Saturday, March 22, 2014

Reformasi 2.0 Digerakkan Seluruh Negara


KAJANG: Pakatan Rakyat bertindak melancarkan Reformasi 2.0 secara besar-besaran, di Stadium Kajang, malam tadi.

Pelancaran Reformasi 2.0 itu yang bermula di Kajang, seterusnya akan digerakkan di seluruh negara, sebelum kemuncaknya akan diadakan di Kuala Lumpur.

Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail, berkata selepas pelancaran semalam, Reformasi 2.0 akan digerakkan di Sarawak pada 25 Mac, diikuti Sabah pada 26 Mac.

"Manakala, pada 27 Mac di Johor, 28 Mac di Kelantan, dan 29 Mac di Kedah. Finalnya akan diadakan di Kuala Lumpur," kata beliau.

Selain pelancaran Reformasi 2.0, malam tadi juga sebuah buku tulisan Pengarah Strategi PKR, Rafizi Ramli turut dilancarkan dan mendapat sambutan hangat daripada rakyat.

Buku bertajuk 'Reformasi 2.0 Fakta Kes Anwar Ibrahim: Di Mana Integriti Mahkamah?' itu ditulis berdasarkan kes-kes Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang digarap hasil bacaan Ahli Parlimen Pandan itu ke atas fail-fail kes dan afidavit-afidavit yang diambil daripada barisan peguam Anwar.

Tegas Saifuddin, kandungan buku setebal 80 muka surat itu mendedahkan beberapa keraguan munasabah sepanjang kes tersebut, selain beberapa percanggahan yang tidak dilaporkan oleh media arus perdana.

Buku tersebut dijual pada harga RM5 senaskhah.

Pada pelancaran Reformasi 2.0 dan buku tersebut, malam tadi, beberapa pemimpin utama Pakatan Rakyat turut memanaskan pentas dengan ucapan-ucapan yang ringkas dan padat.

Antara pimpinan utama yang berucap ialah Naib Presiden PAS, Datuk Paduka Husam Musa, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, Ketua Muslimat PAS Pusat, Siti Zailah Mohd Yusof, bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin, Pengerusi DAP, Lim Kit Siang, Presiden PKR dan juga calon Kajang, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail.

Selain mereka, Ahli Parlimen Shah Alam, Khalid Samad, Ahli Parlimen Batu, Tian Chua, Ketua AMK, Shamsul Iskandar Md Akin, dan Ketua Pemuda PAS Pusat, Suhaizan Kaiat turut berucap. (HD)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails