Tuesday, March 18, 2014

Anwar Ibrahim Akui Pilot MH370 Ada Kaitan Dg Menantunya


Anwar Ibrahim akui pilot MH370 berkaitan dengan menantunya
Kapten Pilot Malaysia Airlines MH370 Zaharie Ahmad Shah.

Pemimpin pembangkang Malaysia Anwar Ibrahim telah mengakui pilot MH370 Kapten Zaharie Ahmad Shah mempunyai kaitan dengan menantunya .

" Saya tidak menafikan kalau dia ( Zaharie ) mempunyai hubungan dengan salah satu menantu saya , dan saya telah bertemu dengannya beberapa kali . Bahkan , dia adalah seorang teman dekat dari R. Sivarasa ( ahli dewan tertinggi PKR dan ahli parlimen Subang ) , seperti kita katakan sebelumnya , " kata Anwar kepada wartawan di lobi Parlimen , seperti yang dilaporkan oleh laman the Star.com , Selasa ( 18 / 3 ) .

" Namun untuk mempolitisir hal ini , itu tidak benar . Kita harus menghormati hak - hak keluarga dan berdoa bagi mereka daripada menuntut dia sebelum siasatan selesai , " ujar dia .

Anwar lebih lanjut mengakui Zaharie adalah penyokong setia kumpulan pembangkang dan dia telah bertemu dengan lelaki 53 tahun itu pada beberapa kesempatan di acara kepartian . 

" Saya bukan seseorang yang menyembunyikan hubungan dengan orang lain . Saya telah bertemu dengan dia sekali atau dua kali , tetapi saya tidak ingat berapa kali , " ucap lelaki 66 tahun itu . 

Anwar kemudian mengecam Narablog pro - Umno sebab cuba menodai reputasi Zaharie walaupun banyak orang menggambarkan dia sebagai seorang profesional , seorang lelaki berorientasikan keluarga , dan seseorang percaya dalam memperjuangkan keadilan . 

Ketika ditanya untuk komen berkaitan spekulasi menyebut Zaharie mungkin telah komited melakukan ' bunuh diri ' kerana hukuman terbaru Anwar dijatuhkan Mahkamah Rayuan , pemimpin pembangkang itu berkata kenyataan tersebut tidak logik kerana ada banyak warga Malaysia yang lain juga tidak senang dengan hukuman berkaitan masalah sodomi didakwa pada dirinya .

 " Saya percaya 90 peratus dari pemandu teksi menyokong saya dan merasa tidak puas dengan keputusan itu . Tapi mereka tidak merampas teksi mereka ke Kajang , " ucap Anwar .

Dia menjelaskan rasa kekecewaan atas hukuman berkaitan sodomi juga telah dicermati oleh media asing yang mungkin telah mengambil kesimpulan mereka sendiri .Sebelumnya , Anwar berkata , yang dipetik akhbar South China Morning Post ,

' Saya tidak ingat nama itu ( Zaharie ) , tapi ketika foto - foto dipaparkan , saya ingat pernah melihat dia di mesyuarat parti ' . 

Dia juga mengatakan mereka tidak mempunyai hubungan peribadi , tapi Zaharie adalah pengikut akaun Twitter Anwar Ibrahim .Dua hari lalu sebuah laporan dari akhbar Inggeris the Daily Mail telah menyambung pilot MH370 Kapten Zaharie dengan Parti Keadilan Rakyat ( PKR ) , sebuah parti pembangkang di Malaysia yang merupakan hasil gabungan daripada Parti Keadilan dan Parti Rakyat Malaysia (PRM) . (IH)

1 comment:

Anonymous said...

Sepatutnya DSA patut bagitau memang ramai yg cerdik2 join PR. Atau nak bagi sedap dengar...' yg pandai berfikir'

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails