Sunday, March 16, 2014

Tak Masuk Akal, Rampas Pesawat Demi Anwar -SU PKR



Laporan menyatakan Kapten Zaharie Ahmad Shah rampas MH370 kerana kecewa Datuk Seri Anwar Ibrahim bersalah dalam kes Liwat II dianggap sebagai khayalan luar biasa, kata Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution. Gambar fail The Malaysian Insider.





PKR menganggap laporan akhbar Britain, Daily Mail yang menyatakan kemungkinan juruterbang Kapten Zaharie Ahmad Shah merampas pesawat Malaysia Airlines MH370 kerana kecewa dengan keputusan mahkamah yang menjatuhkan hukuman bersalah terhadap Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam kes Liwat II sebagai khayalan luar biasa.

Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail, berkata walaupun Zaharie merupakan ahli seumur hidup parti itu, perkara ini mustahil berlaku kerana ia melibatkan nyawa ramai manusia yang tidak bersalah dan ini merupakan satu teori konspirasi politik yang tidak masuk akal.
"Semua dikaitkan dengan Anwar sangat unik dalam politik Malaysia. Namun mengenali Umno dan Barisan Nasional, kalau mereka kehabisan modal, sesuatu yang bersifat khayalan boleh menjadi nyata," kata Saifuddin kepada The Malaysian Insider.

Saifuddin berkata, isu sebenarnya adalah kerajaan Malaysia tidak kompeten dalam menguruskan kes pesawat MH370 yang hilang pada 8 Mac lalu dengan 239 penumpang termasuk anak kapal.
Dengan pelbagai spekulasi mengenai kehilangan pesawat Malaysia Airlines MH370, hari ini akhbar Daily Mail melaporkan kemungkinan teori pesawat tersebut dirampas sebagai protes terhadap keputusan Mahkamah Rayuan yang mensabitkan Anwar bersalah atas tuduhan meliwat bekas pembantunya, Saiful Bukhari Azlan pada 2008.

Akhbar Britian itu mendedahkan, beberapa jam sebelum berlepas dengan pesawat Boeing 777-200ER (9M-MRO) untuk ke Beijing, Zaharie pergi ke mahkamah pada 7 Mac untuk menyatakan sokongan terhadap Anwar.

Ketua pembangkang itu dijatuhkan hukuman penjara lima tahun oleh Mahkamah Rayuan kerana meliwat bekas pembantunya pada 2008.

Apabila ditanya apakah PKR akan mengambil tindakan terhadap akhbar tabloid Britian itu, Saifuddin berkata:"Tidak ada sebarang tindakan daripada PKR buat masa ini. Fokus kami adalah untuk menyeru rakyat Malaysia doa agar pesawat MH370 ditemui."

Akhbar tersebut turut memetik sumber polis yang mengesahkan Zaharie, 53, merupakan seorang aktivis yang lantang dan berkemungkinan kecewa dengan keputusan mahkamah.
Semalam, polis menyerbu rumah juruterbang berpengalaman itu di Laman Seri, Shah Alam yang mempunyai simulator penerbangan di rumah selepas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib razak mengumumkan fasa kedua pencarian pesawat MH370 pada satu sidang akhbar khas.

Daily Mail berkata, terlalu banyak masa dihabiskan menyiasat dua komputer riba yang diambil dari rumah Zaharie, yang dipercayai mengandungi data simulasi penerbangan, minggu lalu.
Akhbar tabloid itu melaporkan, meskipun pihak berkuasa Malaysia menafikan serbuan dilakukan di rumah Zaharie, dua komputer riba itu diambil semasa lawatan pihak polis awal minggu lalu.
Bagaimanapun, pihak berkuasa gagal mengesan komputer riba peribadi Zaharie dan dipercayai dibawa bersama dalam kokpit pesawat dalam penerbangan dari Kuala Lumpur ke Beijing, lapor Daily Mail.

Menurut rakan sekerja Zaharie, beliau merupakan seorang aktivis sosial dan penyokong kuat Anwar serta sangat berminat dengan politik.
Zaharie menerbangkan pesawat MH370 bersama pembantu juruterbang, Fariq Abdul Hamid.
Penyiasat memberitahu Daily Mail, mereka kini sedang mencari bukti mengaitkan teori pandangan politik Zaharie adalah sebahagian daripada faktor kontroversi kehilangan pesawat yang membawa 239 penumpang dan anak kapal pada 8 Mac. - 16 Mac, 2014. (TMI)

8 comments:

Anonymous said...

pAKATAN hARAM jADDAH - pARTI kEADILAN rAKYAT - bILA KENA KAT mUKA sENDIRI JANGAN BUAT SPEKULASI..

KELAKOR LAH WOOOI, DAH LAH BERJUBOR SYOK SENDIRI BILA KENA TANGKAP HUKUM PENJARA NAK SURUH RAKYAT DEMONSTRASI JALANAN..

HARAM JADAH PUNYA PARTI

Anonymous said...

Dah makin mengarut....

Anonymous said...

segalanya nya Anwar.. dari liwat bersiri, ajen yahudi. ajen amerika, penyokong guy, pelangan pelacur,penyokong komuNis, sekarang rampas kapal terbang pulak?? Ni lah Anwar kalau nak kenal !!!! ni manusia paling jahat di Dunia... hahahahahahah UMNO !! UMNO!!! UMNO!!!!!

Anonymous said...

ANWAR PALING JAHAT DI DUNIA... KAH KAH KAH KAH KAH :)

Anonymous said...

5 remaja yg mati di consert Bkt Jalil tu sbb Anwar jugak tau !!!! terlalu kecewa dengan conspirasi jht lalu mereka telan dadah berlebehan.. :(

Anonymous said...

Ish Ish Ish jahat nya Anwar nih.. heheh ... apa2 pn saya tetap sokong Anwar..

Anonymous said...

Umno mngkuk tahap gaban..

Anonymous said...

Maknusia yang bernama UMNO sudah kehilangan kepercayaan dari rakyat itulah sebab presidennya dan mula meraban.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails