Wednesday, July 18, 2018

Ini Berita Sedih! Persatuan Melayu Murtad Dah Lulus. Di Bawah PH Ke?

Hasil carian imej untuk persatuan melayu murtad

Berita yg amat menyedihkan : Persatuan Melayu Murtad atau IFC International forum council sudah diluluskan register dan tidak keluar kat newz. Sila cari majalah millenium: 

DUNIA SUDAH AKHIR ZAMAN...
ALLAHHUAKBAR
Pertubuhan Melayu Murtad telah diluluskan!!!  Persatuan Melayu Kristian telah SAH ditubuhkan di Malaysia!!!  Injil telah dicetak & diedar... IFC buat Roadshow besar-besaran sokong kebebasan beragama...

Bersedialah wahai saudara - saudari ku yang amat disayangi...
BERDOALAH SEMOGA UMAT ISLAM SELAMAT
tolong sebarkan kepada yang cintakan AGAMA ALLAH (Agama Islam)...

Baca sama-sama...
Dunia akhir zaman semakin menakutkan bila
berkait dengan soal akidah. Nak jadi apa dah ni??
Patut laa ada yang kata tak nak ada anak.
Bukan takut nak beranak, tapi takut
ada anak yang terpesong akidah... baik tak de anak langsung!!!

Mufti Perak, Datuk Harussani Zakaria bangkit dalam isu ini dengan membuat kenyataan akhbar bahawa umat Islam wajib isytihar perang terhadap pertubuhan IFC itu dan minta 50 ahli politik Islam yang menurunkan tandatangan sebagai menyokong penubuhan IFC itu bertaubat kepada Allah swt
kerana dibimbangi aqidah mereka sudah terbatal. 

Datuk Harussani juga minta kepada semua penceramah, semua ustaz-ustaz yang mengajar
kuliah-kuliah dan semua khatib-khatib, supaya jangan lupa cakap benda ni dalam kuliah-kuliah dan di atas mimbar-mimbar Jumaat bahwa pertubuhan IFC ini adalah musuh Islam di Malaysia.

Tuan-tuan tau depa IFC minta apa kat PM?...
Depa hantar memorandum kepada PM meminta 15 perkara berhubung dengan Islam supaya dimasukkan dalam perlembagaan Malaysia.

Antaranya:

1) Setiap anak yang baru dilahirkan di Malaysia jangan dikaitkan dengan mana-mana agama sehinggalah anak itu berusia 18 tahun  - Tu dia tuan-tuan. Ini apa cerita ni? Maknanya, anak-anak kita langsung tidak boleh dididikkan dengan cara Islam. Kita tak boleh bubuh nama Islam kat
anak-anak. Sampai umur 18 tahun, baru boleh duduk bincang di mahkamah, tanya kat anak kita, 'Hang nak ikut ugama apa?'...Kalau dia kata nak jadi hindu, maka jadi hindulah dia. Kita tak boleh nak buat apa sebab dah digazetkan dalam Perlembagaan Negara.

2) Di dalam dokumen pengenalan mykad dan passport dihapuskan kolum identiti agama - maknanya, perkataan 'Islam' yang ada kat mykad kita itu,depa minta di'tiada'kan. 

3) Mana-mana orang bukan Islam kalau nak kahwin dengan orang Islam, dia  tidak perlu masuk Islam.

4) Mana-mana orang Islam yang nak kahwin dengan orang bukan Islam, mestilah dia tukar agama kepada bukan Islam.

5) Sebagaimana kerajaan Malaysia menyalurkan dana kepada masjid-masjid, begitu juga kerajaan Malaysia mesti menyalurkan dana kepada semua rumah ibadat orang bukan Islam.

6) Peraturan sekolah yang mengizinkan anak orang Islam menutup aurat hendaklah dimansuhkan, kerana ia menghina agama bukan Islam.

7) Hapuskan mahkamah syariah kerana ia juga menghina agama-agama lain - mahkamah syariah kalau takdak, habih la kita tuan-tuan. Walaupun la ni bukannya perfect, tapi itulah satu-satunya mahkamah yang defence agama kita. Kalau mahkamah syariah disingkirkan, masalah faraid pusaka, masalah nikah kahwin, cerai talak apa semua tu macamana?...Kalau tak dak mahkamah syariah, maknanya, perkahwinan tidak akan berjalan di atas akad nikah, sebaliknya, perkahwinan akan dibuat secara berdaftar

8) Mana-mana orang bukan Islam yang masuk Islam, semua hartanya dikembalikan kepada waris yang tidak beragama Islam.

9) Mana-mana pasangan yang bukan Islam, apabila masuk Islam, maka hak penjagaan anak tidak boleh diberikan kepada mereka. 

10) Sebagaimana program-program di radio dan tv yang menerangkan tentang ajaran Islam dalam bahasa ibunda masing-masing, begitu juga ajaran-ajaran lain daripada Islam juga perlu diberi ruang.

11) Sepertimana Quran, hendaklah kerajaan Malaysia turut mencetak bible dalam bahasa Melayu untuk diedarkan di seluruh negara. 

12) Apa istimewanya Islam sehingga ditabalkan sebagai agama rasmi di Malaysia? ...lagi 3 ana tak ingat, anta boleh refer dalam Majalah Millenium Muslim Ini dia tuan-tuan, Islam diludah depan mata kita sendiri, so mana sensitiviti kita terhadap agama kita sendiri?...Datuk Harussani tegur PM dan 50 ahli politik Islam yang sokong pertubuhan tersebut supaya  dibatalkan pertubuhan itu. 

Tau 50 orang Islam tu kata apa?... Depa kata kat Mufti Perak, 'Ni lah kalau dah terlalu tua jadi mufti, tak open minded langsung!'...

Datuk Harussani balas dalam majalah 'Millenium Muslim', katanya, 'Di atas sikap open-minded rakyat Malaysia yang terlampau lebih, maka inilah hadiahnya!'...

Ini dia kata-kata seorang ulama di Malaysia. Yang lainnya sunyi sepi termasuklah akhbar-akhbar,
macam ada benda dalam mulut sampai  boleh nak buka!

MR : Dalam kita memerangi murtad kita juga kena berhati-hati dengan maklumat yang disebarkan, kadangkala maklumat yang salah boleh menjadi 'fireback' kepada gerakan kita.... 

MINDARAKYAT

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Persatuan Melayu Murtad (IFC) dah lulus rupanya. Adakah lulus di bawah kerajaan PH?. Tidak! Sebelum itu lagi semasa di bawah kerajaan BN.

Tapi, dari sudut perkembangan dan dakwah Islam, sama saja PH dan BN. Tiada beda, macam abang adik.

Hasil carian imej untuk persatuan melayu murtad
Hasil carian imej untuk persatuan melayu murtad

36 comments:

Anonymous said...

Sedih. Itu tanggjwb kerajaan ph. Hal2 org islam nk murtad Biar ph selesaikan. Hal pondan bapok itu ph punya kerja. Nak sangat kan memerinth. Tanggung la dosa

Kita ahli pas teruskan berjuang mmenangi pru15. Tolak mana2 parti kapir dan tidak islam mcm pkr, umno pan dapig bersatu.berjasa.hamim.

Hanya parti pas sahaja ada tertulis dalam perlembagaannya alquran dan hadis sbg tujuannya berjuang.

GELAK RAMAI2 said...

aLLAHU aKBAR!
aLLAHU aKBAR!
aLLAHU aKBAR!

Anonymous said...

Ingat rakan2 pas. Bukan tgjwb kita hal2 murtad. Bior kerjaan ph yg uruskan. Kita tengok je pencapaian dorang. Lagi ramai melayu murtad lagi byk point kita hentam kerajaan.

Mari kita tumpukan kpd dana parti. Marilah menyumbang demi jalan Allah. Dan paling utama tugas kita carik segenap kelemahan ph dan bantai.

Kalau najib bn mmerintah lain. Dia mngutamakan sikit rkyat dgn byk bantuan. Lagipun najib sama2 demo dgn pas pasal rohingya. Ada nmpk sikit islamnya

Anonymous said...

GELAK RAMAI2July 18, 2018 at 11:20 AM
aLLAHU aKBAR!
aLLAHU aKBAR!
aLLAHU aKBAR!

Pelik ejaan mamat ni. Non muslim ker?

Anonymous said...

""AnonymousJuly 18, 2018 at 11:30 AM
Ingat rakan2 pas. Bukan tgjwb kita hal2 murtad. Bior kerjaan ph yg uruskan. Kita tengok je pencapaian dorang. Lagi ramai melayu murtad lagi byk point kita hentam kerajaan.

Mari kita tumpukan kpd dana parti. Marilah menyumbang demi jalan Allah. Dan paling utama tugas kita carik segenap kelemahan ph dan bantai.

Kalau najib bn mmerintah lain. Dia mngutamakan sikit rkyat dgn byk bantuan. Lagipun najib sama2 demo dgn pas pasal rohingya. Ada nmpk sikit islamnya""

Aku rasa ini bukan tulisan ahli pas.

Pak Din KK said...

Woi bodoh...ini cerita tahun bila engko post nie...nama inbu hisyam...penyokong parti Islam tapi sebar fitnah...cerita nie zaman Pak Lah la bhalol...Pak Lah tolak semua tuntutan tu...mmg bodoh la blogger nie...yg bagio kome tu pun 2x5...biol + bengap

Anonymous said...

Hukum Islam telah menetapkan hukuman bunuh ke atas orang Islam yang telah murtad terutama sekali puak murtad yang memusuhi Islam dan umat Islam seperti menfitnah dan memburuk-burukkan Islam atau menghasut umat Islam untuk murtad dll.

Dari Abdullah bin Mas’ud R.A. , bahawa Rasulullah S.A.W. telah bersabda yang bermaksud:

لاَ يَحِلُّ دَمُ امْرِئٍ مُسْلِمٍ، يَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَأَنِّي رَسُولُ اللَّهِ، إِلَّا بِإِحْدَى ثَلاَثٍ: النَّفْسُ بِالنَّفْسِ، وَالثَّيِّبُ الزَّانِي، وَالمَارِقُ مِنَ الدِّينِ التَّارِكُ لِلْجَمَاعَةِ

”Tidak halal darah seorang muslim yang bersaksi laa ilaaha illallah dan bahwa aku utusan Allah, kecuali karena tiga hal: nyawa dibalas nyawa, orang yang berzina setelah menikah, dan orang yang meninggalkan agamanya, memisahkan diri dari jamaah kaum muslimin.” (HR. Bukhari 6878, Muslim 1676, Nasai 4016, dan yang lainnya).

Dalam hadis lain, dari Ibnu Abbas R.A., Rasulullah S.A.W. telah bersabda yang bermaksud:

مَنْ بَدَّلَ دِينَهُ فَاقْتُلُوهُ

”Siapa yang mengganti agamanya, bunuhlah dia.” (HR. Bukhari 3017, Nasai 4059, dan yang lainnya)

Makna: ’Mengganti agama’: murtad, keluar dari islam.

Musuh-musuh Islam termasuk puak liberal telah menggunakan ayat Qur'an "Tiada paksaan dalam agama" untuk menipu umat Islam kononnya Islam membenarkan umat Islam murtad sedangkan maksud sebenar ayat tersebut ialah orang kafir tidak boleh dipaksa memeluk Islam.

Sebenarnya orang-orang Melayu yang murtad itu adalah disebabkan oleh sikap materialistik dan jahil murakkab mereka sendiri maka pendakwah kristian boleh menipu mereka untuk memeluk agama kristian dengan mudah.

Memang terdapat perkara @ artikel dalam Perlembagaan Persekutuan yang melarang orang kafir dari memurtadkan umat Islam. Malangnya KERAjaan UMNo BN dan KERAjaan pakatan liberal-kafir harbi tidak memperdulikan parkara @ artikel tersebut.

Maka musuh Islam tersangatlah gembira untuk memurtadkan umat Islam supaya negara ini boleh menjadi kristian berdasarkan impian pauk kristian seperti Johor for Jesus, KL for Jesus, Subang for Jesus dll.

Hanya parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dam NGO Islam yang aktif menentang aktiviti puak kafir memurtadkan umat Islam.

Anonymous said...

Kita mencabar puak Melayu murtad dan pendakwah kristian ynag telah memurtadkan mereka tersebut berbahas dengan saya secara terbuka supaya kita boleh membuka minda mereka untuk menerima Islam kembali dengan izin Allah.

Puak Melayu murtad pun jahil tentang agama kristian menyebabkan mereka memeluk agama kristian secara membabi buta.

Anonymous said...

Melayu ph tellur dipegang oleh lim kit siang. Mahathir pun dah surrender dgn lim kit siang. Pan apa lagi. Melawan dap bererti fullusy tak masyuk.

Anonymous said...

Nampaknya barua-barua DA-Pig suka menjilat pemimpin-pemimpin kafir harbi DA-Pig yang memusuhi Islam dan umat Islam dan menghina, memburuk-burukkan dan menfitnah parti Islam PAS pimpinan ulama Islam. Maka kita tidak terkejut jika barua-barua kafir harbi ini makan babi panggang dan minum arak.

Anonymous said...

MUSUH ISLAM DAN BARUA TERNAKAN MEREKA

Parti DA-Pig adalah parti perkauman ultra kiasu yeng mempunyai dasar 'Chinese First' dan pemimpin-pemimpin DA-Pig pula seolah-olah mempunyai penyakit mental kerana mereka mempunyai perasaan hasad dengki yang keterlaluan terhadap agama Islam dan umat Islam termasuk kaum Melayu sehinggakan mereka memusuhi, menentang, menfitnah, memburuk-burukkan dan menghina agama Islam dan umat Islam secara terbuka @ terang-terangan dan secara halus.

Sebilangan pemimpin DA-Pig terdiri dari pemimpin-pemimpin evangelis yang bercita-cita mahu menjadikan negara umat Islam ini sebagai negara kristian dengan menguasai kuasa politik dan memurtadkan umat Islam dll berdasarkan cita-cita mereka iaitu Johor for Jesus, KL for Jesus dan Subang for Jesus dll. Bahkan puak Evangelis adalah khadam rejim pengganas Israel kerana mereka mendermakan wang kepada rejim pengganas Israel dan menyokong keganasan dan jenayah kemanusiaan Israel terhadap umat Islam.

Malangnya sebilangan Melayu adalah kepala bapak munafik @ pengkhianat terhadap agama Islam , umat Islam dan kaum Melayu Islam kerana mereka merelakan diri mereka menjadi pelacur politik murahan @ barua-barua ternakan parti DA-pig untuk mencapai matlamat rasis @ perkauman DA-Pig dan menfitnah, memburuk-burukkan dan menghina agama Islam dan umat Islam termasuk kaum Melayu.

Antara tugas utama barua-barua ternakan DA-Pig dan barua-barua sekutu DA-Pig ialah mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah jahat yang tidak berasas untuk melemahkan dan menghapuskan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam kerana PAS gigih berjuang menegakkan agama Islam dan membela hak umat Islam di negara ini.

Kewujudan PAS akan menjadi penghalang kepada cita-cita pemimpin-pemimpin DA-Pig untuk membentuk negara kristian di negara umat Islam ini. Maka kita tidka merasa hairan melihat barua-barua DA-Pig telah menulis pelbagai komen berunsur fitnah, penghinaan dan maki hamun terhadap PAS dalam pelbagai blog seperti blog ibnuhasyim.com . Nampaknya barua-barua DA-Pig semakin terdesak mahu menghapuskan parti Islam PAS.

Allah telah berfirman yang bermaksud:

Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Berimanlah kamu sebagaimana orang-orang itu telah beriman". Mereka menjawab: "Patutkah kami ini beriman sebagaimana berimannya orang-orang bodoh itu?" Ketahuilah! Sesungguhnya merekalah orang-orang yang bodoh, tetapi mereka tidak mengetahui (hakikat yang sebenarnya).

Dan apabila mereka bertemu dengan orang-orang yang beriman, mereka berkata: " Kami telah beriman ", dan manakala mereka kembali kepada syaitan-syaitan mereka, mereka berkata pula:" Sesungguhnya kami tetap bersama kamu, sebenarnya kami hanya memperolok-olok (akan orang-orang yang beriman)".

(Al-Baqarah 2: 13-14)

Wahai umat Islam yang cintakan Allah dan RasulNya , marilah kita semua bersatu padu menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRK, PRN dan PRU15 supaya PAS boleh membentuk kerajaan Islam dengan undi majoriti umat Islam untuk membela dan melindungi agama Islam dan umat Islam termasuk kaum Melayu dan menggulingkan pakatan pimpinan DA-Pig yang bersikap anti-Islam dan anti-umat Islam.

Untuk menambah ilmu pengetahuan, sila rujuk:

DAP Hina Islam, Kenapa Pakatan Diam? – Ridhuan Tee

https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/dap-hina-islam-kenapa-pakatan-diam-ridhuan-tee/

(Nota: Saya membenarkan ibnuhasyim.com menerbitkan komen saya ini sebagai artikel ibnuhasyim.com untuk kepentingan umat Islam. TQ. )

Anonymous said...

kira pas nk kuasa jela pru15. apa berlaku sekarang bkn tnggnjwb pejuang isle. byk cantik ingat blh syurga ke mcm tu. klu dh lps tnggnjwb pd kerajaan jgnla byk cekadak.

zakir naik lbh besar dn bermkna perjuangannya dpd berlambak ust ulamak dlm pas. memalukn.

Anonymous said...

ini tulisan terbaek perli sikit org pas yg gila kuasa tu. klu ada org murtad depan mata pas..pas diam je dgn niat bagus ramai2 murtad biar pas dpt kuasa pru15.

ternyata agama bukan matlamat pas.. hnya tunggang mempilkudakn agama utk politik sempit beragenda pro syiah hj hadi pakar mimpi nabi kununnya.

Anonymous said...

Barua 12:15 PM ternakan cuba berlagak 'suci' menjilat kaki pemimpin kafir harbi dan menghina dan menfitnah jemaah Islam seperti PAS dll kerana jemaah Islam berusaha membela dan melindungi agama Islam dan umat Islam.

Barua kafir harbi boleh pergi jahanam ke neraka.

Anonymous said...

Wah sendiri tulis dan sendiri sokong ! Barua 12:18 PM dan barua 12:15 PM adalah barua penjilat kaki kafir harbi yang sama.

Anonymous said...

ibnu nk semarak api perkauman dn agama.. salah besar disisi undang2. ingat tu ibnu.. YDP Agung pun dh tegur. jgn dok sibuk orf nyamar ibnu palsu.. tk mustahak langsung sbb tkde copyright nama u tu.

jgn sebar permusuhan.. besar dosanya. pi selidik dn berdepan cr ilmiah klu betul.

Anonymous said...

bkn semudah itu nk hukum bunuh org murtad. membunuh mereka secara sembunyi pun berdosa sbb mereka berhak diadili.

jgn bawa fhaman isis dlm pas hingga pas diharamkn. sbb cia selalu masuk mnyusup dlm gerakan islam utk buat mereka taksub dn kempen mati syahid yg tk ikut syarak.

pi berdepan dgn hujah isu murtad ni. itu baru jihad yg haq.

Anonymous said...

kau la pi cari org murtad dn berdialog. kau nk suruh depa cari kau.. ni dakwah pemalas namanya .

siapkn jawapan dn penyelesaian klu murtad kt dia murtad sbb benci tgk perangai pendakwah terutama pas yg mulut cabul.

siapkn alternatif jika murtad kt mereka murtad sbb agama lain bela mereka sedangkn org agamawan islam xbela. hnya ckp kosong

Anonymous said...

HA HA HA.....BEST BLOG NI.....

Anonymous said...

Cerita persatuan melayu kristian nin tahun berape?...baru nak bawak kluar?...hihihi

Anonymous said...

Kenapa Pas nak jilat balik DAP?....soklan yg belum dijawab balaci PAS..

Anonymous said...

Mscammana Dap boleh kristiankan malaysia kalo hanye menang 42 kerusi?...puak kaki trmberang akan tetap temberang..

Anonymous said...

Separuh aje islam nye..

Anonymous said...

Jenis bodooh...salah tempat buat cabaran...mcm berak atas katil lee puak pas..

Anonymous said...

Pandai buat temberang...dr zakur naik dah di hantar pulang ke india?...cakap tarak otak..

Anonymous said...


KENYATAAN MEDIA
KETUA PENGARAH
JABATAN KEMAJUAN ISLAM MALAYSIA (JAKIM)

BERKENAAN

ISU INTERFAITH COMMISSION (IFC) DAN PERTUBUHAN MELAYU MURTAD


Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) mendapati isu Interfaith Commission (IFC) atau Suruhanjaya Antara Agama, Persatuan Melayu Kristian, Pertubuhan Melayu Murtad telah kembali viral di media sosial dan entiti-entiti tersebut dikatakan telah berdaftar secara sah. Jakim telah mengeluarkan kenyataan rasmi berkaitan isu ini pada 9 Oktober 2014 yang lalu. Jakim berpandangan isu sebegini boleh menimbulkan kebimbangan dan keresahan masyarakat Islam serta menggugat keharmonian masyarakat berbilang kaum di negara ini.

Justeru itu, Jakim telah membuat semakan sekali lagi dengan pihak Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS), Kementerian Dalam Negeri dan pihak berkenaan telah mengesahkan bahawa dakwaan yang entiti-entiti tersebut telah berdaftar secara sah di bawah ROS adalah tidak benar sama sekali.

Bagi menangani isu ini, Jakim dan Jabatan-Jabatan Agama Islam Negeri (JAIN) sentiasa bekerjasama dengan Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) bagi memelihara kesucian Islam dan membendung umat Islam daripada terjebak dalam perkara-perkara yang bercanggah dengan Islam.

ikan said...

pembangkang PASUmno pun sama la dok diam je. tu la jangan lari. lepas lari minum semeja lepas tu dengan muka toya pi angkat depan orang yang dia kata tak layak. apa punya turrr la point of order. tu pigs punya presiden datang ke ponteng

Anonymous said...

Melalak lah cai2 dengan tulisan inbnu hadyim kaki temberang..

Anonymous said...

Berapa ramaikah Pas dah islamkan kapir di malaysia?...

Anonymous said...

Tembak isu baru lagi Pak Ibnu!
Sekarang Parlimen tengah hidang daging lembu Rm 2,000 se kilo.. Meleleh air lior rakyat!

Anonymous said...

Wah barua-barua mangkuk ayun ternakan parti kafir harbi DA-Pig sedang melalak meroyan gila babi kerana semua keburukan, kelemahan, pembaziran, penipuan dan kezaliman yang telah dan sedang dilakukan oleh pakatan sedang didedahkan oleh ibnuhasyim.

Ini belum lagi di akhirat, di atas dunia pun barua mangkuk ayun sudah melalak. Kasihan. Bila di akhirat nanit, puak barua mangkuk ayun ternakan kafir harbi bolehlah melalak sekuat hati dalam neraka kerana mereka telah menfitnah dan menghina ajaran Islam, perjuangan Islam, ulama Islam, jemaah Islam seperti PAS dan umat Islam.


Anonymous said...

Fakta yang tidak boleh dinafikan ialah segelintir orang Melayu jahil murakkab telah murtad dengan memeluk agama kristian dll dan terdapat sebuah gereja Melayu di PJ.

Barua-barua mangkuk ayun ternakan DA-Pig cuba menafikan dan menyembunyikan fakta ini seolah-olah sebahagian mangkuk ayun ini adalag geng murtad juga yang menyembah manusia.

Anonymous said...

2:08...

tunjuk mai alamat gereja melayu PJ.

waktu bila kita blh jumpa melayu murtad kt situ?

kau dh cek ke ic depa melayu.. atau rupa mcm melayu.
atau mereka peribumi sabah Sarawak atau philipinos.

jgn main tuduh sembarangan. kabar angin ni boleh
dituduh di bawah akta hasutan. menghasut permusuhan
kaum dn agama.

pi la belajar undang2 dn bertindak ikut saluran. supaya
tk bodoh bertindak mcm jamal jamban akhirnya cabut lari
pejuang melayu itu. memalukan.

bagi data2 fakta melayu Kristian PJ. biar rakyat siaat
sendiri.

entah2 makcik ambik upah cuci toilet gereja kau kata
melayu murtad.

dok takut melayu murtad. melayu nk baca buku pun malas
inikan pula buku English bible walaupun dlm Bahasa melayu.

melayu tk mimat membaca jgn takut.

tp kalau murtad kerana desakan hidup.. haa tu semua kita
bertanggungjawab. kalau murtad ni dh berlaku sebelum pru14
lagi maka jgn jd bodoh salahkan PH. selepas pru14 berapa org
yg murtad dgn sebb PH menang pru? atau memang mereka nk murtad
dgn sebb lain.

pi salahkan khalifah islam najib.


Anonymous said...

Bodoh murakkabnya 12.55pm ni .....! Inilah antara nelayu ph yg tda masa depan dlm hal beragama. Fikiran cetek. Akal tak panjang. Sebab tu lah mereka ni mudah diperkotak katikkan oleh musuh islam. Mereka ni umpama umat islam yg digambarkan oleh rasulullah saw seperti buih di lautan. Banyak sja tapi tidak memberi manfaat kpd islam dan ummah. Bahkan mereka ini menjadi perantara kpd pihak musuh untuk menghancurkan islam. Klu zaman Saidina Abu Bakar mereka ini mungkin sudah diperangi habis2an. Nereka inilah ( penyokong ph) yg menjadi perasit perosak kemajuan islam. Berhati2lah dgn mereka ini terutama yg jelas komen di sini mengutuk org2 yg berjuang menegakkan islam. Tapi istimewanya golongan ini mereka pandai berlakon di hadapan org2 beriman ttpi menikam dibelakang. Sama sebiji spt sifat org munafik yg lebih memusuhi islam. Umat islam yg beriman perlu mengenalpasti golongan ini yg sentiasa bergerak dlm masyarakat umat islam untuk memesongkan kepercayaan umat islam.jgn biarkan mereka bermaharaja mengganggu gugat keimanan ummah. Berilah suatu pengajaran yg boleh menginsafkan mereka ini.

Anonymous said...

Hadi awang la org pertama kena bunuh. Dia berkiblah dan mngakui syiah tu mazhab dlm isle. Berpuluh kali tengok rakaman dia.

Unknown said...

Benar....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails