Friday, July 20, 2018

Jet Israel Bom Anak Palestin Main Lelayang. Apa Pendirian PH?

Hasil carian imej untuk 'Jet Israel patut bom budak Palestin'
TEL AVIV - ISRAEL. Menteri Pendidikan Israel, Naftali Bannet (gambar) mengeluarkan kenyataan biadab apabila mencadangkan jet tempur Zionis mengebom kanak-kanak Palestin yang menyertai tunjuk perasaan di pagar sempadan.

Katanya lagi, tindakan itu perlu diambil bagi mengekang kanak-kanak terbabit menerbangkan layang-layang membawa api ke wilayah diduduki Zionis. Bannet berkata demikian semasa mesyuarat Kabinet Keselamatan Israel pada Ahad.

"Kita tidak boleh membiarkan mereka menerbangkan bom layang-layang ke kawasan Israel.
"Mereka adalah pengganas, jadi kita perlu beri pengajaran. Daripada melepaskan tembakan amaran, apa kata kita bom sahaja kepala mereka," katanya.

Seramai 140 rakyat Palestin maut ditembak pihak berkuasa Israel sejak tunjuk perasaan besar-besaran bermula 30 Mac lalu. Difahamkan, ribuan lagi cedera akibat terkena peluru hidup dan gas pemedih mata yang dilepaskan tentera Zionis. - Middle East Monitor 

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Jet Israel bom anak Palestin main lelayang. Apa pendirian PH? Sama saja sikap BN dengan PH. Rakyat Malaysia kena tahu sikap pengecut kerajaan Malaysia dulu dan sekarang.. 
Jahannam Israel!
Jahannam Israel!
Jahannam Israel!
Imej yang berkaitan
Imej yang berkaitan

Komen Weblog Ibnu HasyimIslam tidak akan hapus, walaupun dikatakan serangan terburuk Gaza sejak 2014.. Islam terus diserang dari berbagai arah oleh para musuhnya, di pojokkan oleh media, para ulama di jadikan tertuduh.  Ya, Islam seakan terlihat kalah, Islam tidak kalah tapi, masih banyaknya muslim yang lengah, tidak peduli dengan keadaan agamanya, keadaan umat.

Kelengahan inilah yang di manfaatkan para pembenci Islam untuk menjadikan cahaya Islam semakin redup. Tapi camkan ini, sekuat dan sekeras apapun para musuh Islam untuk memadamkan cahaya islam, Allah SWT justru menyempurnakan cahayaNya dan Allah SWT akan menggagalkan rencana keji mereka.



  • “Mereka ingin memadamkan cahaya Allah dengan mulut (tipu daya) mereka, tetapi Allah (justru) menyempurnakan cahaya-Nya, walau orang-orang kafir membencinya". QS. Ash Shaff : 8
Meskipun Islam saat ini tidak berkuasa seperti dulu ketika dalam kekuasaan Rosulullah SAW dan para khulafaur rasyidin, namun Allah SWT telah berjanji Islam akan berjaya dan akan menang. Firmannya yang otentik dalam QS. An Nuur (24) : 55


  • “Dan Allah Telah berjanji kepada orang-orang yang beriman di antara kamu dan mengerjakan amal-amal yang saleh bahwa dia sungguh- sungguh akan menjadikan mereka berkuasa dimuka bumi, sebagaimana dia Telah menjadikan orang-orang sebelum mereka berkuasa, dan sungguh dia akan meneguhkan bagi mereka agama yang Telah diridhai-Nya untuk mereka, dan dia benar-benar akan menukar (keadaan) mereka, sesudah mereka dalam ketakutan menjadi aman sentausa. mereka tetap menyembahku-Ku dengan tiada mempersekutukan sesuatu apapun dengan Aku. dan barangsiapa yang (tetap) kafir sesudah (janji) itu, Maka mereka Itulah orang-orang yang fasik”.
Ini adalah janji Allah kepada Rosul-Nya SAW Dia akan menjadikan umat ini sebgaai khlaifah dimuka bumi, iaitu menjadi pemimpin umat manusia dan penguasa mereka. Ditangan merekalah negeri-negeri akan menjadi baik. Umat manusia tunduk kepada mereka. Dan Dia benar-benar akan merubah (keadaan) mereka setelah mereka berada dalam ketakutan menjadi aman sentosa, menjadi hakim ditengah manusia.

Allah SWT melaksanakan janji ini, segala puji dan karunia hanyalah milik-Nya. Dalam kitabash-Shahih diriwayatkan Rosulullah SWT bersabada:



  • “Sesungguhnya Allah subhanahu wa ta’ala telah membentangkan bumi kepadaku sehingga aku dapat melihat belahan timur dan baratnya. Dan sesungguhnya kekuasaan umatku akan menacapai belahan bumi yang telah dibenatangkan kepadaku itu.” (Tafsir Ibnu Katsir 6.1, juz 18, hal 95, pdf)


Percayalah dan yakinlah akan janji Allah SWT Janji-Nya bukan janji palsu ataupun abal-abal, janji-Nya pasti akan terlaksana. Maha Benar Allah dengan segala firman-Nya. Allahu Akbar! Allahu Akbar! Allahu Akbar!


  • “Dan barangsiapa mengambil Allah, rasul-Nya dan orang-orang yang beriman menjadi penolongnya, Maka Sesungguhnya pengikut (agama) Allah Itulah yang pasti menang”. QS. Al Maidah : 56

Tidak ada salahnya kita melihat perkataan, Kardinal Simon (orang kedua setelah Paus di Vatikan) mengatakan:


”Andai umat Islam bersatu padu di seluruh dunia dan menyatukan seluruh aspirasinya, saling membantu melepaskan diri  dari cengkraman Eropah (Kristen/Yahudi/Israel) lalu mereka berkiblat dan mematuhi segala syariatnya (Islam), maka mereka akan mamapu bangkit dan mengalahkan kita (Kristen/Yahudi/Israel).Dan wajiblah bagi kita (Kristen/Yahudi/Israel) untuk menyusun program demi memecah belah, menghalangi kebangkitan mereka”. (Majalah As Salam edisi kedua, September 2002)

14 comments:

Anonymous said...

PH pengecut. PAS yang berani harap hantar pasukan Amalnya utk belasah israil. Setakat retorik dok jadi bende.

Anonymous said...

APALAGI...... UNIT AMAL PAS ADA....
KUTIP DANA SEGERA KAMI AKAN DERMA UTK HANTAR UNIT AMAL KESANA

Anonymous said...

2 komen di atas itu cadangan bodoh. Itulah otak bengap PH.

Anonymous said...

Tak malu komen mcm duk marikh.jawab lah elok2 siapa yg awak komen dan pertahankan itu. baca tajuk kalau salah pertahankan dgn fakta ni blog sosial kan .kita tak tahu awak sapa kalau PH ke PAS ke..tak kira positive sikit jangan mcm emosional ke apa .. malaysia baru kan..bodoh kih..kih

Anonymous said...

Kamu siapa, sopan sangat? Bodoh berlapis. Tu lah otak bengap PH. Marahkan gaya yang kamu buat sendiri.
ha ha ha

Anonymous said...

israel bom apahal tnya ph. tnyalah kawan netanyahu najib. ari tu jumpa kt toilet bincng apa. tnyala nik beduh suruh cia halang israel. cia kn kuat tkde sapa berani lawan.

soalan bodoh tnya pendirian ph. tetus kt pengecut. kau ingat nk serang israel ni mcm main game perang ke.

nk tnya berapa org pas mati syahid kt gaza? selain melalak kt msia adalah.

ust pas yg syahid bantu umat islam syria pun pas pecat dia. sbb pas takut dituduh teroris sanggup pecat ahli sendiri walhal dia pegi atas peribadi.

lg satu ialah sbb ust tu lawan syiah yg kejam dn hadi pro syiah.

berapa ramai mujahidin pas pegi rohingya bantu umat islam selain dr sedondon memekak kt tasik perdana dgn najib.

dh tu klu pegi pun yg depan komputer mcm ibnu tk pegi pun... hnya kondem ph. kn munafik namanya tu.

patutnya blog ibnu rehat srmentara sebb ibnu dn walaun pi gaza sekarang.

lps kutuk2 ph ibnu search cita lucah artis pulak. pastu minum teh tarik dn tidor. perjuangan rubbish apa ni.

Anonymous said...

Tembak lagi Pak Asim! Biar Meroyan.. Geli geleman aku tengok demo kelupoq.
ha ha ha ..

Anonymous said...

Umur 11 tahun dah boleh nikah.

Kanak-kanak kat sini je main layang-layang... Kat sana 10 tahun dah berperang mempertahankan tanah palestine ..

Nak bantu atau membela nasib palestine bukan kerana kanak-kanak di bom tetapi kerana ada pemimpin Islam yang terima Israel.

Kerajaan Najib pernah membenarkan delegasi Israel masuk ke nagara ini ...... dan PAS sanggup berbaik dengan Najib dan UMNO.


Anonymous said...

Itulah macai puak kafir.

Anonymous said...

Puak kafir ph kelupok meroyan hentam pejuang islam.

Anonymous said...

Puak kafir tunjuk macam dia anti israel tapi kelupoh hentam pejuang islam malaysia. Dap israel berpisah tiada. Puak pendokong kafir ph cipta pembelaan pada puak kafir ph.

Anonymous said...

Kami ahli pas merasakan alangkah baiknya najib yg jadi pm dan memerintah. Pasti israel tak berani

Anonymous said...

apa bongok punya statement... dah terang2 ex pm sokong amerika
lagi nak sokong dia ke???? ohhh sedehnyaaaa

Anonymous said...

Kami ahli PAS ..kah..kah,,kih ada ka ahli PAS skong najib..kalau nak tipu pun agak2 la..info utk semua kalau dia kata syiah hj hadi sokong ,nik abduh trima duit umno,,walaun PAS..unity PAS sokong najib dan seumpama dgn nya adalah penyokong PAN/ahli umno skong pakatan,,inilah yg selalu dok viral ,,awak nak sokong pakatan/DAP -skong lah apa kena dgn PAS ..Jangan jual agama/negara murah2 dah lah ada faham bodoh kih..kih blog sosial pro PAS pun di anti/marah adoi..hidup DAP- LGE/LKS adalah pejuang neg,,Tun m tuan guru..adoi,,

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails