm wajib buat anak.
July 12, 2018 at 11:49 PM ]

Kalau begini adakah perlu saya tutup bahagian komen terus. Atau ditapis dulu. Atau ditutup untuk orang-orang tertentu. Saya dah beri peluang lama terus siar tanpa tapis, tapi puak-puak spesis jahat salah guna kebaikan yang diberi, Mereka menikam Islam melalui blog ini. Atau adakah perlu saya buat report polis.

Apa pandangan anda?

jalilnor said...

mana ada negara islam yang membantu.. kta arab saudi, mesir, dn kawan2nya negara islam tetapi kenapa tidak tolong palestin????

jalilnor said...

semuanya barua amerika dan negara yahudi . Mati nanti akan ditanya malaikat yang Allah utuskan!!!

Anonymous said...

Ibnu / admin, kamu antara penjual ayat Allah. Buktinya dlm komen web blog kamu tu. Kamu paparkan maksud al Ma`idah 56, suruh sembah Allah tapi kamu sembah hadi awang, sebab Allah kata jangan ponteng kerja, hadi awang ponteng keja sbg ahli parlimen banyak mana! Allah suruh patuhi pemerintah, Amanat Hj hadi awang galak lawan pemerintah, belom batal amanat tu smpi skng, Allah larang pecah belah, tuan presideng pas (hadi awang) kafirkan ahli2 islam umno dan org islam yg tak menyertai parti pas, jadi pecah belah ummat, tapi kamu semua ikut kata ( sembah ) hadi awang suruh undi umno bn pas yg sesat masa pru14 tuari. Gitu juga hadi awang sokong kerajaan umno bn mo1 najib razak menindas rakyat malaysia dgn 1MDB , GST , penyelewengan wang dana rakyat , penyalahgunaan kuasa , pecah amanah rakyat , tipu , bohong rakyat , Allah larang semua tu , hadi buat yg dilarang Allah, makna nya kamu sembah (ikut kata) hadi, tak sembah (ikut kata) Allah. Jual ayat Allah utk dapat undi politik la tu nama nye, kan.......admin / ibnu! fasik tu! ke guane?.....

Anonymous said...

PAS dah sesat....bertaubatlah...

Anonymous said...

Hihihi takkan nak luv kafir lim kit siang dan mat sabu the syiah.

Anonymous said...

*Ibnu / admin, kamu antara penjual ayat Allah. Buktinya dlm komen web blog kamu tu. Kamu paparkan maksud al Ma`idah 56, suruh sembah Allah tapi kamu sembah hadi awang, sebab Allah kata jangan ponteng kerja, hadi awang ponteng keja sbg ahli parlimen banyak mana! Allah suruh patuhi*

Kuat fitnah ahli pan ni

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails