Saturday, March 22, 2014

Wan Azizah Jawab Dr M, 'Saya Bukan Nak Jadi PM..'

 
Calon PKR DUN Kajang Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail berkata beliau tidak dimaklumkan tentang rancangan untuk menukar Menteri Besar Selangor yang kini disandang Tan Sri Khalid Ibrahim.

"Saya tidak dimaklumkan tentangnya (rancangan itu). Khalid masih lagi menteri besar," kata Wan Azizah ringkas pada sidang media petang ini.

Presiden PKR itu menjawab soalan berhubung laporan berita yang mendakwa rancangan untuk menukar menteri besar masih berjalan walaupun Datuk Seri Anwar Ibrahim bukan lagi calon di Kajang.

Laporan The Malay Mail Online menyebut nama baru yang akan menggantikan Khalid kini adalah Timbalan Presiden PKR Azmin Ali.

Wan Azizah turut menegaskan bahawa beliau tidak risau dengan hasil tinjauan UCSI yang menjangkakan PKR akan mempertahankan kerusi Kajang tetapi dengan majoriti berkurangan sebanyak 2,000 undi.

"Saya tak beri perhatian sangat tentang majoriti, yang penting kalau kita menang, kita menang," katanya.

Beliau turut menolak kenyataan bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir yang berpendapat PKR silap langkah apabila melihat 'Langkah Kajang' sebagai laluan mudah Pakatan Rakyat untuk ke Putrajaya.

"Kenapa dia (Mahathir) nak confuse (keliru), saya bukan nak jadi PM," kata Wan Azizah. (MK)

1 comment:

Anonymous said...

Doktor beriman ASWJ vs doktor sefahaman Kassim Ahmad, sama2 kita perbandingkan antara keduanya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails