Wednesday, March 19, 2014

Majalah Al-Qaeda Seru Serangan Bom Kereta Di AS

Majalah Inspire milik Al Qaidah. ©Inspire

Al-Qaeda telah menghantar sebuah seruan di edisi terbaru majalah mereka Inspire , majalah proganda diterbitkan Al - Qaeda di Semenanjung Arab (AQAP), kepada para sekutu kumpulan pengganas untuk meletakkan bom - bom kereta di lokasi sudah dipilih di Amerika Syarikat , walaupun lebih lanjut mereka menyebut beberapa pilihan lokasi itu. 

Menurut media sayap kanan NewsMax , majalah Inspire menyebut beberapa wilayah disyorkan menjadi sasaran , di antaranya Washington DC , New York , Northern Virginia , Chicago , dan Los Angeles . 

Organisasi pengganas itu juga menyeru untuk melakukan penyerangan di Inggeris , Perancis dan negara - negara ' tentera salib ' lain , seperti yang dilaporkan oleh akhbar the Washington Times , Isnin (17 / 3) . 

Artikel di majalah Inspire itu mengingatkan pengikutnya untuk menyasarkan dareah padat penduduk , termasuklah lokasi kempen politik dan acara - acara sukan , serta untuk menyerang waktu - waktu terdedah di mana banyak warga Amerika menurunkan keselamatan mereka , seperti saat perayaan Krismas dan Tahun Baru , seperti dikutip NewsMax. 

Di Inggeris , pengganas dikatakan agar cuba untuk menyerang stadium bola sepak , ketika ramai orang meninggalkan stadium dan merayakan di sekitar jalan masuk serta saat pertandingan piala FA .

"Hal paling penting adalah mensasarkan orang dan bukannya bangunan," tulis artikel itu.

 Artikel itu mengingatkan Washington dan New York menjadi sasaran paling utama. Sementara Northern Virginia juga menjadi sasaran kerana wilayah itu menarik banyak pelancong dan hampir semua pengkalan tentera berasaskan di negara bahagian itu.

 Editor majalah itu juga menulis bahagian singkat yang menganjurkan untuk mengambil tindakan itu . 

"Kerajaan Amerika kepada umat Islam secara umum dan warga muslim tinggal di Amerika pada khususnya , majalah Inspire dengan rendah hati menyajikan kepada anda resipi rumah sederhana penambahbaikan membuat bom kereta Shahzad . Dan khabar baiknya adalah anda juga dapat mempersiapkannya di dapur ibu kamu. "[ fas ]

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails